مقالات آموزشی

راهنمای کامل اهداف کلمات کلیدی و بررسی اصول آن

مفید بود؟

بخش بزرگی از تحقیقات کلمه کلیدی به اهداف کلمات کلیدی تعلق دارد، گرچه بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شود و آن توجهی که لایقش است را دریافت نمی‌کند. درک اهداف کلمات کلیدی از آن جهت حائز اهمیت است، که به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربر بر اساس جستجوهایش چه اقداماتی خواهد کرد.

 

اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید وارد ذهن مخاطب مورد هدفتان شوید.

«خوشبختانه، کلماتی که افراد در جستجوعایشان به کار می‌برد، می‌تواند نگرشی تازه به شما ارائه کند.»

مخصوصا، می‌تواند برایتان مشخص کند که دنبال چه محتوایی می‌گردند. این مفهوم، با عنوان هدف کلمات کلیدی شناخته می‌شود.

درک اهداف کلمات کلیدی و انواع متفاوت آن می‌تواند سطح استراتژی محتوای شما را بالا ببرد.

«برای تولید محتوایی هم‌راستا با نیازها و ترجیحات مخاطبتان، بیشتر آماده می‌شوید و همچنین می‌توانید از این دانش برای بهینه‌سازی محتوای موجودتان نیز استفاده کنید.»

در ادامه، چیستی اهداف کلمات کلیدی، انواع مختلف آن، و نحوه به کاربردن این اطلاعات برای ارتقا استراتژی محتوایتان را توضیح می‌دهیم.

اهداف کلمات کلیدی به چه معناست؟

هدف کلمات کلیدی،که با عنوان هدف جستجو و هدف کاربر نیز شناخته می‌شود، درواقع نیت پشت یک جستار جستجو است.

درواقع دلیل جستجوی یک عبارت توسط کاربر و نوع اطلاعاتی را که می‌خواهد به آن دست یابد را توضیح می‌دهد.

برای درک بهتر این مفهوم، دو عبارت جستجوی زیر را در نظر بگیرید:

1. نقد و بررسی iPhone

2. خرید iPhone

هر دوی این عبارات به گوشی آیفون مرتبط اند، اما نتایج گوگلی که برای هر کدام ظاهر می‌شود کاملا از هم متفاوت است. هیچ اشتراکی با هم ندارند!

 

به این دلیل که هدف پشت هر جستار متفاوت است. چطور؟ می‌توانید به سادگی نتیجه بگیرید که کسی که عبارت خریدiPhone  را سرچ می‌کند، می‌خواهد فورا آن را بخرد، به همین دلیل دنبال گزینه‌های مناسب است.

« در حالی که کسی که عبارت نقد و بررسی iPhone را جستجو می‌کند، می‌خواهد اطلاعاتی درباره آن کسب کند—و شاید آن را بخرد، شاید هم نخرد.»

پیشنهاد می کنیم مقاله اصول ساخت لیست کلمات کلیدی بر پایه هدف جستجو را مطالعه نمایید.

در هر صورت، اهداف کلمات کلیدی تا حدی اهداف کاربر را مشخص می‌کند، چه در صدد خرید یک محصول باشد، یا مقایسه چند سرویس، و یا یادگیری موضوعی.

چرا اهداف کلمات کلیدی مهم اند: 4 مزیت دانستن اهداف کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی درواقع به پروسه شناخت کلمات کلیدی‌ای که می‌خواهید برای وبسایتتان رتبه بالایی کسب کنند، گفته می‌شود، و بخش مهمی از سئوی بهینه‌سازی موتور جستجو است.

«به هر حال، محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی هدف گیری شده نوشته شده باشد، عملکرد بهتری از محتوایی دارد که این نکات در آن رعایت نشده.»

بخش بزرگی از تحقیقات کلمه کلیدی به هدف کلمات کلیدی تعلق دارد،  گرچه بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شود و آن توجهی که لایقش است را دریافت نمی‌کند.

درک اهداف کلمات کلیدی از آن جهت حائز اهمیت است، که به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربر بر اساس جستجوهایش چه اقداماتی خواهد کرد. البته همه‌اش همین نیست.

اگر هدف پشت یک جستار جستجو را بفهمید، از این لحاظ عملکرد بهتری خواهید داشت:

• محتوای هدف گیری شده تولید می‌کنید.

• در نتایج گوگل رتبه بندی کسب می‌کنید.

• ترافیک بیشتری به دست می‌آورید.

• می‌فهمید که کاربران در کدام قسمت سفر خریدار قرار دارند.

هر کدام این موارد را در ادامه توضیح می‌دهیم.

1. محتوای هدف گیری شده تولید کنید

بهترین راه برای ارتباط با مخاطب هدف گیری شده‌تان، این است که بفهمید چطوری سرچ می‌کنند.

وقتی که بفهمید چه کسانی ممکن است از خدمات و محصولات شما استفاده کنند، می‌توانید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا توجه آن‌ها را به خودتان جلب کنید، حتی اگر قبل از جستجو چیزی درباره کسب و کار شما نمی‌دانستند.

برای مثال، فرض کنیم شما فروشگاه کفش اسکیت دارید و می‌خواهید محتوای وبسایتتان را تولید کنید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی شما، می‌تواند به این عبارات منجر شود:

• لباس اسکیت

• میدان اسکیت سواری نزدیک

• چه نوع اسکیتی باید بخرم؟

• اسکیت سواری ورزش خوبی است؟

• اسکیت سواری کِی پرطرفدار بود؟

تنها به این خاطر که همه عبارات به اسکیت مربوط است، دلیل نمی‌شود که گزینه خوبی برای هدف گیری در استراتژی محتوای شما باشد.

برای نمونه، کسی که عبارت «اسکیت سواری کی پرطرفدار بود؟» را جستجو می‌کند، تنها ممکن است راجع به تاریخچه این ورزش کنجکاو باشد—نه اینکه بخواهد یک جفت اسکیت بخرد.

«در اینجا، هدف یادگیری است، و نه تکمیل یک سفارش.»

از سویی دیگر، عبارت « چه نوع اسکیتی باید بخرم؟» می‌تواند بیانگر این نکته باشد که کاربر دارد تحقیقات قبل از خرید را انجام می‌دهد، با این هدف که بلاخره یک جفت اسکیت بخرد.

در اینجا، درک تفاوت در اهداف کلمات کلیدی، می‌تواند به شما کمک کند عباراتی را که ارزش هدف گیری دارند را شناسایی کنید.

با طراحی وبلاگ و صفحات هدفتان حول این کلمات، وبسایت شما شانس بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت.

2. در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشد

محتوایی که هم راستای هدف جستجوی کلمات کلیدی باشد، در نتایج گوگل، رتبه بالایی کسب می‌کند—این کاملا ثابت شده است.

با وجود اینکه زمانی در نظر داشتن رتبه پیج تنها برای بک‌لینک‌ها(backlink) و داده‌ متنی(text data) ضرورت داشت، اما حالا گوگل الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی‌اش را به روز کرده است. حالا این موتور جستجو وبسایت‌ها را بر اساس رضایت هدف کاربر رتبه بندی می‌کند.

اهمیت تولید محتوایی که هدف کاربر را ارضا می‌کند، بسیار بیشتر از قرار دادن یک سری کلمات کلیدی مشخص در متن است.

به عنوان مثال، اگر صفحه‌ای بسازید که در آن درباره بهترین بودن خدمات عکاسی‌تان لاف بزنید، و یک سری کلمات کلیدی را به طور شانسی انتخاب کنید تا برایشان رتبه کسب کنید، احتمالا موفق نمی‌شوید.

گوگل صفحات را به طور کلی بررسی می‌کند و بیشتر به دنبال این می‌گردد تا ببیند کلیت محتوای متن به چه چیزی مرتبط است. ساده بگوییم، اگر محتوایی بسازید که با هدف جستجو هم راستا باشد، نتایج سئوی بهتری خواهید دید.

 

3. ترافیک بیشتری به دست آورید

هر ترافیکی، ترافیک خوب نیست. به بیانی دیگر، تفاوت زیادی بین به دست آوردن ترافیک زیاد، و به دست آوردن ترافیک با ارزش زیاد وجود دارد.

به نمایش گذاشته شدن در ابعاد بزرگ، از بسیاری جهات مفید است، اما هدفتان باید این باشد که به افرادی دست پیدا کنید که آن چیزی را که ارائه می‌دهید را بخواهند. با درک اهداف کلمات کلیدی، می‌توانید افرادی را پیدا کنید که به کسب و کار شما علاقه دارند.

این به این خاطر است که کسب رتبه بالا برای کلمات کلیدی با هدف مناسب، احتمال ارتباط شما با مخاطب هدف را افزایش می‌دهد.

«کلمات کلیدی با هدف مناسب، ترافیک با کیفیت به ارمغان می‌آورند.»

اهداف کلمات کلیدی مخصوصا وقتی مهم اند که قصد راه اندازی یک کمپین Pay-per-click را دارید. در این کمپین‌ها، می‌خواهید که بازدیدکننده برروی تبلیغاتی که به سایت شما منتهی می‌شود، کلیک کند.

اگر در جهت کلمات کلیدی اشتباه، بهینه‌سازی کنید، ترافیک مناسبی را کسب نمی‌کنید—پس خوانندگان احتمالا به وبسایت شما وارد نمی‌شوند و روی آگهی‌ها کلیک نمی‌کنند. شما می‌خواهید افرادی را جذب کنید که به دنبال محتوای شما هستند، پس از این طریق می‌توانید افراد مخاطبان بیشتری را به سوی خود سوق دهید.

4. دریابید که کاربران در کدام قسمت سفر خریدار قرار دارند

سفر خریدار، مسیری را توصیف می‌کند که مشتری قبل از تکمیل یک سفارش طی می‌کند؛ با ایجاد علاقه در چیزی آغاز می‌شود و نهایتا به خرید آن منجر می‌شود. اهداف کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهند که کاربران کجای این مسیر قرار دارند.

«هر چقدر خریدار به انتهای این مسیر نزدیک‌تر باشد، بیشتر احتمال دارد که سفارششان را تکمیل کنند.»

برخی کلمات کلیدی گواه روشنی اند بر یک هدف مشخص، مانند تکمیل یک سفارش یا صورت گرفتن یک اقدام، در حالی که مابقی آنقدرها مشخص نیستند؛ در ادامه بیشتر در این باره حرف می‌زنیم.

ساده بگوییم، می‌توانید از اهداف کلمات کلیدی برای یافتن افرادی استفاده کنید که به دنبال محصولاتی هستند که شما آن‌ها را تهیه می‌کنید.

وقتی اهداف کلمه کلیدی‌ای را هدف گیری و بهینه‌سازی می‌کنید که هم راستای محصولی است که می‌فروشید، می‌توانید در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید—و سفارشات بیشتری را در دراز مدت دریافت کنید.

4 نوع متفاوت اهداف کلمات کلیدی

اهداف کلمات کلیدی متفاوت اند، همانطور که بالاتر توسط مثال‌های مربوط به گوشی آیفون روشن سازی شد. عموما می‌توان آن‌ها را به این صورت دسته‌بندی کرد:

• تجاری

• تبادلاتی

• اطلاعاتی

• ناوبری

 

بعضی از کارشناسان هدف تجاری و تبادلاتی را به جای هم به کار می‌برند، اما این‌ها دقیقا یکی نیستند. در ادامه نگاهی مختصر به هر کدام از آن‌ها می‌اندازیم.

هدف تجاری

کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا، آنهایی هستند که نشان می‌دهند یک کاربر آماده است، یا دارد آماده می‌شود که خریدی انجام دهد.

«به بیانی دیگر، آن‌ها هدف «همین حالا بخر» را از خود نشان می‌دهند، حتی اگر کاملا هم در انتهای قیف خرید نباشند.»

این کاربران معمولا آماده‌اند که سفارشی را تکمیل کنند، اما می‌خواهد قبل از اقدام نهایی همه گزینه‌ها را بسنجد.

چند تا از عبارات کلیدی که بیانگر هدف تجاری اند:

• نقد و بررسی

• بهترین

• ده تای برتر

• [الف] در مقایسه با [ب]

وقتی افراد نقد و بررسی یا مقایسه‌ها را می‌خوانند، در حال آماده شدن برای اقدامی هستند.

عباراتی نظیر «بهترین» یا «در مقایسه با» اشاره به این دارند که کاربر در حال تصمیم گیری برای بهترین گزینه است.

هدف تجاری روشن می‌سازد که مردم حداقل دارند به انتهای قیف خرید نزدیک می‌شوند، پس این عبارات جستجو می‌توانند تعیین کننده باشند.

هدف تبادلاتی

هدف تبادلاتی شبیه به هدف تجاری است، اما یک قدم از آن جلوتر است. این نوع از هدف، بیانگر این است که کاربران آماده اند تا فورا خرید کنند.

آن‌ها می‌دانند چه می‌خواهند، اما می‌خواهند تصمیمی درست اتخاذ کنند. کلمات کلیدی تبادلاتی کاربران را به سمت انتخاب محصول یا پرداخت برای آن هدایت می‌کنند.

عبارات رایج این نوع هدف اینها هستند:

• خرید

• ارزان

• فروش

• تخفیف

• بن تخفیف

• ارسال رایگان

عبارات کلیدی که شامل «خرید» یا «تخفیف» می‌شوند، اشاره بر این دارند که کاربر می‌داند چه می‌خواهد.

«آن‌ها به دنبال بهترین گزینه قبل از تکمیل سفارش اند.»

از آنجایی که این عبارات بیانگر این اند که کاربر دارد به انتهای قیف خرید نزدیک می‌شود، کلمات به شدت باارزشی برای هدف گیری هستند.

هدف اطلاعاتی

اگر کاربر به سادگی به دنبال افزایش آگاهی خود باشد، کلمات کلیدی‌شان بار اطلاعاتی دارند.

مقاله‌هایی با عبارت «چگونه…» معمولا در نتایج این دسته‌بندی نمایش داده می‌شوند.

کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی معمولا شامل این عبارات اند:

• بهترین راه

• چگونه…

• … به چه معنی است؟

• چرا…

این نوع از کلمات کلیدی بیان می‌دارند که کاربر احتمالا قرار نیست همین حالا سفارشی انجام دهد.

این جستار جستجو ممکن است اطلاعاتی در اختیارشان بگذارد که در انتها هنگام خرید از آن استفاده کنند، اما در حال حاضر به دنبال همچنین کاری نیستند.

جستار ناوبری

عبارات جستجو زمانی هدف ناوبری دارند که کاربر به دنبال وبسایت خاصی باشد.

به جای وارد کردن‌ مستقیم لینک وبسایت، کاربران گاهی آن صفحه را برای گوگل توصیف می‌کنند تا آن را برایشان بالا بیاورد.

«یک جستار ناوبری همچنین وقتی که کاربر لینک دقیق وبسایتی را نداند، به کمکشان می‌آید.»

این‌ها نمونه‌هایی از هدف ناوبری اند:

• Twitter

• Chase login

• Youtube Rolling Stones

جستجوهایی با هدف ناوبری بیشتر بر بهینه‌سازی وبسایتتان تمرکز دارد تا بر کلمات کلیدی. به هر حال، کاربران همین حالا هم می‌دانند که به دنبال چه هستند.

تنها نیاز است تا کلمات کلیدی مناسب را مورد هدف قرار دهید تا کاربران به راحتی برند شما را پیدا کنند. این ممکن است حتی به معنای ساخت صفحاتی جدید یا پست‌های وبلاگی بر روی وبسایتتان باشد، به منظور هماهنگی با آن کلمات کلیدی مشخص و تنظیم ساختاری منظم بر روی وبسایت.

6 ترفند برای به کار بردن اهداف کلمات کلیدی در استراتژی محتوا

هر کدام از انواع کلمات کلیدی استفاده بخصوص خودشان را دارند، اما بعضی‌ها برای بازاریابان باارزش تر اند. می‌توانید این نکته را به عنوان تفاوت بین کلمات کلیدی باارزش و کم‌ارزش در نظر بگیرید.

• کلمات کلیدی باارزش: بیانگر این نکته است که کاربر آماده(یا تقریبا آماده) انجام یک سفارش است. این چنین کلماتی معمولا تبادلاتی یا تجاری اند.

• کلمات کلیدی کم‌ارزش: آن دسته از کلماتی اند که نشان می‌دهند کاربر هنوز آماده انجام سفارش نیست. این‌ها معمولا کلمات کلیدی اطلاعاتی یا ناوبری اند.

کلمات کلیدی اطلاعاتی و ناوبری خیلی باارزش نیستند، چرا که معمولا تمایل زیاد به تکمیل یک سفارش را نشان نمی‌دهند.

«وقتی صحبت از تبدیلات می‌شود، کلمات کلیدی تجاری و تبادلاتی اند که اهمیت زیادی دارند.»

وقتی محتوای خودتان را برای کلمات کلیدی تجاری و تبادلاتی بهینه‌سازی می‌کنید، بیشتر احتمال دارد افرادی را جذب کنید که در شرف تبدیل اند.

پس سوای مسئله آزمون و خطا، چطور می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط و باارزش را برای کسب و کارتان پیدا کنید؟ ما شش ترفند داریم که به شما کمک می‌کنند.

 

1. ارزش‌ها و مخاطبان هدف خودتان را مشخص کنید

همه چی با شناخت مشتری ایده‌آل شما و آنچه که به آن‌ها عرضه می‌کنید، آغاز می‌شود.

«فهم این اصول، پایه‌های استراتژی محتوای هدف را محکم‌تر می‌سازد.»

می‌توانید کلمات کلیدی‌ای را که هدفشان با هدف کسب و کار شما هم راستا است را بشناسید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید.

به این عبارات توجه کنید:

• چه چیزی به کاربران ارائه می‌کنید؟

• چه چیزی محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز می‌کند؟

• چه کسی به محصول یا خدمات شما بیشتر از دیگران جذب می‌شود؟

• چه کسی آن‌قدرها هم به محصول یا خدمات شما جذب نمی‌شود؟

دقیق باشید. ارزش‌های شما باید کاملا بیانگر این باشد که محصول یا خدمات شما از چه جهت به نیاز دیگران مرتبط و برای آن‌ها سودمند است—و چرا آن‌ها باید شما را به برندهای دیگر ترجیح دهند.

«به همین ترتیب، وقتی به بازار هدفتان نگاه می‌کنید، به جزییات بیشتری بپردازید.»

اگر مطمئن نیستید که مشتری ایده‌آل شما کیست، گروه‌هایی را برای این کار تشکیل دهید یا از شبکه خود پس و جو کنید.

فیدبک‌های بی‌طرفانه بگیرید تا بتوانید نقاط قوت فروش یک محصول به مشتری را در کسب و کارتان پیدا کنید.

همچنین ممکن است ساخت پرسونای کاربر برای مخاطب هدفتان هم کمک کننده باشد؛ این‌ها شخصیت‌هایی فرضی هستند که اجزای مختلف مخاطبتان را نمایان می‌کنند.

نهایتا، نگاهی کلی به این زمینه، کمک می‌کند تا متقاعد کننده‌ترین رویکرد را برای بازاریابی محتوایتان انتخاب کنید—و تصمیم بگیرید که بر روی چه کلمات کلیدی‌ای تمرکز کنید.

2. از گوگل در رابطه با کلمات کلیدی ایده بگیرید

زمانی که ارزش‌ها و مخاطب هدفتان را مشخص کردید، وقت آن است که تحقیقات کلمات کلیدی را شروع کنید.

می‌توانید با ایده گرفتن از گوگل آغاز کنید؛ به خصوص از بخش نتایج مرتبط. کلمه کلیدی هدفتان را جستجو کنید و پیشنهادات autocomplete که با کسب و کار شما مرتبط اند را مشاهده کنید.

 

بخش “People also ask” نتایج جستجوی گوگل هم ابزار فوق‌العاده دیگری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط است.

تنها یک جستار جستجو را وارد کنید و سپس مثال‌هایی را از نتایج مشابه می‌بینید. این‌ها می‌توانند به شما کلمات و عبارات کلیدی بیشتری برای تولید محتوا به شما بدهند.

 

3. از یک ابزار تحقیقات کلمه کلیدی استفاده کنید

تحقیقات کلمات کلیدی می‌تواند خسته کننده باشد، مخصوصا برای کسانی که دوست ندارند بین داده‌ها را کنکاش کنند.

اما اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند کوه‌هایی از ایده برای استراتژی محتوای شما به ارمغان بیاورد—در صورتی که اهداف کلمات کلیدی را در نظر بگیرید، حتی از این هم بیشتر.

خوشبختانه، تعداد زیادی ابزار رایگان و پولی برای تحقیقات کلمات کلیدی در دسترس شما است:

• Ahrefs Keyword Explorer

• Moz’s Keyword Explorer

• Keyword Surfer

• KeywordTool.io

• SEMrush

• Ubersuggest

• Wordtracker

این ابزارها پروسه کلمات کلیدی را با برداشتن بار سنگین از روی دوش شما برایتان آسان می‌کنند. تنها یک موضوع یا عبارت مرتبط با محصول یا خدماتتان را وارد کنید.

سپس این ابزار ایده‌های بسیاری برایتان فراهم می‌کند، مانند نوسانات جستجوی یک عبارت، سختی جستجو کردن آن، تغییر محبوبیت آن طی زمان و عبارات مرتبط.

در این تصویر نمونه استفاده یکی از این ابزارها آورده شده:

 

اگر نه همه، ولی اکثر این ابزارها می‌تواند داده‌های کلمات کلیدی شما را وارد فرم spreadsheet کنند و در جهت انسجام بخشیدن به تحقیقات کلمات کلیدی شما کمک کنند. از این‌جا به بعد، می‌توانید ستون‌ها و ردیف‌ها را به دلخواه خودتان ویرایش کنید.

4. تحقیقات کلمات کلیدی‌تان را تمام و کمال انجام دهید

تحقیقات کلمات کلیدی شما اساس ساخت یک استراتژی محتوای منسجم است. به همین دلیل، باید تمام و کمال و قابل فهم باشد—نه خلاصه شده!

برای تحقیقات جامع‌تر، زوایای مختلف محصول یا خدمات می‌توانند در نظر گرفته شوند.

برای مثال، Fitbit برای تکنولوژی ردیاب فعالیت(activity-tracking technology) شناخته شده است، اما این بدین معنا نیست که تنها محتواهایی مرتبط با تکنولوژی را منتشر می‌کند. وبلاگ آن، شامل دستور پخت، روایت‌های موفقیت کاربران، ترفندهای ورزشی و توصیه‌هایی برای تنظیم یک سبک زندگی سالم است.

 

به طور مشابه، کمپانی اینترنتی Zoma وبلاگی دارد که شامل انواع پست‌های مربوط به خواب مناسب است؛ مانند تفاوت در عادات خوابیدن بین آن‌هایی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند و آن‌هایی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند.

 

می‌توانید انواع مختلفی از کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن را طی عمیق شدن در پروسه تحقیقات کلمه کلیدی به دست آورید.

«از این رو، در نظر داشتن تفاوت‌های جزیی زبانی هنگام انتخاب هدف کلمه کلیدی، می‌تواند بسیار مفید باشد.»

اگر می‌خواهید کمپانی کنونی آمریکایی شما در بریتانیا شناخته شود، باید به جای کلمه کلیدی “sneakers”، کلمه کلیدی “trainers” را بهینه‌سازی کنید. این تفاوت‌ها را در لهجه‌های مختلف در نظر بگیرید.

5. کلمات کلیدی هدف گیری شده خود را بر اساس هدفشان دسته‌بندی کنید

هر موقع که لیستی از کلمات کلیدی را از طریق تحقیقات به دست آوردید، وقت آن است که بروید سر وقتشان و بر اساس هدفشان آن ها را مرتب کنید.

اگر از یک spreadsheet تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید، کار راحت‌تر هم می‌شود؛ تنها یک ستون دیگر به اسم «نوع هدف» اضافه کنید. سپس کلمات کلیدی‌تان را سبک و سنگین کنید و آنها را در دسته‌های مختلف قرار دهید.

خواهید فهمید که همیشه شناسایی هدف یک کلمه کلیدی راحت و بدون دردسر نیست.

در این موارد، خودتان را جای کاربر بگذارید.

برای مثال، «چرا کسی باید این عبارت را جستجو کند؟» را در نظر بگیرید. «چه هنگام این چنین اطلاعاتی کارآمد خواهد بود؟»

حتی می‌توانید آن عبارت را در گوگل سرچ کنید و ببینید که چه نوع نتایجی ظاهر می‌شود. چگونگی پاسخ گوگل به یک جستار می‌تواند به راحتی هدف کاربر را روشن سازد؛ یا حداقل هدفی که گوگل فکر می‌کند را روشن سازد.

کمی عقب‌تر، ما تفاوت بین کلمات کلیدی باارزش و کم‌ارزش را بحث کردیم. اولی، که معمولا هدف تجاری یا تبادلاتی دارد، بیشترین پتانسیل را در تبدیل کاربران دارد.

«گرچه، این بدین معنا نیست که از کلمات کلیدی با هدف کم‌ارزش چشم پوشی کنید.»

به عکس، تولید محتوایی که برای کلمات کلیدی با هدف کم‌ارزش رتبه بیاورد، برای گسترش اطلاعات درباره برند، ارزشمند است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کلمات کلیدی کم‌ارزش معمولا هدف اطلاعاتی یا ناوبری دارند. مانند این نمونه‌ها:

• آیا اسب‌ها هم سردشان می‌شود؟

• برای حیوان خانگی جدیدم چه چیزهایی نیاز دارم؟

• آیا گیاهان پشه‌ها را دور نگه می‌دارند؟

در نگاه اول، این عبارات خیلی به درد تبدیل نمی‌خورند—و احتمالا هم همینطور است. اما، محتوایی که این کلمات را هدف بگیرد، پتانسیل این را دارد که کاربر را در سفر خریدار هدایت کند.

برای مثال، یک فروشگاه لوازم اسب‌سواری ممکن است پستی وبلاگی با مضمون اینکه آیا اسب‌ها سردشان می‌شود یا نه منتشر کند، و توصیه کند که از پتوهای مخصوص آن‌ها استفاده کنید.

«برای این فروشگاه بسیار بجا است که پیشنهاداتی را از محصولات مرتبط خودشان در پست قرار دهد.»

به طور مشابه، تولید محتوای آموزشی که شامل پیشنهادات خرید و یا حتی فراخوان به عمل(call to action) است، برای دو نمونه دیگر نیز مناسب است.

ایده نهایی این است که استراتژی محتوای شما بتواند کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی را هدف بگیرد، چرا که این‌ها فرصت‌هایی هستند برای نشان دادن برندتان و تبدیل کردن کاربران به مشتری‌های احتمالی.

نتیجه‌گیری

تحقیقات کلمات کلیدی بسیار حیاتی است، و بخش بزرگی از آن مربوط به اهداف کلمات کلیدی است. متاسفانه، بسیاری از بازاریابان اهمیت اهداف کلمات کلیدی را ندید می‌گیرند.

«با ردیابی و استفاده از کلمات کلیدی باارزش تجاری و تبادلاتی، می‌توانید کسب و کارتان را بیشتر از معرض دید مشتری‌های ماندگار بگذارید.»

قرار گرفتن سر راه افراد مناسب توسط محتوای هدف گیری شده، کسب و کارتان را به سمت تبدیلات بیشتر سوق می‌دهد.

می‌توانید با مطالعه اهداف کلمات کلیدی شروع کنید تا بهترین عبارت کلیدی را بشناسید و ترافیک باارزش به سمت وبسایتتان روانه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.