بازار برنامه های تولید تقویم محتوا حسابی گرم شده است چرا که روز به روز افرادی که به صورت حرفه ای به دنبال تولید محتوا هستند، بیشتر می شود. تولید محتوا اصلی ترین اقدام برای ارتقا جایگاه سئو است. اما همانطور که میدانید تولید محتوا باید با برنامه، حساب شده و با زمانبندی باشد تا تاثیرگذار باشد.
تقویم محتوایی به شما کمک می کند تا برای تولید محتوای حرفه ای برنامه ریزی کنید. برنامه های تولید تقویم محتوا نیز به شما کمک میکند تا یک تقویم محتوایی اصولی داشته باشید و بتوانید به راحتی طبق این تقویم پیش بروید. اگر شما هم تصمیم گرفته اید با تقویم محتوایی، به صورت حرفه ای تولید محتوا بپردازید، با ما همراه باشید تا شما را با برنامه های مرتبط آشنا نماییم:
برنامه های تولید تقویم محتوا چه امکاناتی دارند؟
قبل از این که شما را با برنامه های تولید تقویم محتوا آشنا نماییم، باید به این سوال پاسخ دهیم که برنامه های تولید تقویم محتوا چه می کنند؟ زمانی که شما برای تولید محتوا برنامه ریزی می کنید، لازم است نکاتی را مشخص کنید.
برای مثال: لازم است مشخص کنید که موضوع محتواهای شما چه خواهد بود. این کار باعث می شود تا با انسجام، محتوا تولید کنید و با یک نقشه راه پیش بروید. کوتاهی و بلند محتوا، کلمات کلیدی، زمانبندی انتشار، همگی باید تعیین شود.
اگر به صورت تیمی تولید محتوا می کنید، لازم است شخص کنید که مسئولیت تولید، انتشار و ویراستاری محتوا با چه کسانی است. در تقویم محتوایی، برنامه ارزیابی را نیز تعیین می کنید. باید مشخص کنید چه کسی با چه معیارهایی محتوا ها را ارزیابی خواهد نمود. ممکن است بر اساس بازخورد، لازم باشد برنامه تولید محتوا را تغییر دهید و تقویم را بازبینی کنید.
اما برنامه های تولید تقویم محتوا چگونه در این فرایند به شما کمک می کنند؟ اگر تولید محتوا طبق تقویم را پروژه ای در نظر بگیرید، این پروژه نیاز به مدیریت دارد. برنامه های تولید محتوا نیز مشابه برنامه ها و نرم افزار های مدیریت پروژه به شما کمک می کنند تا اقدامات مختلف را پیش بینی کنید و هر یک را در زمانبندی خاص خود انجام دهید.
با این برنامه ها می توانید میزان پیشرفت برنامه را بررسی کنید و نقاط ضعف تیم خود را شناسایی کنید. با برنامه های از این نوع، می توانید مشابه نرم افزار های مدیریت پروژه مسئولیت هر شخص را تعیین کنید و بستری برای تعامل میزان اعضای تیم داشته باشید. برنامه ها می توانند بستری برای بررسی، تحلیل بازخورد ها و اطلاع رسانی آن ها میان اعضای تیم باشند.
این برنامه ها چه امکاناتی ندارند؟
اگر بخش قبل را به دقت خوانده باشید، گفته شد که برنامه های تولید تقویم محتوا به شما کمک می کنند تا تقویم محتوایی خود را اجرا کنید و به خوبی پیش ببرید. در واقع این برنامه ها مشابه نرم افزارهای مدیریت پروژه هستند. بنابراین تصور نکنید که این برنامه ها با گرفتن ورودی های مشخص، تقویم به شما تحویل می دهند.
برای مثال نرم افزاری وجود ندارد که بگویید باید در 3 ماه آینده برای این کلمات کلیدی محتواهایی با تعداد مشخص کلمات تولید کنید و آن را با زمانبندی مشخصی منتشر کنید. شما به فکر و خلاقیت افراد با تجربه و متخصص برای پاسخ به این سوالات نیاز دارید. برنامه ها تنها به شما کمک می کنند تا طبق تقویم پیش بروید و چیزی را از قلم نیندازید.
-
Trello از برنامه های مشهور و پرکاربرد
به احتمال زیاد اسم برنامه ترلو یا Trello را شنیده اید. ترلو از جمله برنامه های تولید تقویم محتوای خوشنام است. البته ترلو علاوه بر تولید تقویم محتوایی، در بسیاری دیگر از زمینه ها نیز کاربرد دارد. در بسیاری از مجموعه ها، از امکانات این برنامه برای همکاری و هم افزایی اعضای تیم های مختلف استفاده می شود. استفاده از این برنامه ساده است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.
ترلو هم برای استفاده انفرادی و هم برای استفاده تیم ها مناسب است اما به دلیل مزیت های زیادی که دارد، اغلب افراد آن را به عنوان ابزاری برای کار تیمی می دانند در ترلو شما می توانید برای هر تقویم محتوایی یا برای هر بخش از یک تقویم محتوایی، یک تابلو اعلانات داشته باشید. امکان استفاده از برچسب های مختلف بر روی این تابلو اعلانات وجود دارد.
برای مثال می توانید محتواهای منتشر شده را با رنگ سبز، در شرف انتشار را با رنگ زرد و محتواهای در حال آماده سازی را با رنگ دیگری مثل نارنجی برچسب بزنید. ترلو امکانات خوبی دارد. به مرور می توانید امکانات منحصر به فرد آن را نیز کشف کنید! بد نیست بدانید استفاده از ترلو رایگان است البته می توانید با پرداخت هزینه نسخه های پولی که امکانات بیشتری دارند را نیز تهیه کنید. اما نسخه رایگان آن نیز برای تولید تقویم محتوایی حرفه ای کافی است و امکانات لازم را دارد.
-
Coschedule از دیگر برنامه های تولید تقویم محتوایی
بسیاری این برنامه را برای وبلاگ نویسان ضروری می دانند. کو اسکجول یا Coschedule به شما کمک می کند تا تقویم محتوایی خود را به خوبی پیش ببرید. استفاده از آن رایگان است و از جمله مزیت های آن سادگی کاربری آن می باشد. محتواهایی که در بستر این برنامه تولید می شوند به راحتی در شبکه های اجتماعی قابل انتشار هستند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که برای شبکه های اجتماعی محتوا تولید می کنند، از این برنامه استفاده می نمایند. این برنامه همخوانی خوبی با گوگل داکس و وردپرس دارد.
-
ابزار تقویم محتوایی loomy
Loomy از دیگر برنامه های تولید تقویم محتوایی شناخته شده است که امکانات خوبی دارد. از جمله مزیت های این برنامه که باعث حسن شهرت آن شده است، محیط کار گروهی آن است. شما میتوانید پس از تولید محتوا در فضای کارگروهی محتوای خود را منتشر کنید و از دیگر اعضای گروه در مورد محتواها، بازخورد بگیرید. با این برنامه می توانید هزینه های تولید محتوا را نیز مدیریت کنید. دیگر امکانات از جمله برچسب زدن به محتواها، تعیین زمانبندی و … در این برنامه نیز وجود دارد. استفاده از این برنامه برای 15 روز رایگان است اما برای استفاده بیشتر باید هزینه پرداخت کنید.
-
Hubspot قالبی برای تولید تقویم در اکسل
اکسل از جمله نرم افزارهای پرکاربرد است. بسیاری از مجموعه ها از اکسل به مقاصد مختلف استفاده می نمایند. شما می توانید از اکسل برای تولید تقویم محتوایی نیز استفاده کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. البته لازم است ابدا قالبی را دانلود کنید. قالب hubspot امکان استفاده از اکسل را برای تولید و مدیریت محتوا ها فراهم می آورد.
دیگر برنامه ها
برنامه های دیگری نیز برای تولید تقویم محتوا وجود دارد. sproutsocial، agoraplus، google sheets از دیگر برنامه های شناخته شده برای تولید محتوا هستند که هر یک مزیت ها و قابلیت های خاص خود را دارند. می توانید از این برنامه ها نیز برای تولید تقویم محتوا استفاده نمایید.