تولید محتوا به زبان ساده شامل فعالیت هایی میشود که طی آن شما در قالب های خاصی در رابطه با یک موضوع اطلاع رسانی میکنید. بسیاری از افراد هنگامی که عبارت تولید محتوا را میشنوند، تنها در رابطه با محتوا های تبلیغاتی سایت ها و شبکه های اجتماعی توضیحاتی را ارائه میدهند. اما این موضوع کاملاً اشتباه است. برای توضیح تولید محتوا به زبان ساده باید بگوییم هر بستر و ابزاری که به شما کمک میکند تا یک سری اطلاعات در رابطه با یک موضوع مشخص به دست بیاورید، میتواند زیر مجموعه خدمات تولید محتوا باشد.
تراکت هایی شما ممکن است در خیابان ببینید، تبلیغ تلویزیونی که مشاهده میکنید، گوش کردن به صحبت های بازاریابی که قصد دارد شما را مجاب به خرید محصول کند، خواندن محتوایی که در اینترنت وجود دارد، دیدن ویدئو ها در youtube و شبکه های اجتماعی، تصاویری که آمار ها و اطلاعاتی در خودشان دارند، روز نامه ها و مجلات، رادیو، پادکست های صوتی، و حتی تلاش شما برای نگارش یک محتوا در زمینه تحقیق دانشگاه و … تماما در زیر مجموعه تولید محتوا قرار میگیرند. با توجه به این توضیحات، شما متوجه شدید که دنیای تولید محتوا تا چه حد بزرگ و گسترده میباشد. با خواندن این پاراگراف ممکن است که شما کمی تعجب کرده باشید زیرا در حال حاضر تمام تمرکز خدمات تولید محتوا در حال حاضر روی بازاریابی از سایت ها و شبکه های اجتماعی خلاصه میشود. به هر حال اگر شما نیز کنجکاو میباشید تا بیشتر در رابطه با اصول تولید محتوا به زبان ساده بدانید، ما را همراهی کنید.
بررسی تولید محتوا به زبان ساده
در پاراگراف پیش در زمینه تولید محتوا به زبان ساده، بیان شد که کدام رسانه ها و متون میتوانند در زیرمجموعه خدمات تولید محتوا قرار بگیرند. اما فارغ از این موارد، به طور کلی دو رویکرد برای خدمات تولید محتوا وجود دارد. رویکرد اول رویکرد تفریحی و سرگرمی میباشد. در این رویکرد شما در واقع هدف درآمدزایی از تولید محتوا ندارید و به دنبال به اشتراک گذاشتن علایق خود با دیگران هستید. برای مثال پست هایی در instagram منتشر میکنید، یا فعالیت در twitter و facebooke شامل این موارد میشود.
اما رویکرد دقیقتر و تخصصیتر تولید محتوا به زبان ساده شامل اقدامات مربوط به درآمدزایی در این زمینه میشود. اگر از جنبه بازاریابی محتوایی به خدمات تولید محتوا نگاه کنیم، میتوانیم تاثیر شگفت انگیز محتوا در افزایش درآمد را مشاهده کنیم. در حال حاضر میتوان با تولید محتوا به راحتی درآمد های زیادی کسب کرد و در یک زمینه تخصصی معروف شد. این تولید محتواست که میتواند مخاطبین را به سمت شما جذب کند و باعث شود تا آن ها راحتتر به شما اعتماد کنند. سلاح اصلی کسب و کار ها در بازاریابی دیجیتال محتواست. پس در دنیای امروز محتوا دیگر جنبه تفریحی و سرگرمی ندارد؛ بلکه به یک بستر بسیار بزرگ و گسترده تبدیل شده که علاوه بر اطلاعرسانی های مناسب، میتواند در پیشرفت کسبوکار ها کمک کننده باشد.
در رابطه با اصول تولید محتوا به زبان ساده چه میدانید؟
به عنوان فردی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید، تا چه حد اصول تولید محتوا به زبان ساده را میشناسید؟ شما به دو دلیل این محتوا را برای خواندن انتخاب کردهاید. یا به عنوان یک فعال بازاریابی دیجیتال به دنبال کسب اطلاعات هستید، یا به طور کلی میخواهید در رابطه با تولید محتوا اطلاعات کسب کنید. اگر در دسته دوم قرار دارید، میتوانید با خواندن این محتوا جواب سوال های خودتان را بگیرید. اما اگر در دسته اول قرار دارید، آیا با اصول تولید محتوا به زبان ساده آشنایی دارید؟ آیا میدانید که برای پیشرفت کسب و کارتان باید از چه قالب محتوایی استفاده کنید؟ آیا میدانید که باید چگونه به تولید محتوا بپردازید و چه استراتژی را در نظر داشته باشید؟ به طور کلی مبانی تولید محتوا به زبان ساده شامل مواردی میشوند که میتواند نقشه راه شما را تعیین کنند.
به عنوان یک فعال فضای مجازی شما باید بدانید که زمینه تخصصی شما با چه محتوایی بیشتر پیشرفت میکند؛ شما باید از چه المان هایی استفاده کنید تا بتوانید راحتتر به پیشرفت برسید؛ و مخاطبین شما به دنبال چه چیزهایی هستند. هنگامی که شما بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، میتوانید روند پیشرفت را برای خودتان هموار کنید. افرادی که در زمینه تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارند، به طور کامل میتوانند شما را در زمینه رسیدن به پاسخ این سوالات راهنمایی کنند.
بررسی مبانی تولید محتوا به زبان ساده
با شناخت و برسی مبانی تولید محتوا به زبان ساده، به عنوان یک فعال اجتماعی شما میتوانید راحتتر به هدف خود برسید. هنگامی که اطلاعات کافی در این زمینه را بدست بیاورید، میتوانید به صورت دقیقتر از مزایای تولید محتوا استفاده کنید و راحتتر به هدف خودتان برسید. بیایید با یکدیگر برخی از این موارد را بررسی کنیم.
برای تولید محتوا جامعه هدف خود را بشناسید
مورد اول از اصول تولید محتوا به زبان ساده، شناخت مخاطب میباشد. شما محتوا تولید میکنید تا بتوانید مخاطبین را به سمت خودتان جذب کنید. پس بدون توجه به سلیقه و خواسته مخاطب فعالیت شما کاملاً بیمعنی میشود. روش های گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند در رابطه با سلیقه مخاطب خود اطلاعات بدست بیاورید. برای مثال شما میتوانید در بستر فضای مجازی مانند سایت ها و یا شبکه اجتماعی نظرسنجی برگزار کنید. برای مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام یک ابزار بسیار کاربردی در این زمینه برای شما میباشد. با استفاده از نظرسنجی در استوری اینستاگرام شما میتوانید از مخاطبین خود سوالاتی را بپرسید و از آن ها بخواهید در رابطه با نظر خودشان پاسخ هایی را به شما بدهند. با جمعآوری اطلاعات در این زمینه، شما میتوانید یک برآورد کلی در رابطه با سلیقه مخاطب داشته باشید. در ادامه باید بر اساس سلیقه مخاطب محتوا تولید کنید.
از تمامی ابزار های موجود نهایت استفاده را ببرید
از دیگر مواردی که میتواند در دسته اصول تولید محتوا به زبان ساده قرار بگیرد، استفاده از تمام ابزار های موجود میباشد. شما میتوانید با استفاده از بستری که در دنیای امروز به وجود آمده، پیشرفت های چشمگیری در کسب و کار خودتان ایجاد کنید. بازاریابی در گذشته هزینه های بسیار زیادی را از افراد میگرفت. یک تبلیغ تلویزیونی و طراحی یک ویدئو در این زمینه به بودجه های بسیار زیادی نیاز داشت و تنها شرکت ها و کسب و کار های بزرگ میتوانستند از این خدمات استفاده کنند. اما در حال حاضر با به وجود آمدن بستر فضای مجازی و سایت ها، شما میتوانید با کمترین هزینه های ممکن، تاثیرگذارترین محتوا ها را تولید کنید. به همین دلیل با توجه به شرایط به وجود آمده شما باید از انواع گوناگون محتوا های متنی، صوتی، تصویری و غیره بهره ببرید.
زمانی میتوانید تاثیرگذاری محتوای خودتان را بیشتر کنید که در کنار دقت و توجه به اطلاعات موجود در محتوا، انواع متفاوت آن ها را تولید کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید که کدام محتوا تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان دارد، بعد تمرکز خود را روی تولید آن نوع محتوا بگذارید. اما این موضوع به معنی نیست که شما باید انواع دیگر محتوا را به طور کامل فراموش کنید. هر چقدر تنوع شما در تولید محتوا بیشتر شود، مخاطبانتان راحتتر شما را دنبال میکنند.
طراحی استراتژی
از دیگر مبانی تولید محتوا به زبان ساده، ما میتوانیم به طراحی استراتژی و برنامهریزی اشاره کنیم. تولید محتوای باکیفیت به خودی خود نمیتواند شما را به پیشرفت برساند. شاید شنیدن این نکته کمی تعجب برانگیز باشد اما شما در کنار تولید محتوای با کیفیت، به برنامهریزی خوبی برای انتشار محتوا نیاز دارید. شما باید برای خودتان یک چارچوب کلی برای انتشار محتوا طراحی کنید. این چهارچوب براساس هدفگذاری های شما طراحی شده است. برای مثال این که شما قصد دارید در چه بازه زمانی سئوی سایت خود را بهبود ببخشید، این که در چند ماه آینده میخواهید چه اقداماتی را انجام دهید، و این که قصد دارید روی چه موضوعاتی متمرکز شوید، میتواند این چارچوب کلی را به شما ارائه دهد.
اگر شما روی این چارچوب باقی بمانید، میتوانید به صورت هدف گذاری شده مخاطب را درگیر کنید. این موضوع باعث میشود تا مخاطبین بیشتر تحت تاثیر شما قرار بگیرند و جذب محتوا شوند. برای مثال اگر قرار است که حدود چهار ماه دیگر یک محصول را به بازار ارائه دهید، میتوانید از چند ماه قبل برنامه ریزی داشته باشید و به تولید محتوا در رابطه با این محصول بپردازید. برای مثال میتوانید محتوای اولیه را طوری طراحی کنید که بتوانید مخاطب خود را نسبت به محصول تولید شده کنجکاو کنید. در اقدامات بعدی میتوانید آرامآرام اطلاعاتی در رابطه با محتوای خودتان منتشر کنید و در قدم نهایی محصول خودتان را به بازار عرضه کنید.
تبلیغ محتوا و بررسی تأثیرات آن
اصل دیگر تولید محتوا به زبان ساده شامل انتشار درست محتوا و بررسی تأثیرات آن است. هنگامی که شما یک محتوا را منتشر میکنید باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا بازدید آن را بیشتر کنید. برای مثال وقتی شما یک محتوای جدید روی سایت خود بارگذاری میکنید، میتوانید اطلاع رسانی این محتوا را روی پیج خودتان نیز داشته باشید. این موضوع باعث میشود تا درصد بیشتری از مخاطبان به محتوای شما سر بزنند و از اطلاعات موجود در آن استفاده کنند. هنگامی که گوگل متوجه شود در روز های اولیه انتشار محتوا بازدید های زیادی از آن صورت گرفته، اعتبار خوبی به سایت شما میدهد.
علاوه بر این موضوع، برای این که نقشه راه مناسبی داشته باشید باید تأثیرات محتوا را آنالیز کنید. برای مثال هنگامی که بعد از انتشار یک محتوا فروش محصولات و ارائه خدمات شما بیشتر شده، نشان دهنده باکیفیت بودن آن محتوا است. در این شرایط شما باید المان ها و فاکتور هایی که در محتوای مورد نظر استفاده کردهاید را استخراج کنید و تلاش کنید تا در محتوا های بعدی نیز آن ها را اعمال کنید. این روش به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه های ممکن، شگفتانگیزترین تأثیرات را روی کسبوکار خود بگذارید. این کار به شما کمک میکند تا سلیقه مخاطب خودتان را به طور کامل شناسایی کنید و دقیقاً به مخاطب اطلاعاتی را ارائه دهید که دنبال آنهاست.
جمعبندی
در این محتوا شما با تولید محتوا به زبان ساده به طور کامل آشنا شدید. همچنین ما سعی کردیم که برخی مبانی اصلی در این زمینه را برای شما معرفی کنیم تا شما راحتتر با تولید محتوا آشنا شوید. در دنیای امروز بدون محتوا هیچ کسب و کاری نمیتواند به پیشرفت برسد. تنها زمانی میتوان از کسب وکارهای مجازی انتظار پیشرفت داشت که به تولید انواع گوناگون محتوا های باکیفیت بپردازند. تنها ارتباط شما با مخاطبین در دنیای امروز از طریق همین محتوا ها میباشد. پس بدون محتوا نمیتوانید ارتباط سازندهای با مخاطب بگیرید و او را قانع کنید تا از محصولات شما و خدماتتان بهره ببرد.
اگر بعد از بررسی تولید محتوا به زبان ساده به دنبال استفاده از خدمات محتوا هستید، میتوانید به سایت رایا مارکتینگ مراجعه فرمایید. در این سایت نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای متخصصی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند از مزایای انواع محتواهای متنی، ویدیویی، صوتی و تصویری بهره ببرید. اگر به دنبال قوی کردن بستر فعالیت مجازی خود هستید و میخواهید که به صورت جدی در این بستر پیشرفت هایی را داشته باشید، میتوانید با استفاده از خدمات سایت رایا مارکتینگ هدف خودتان را نهایی کنید. محتوا های تولید شده در این سایت کاملا سئو شده و با کیفیت میباشند و دقیقاً مطابق نیاز شما تولید شدهاند.