مقدمه
بازاریابی و پیدا کردن یک دوره بازاریابی خوب از دغدغه های همگانی امروز ماست! چه در اینستاگرام مشغول فعالیت هستید، چه وبسایت دارید فرقی ندارد!. و یا اگر فروشگاه فیزیکی دارید، مدیر فروش هستید، در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کار می کنید، می خواهید کارآفرین شوید و …
تقریبا لازمه موفقیت در هر نوع کسب و کاری امروزه یادگیری مهارت بازاریابی یا همان بازاریابی دیجیتال است. بدون بازاریابی حتی دولت ها هم نمی توانند درآمد زایی کنند چه برسد به شرکت ها و کارخانجات!!
در ادامه مقاله به ویژگی های یک دوره بازاریابی مناسب و اینکه چرا باید چنین دوره ای را بگذرانید، اشاره می کنیم.
پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز از دوره آموزشی محتوا را مطالعه نمایید اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد
چرا بازاریابی مهم است؟
در اینجا به دلایلی که چرا بازاریابی مهم است و اینکه چرا شما باید یک دوره بازاریابی خوب را بگذرانید، اشاره می کنیم.
روشی موثر برای جذب مشتریان است
برای تجارت شخصی شما مهم است که مشتریان بالقوه را جذب کنید. بازاریابی ابزاری برای ادامه مکالمه بین شما و مشتریان است.
جذب مشتریان با پیشنهادات وسوسه انگیز تجاری متفاوت است. تعامل شامل ارائه اطلاعات مرتبط در مورد محصولات و کسب و کار شما به مشتریان است. همه چیز به تولید محتوای موثر ربط دارد.
به مشتریان خود آنچه را که نمی دانند بگویید. بگذارید از آن لذت ببرند، جالب باشد و ارزش وقت شان را داشته باشد.
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین پلتفرمهایی هستند که میتوانید در آن مشتریان بالقوه را جذب کنید.
بازاریابی به توسعه و حفظ شهرت کسب و کارتان کمک می کند
رشد و طول عمر کسب و کار شما ارتباط تنگاتنگی با شهرت کسب و کار شما دارد. بنابراین، منصفانه است که بگوییم شهرت شما ارزش اختصاصی برند تان را تعیین می کند.
اکثر فعالیت های بازاریابی در جهت ایجاد ارزش اختصاصی برند شرکت است.
شهرت کسب و کار شما زمانی ایجاد می شود که به طور موثر انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید. چنین کسب و کاری به عنوان عضوی مسئول در جامعه در نظر گرفته می شود. مشتریان به ارتباط با محصولات شما افتخار می کنند.
بازاریابان از راهبردهای ارتباط موثر، برندسازی، روابط عمومی و CSR استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که شهرت یک کسب و کار حفظ می شود. در یک دوره بازاریابی خوب تمامی این موارد وجود دارند.
به توسعه رابطه بین یک تجارت و مشتریان آن کمک می کند
کسب و کارها باید با مشتریان خود رابطه ای خوب، اعتماد و تفاهم ایجاد کنند. اما چگونه بازاریابی این رابطه را ایجاد می کند؟
بخش های تحقیقات بازاریابی باید بر اساس جامعه شناسی، روانشناسی و رفتار مصرف کننده باشد.
تقسیم بندی به کسب و کار کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کند و از این رو اعتماد آنها را جلب کند. تیم محصول اطمینان حاصل می کند که کسب و کار آنچه را که وعده داده شده در زمان مناسب ارائه می دهد. این باعث می شود مشتریان به برند وفادار بمانند.
مشتریان وفادار به خرید محصولات بیشتر از شما اعتماد خواهند کرد. اعتماد و تفاهم بین کسب و کار و مشتریان آن، فعالیت های تجاری شما را پربارتر می کند و موجب رشد شما می شود.
بازاریابی یک کانال ارتباطی است که برای اطلاع رسانی به مشتریان استفاده می شود
بازاریابی به مشتریان در مورد محصولات یا خدماتی که به آنها ارائه می دهند، اطلاع می دهد.
از طریق بازاریابی، مشتریان در مورد ارزش محصولات، استفاده از آنها و اطلاعات اضافی که ممکن است برای مشتریان مفید باشد، آگاه می شوند. این باعث ایجاد آگاهی از برند می شود و کسب و کار را متمایز می کند.
رقابت سختی در بازار وجود دارد و شما باید لحن صدای ثابت و جذابی (منظور رسانه است) برای متقاعد کردن مشتریان داشته باشید. مشتریان خود را از تخفیف ها و سایر ترفندهای رقابتی که قصد استفاده از آنها را دارید مطلع کنید.
از طریق ارتباطات، بازاریابی به کسب و کار شما کمک می کند تا به پیشروی تبدیل شود.
بازاریابی به افزایش فروش کمک می کند
بازاریابی یعنی راه های مختلفی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما!. هنگامی که یک محصول تبلیغ می شود، در رادار دید مردم قرار می گیرد و این شانس شما را برای فروش تان بیشتر می کند.
ممکن است مشتریان بخواهند محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند و این باعث تصمیم به خرید شود.
وقتی مشتریان از محصولات یا خدمات شما خوشحال هستند، بدون اطلاع تان به مبلغان برند شما تبدیل می شوند. آنها خبر هایتان را منتشر خواهند کرد و فروش شما شروع به افزایش خواهد کرد.
اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات با کیفیت بالا را برای تکمیل تلاش های بازاریابی خود ارائه می دهید.
بازاریابی در ارائه بینش در مورد کسب و کار شما موثر است
هر بازاریاب نیاز به هدف قرار دادن مخاطب مناسب را درک می کند. با این حال، شما باید محتوای مناسبی برای اشتراک گذاری با چنین مخاطبانی داشته باشید. استراتژی های بازاریابی تان می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه پیام های تجاری مخاطبان هدف را متقاعد می کند.
در این مرحله، شما باید پیام های مختلف را تست کنید و ببینید چه چیزی کار می کند.
هنگامی که مجموعههای مختلف پیامرسانی را بر روی مخاطبان هدف آزمایش کردید، پایهای مناسب برای تلاشهای بازاریابی خود پیدا خواهید کرد.
به عنوان یک معیار عمل می کند و بینش لازم را برای جلوگیری از حدس زدن ارائه می دهد.
آیا یادگیری دوره بازاریابی سودآور است!؟
چرا که نه! اتفاقا امروزه مدیران فروش، و بازاریابان دیجیتال در صدر جدول درآمدی هستند و همه جا به آنها نیاز دارند!
برای داشتن شغلی پاره وقت، تاسیس کارخانه یا شرکت نیز به این دانش نیاز دارید. دوره بازاریابی می تواند حتی بینش شما را نسبت به جامعه، فضای کسب و کار و حتی دولت ها نیز تغییر دهد. پس بیایید نه تنها اقدام به یادگیری یک دوره بازاریابی مناسب کنید، بلکه افراد اطراف خود را نیز به یادگیری این دانش سوق دهید.
دوره بازاریابی باید شامل چه مواردی باشد؟!
بهتر است که دوره بازاریابی پیش رو شما درباره بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مدرن و یا بازاریابی عصر جدید باشد (همان دیجیتال مارکتینگ). چرا که جامعه امروزی از حالت سنتی خود روز به روز بیشتر خارج می شود و بهترین کار برای شما کمک گرفتن از قدرت وب و نرم افزار هایی مثل instagram یا موتور جستجوی google
است.
یک دوره بازاریابی مناسب به شما جذب مخاطب، تعامل با آنها، ابزار های بازاریابی، روانشناسی، شناخت مشتریان و نحوه ارائه محصول یا سرویس را می آموزد. به علاوه چنین مواردی دوره بازاریابی باید به شما کمک کند تا طرح بازاریابی مناسبی برای ارائه به مدیر بازاریابی خود یا سرمایه گذاران بسازید.