مقالات آموزشی

اهمیت دسترسی به منابع برای تولید محتوا 

مفید بود؟

منابع برای تولید محتوا مهم ‌ترین بخش کسب اطلاعات می‌باشند. هنگامی ‌که کسب ‌و کار های گوناگون متوجه شدند می‌توانند از بستر آنلاین پیشرفت ‌های بسیار زیادی را داشته باشند، به سراغ روش‌ های نوین بازاریابی در این زمینه رفتند. در بستر آنلاین می‌توان با کمترین هزینه‌ ها برای تبلیغ، بیشترین پیشرفت‌ها را داشت. با توجه به بالا رفتن تقاضا در زمینه فعالیت آنلاین، شغل‌ های جدید زیادی روی کار آمدند. یکی از این شغل ‌ها، شغل محتوا نویسی است.

محتوا نویسی برای وب‌سایت

محتوا نویسی برای وب‌سایت شامل اقداماتی می‌شود که از طریق آن می‌توان رتبه یک سایت را بالاتر برد. در محتوا نویسی یک فرد نویسنده تلاش می‌کند تا اطلاعات درست را از منابع معتبر بدست بیاورد و بعد با استفاده از اصول سئو به نگارش محتوای جذاب بپردازد.

 

توجه کنید که هرچه منابع برای تولید محتوا باکیفیت ‌تر و مناسب ‌تر باشند؛ کیفیت محتوای تولید شده بالاتر خواهد رفت. به‌ همین دلیل یک نویسنده حرفه‌ای هیچ ‌گاه به سراغ منابع کم‌اهمیت و غیرمعتبر نمی‌رود تا بتواند کیفیت محتوای های خودش را به‌ طور کامل حفظ کند.

 اهمیت دسترسی به منابع برای تولید محتوا 

اگر شما به‌ عنوان یک فرد تولید کننده محتوا فعالیت داشته باشید، همواره به منابع برای تولید محتوا نیاز دارید. یکی از هنر ها و استعداد های شما به‌ عنوان یک نویسنده باید قابلیت پیدا کردن منابع خوب باشد. این‌ که شما یک کلمه کلیدی در گوگل را سرچ کنید و روی سایت ‌های اول کلیک کنید که هنر نیست.

یک کاربر نیز می‌تواند به‌ راحتی به این سایت ‌ها دسترسی داشته باشد. شما به‌ عنوان یک محتوا نویس برای پیدا کردن منابع برای تولید محتوا باید به سراغ سایت ‌های باکیفیت‌تر بروید. برای مثال اگر حس می‌کنید که منابع یک موضوع به‌ صورت کامل‌تر و جامع‌تر در سایت ‌های خارجی وجود دارد، بهتر است که به سراغ سایت ‌های خارجی بروید.

محتوای شما 

اگر کمی در زمینه ترجمه علم داشته باشید، می‌توانید به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی از سایت‌ های انگلیسی‌ زبان بهره ببرید. به دلیل این‌ که زبان انگلیسی یک ‌زبان بین‌المللی می‌باشد، شما می‌توانید اطلاعات بسیار کامل و جامعی را به این زبان در سراسر اینترنت پیدا کنید.

نکته مهم و قابل ‌توجه این است که شما نباید برای پیدا کردن منابع تولید محتوا به سراغ سایت‌ های پیش‌ پا افتاده بروید. سعی کنید کمی به خودتان سختی بدهید تا بتوانید اطلاعات جالب‌تر، هیجان‌انگیزتر، و دست‌اول تری را برای کاربران خود داشته باشید. در این شرایط است که محتوای شما در حجم بالا خوانده می‌شود و تاثیر شگفت‌انگیزی روی مخاطب می‌گذارد.

چگونه به ‌عنوان محتوا نویس باکیفیت‌ترین منابع برای تولید محتوا را پیدا کنم؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش ‌آمده باشد که چگونه می‌توان مناسب‌ترین منابع تولید محتوا را پیدا کرد و از طریق آن‌ ها یک  محتوا نوشت‌. روش‌ های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌تواند به شما به ‌عنوان یک محتوا نویس کمک کنند تا باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین منابع برای تولید محتوا را انتخاب کنید. بیایید در ادامه به بررسی برخی از این منابع بپردازیم.

 

کیفیت کلی منبع 

هنگامی‌ که شما یک سایت را باز می‌کنید و محتوا را می‌خوانید می‌توانید تشخیص دهید که کیفیت کلی محتوایی که خوانده‌اید چقدر است. به‌ عنوان فردی که در حیطه تخصصی محتوا نویسی فعالیت می‌کند، اصلاً کار سختی نیست که شما تشخیص دهید که اطلاعات بررسی شده در یک محتوا تا چه حد می‌تواند واقعی و معتبر باشد. شما می‌توانید با کمی تحقیق و مقایسه نیز متوجه شوید که اطلاعات موجود در کدام منبع برای شما مناسب‌تر و مفیدتر می‌باشد.

 محتوا با کیفیت

توجه کنید که هیچ‌گاه نمی‌توان به‌ صورت صددرصد مشخص کرد که آیا یک محتوا با کیفیت می‌باشد یا خیر. اما شما می‌توانید با کمی تحقیق و پرس‌وجو و با علمی که از قبل دارید انتخاب کنید که آیا از محتوا های یک سایت بهره ببرید یا خیر. هنر تشخیص و حدس کیفیت محتوا در این زمینه کمی سخت می‌باشد اما می‌توان با ابزار مقایسه این روند را کمی آسان‌تر کرد.

تحقیق در رابطه با تاریخ انتشار محتوا 

مورد دیگر که می‌تواند به شما کمک کند تا به انتخاب بهترین منابع برای تولید محتوا بپردازید، بررسی تاریخ انتشار می‌باشد. البته تاریخ انتشار می‌تواند با توجه به موضوع، اهمیت کمتر و یا بیشتری پیدا کند. برای مثال اگر شما در رابطه با تکنولوژی و یا پزشکی صحبت می‌کنید؛

کتاب محتوا

قاعدتاً باید به سراغ محتوا هایی بروید که تاریخ انتشار آن‌ ها اخیراً می‌باشد. اما اگر شما در رابطه با یک موضوع مشخص بدون تغییر در حال صحبت هستید، اهمیت تاریخ انتشار محتوا کمی پائین‌تر می‌آید. برای مثال اگر شما در رابطه با آشپزی و یا نقد یک کتاب محتوایی می‌نویسید، زیاد اهمیت ندارد که تاریخ انتشار محتوا چه زمانی می‌باشد. بیشتر دقت و توجه به خود محتواست که می‌تواند به شما کمک کند یک متن مناسب و با اطلاعات کامل را نگارش کنید.

بررسی این ‌که برای نگارش محتوا از چه منابعی بهره گرفته ‌شده

مورد دیگر که می‌تواند به شما کمک کند به انتخاب بهترین منابع برای تولید محتوا بپردازید این است که تحقیق کنید برای نگارش آن محتوا از چه منابعی بهره گرفته‌ شده است. به ‌هر حال هر محتوا نیاز به اطلاعات گوناگونی دارد. این‌ که شما متوجه شوید از کدام اطلاعات برای نگارش آن محتوا بهره گرفته‌ شده می‌توانند روند انتخاب شما را تسریع بخشد.

انتخاب محتوا

هر چه از منابع متفاوت‌تری برای تولید یک محتوا بهره گرفته ‌شده باشد، می‌توان اذعان کرد که آن محتوا باکیفیت‌تر می‌باشد. یک محتوای حرفه‌ای لینک منابع را در انتها منتشر میکند. پس شما هنگامی ‌که به‌ دنبال انتخاب محتوا هستید، اولین چیزی که چک می‌کنید لینک منابع محتوا می‌باشد. اگر  محتوای دارای منبع نبود، سعی کنید آن صفحه را ببندید و به سراغ صفحات دیگر برای پیدا کردن منبع بروید.

منابع برای تولید محتوا

ما در این محتوا تلاش کردیم تا برای شما فاکتور های انتخاب منابع مناسب را بیان کنیم. اگر شما به ‌عنوان یک محتوا نویس فعالیت می کنید، حتما نیاز دارید تا علم پیدا کردن منابع برای تولید محتوا را کسب کنید. تنها در این شرایط است که محتوا های شما می‌توانند کیفیت مناسبی داشته باشند.

 

به‌ عنوان محتوا نویس شما باید محتوای خود را از دو جنبه و جهت بالا بیاورید. جنبه اول کیفیت فنی محتوا می‌باشد. این‌ موضوع به این معنی است که شما باید به سئوی محتوای خود و نحوه نگارش محتوا دقت داشته باشید.

بهبود صفحه سایت 

برای مثال زیر عنوان‌ های مناسب، بولت گذاری ها جملات و پاراگراف ‌های کوتاه و … در دسته این اقدامات قرار می‌گیرند. جنبه دیگری که شما هنگام به نگارش محتوا باید به آن دقت  داشته باشید اطلاعاتی است که درون محتوای خود آن ‌ها را نگارش کرده‌اید. در واقع استفاده از اطلاعات مناسب می‌تواند خوانندگان بیشتری را به سمت شما جذب کند؛ اما استفاده از محتوای سئو شده، به بهبود صفحه سایت شما کمک می‌کند. شما برای نگارش محتوا باید هر دو جنبه را جدی بگیرید.

 استخدام غیرحضوری

اگر بعد از فراگرفتن این مطالب قصد دارید که نویسندگی را شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به سایت رایا مارکتینگ بزنید. در این سایت شما می‌توانید انواع گوناگون محتوا را پذیرش کنید و با نگارش محتوا برای خود درآمد داشته باشید.

می‌توانید با مراجعه به بخش استخدام غیرحضوری سایت در رابطه با ویژگی ‌ها و نحوه‌ی کار این سایت اطلاعات کسب کنید. شما باید در آزمون های این سایت شرکت کنید و در قدم بعدی در صورت قبولی، میتوانید کار خود را شروع کنید. در ادامه روند درآمد زایی برای شما آغاز میشود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.