مقالات آموزشی

بررسی تولید محتوا بدون چهره بپردازیم

مفید بود؟

 تولید محتوا بدون چهره یکی از ترفند هایی است که می‌تواند به شما کمک کند بدون نیاز به پخش کردن چهره خودتان، در سراسر فضای مجازی محتوا تولید کنید. قاعدتاً تولید محتوا بدون چهره محدود به محتوا های ویدئویی می‌شود. یعنی شما هنگامی نیاز دارید تا ترفند های این نوع تولید محتوا را یاد بگیرید، که هدف اصلی‌ شما تولید محتوا های ویدئویی می‌باشد. بستر های زیادی وجود دارند که در آن ‌ها می‌توان به تولید محتوای ویدیویی پرداخت. یکی از بستر های معروفی که همه شما آن را می‌شناسید، یوتیوب است. علاوه‌ بر youtube

، بستر های ایرانی دیگری مانند آپارات نیز می‌توانند به شما کمک کنند از طریق تولید محتوای ویدیویی پیشرفت کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله بررسی چند ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی را مطالعه نمایید

اما اگر به ‌دنبال تولید محتوا بدون چهره هستید، باید نکاتی را در این زمینه بدانید. روش‌ های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند تا بدون به نمایش گذاشتن چهره خود به جذب مخاطب بپردازید. علاوه‌ بر این روش ‌ها، خود شما نیز می‌توانید از ایده ‌های خلاقانه گوناگونی بهره ببرید تا بتوانید شانس موفقیت خود را در این زمینه بیشتر کنید. دلایل گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند شما را مجبور کنند تا از روش ‌های گوناگون تولید محتوای بدون چهره بهره ببرید. این دلایل کاملاً شخصی می‌باشند و شما نیازی به بیان آن‌ ها ندارید.

 

چگونه می‌توانم به تولید محتوا بدون چهره بپردازم؟

ترفند های گوناگونی وجود دارند که می‌تواند به شما کمک کند از طریق روش ‌های خلاقانه به تولید محتوا بدون چهره بپردازید. شاید در دید اول شما تصور کنید که با تولید محتوا بدون چهره جذابیت محتوای تولید شده توسط شما، تا حد بسیار زیادی پایین می‌آید. در این زمینه باید به شما بگوییم که جای هیچ‌ گونه نگرانی نیست‌. اگر از روش ‌های اصولی و درست تولید محتوا بدون چهره استفاده کنید، مطمئن باشید که نه‌ تنها جذابیت محتوا شما پایین نمی‌آید بلکه همین ترفند می‌تواند به ‌نحوی باعث جذاب‌تر شدن محتوای شما شود. پس نکته اولی که شما باید به آن دقت و توجه داشته باشید این است که لزوماً نشان داده شدن چهره شما، نمی‌تواند باعث بهبود کیفیت محتوا شود. شما باید تلاش کنید تا استراتژی  مناسبی برای تولید محتوا بچینید. در ادامه می‌توانید با استفاده از ترفند های تولید محتوا بدون این‌ که چهره شما به نمایش گذاشته شود، باعث جذب مخاطبین خودتان شوید. بیایید با یکدیگر برخی از این موارد را بررسی کنیم.

تولید محتوا با صحبت روی انیمیشن

روش اولی که می‌تواند به شما کمک کند به تولید محتوا بدون چهره بپردازید، صحبت کردن روی انیمیشن‌ ها می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به بستری که در آن به فعالیت می‌پردازید از انیمیشن‌ ها استفاده کنید. مطمئنا انیمیشن ‌های شگفت‌انگیزی پیدا می‌شوند که مطابق با زمینه فعالیت شما باشند‌. نکته‌ای که شما باید به آن توجه نمایید این است که اگر قرار است به تولید محتوا بدون چهره بپردازید؛ باید روی صدای خودتان کار کنید. تنها ابزاری که می‌تواند به جذب مخاطبین بپردازد قدرت صدای شما می‌باشد. پس سعی کنید که تمرکز زیادی روی صدای خود بگذرید و تمرین ‌هایی را انجام دهید که می‌تواند صدای شما را جذاب‌تر کند‌.

اگر می‌خواهید محتوای ویدئویی با کیفیتی را تولید کنید، باید از انیمیشن ‌های مناسب بهره ببرید. در ادامه باید به قوانین سینک صدای خود با انیمیشن دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید جذابیت بصری محتوای خودتان را نیز بالاتر ببرید. توجه کنید که اگر از انیمیشن ‌های باکیفیت بهره ببرید، به ‌هیچ ‌عنوان لطمه‌ای به ارزش محتوای شما وارد نخواهد شد. حتی می‌توانید خودتان به تولید انیمیشن‌ ها بپردازید تا بتوانید ارگانیک بودن محتوای خودتان را حفظ کنید. انواع گوناگون از انیمیشن ‌ها وجود دارند که می‌توانند در زمینه تولید محتوا بدون چهره به شما کمک کنند. شما می‌توانید با بالا بردن علم خود در زمینه تولید انیمیشن حتی از ساده‌ترین و پیش ‌پا افتاده‌ترین انیمیشن ‌ها بهره ببرید.

 

بر روی سر خود ایموجی قرار دهید 

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند به تولید محتوا بدون چهره بپردازید، قرار دادن یک ایموجی بر روی سر خودتان می‌باشد. این پدیده شاید در دید اول کمی عجیب به ‌نظر بیاید اما تا حد بسیار زیادی می‌تواند جذاب نیز باشد. اگر دوست دارید که خودتان به شخصه در ویدیوی مورد نظر حضور داشته باشید، اما دوست ندارید چهره شما به نمایش گذاشته شود، می‌توانید در حین ضبط ویدئو روی صورت خود یک ایموجی قرار دهید‌‌. این ایموجی ها کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند حتی حالات صورت شما را نیز به‌ طور کامل به بیننده منتقل کنند‌. اپلیکیشن های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از طریق این روش به تولید محتوا بدون چهره بپردازید.

این ایموجی ها و حالات عروسکی یا کارتونی، تنوع بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید مرتبط با ویدیویی که در حال تولید آن هستید از ایموجی های گوناگونی استفاده کنید. اپلیکیشن ‌هایی که دارای ایموجی هستند به ‌راحتی قابل‌ دسترس هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در اپ استور و گوگل پلی پیدا کنید. اگر می‌خواهید از قابلیت ‌های باکیفیت‌ترین ایموجی ها بهره ببرید، باید هزینه بپردازید و اشتراک بخرید.‌ اما برای این ‌که شما کیفیت  محتوای خودتان را بالاتر ببرید، در برخی موارد پرداخت هزینه اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. خوشبختانه با استفاده از ایموجی های زیبایی که هوش مصنوعی نسبتاً قوی نیز دارند، شما می‌توانید بدون نگرانی در رابطه با کیفیت محتوای ویدئوی خودتان، به تولید محتوا بدون چهره بپردازید.

تولید محتوای ویدیویی با ماسک 

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند به تولید محتوا بدون چهره بپردازید، طراحی یک ماسک برای خودتان می‌باشد. اگر شما در زمینه تکنولوژی و بازی‌ های رایانه‌ای فعالیت داشته باشید، دست شما برای انتخاب ماست بسیار باز می‌باشد. شما می‌توانید ماسک را همانطور که می‌خواهید طراحی کنید و یا از ماسک ‌های آماده بهره ببرید. نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که باید تلاش کنید تا از باکیفیت‌ترین و زیباترین ماسک‌ ها بهره ببرید. ماسکی که شما طراحی می‌کنید می‌تواند تنها بخشی از صورت شما یا کل صورت و شما را دربرداشته باشد. توجه کنید که هیچ محدودیتی در رابطه با استفاده از تنها یک ماسک در تمامی ویدئوها وجود ندارد.

شما می‌توانید برای هر ویدئو به‌ صورت دلخواه از ماسک‌ های گوناگون و متنوعی که در دسترس دارید بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید از ماسک ‌هایی استفاده کنید که تا حدی معنی‌دار می‌باشند. برای مثال اگر در زمینه بازی ‌های ویدئویی فعالیت دارید، می‌توانید ماسک‌ های طراحی کنید که از روی شخصیت ‌های معروف بازی‌ های پرطرف‌دار طراحی و تولید شده‌اند. از این طریق می‌توانید باعث جذب مخاطب بیشتر به سمت خودتان شوید و حتی جذابیت محتوای ویدئو خودتان را بالاتر نیز ببرید. به ‌هر حال این شما هستید که می‌توانید با توجه به خلاقیتی که دارید از انواع متفاوت ماسک ‌ها بهره ببرید.

 

برای تولید محتوای ویدیویی روی اسکرین شات صحبت کنید 

روش دیگری که می‌تواند در زمینه تولید محتوا بدون چهره به شما کمک کند، صحبت روی اسکرین شات می‌باشد. در این روش شما می‌توانید برای توضیح یک نکته خاص روی صفحه نمایش خودتان، ویدیو تولید کنید. اگر در زمینه تکنولوژی فعالیت داشته باشید و یا در کسب‌ و کار با تخصصی خود با اپلیکیشن های گوناگون ارتباط داشته باشید، می‌توانید به‌ راحتی از این روش بهره ببرید. برای این نوع تولید محتوا نرم‌افزار های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند کار شما را راحت‌تر کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان ادیت ویدئو خودتان را نیز تا حد بسیار زیادی کوتاه‌تر کنید و نیازی نداشته باشید تا هم جداگانه صفحه نمایش خودتان را ضبط کنید و هم به ضبط صدای خود بپردازید. در قدم بعدی نیز مجبور باشید تا ویدئو و صدای خود را با  یکدیگر سینک کنید.

علاوه ‌بر طراحی نرم‌افزار های گوناگون، به ‌صورت پیش‌فرض این قابلیت در جدیدترین تلفن ‌های همراه و رایانه‌ های رومیزی نیز یافت می‌شود. بهتر از این دیگر چه می‌خواهید!؟ این روش یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ های تولید محتوا بدون چهره می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند هم تولید محتوا بپردازید، هم‌ نیاز نداشته باشید تا چهره خودتان را به نمایش بگذارید. این روش تولید محتوای ویدیویی برای کسب ‌و کار های زیادی توصیه می‌شود.

 

تولید محتوای ویدیویی با صحبت روی پاورپوینت 

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا به تولید محتوا بدون چهره بپردازید، صحبت روی پاورپوینت می‌باشد‌. بر اساس اطلاعاتی که قرار است به مخاطبین ارائه دهید و زمینه تخصصی خود، شما می‌توانید از قبل پاورپوینت را تولید کنید. می‌توانید در این پاورپوینت از انواع گوناگون روش ‌های اطلاع ‌رسانی مانند ویدیو ها، عکس و متن استفاده کنید. به ‌هر حال این سلیقه شماست که تعیین می‌کند از کدام روش  محتوایی بهره ببرید. در قدم بعدی می‌توانید با صحبت روی پاورپوینت و رد کردن اسلاید ها به تولید محتوای ویدئویی مد نظر خود بپردازید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این روش با روش قبلی، یعنی صحبت روی صفحه نمایش و اسکرین شات، چه تفاوتی دارند؟ این دو که تقریبا مشابه یکدیگر میباشند! بله تا حد بسیار زیادی این دو نوع روش مشابه یکدیگر می‌باشند. اما از نظر کارکرد تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند. در صحبت روی اسکرین شات، شما تنها می‌توانید برای مهارت‌ ها و ویدیوهایی از این روش استفاده کنید که ربطی به تکنولوژی، اپلیکیشن ‌ها و تنظیمات روی گجت های هوشمند دارند. برای مثال روش صحبت روی اسکرین شات زمانی به درد شما می‌خورد که برای مثال قرار است نحوه کار با یک اپلیکیشن و یک نرم‌افزار را آموزش دهید. اما شما می‌توانید برای هر موضوعی اسلاید درست کنید و از طریق این اسلاید ها به تولید محتوا بدون چهره بپردازید. با این توضیح شما کاملاً تفاوت این دو روش را متوجه شدید و فهمیدید که برای چه تخصص و چه موضوعی می‌توانید از کدام روش بهره ببرید.

 

نتیجه‌گیری

ما در این محتوا تلاش کردیم تا به ‌طور کامل برای شما در رابطه با تولید محتوا بدون چهره صحبت کنیم. روش ‌هایی که ما برای شما در این محتوا نام بردیم، روش ‌هایی می‌باشند که در حال حاضر بسیار ترند می‌باشند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. معرفی این روش ‌ها به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از روش ‌های گوناگون و متنوع دیگر بهره ببرید. به‌ طور کلی تولید محتوا بدون چهره یک قانون و قاعده خاص ندارد. شما می‌توانید از هر ترفندی بهره ببرید تا بتوانید یک محتوای بدون چهره با کیفیت تولید کنید.

نکته‌ای که شما باید حتما به آن دقت و توجه داشته باشید کارکردن روی صدای خودتان می‌باشد. به دلیل این ‌که شما نمی‌توانید از حالت چهره خود برای تاثیرگذاری روی مخاطب استفاده کنید، تمرکزتان را روی صدای خود بگذارید. این ‌موضوع به این معنی نیست که شما باید تمرین صدا کنید یا بیش ‌از حد به صدای خود حس بدهید. تمرکز روی صدا به این معنی است که شما مقداری به صدای خود حس و انعطاف بدهید و از یک میکروفون نسبتاً باکیفیت استفاده کنید. اگر به این دو مورد دقت و توجه داشته باشید، مطمئن باشید که می‌توانید باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین محتوا ها را طراحی و تولید کنید.

در کنار توجه به نکات مهم در زمینه تولید محتوا بدون چهره، اگر به هر دلیلی به دنبال یک خدمات ‌دهنده معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید؛ می‌توانید به سایت رایا مارکتینگ مراجعه فرمایید. این سایت در زمینه تولید انواع مختلف محتوا های متنی، صوتی، ویدئویی و تصویری فعالیت می‌کند. اگر به هر دلیلی به مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید و می‌خواهید از محتوا های گوناگونی بهره ببرید، می‌توانید از خدمات این سایت استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.