مقالات آموزشی

اهداف اصلی تولید محتوای ویدیویی شما چیست؟

مفید بود؟

تولید محتوای ویدیویی به یکی از قدرتمندترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. این نوع محتوا می تواند کلید رشد برند شما به صورت آنلاین باشد و تقریبا یکی از جنبه های ضروری کمپین های موفق است. ویدئوها باعث افزایش تعامل، افزایش نرخ کلیک، آگاهی از برند و اشتراک‌گذاری می‌شوند.

برندینگ و داستان سرایی

ما می دانیم که برندینگ و داستان سرایی یک مسیر را طی می کنند. تولید محتوای ویدیویی تاثیر عمیق‌تری بر هر کسی که با آن برخورد می‌کند، می‌گذارد، خواه لذت، خشم، انزجار یا تمجید باشد. یک کلیپ 20 ثانیه ای در هر پلتفرم رسانه اجتماعی می تواند اثری بسیار تعیین کننده بر روی کاربران بگذارد.

 بازاریابی ویدیویی 

برندها شانس بیشتری دارند که با بازاریابی ویدیویی وظیفه خود را به شیوه ای مستقیم تر به اشتراک بگذارند. البته همین ویژگی را می توان یک جنبه منفی برای آن ها در نظر گرفت. زیرا برندها و کسب‌وکارها هنگام تولید تبلیغات ویدیویی ممکن است اشتباهات وحشتناکی مرتکب شوند.

 

همه ما شاهد کسب‌وکاری بوده‌ایم که با اینکه مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار می‌دهد، قدیمی به نظر می‌رسد. بنابراین، چه چیزی در بازاریابی ویدیویی وجود دارد که آن را بسیار خاص و انجام درست آن را دشوار می کند؟

در تولید محتوا مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه تولید محتوای ویدیویی باید در نظر داشته باشید، این است که مخاطب خود را به درستی شناسایی کنید. اگر زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری می کنید، به احتمال زیاد این حس را تجربه کرده‌اید که یک محتوا برای شما طراحی نشده است یا اینکه می دانید مخاطب هدف آن نیستید.

از سوی دیگر، می‌توان گروهی از مردم را دید که به تبلیغات ویدیویی هدف‌گذاری شده نسبت به خود واکنش منفی نشان می‌دهند. این امر ممکن است به دلیل نامشخص بودن ویدیو برای برند یا به این دلیل که خود لحن که برای آن‌ها خنده‌دار است، اتفاق بیفتد. این جزء اصلی فرهنگ اینترنتی است.

 محتوای ویدیویی موفق

این سناریو به درک یک برند برای ورود به یک بخش جدید از بازار آسیب می‌رساند، اما اگر توسط یک بازاریاب تولید محتوای ویدیویی باهوش اتخاذ شود، می‌تواند فرصتی برای بهبود تعامل با مخاطب باشد.

در دنیای کنونی ما، تبلیغات ویدیویی این شانس را دارند که سریالی و بسیار سرگرم‌کننده شوند. آن‌ها می توانند یک پویایی به عقب و جلو ایجاد کنند که برای مشاغل بسیار مفید باشد. همچنین تولید محتوای ویدیویی موفق می‌تواند فضای آشنایی ایجاد کند و باعث اعتماد در مخاطبان خود شود و بنابراین یک داستان برند قوی را تبلیغ کند.

ماهیت بازاریابی 

همچنین چنین تولید محتوای ویدیویی با توجه به ماهیت بازاریابی آن، می تواند واکنش بسیار احساسی را از سوی مردم ایجاد کند. برداشت اشتباه مخاطبان هدف شما صدمات جبران‌ناپذیری به کسب و کار شما وارد می‌کند. یک ویدیوی بدون لحن که در مورد پدیده‌های اجتماعی کنونی بحث می‌کند، ممکن است افراد را از کسب‌وکار شما دور کند و باعث شود اعتمادشان به شما از دست برود.به همین دلیل در زمان تولید محتوای ویدیویی تحقیق در مورد مخاطب هدف بسیار مهم است.

 

 

درک مخاطب در زمان تولید محتوای ویدیویی

مخاطبان هدف کسب‌وکار شما دارای مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها، تجربیات زندگی و خواسته‌ها هستند که هنگام درگیر شدن با یک ویدیو به کار می‌روند. نگه داشتن این مجموعه از ویژگی‌ها بر نحوه درک محتوا تاثیر می‌گذارد. بنابراین بسیار مهم است که هنگام تولید محتوای ویدیویی، مخاطب هدف در نظر گرفته شود.

تولید نباید صرفا به فیلم‌برداری و پس از تولید ختم شود. مخاطبان تعیین شده باید هنگام انتخاب پلتفرم‌هایی که برای اولین بار در آن حضور دارند، در نظر گرفته شوند. اگر کسب‌وکاری به دنبال رسیدن به هدف فرد نوجوان است، تولید با هدف قرار دادن حرفه‌ای‌های تجاری تفاوت دارد. شناخت مخاطبان هدف و اینکه چه چیزی آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند، اولین گام برای تولید محتوای ویدیویی است.

 تولید محتوا

برندها برای تولید محتوای ویدیویی باید تحقیق کنند و روانشناسی مشتری ایده‌آل خود را بر اساس سن، جنسیت، سطح تحصیلات، وضعیت اجتماعی و اقتصادی انجام دهند. رفتار آن‌ها چگونه است؟ رفتار آنلاین آن‌ها چگونه است؟ آیا منافعی دارند که آن‌ها را متمایز کند؟ عقاید اجتماعی و حتی سیاسی‌شان چگونه است؟

یکی دیگر از جنبه های مهم تفکر در مورد مخاطبان این است که بدانید آن ها در چه مرحله ای از قیف بازاریابی هستند یا هدف شما چیست. آیا این تولید محتوای ویدیویی برای جذب مخاطبان جدید به برند شما در نظر گرفته شده است؟ آیا به سمت مصرف کنندگان موجود هدایت می شود؟

هدف استراتژیک

لحن ویدیویی و استراتژی محتوا با توجه به هدف استراتژیک شما متفاوت خواهد بود..آیا به دنبال افزایش وفاداری به برند هستید؟ آیا می خواهید اعضای فریمیوم را به مشتریان پولی تبدیل کنید؟ تولید محتوای ویدیویی می‌تواند یک بینش آموزشی در مورد محصول یا خدمات شما باشد. شما می توانید محتوای ویدیویی را برای گسترش پلت فرم آموزشی خود استفاده کنید یا توضیح دهد که محصول شما چه نیازها یا مشکلاتی را حل می کند. اگر می خواهید هر نوع تولید محتوای ویدیویی را بهینه کنید، 3 واقعیت اساسی وجود دارد که باید بدانید:

  • محصول یا خدمات شما برای چه کسی است؟ مخاطب هدف.
  •  هدف ویدیو چیست؟ جایی که در قیف بازاریابی قرار می گیرد.
  • مخاطبان هدف شما بیشتر در چه شبکه اجتماعی هستند؟ این در هنگام ترسیم استراتژی بازاریابی بسیار مهم است؛ زیرا در هر شبکه اجتماعی به رویکردهای توزیع متفاوتی نیاز خواهید داشت.هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، آنچه را که برای ادامه تفکر در مورد استراتژی بازاریابی خود باید داشته باشید، در اختیار دارید.

اهداف اصلی تولید محتوای ویدیویی شما چیست؟

بخش مهم بعدی هر استراتژی بازاریابی ویدیویی، تعریف هدف آن است. تبلیغات ویدیویی خبری نیستند، اما فرمت و توزیع آن ها خبر است. فیس بوک، یوتیوب و توییتر از اوایل دهه 2000 وجود داشته اند، اینستاگرام در حدود سال 2010 شروع به کار کرد و TikTok در اواسط سال های 2016 تا 2017 شروع به کار کرد.

تقریبا 20 سال از رونق پلتفرم های شبکه های اجتماعی می گذرد. قبلا 20 دقیقه طول می کشید تا یک ویدیوی طولانی بارگذاری شود. اکنون کمپین های بازاریابی ویدیویی به همراه زمان تغییر کرده اند و با نوع دیگری از قالب ویدیو یعنی ویدیوی کوتاه مواجه شده ایم. در حال حاضر ویدیوی کوتاه به عنوان یکی از محبوب ترین محتواها رواج یافته است.

محتوای سمعی و بصری

برای تولید محتوای ویدیویی برندها باید برای بحث در مورد پیام مورد نظر و اینکه چه اقداماتی باعث تشویق مخاطبانشان می شود، زمان بگذارند. باید مشخص کنند که این قطعه از محتوای سمعی و بصری چه نقشی در اهداف بزرگتر و گسترده تر کمپین بازاریابی خواهد داشت.

 برخی از رایج ترین اهداف یک بازاریابی ویدیویی به شرح زیر است:  

  •  آموزش مشتریان بالقوه در مورد تخصص صنعت و محصول شما
  • ارزش واقعی محصول یا خدمات خود را با ویدیوهای توضیحی نشان دهید.
  •  ارائه و نمایش تجربیات مشتری نیز می تواند ویدیوهای محصول باشد.
  •  نمایش زیبایی شناسی یا سبک زندگی که ارزش های اصلی برند شما را نشان می دهد. بسته به رشته یا صنعت، این ها نیز آموزش هستند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی ویدئویی بسازیم

مسیر رسیدن به یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موفق در برخی موارد مشابه بازاریابی سنتی است. این امر مستلزم تحقیق، استراتژی و تنظیم یک برنامه مشخص در حرکت است. این طرح، مانند هر طرح دیگری، باید شامل بودجه، برنامه، جدول زمانی تولید و معیارهای تبدیل باشد.

این ها قوانین خوبی هستند که باید به آن ها پایبند باشید:

  • به خاطر داشته باشید که می خواهید با ویدیو به چه هدفی برسید.
  •  مخاطب هدف و آنچه که آن ها را متمایز می کند را در نظر داشته باشید.
  •  داستانی که می گویید چه تاثیری بر رابطه بین محصول و مخاطب دارد؟
  •  بودجه دقیقی تنظیم کرده و آن را با دقت مدیریت کنید.
  •  زیاده روی نکنید
  •  به جدول زمانی احترام بگذارید.

 تحقیق و جستجوی محصولی

با عبارات مشخص و واضح بنویسید که با تولید محتوای ویدیویی به دنبال حل چه هستید و اهدافتان چیست. اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ویدیو باید داستانی داشته باشد که بینندگان را متوجه نیازی ‌کند که توسط برند برطرف شده است.

اگر هدف این است که بینندگان را در نظر بگیرید، برای کاربران فعالی که در حال تحقیق و جستجوی محصولی مانند شما هستند،  ویدیویی تهیه کنید که نشان دهد محصول شما چگونه در بازار بهترین است.

ما از مثال‌های زیادی از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌ایم، اما بازاریابی ویدیویی فراتر از این است. وقتی به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستید، وبینارها، ویدیوهای آموزشی شرکت، محتوای تعاملی و ویدیوهای نمایشی داخلی را در نظر بگیرید.

برای تولید محتوای ویدیویی از چه کسی کمک بگیریم؟

پس از راه اندازی ویدیو، باید نحوه عملکرد آن را اندازه گیری کنید. به این فکر کنید که هدف یک ویدیوی فردی چیست و سپس معیارهای مربوط به آن را تجزیه و تحلیل کنید. هر ویدیو ممکن است مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد متفاوت داشته باشد.

 

ارزیابی یک ویدیوی رضایت‌بخش مشتری نباید به همان روش یک ویدیوی آموزشی باشد. فکر کنید چه اطلاعاتی برای شما ارزشمندتر است: نرخ کلیک، ترافیک صفحه وب جدید، تبدیل سرنخ ها، تعامل در رسانه های اجتماعی، بازدیدها و زمان تماشا.

حفظ استانداردها

در شرکت رایامارکتینگ ما می دانیم که تولید محتوای ویدیویی در سطح حرفه ای چقدر سخت است. شما باید با اعضای تیم با تخصص های مختلف تعامل داشته باشید، باید زمانی را به ایده پردازی و حفظ استانداردهای با کیفیت اختصاص دهید. مدیریت تیم‌های خلاق سخت است، به همین دلیل ما از افرادی که وقت خود را صرف ایجاد ایده‌های جدید می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

 پروژه خلاقانه

با ویژگی تخمین وظایف ما، می‌توانید قبل از تخصیص منابع لازم، هزینه هر پروژه خلاقانه را بدانید و هر بار پروژه‌های سودآور را تحویل دهید.همچنین می‌توانید بدانید که تولید محتوای ویدیویی شما چقدر زمان می‌برد. اگر می خواهید قدمی در مسیر درست بردارید، همین امروز یک محتوای ویدیویی درخواست کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.