مقالات آموزشی

آموزش مرحله به مرحله تولید محتوا با موبایل

مفید بود؟

آموزش تولید محتوا با موبایل جزو یکی از آموزش های ضروری برای شماست. همانطور که می دانید امروزه تولید محتوا با موبایل بسیار رایج است. زیرا گوشی های هوشمند و پیشرفته قابلیت هایی دارند که شما می توانید به نفع خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برای تولید محتوا در اینستاگرام و یا هر پلتفرم دیگری، می توانید این بخش را دنبال کنید تا به شما آموزش های لازم در خصوص تولید محتوا با موبایل را بدهیم.

در این بخش آموزشی آنچه که می خوانید به شرح زیر است:

مقدمه

آموزش تولید محتوا با موبایل – تولید محتوای متنی

آموزش تولید محتوا با موبایل – تولید محتوای تصویری

آموزش تولید محتوا با موبایل – تولید ویدیو

آموزش تولید محتوا با موبایل – ساخت کاور ویدیو

آموزش تولید محتوا با موبایل – عکس نوشته

جمع بندی نهایی

 

مقدمه

آموزش تولید محتوا با موبایل یکی از آموزش هایی است که می تواند برای هر شخص مفید واقع شود. همانطور که می دانید بسیاری از بلاگرها به واسطه همین تولید محتواهای جذاب، در فضای مجازی شناخته و معروف شده اند. راز موفقیت آنها در واقع بهره مند شدن از امکانات اپلیکیشن هایی است که می توان از آنها حتی در گوشی موبایل نیز استفاده کرد. حال سوال اینجاست؛ چگونه تولید محتوا کنیم؟ چه اپلیکیشن ها و چه ابزارهایی برای تولید محتوا با موبایل کاربردی هستند؟ طرز کار کردن با آنها چگونه است؟ و… برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این بخش آموزشی همراه شوید.

شما میتوانید جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله چگونه تولید محتوا کنیم؟ را مطالعه نمایید.

آشنایی با انواع تولید محتوا

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی یکی از بخش های آموزش تولید محتوا با موبایل است که برای شما در نظر گرفته ایم. همانطور که می دانید گاهی اوقات نیاز است تا با موبایل خود کپشن بنویسید، متن استوری آماده کنید، برای وب سایتتان مقاله ای آماده کنید و… در این شرایط شما نیاز دارید تا محتوای متنی را با گوشی موبایل خود آماده کنید. برای تولید چنین محتوایی شما به یکی از نرم افزارهای معرف آفیس، یعنی ورد نیاز دارید.

کار کردن با ورد که بخشی از آموزش تولید محتوا با موبایل است، برای شما بسیار ساده خواهد بود. زیرا به احتمال زیاد شما با نسخه ویندوز این نرم افزار کار کرده اید. برای تولید محتوا با این نرم افزار کافیست تا ورد را باز کنید و یک سند جدید ایجاد کنید. حالا متن و موضوع دلخواهتان را تایپ کنید و با استفاده از آپشن های مختلفی که ورد در اختیار شما می گذارد، متن را به شکل دلخواهتان دیزاین کنید. در نهایت فایلتان را save کنید و برای هر پلتفرمی که می خواهید استفاده کنید.

 

 تولید محتوای تصویری

بخش دیگر آموزش تولید محتوا با موبایل به تولید محتوای تصویری برمی گردد. همانطور که می دانید دنیای ادیت و یا ایجاد یک تصویر جدید بسیار گسترده است. پس شما باید بدانید که استفاده از چه نرم افزارهایی می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

برای تولید محتوای تصویری با موبایل شما می توانید از نرم افزارهای مختلفی استفاده کنید. نرم افزار Picsart، Canva،  VSCO و… اپلیکیشن های معروف و کاربردی هستند که برای تولید محتوای تصویری می توان از آنها استفاده کرد. آموزش تولید محتوا با اپلیکیشن کانوا بسیار ساده است. فقط کافیست همزمان با اجرا کردن این برنامه روی گوشی، خلاقیت خود را نیز فعال کنید.

کانوا یک سری الگوهای آماده و از پیش تعیین شده در اختیار شما قرار می دهد که می توانید متناسب با نیازتان از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید تصویر مورد نظرتان را وارد این اپلیکیشن کنید و سپس با استفاده از هزاران ابزاری که در کانوا وجود دارد، سایز، رنگ، قالب و… تصاویر را تغییر دهید. محیط کاربر پسند و بسیار ساده این نرم افزار به شما کمک می کند تا به راحتی در آن تولید محتوای تصویری داشته باشید.

 

تولید ویدیو

بخش مهمی از آموزش تولید محتوا با موبایل به تولید ویدیو برمی گردد. همانطور که می دانید شما برای پست و یا استوری اینستاگرام به ویدیوهای متعددی نیاز دارید. از این رو باید از اپلیکیشن های مخصوص موبایل استفاده کنید تا بتوانید تولید محتوا را انجام دهید. یکی از اپلیکیشن های معروف و کاربردی که هم می توانید برای تولید محتوای تصویری و هم ویدیو از آن استفاده کنید، Inshot است. در اینشات هزاران قابلیت مختلف وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید محتوای تاثیرگذاری تولید کنید.

شاید برایتان جالب باشد اما آموزش تولید محتوا با موبایل از طریق اپلیکیشن اینشات بسیار ساده است. فقط کافیست تا این اپلیکیشن را بر روی موبایل خود باز کنید و با دنیای حرفه ای و خلاقانه آن آشنا شوید. شما می توانید ویدیوهای مختلفی ضبط کنید سپس همه آنها را در اینشات وارد کنید. حالا با استفاده از ابزارهای این اپلیکیشن، بخش هایی از ویدیو را کات کنید یا بخش هایی را به آن اضافه کنید. سرعت پخش ویدیو، موزیک و یا حتی متنی که می خواهید در ویدیو اجرا شود را در اینشات تنظیم کنید و در نهایت فایلتان را سیو کنید. تمامی ابزارهای کاربر پسند اینشات به شما کمک می کنند تا این کارها را به خوبی انجام دهید.

 ساخت کاور ویدیو

ساخت کاور ویدیو بخش دیگری از آموزش تولید محتوا با موبایل است که برای شما در نظر گرفتیم. همانطور که می دانید شما برای پست کردن یک ویدیو در اینستاگرام به کاور نیاز دارید. کاور ویدیو هرچقدر جذاب تر باشد، شانس افزایش بازدید ویدیو بالا می رود. تقریبا باید بگوییم ساخت کاور ویدیو مانند تولید محتوای تصویری است. بنابراین شما می توانید از تمام اپلیکیشن هایی که برای تولید محتوای تصویری از آنها استفاده می کنید برای تهیه کاور ویدیو هم استفاده کنید.

 

برای این کار لازم است تا شما اپلیکیشن مورد نظرتان را اجرا کنید. اینشات، کاین مستر، پیکس آرت و… همگی اپلیکیشن هایی هستند که می توانید با استفاده از آنها کاور تهیه کنید. حتما یک یا چند عکس متناسب با موضوع ویدیو انتخاب کنید و آن را در یکی از این اپلیکیشن ها باز کنید. به عنوان مثال نرم افزار پیکس آرت. سپس برای دور تا دور تصویر یک قاب آماده انتخاب کنید. شما می توانید از رنگ ساده برای کاور بک گراند تصویر استفاده کنید. سپس تصویر مورد نظر را در نقطه مناسبی از صفحه تنظیم کنید. حالا با استفاده از فونت های برنامه، یک فونت جذاب انتخاب کنید و یک عبارت کوتاه و جنجالی بنویسید. رنگ متن را نیز تغییر دهید. حالا می توانید از این تصویر به عنوان کاور برای ویدیو اینستاگرام استفاده کنید.

 عکس نوشته

گاهی اوقات نیاز است تا شما برای تولید محتوا در پلتفرم های مختلف، از عکس نوشته استفاده کنید. در این بخش از آموزش تولید محتوا با موبایل می خواهیم ادیت یک تصویر و تبدیل آن به عکس نوشته را به شما آموزش دهید. برای این کار نیاز است تصویری مناسب انتخاب کنید و وارد اپلیکیشن پیکتو کنید. سپس متن مورد نظرتان را تایپ کنید و فونت و رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید. شما می توانید به متن خود کمی سایه بدهید تا خاص تر شود. همچنین می توانید تصویر بک گراند را کم رنگ تر یا محوتر کنید و متن را بلد و پررنگ کنید. در این نرم افزارها تنها خلاقیت شما است که باعث تولید محتوای جذاب و حرفه ای می شود.

جمع بندی نهایی

در این بخش برای شما آموزش تولید محتوا با موبایل را در نظر گرفتیم. همچنین یک سری اپلیکیشن ها را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آنها تولید محتوا کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که برای تولید محتوای حرفه ای، حتما نباید کسی به شما مرحله به مرحله بگوید که چه کاری انجام دهید. بلکه زیبایی و حرفه ای بودن یک محتوا به این است که از خلاقیتتان در آن استفاده کنید. تمامی اپلیکیشن هایی که به شما معرفی کردیم، محیط کاربرپسندی دارند. بنابراین کار کردن با آن دشوار نیست. فقط کافیست تا از امکانات و ابزارهای این اپلیکیشن ها به نحو احسن و خلاقانه استفاده کنید.ش

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.