مفید بود؟

اگر شما می خواهید در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت کنید بدون شک به تقویم محتوایی نیاز خواهید داشت. در تقویم محتوا برنامه ای که می خواهید بر اساس آن محتواهایتان را منتشر و تولید کنید، نوشته خواهد شد. با در دست داشتن انی برنامه شما خیالتان راحت خواهد بود که روند کار تولید محتوا از دست تان خارج نشده است.

ابزارهای متنوعی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید تقویم محتوا را تولید کنید. دلایل زیادی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت وجود تقویم محتوا می باشد. برخی از این دلایل را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

دلایل وجود تقویم محتوایی

دلایل زیادی موجب می شود که تولید کننده محتوا برای تولید محتوا از تقویم محتوایی استفاده کند. برخی از این دلایل که اهمیت زیادی دارد عبارت است از :

 

1. صرفه جویی در زمان

با داشتن تقویم محتوا شما خیالتان راحت خواهد بود که می توانید به بهترین شکل ممکن از تقویم محتوا در زمان استفاده نمایید. با استفاده از این تقویم شما می دانید که همیشه محتوای آماده به انتشار در دست دارید. اگر این تقویم را داشته باشید دیگر نیازی نیست که برای داشتن محتوا استرس بگیرید و اضطراب داشته باشید. این تقویم به شما کمک می کند که هرگز محتوای تکراری تولید نکنید.

2. پست گذاشتن به صورت منظم و افزایش پیدا کردن تعامل با کاربران

برای بازاریابی محتوایی در هر یک از شبکه های اجتماعی، با تولید محتوا در تقویم شما می توانید به صورت مرتب پست بگذارید. در صورتی که شما به طور مرتب پست بگذارید و محتوا انتشار دهید، نرخ تعامل با کاربران تان بیشتر می شود. کاربرانی بیشتر مایل هستند که به صورت منظم و دوره ای محتوا منتشر کنند. بنابراین بهتر است که از تقویم محتوا استفاده نمایند.

3. تقویم محتوا جلب اعتماد در موتورهای جستجو و شبکه اجتماعی

آپدیت کردن هر یک از محتوای وب سایت ها و شبکه های اجتماعی باید به صورت منظم و برنامه خاص می باشد. اگر شما می خواهید با تولید محتوا اعتماد شبکه‌ های اجتماعی و موتورهای جستجو را کسب کنید باید محتوای مناسبی را جهت جلب نظر مخاطب تولید نمایید.

گوگل رتبه شما را بعد از قراردادن محتوای مناسب در صفحه سرچ بالا می ‌برد. همین مسئله موجب می‌شود که مخاطبان بیشتری را به دست بیاورید. آنها ارزش کار شما را بررسی می ‌کنند و سپس به عنوان مشتری دائم شما تبدیل می شوند.

 

4. جلب کردن اعتماد مشتری

جلب اعتماد مخاطبان یکی دیگر از دلایل اهمیت تقویم محتوایی می باشد. داشتن تقویم محتوا به شما کمک خواهد کرد که اعتماد  از مخاطبان خود را به دست بیاورید. زمانی که مخاطب برای بار اول و دوم محتوای شما را به صورت اتفاقی می ‌خواهد بخواند، می تواند بار سوم برای جمع آوری اطلاعات اقدام نماید.

داشتن برنامه محتوایی اصولی و منظم موجب می گردد که مخاطب منتظر اطلاعات بعدی شما باشد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به وب سایت و شبکه اجتماعی شما سر می ‌زند. اگر شما تا به حال از تقویم محتوا استفاده نکرده اید بهتر است که این تغییر را جهت کاربرد بهتر از اقدامات خود مورد استفاده قرار دهید. با داشتن تقویم محتوا شما می ‌توانید در فضای آنلاین با مخاطب خود ارتباط عمیق تری داشته باشید.

ابزارهای مهم برای طراحی تقویم محتوایی

بدون شک ساده ترین کاربرد ساختن تقویم محتوایی استفاده کردن از برچسب های رنگی و وایت برد در محل کار می باشد. اما در بازه زمانی که اعضای تیم تان صورت دورکاری با شما همکاری می‌ کنند باید از روش ‌های دیگر برای طراحی و تولید محتوا استفاده کنید.

ابزارهای آنلاین به شما کمک زیادی می‌ کنند که بتوانید محتوای مناسبی را دست و پا نمایید. تمامی ابزارها به یک شکل می باشند، با تسلط پیدا کردن روی آنها می توانید به راحتی از آنها جهت تقویم تولید محتوا استفاده کنید. برخی از ابزارهایی که برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :

 

1. ترلو

Trello به عنوان یکی از بهترین ابزار های آنلاین جهت مدیریت تقویم محتوا شناخته می‌ شود. این وب سایت به شما اجازه خواهد داد که بهترین تیم سازی را انجام دهید. برای هر یک از تیم های خود قالب و برد جداگانه ای را در نظر خواهید گرفت. محیط طراحی قالب کاری که برای طراحی می ‌شود دارای رنگ مشخص است که از رنگ های متفاوت استفاده نمایید.

این ابزار را می توانید به صورت دلخواه شخصی سازی نمایید. فضای ترلو با فضای کاری شما در این صورت است که شباهت به دست می آورد. تنها ایرادی که در مورد این ابزار برای تولید محتوا وجود دارد این است که در نسخه رایگان آن استفاده از تعداد نامحدود برای تیم فراهم نمی ‌شود. این مشکل را شما می توانید با تشکیل دادن تیم‌ های متنوع به خوبی حل کنید.

2. آسانا برای تولید محتوا

آسانا یکی دیگر از ابزارهایی به شمار می ‌رود که جهت مدیریت تقویم محتوایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مزیت اصلی این ابزار نسبت به ترلو در این است که قالب های متنوعی را این برنامه برای کارهای گوناگون مانند محتوا، بازاریابی و غیره در اختیارتان می گذارد.

شما می توانید از قالب ‌های متنوع استفاده بی‌ نظیری داشته باشید. یا اینکه یک قالب خالی را انتخاب کنید و بر اساس نظر خودتان آن را تغییر دهید. آسانا به شما اجازه خواهد داد که کارهایتان را در قالب لیست مشاهده کنید. استفاده از نمودار هایی که گانت هستند در نسخه مربوط به آسانا که غیر رایگان می باشد امکان پذیر خواهد بود.

 

3. ایرتیبل

یکی دیگر از ابزارهای تقویم محتوا ایرتیبل است. نسبت به دو ابزار قبلی که معرفی کردیم این ابزار محیط جدیدتری دارد. مزیت این است که به شما اجازه خواهد داد به صورت کاملا حرفه‌ای از قالب ها استفاده نمایید. با تمام فوت و فن های قالب ها آشنا می شوید. در نگاه اول شاید این ابزار تا حدودی دشوار باشد، ولی با یک مقدار کار کردن می توانی به راحتی روی آن تسلط پیدا کنید.

4. زنکیت

 اگر از قالب‌ های کانی بان دیگر نمی خواهید استفاده کنید باید بدانید که ابزار زنکیت یکی از گزینه های عالی برای شما به شمار می‌ رود. این ابزار مدیریت مربوط به تقویم محتوایی به شما اجازه خواهد داد که نقشه ذهنی و نمودار سلسله مراتبی را به کار بگیرید. استفاده از تقویم و تاریخ جهت مدیریت کردن کارهای متنوع اهمیت زیادی دارد. اگر می توانید مراحل انجام دادن کارها را با استفاده از این امکانات به راحتی ترسیم کنید مدیریت اصولی به دست می آورید.

مراحل طراحی تقویم محتوایی

برای طراحی کردن تقویم محتوا بیش از هر چیزی شما باید مخاطبان خود را بشناسید. اینکه گروه سنی آنها را مشخص کنید و بدانید که چه نوع محتوایی برای آنها مناسب است بسیار مهم می ‌باشد. تعیین بستر انتشار و اولویت هریک از آنها را جهت طراحی تقویم محتوا باید در نظر داشته باشید. همچنین تعیین کردن هدف یکی دیگر از مواردی است که شما باید برای تولید محتوا و تقدیم محتوا باید به آن دقت داشته باشید.

 هر یک از برنامه ریزی هایی که انجام می دهید تا طراحی تقویم محتوا انجام شود اگر بدون هدف باشد بدون شک فایده ای ندارد. تعیین کردن محتوای تقویم محتوا یکی دیگر از مراحلی است که برای طراحی کردن تقویم محتوا باید به آن توجه داشته باشید. اینکه شما یک مخزن محتوای خام را در تقویم ایجاد کنید ضروری است. سپس با تیم تولید محتوای خود هماهنگی های لازم را داشته باشید. پس از آن می توانید جهت تولید و انتشار محتوا اقدام کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.