چگونه جامعه فالوئرهایتان را پرورش دهید و گروه های تعامل را اهرم سازی کنید؟
وقتی شروع به اجرای استراتژی های مطرح شده در این سری مقالات آموزش اینستاگرام می کنید، تعداد فالوئرهای تان باید با نرخ کاملا ثابتی در حال رشد باشد.
شتاب شما در اول کار باید به هر قیمتی حفظ شود.
کارهای روزانه دائمی (کارهای درست) که در طول زمان انجام شده اند، طبیعتا نتایج دائمی تولید خواهند کرد (نتایج درست).
باید هر روز با جامعه فالوئرهایتان در تعامل باشید و آن را بسازید.
نگاهی به کارهای صفحه های بزرگ اینستاگرام بیندازید.
آنها با جامعه فالوئرهایشان مثل یک باغ رفتار می کنند که روزانه، آبیاری و پرورانده می شود.
چند بار در روز به باغ شان سر می زنند و مطمئن می شوند با آهنگ یکنواخت و باثبات، در حال رشد است.
برقراری ارتباط با مخاطبان، عمده تلاش و زحمات شما را می طلبد.
صفحه های موفق چندبار در روز، محتوای ارزشمند و توانمند ساز می گذارند.
آنها چند بار در روز، با فالوئرهای شان فعالانه تعامل می کنند.
وقتی کاربران اینستاگرام بفهمند صفحه ای خالصانه برای شان دلسوزی می کند و شخصا کمک شان می کند، انگیزه زیادی برای بقیه فالوئرها به وجود می آورد که با شما تعامل کنند.
خواهید دید که جامعه فالوئرهایتان در نهایت به یک ماشین خود تعاملی تبدیل خواهد شد که خیلی راحت می توانید محصولات و خدمات تان را در آن تبلیغ کنید و احتمالا آنها از این موضوع خشنود خواهند بود.
روش های زیادی برای تاثیرگذاری و افزایش تعامل از طریق ارتباط با فالوئرهای فعلی و آینده وجود دارد.
در اینجا، ابتدایی ترین روش ها را ارائه داده ام.
در مورد راهبردهای پیشرفته تر بعدا بحث خواهد شد.
فهرست مطالب
- روش های افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام
- اشتراک گذاری
- لایک کردن
- نظردادن
- ارسال پیام
- فالوکردن
- پاسخ به پیام های مستقیم (دایرکت)
- تکنیک های حرفه ای
- تکنیک شماره ۱
- تکنیک شماره ۲
- تکنیک شماره ۳
- گروه های تعامل
- قدرت تلگرام در افزایش فالورئرهای اینستاگرام
- اصول را فراموش نکنید
روش های افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام
- اشتراک گذاری
- لایک کردن
- ارسال نظر
- ارسال پیام
- فالو کردن
- پاسخ به پیام های مستقیم (دایرکت)
اشتراک گذاری
می توانید عکس های فالوئرهای تان را در صفحه تان به اشتراک بگذارید. (حتما قبلا از آنها اجازه بگیرید) و اسم آنها را منتشر کنید.
بهتر است اگر عکس شان حاوی مشخصه محصول، برند یا خدمات شما باشد، این محتوا را به اشتراک بگذارید.
این یک راه عالی برای پیشرفت زیاد است و نشان می دهد شما واقعا هوای طرفداران وفادارتان را دارید؟
لایک کردن
برای نشان دادن اهمیت افراد برای شما، چه راهی بهتر از لایک کردن عکس های شان؟
وقتی عکس ها را لایک می کنید، افراد متوجه می شوند شما علاقه مندید که بخشی از جامعه مخاطبان شان باشید.
کسی که فقل چیزی می گیرد، بدون این که چیزی در ازای آن برگرداند، شما را درک نخواهد کرد.
نظردادن
این همان جایی است که واقعا می توانید تلاش بیشتری کنید و ارتباط تان را با کاربران اینستاگرام بهبود دهید.
در مورد عکس های فالوئرهای خود و عکس های کسانی که شما فالو می کنید، نظر دهید.
از پست شان تعریف کنید و همیشه پیام های صادقانه بگذارید.
آنها را با تگ نام کاربری شان (username) برای گرفتن امتیاز، منشن (اشاره) کنید.
ارسال پیام
در تصاویر و کپشن های تان با استفاده از پیام هایی که فالوئرها را به انجام یک عمل ساده تشویق می کنند، افراد را وادارید که پست های تان را لایک کنند او آن پست ها را با افرادی که به زعم آنها با پیام شما موافق هستند، به اشتراک بگذارند.
این کار تا وقتی به برند و جایگاه شما ربط داشته باشد، می تواند مفرح با جدی باشد.
جمله های ساده ای مثل «اگر موافقید دو بار ضربه بزنید» یا «کسی را تگ کنید که به شما انگیزه می دهد و الهام بخش شماست و قرار است میلیونر شود» نرخ تعامل را خیلی بالا می برند؛ به شرط این که فالوئرهای شما و دوستان شان به آن ها ربط داشته باشند.
فالوکردن
فکر نمی کردید بتوانید همه این کارها را انجام دهید، بدون اینکه دیگران، شما را فالو کنند، درست است؟
کسانی را فالو کنید که در صورت امکان، شما را فالو کنند؛ ولی نگران فالو کردن همه نباشید.
داشتن تعداد کم صفحه هایی که دنبال می کنید، مزیت های زیادی دارد و اگر صفحه های موفق را در جایگاه خودتان مطالعه کنید تعدادی منطقی از آنها را می بینید که می توانید طبق آنها الگوسازی کنید.
پاسخ به پیام های مستقیم (دایرکت)
بمباران شدن با پیام های مستقیم از سوی فالوئرها شاید هربار طاقت فرسا به نظر برسد.
با این حال، باید یادتان باشد که فالوئرهایتان در نهایت مشتری های تان خواهند شد.
به همین دلیل، پاسخ به پیام آن ها حیاتی است.
شما باید همیشه پیام های کاربران را بررسی کنید.
تکنیک های حرفه ای
تکنیک شماره ۱
((از ویژگی استوری برای تاکید روی پیام های مستقیم مثبتی که دریافت کرده اید، استفاده کنید))
کاری که خیلی از تاثیرگذاران برتر اینستاگرام اخیرا انجام می دهند، اسکرین شات از پیام های مستقیم فالوئرهایشان است که نشان دهنده تبادل ارتباطات و پست کردن آنها در استوری شان است.
این نشان می دهد آنها به صورت فعالانه با جامعه فالوئرهایشان در تعامل هستند و این کار، افراد بیشتری را برای تعامل با آنها ترغیب می کند.
تکنیک شماره ۲
((از ویژگی استوری برای نشان دادن پست جدیدتان استفاده کنید))
یکی از راه های عالی برای استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام، گرفتن اسکرین شات از پروفایل و استفاده از قابلیت های طراحی اینستاگرام برای معرفی آخرین پست های تان است.
متن جدیدی را روی پست تایپ کنید.
همین کار، افراد را تشویق به بررسی پروفایل شما می کند.
تکنیک شماره ۳
((راه اندازی مسابقه ها و اهدای هدایا))
مسابقه و هدایا این یکی از استراتژی های ماهرانه برای رشد است که تعامل را بین فالوئرهای فعلی بیشتر خواهد کرد و همزمان فالوئرهای جدید را جذب صفحه تان می کند.
مردم هیچ چیزی را بیشتر از مسابقه ای که در آن شانس برنده شدن چیزهای مجانی را داشته باشند، دوست ندارند.
تعداد مخاطبان شما رشد خواهد کرد؛ در حالی که آگاهی پیدا کردن مخاطبان از برندتان بهبود پیدا می کند.
با یک تیر، دو نشان خواهید زد.
حتی چیز گران قیمتی را هدیه نمی دهید؛ هرچند اگر بخواهید میتوانید این کار را انجام دهید.
چیزهایی مثل حق اشتراک یا یکی از محصولات تان به رایگان، انگیزه های خوبی برای ورود افراد به چالش آنلاین شماست؛ نسخه ای از کتاب جدیدتان، یکی از پرطرفدارترین اقلام در فروشگاه تان و … خلاق باشید.
حتی می توانید هشتگی را به وجود آورید که منحصر برند شما باشد.
فالوئرهای تان را وادار کنید از این هشتگ استفاده کنند و آن را هر جا که می توانند، منتشر کنند.
از طریق پاسخگویی با یک نظر، با افرادی که از این هشتگ استفاده می کنند، تعامل کنید.
همین، افراد بیشتری را به استفاده از این هشتگ ترغیب می کند؛ چون آنها می دانند به احتمال زیاد از شما جواب می گیرند.
این چیزی نیست که در بدو ورودتان به اینستاگرام بتوانید انجام دهید.
بهتر است صبر کنید تا وقتی دست کم، چندهزار فالوئر داشته باشید.
چون پاسخگویی به مخاطبی که هنوز وجود ندارد، منطقی نیست.
گروه های تعامل
یکی دیگر از روش های عالی برای رشد دادن تعامل در پست های اینستاگرام از طریق گروه های «لایک و نظر» است.
این شبیه به گروه های شات اوت است؛ به جز این که شما پست دیگران را لایک می کنید و در موردشان نظر می دهید و در ازای آن، پست های شما لایک و نظر خواهد گرفت و به این صورت تعامل کلی روی پست هایتان بیشتر می شود.
مثل قطارهای شات اوت، می توانید صفحه های دیگر را از طریق پیام مستقیم در اینستاگرام فرا بخوانید تا وقتی یک گروه پانزده تایی داشته باشید.
از حساب هایی کمک بگیرید که اندازه شان شبیه شماست و از این که از حساب های بزرگ تر هم کمک بگیرید خجالت نکشید.
فقط مطمئن شوید، نرخ تعامل آنها قابل اعتماد است.
گروه های لایک و نظر
وقتی بقیه اعضای گروه «لایک و نظر دادن» اینستاگرام شما، روی پست های تان نظر می دهند، فالوئرهای شان به محتوای شما دسترسی پیدا می کنند.
اگر کمتر از صد هزار فالوئر داشته باشید، این یک استراتژی عالی ست تا بتوانید به سرعت، سطح فالوئرهای تان را بالا ببرید.
هر چه افراد، سریع تر با محتوای همدیگر تعامل کننده فرصت ظاهر شدن در صفحه «اکسپلور» در اینستاگرام بیشتر می شود.
در این صفحه، هر کدام از بیش از هفتصد میلیون کاربر اینستاگرام شانس دیدن پست تان را خواهند داشت.
شما خودتان را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید، فالوئرهای زیادتری جذب می کنید و بقیه ماجرا کار خودش را می کند.
گروه های «لایک و نظر دادن» به یک اینستاگرام معین، از هشتگ های خاص برای لینک شدن استفاده می کنند.
بعدا در همین سری مقالات آموزش اینستاگرام، درباره این فرصت و مطالب بیشتری در مورد کاربرد اثربخش هشتگ ها یاد خواهید گرفت.
فعالیت در گروه های لایک و نظر
اگر تصمیم بگیرید به یکی از گروه های «لایک و نظردادن» ملحق شوید، فقط مطمئن شوید به موقع با این گروه ها تعامل می کنید.
قرار است هر چه سریع تر در مورد عکس های اعضای گروه نظر دهید و آنها را لایک کنید (آنها هم همین کار را برای شما انجام می دهند).
یادتان باشد یکی از سخت ترین چیزها در زندگی، واداشتن مردم به کار گروهی ست؛ بنابراین، به ناچار با یک گروه تعاملی که چندان تعاملی نمی کند، روبه رو می شوید.
این گروه های تعاملی وقتی همه همکاری و مشارکت می کنند، بهترین کارایی را دارند؛ بنابراین ارزش افزایی هرچه بیشتر، حیاتیست.
این کار را باید هرچه سریع تر با لایک کردن پست های اعضای اینستاگرام گروه، بعد از گذاشتن پست ها، انجام دهید و از گذاشتن نظرات کلی پرهیز کنید.
هرچه صادق تر باشید، بقیه شرکت کنندگان گروه، تعامل بیشتری با شما خواهند داشت.
- فالوئرهای بیش تر
- نظرات بهتر
- مخاطبان هدف و فروش بیشتر
نقطه ضعف گروه های تعامل این است که باید به تلاش دیگران تکیه کنید تا نتیجه تلاش خودتان را ببینید؛ بنابراین، مراقب کسانی که به گروه تان راه می دهید، باشید.
یکی از راه های آسان تر تضمین داشتن افراد درست و مناسب در گروه، استفاده از گروه های تعاملی تلگرام است.
قدرت تلگرام در افزایش فالورئرهای اینستاگرام
تلگرام یکی از برنامه های مجانی ست که می توانید دانلود کنید و به شما امکان ایجاد، سازماندهی و تعدیل گروه های مختلف افراد را می دهد.
همه این ها تلگرام را یکی از ابزارهای قدرتمند کرده است، نه تنها برای برپایی گروه های تعاملی، که برای مدیریت آن ها.
بیشترین بخش این است که همین حالا، تعداد بی شماری از مردم از این برنامه برای تشکیل گروه های تعاملی به خصوص برای اینستاگرام استفاده می کنند و ثابت شده است این یکی اثربخش ترین استراتژی هاست.
تلگرام ذاتا مثل گروه «لایک و نظر دادن» کار می کند.
ولی فرق اصلی اش در این است که گروه های تلگرام بیشتر روی چیزی به نام «راند» تمرکز می کند.
راندها عمدتا روی لایک کردن پست های کاربران اینستاگرام تمرکز است؛ تا نظردادن روی آن ها.
خیلی از این گروه ها خصوصی هستند و معمولا هزینه ای برای پیوستن به آنها خواسته می شود.
اصول را فراموش نکنید
گروه های تعاملی یکی از بهترین راه ها برای بازی با الگوریتم اینستاگرام و گذاشتن پست های تان پیش چشم میلیون ها کاربر اینستاگرام است.
با این حال، آن قدر روی امور پیچیده («راندها») تمرکز نکنید که اصول (تعامل با فالوئرها) یادتان برود.
من، خیلی ها را در اینستاگرام می بینم که آنقدر تشنه گرفتن فالوئر بعدی هستند که فالوئرهای فعلی شان را نادیده می گیرند.
هیچ وقت آن قدر روی رشد تمرکز نکنید که فالوئرهای فعلی تان را فراموش کنید.
به پیام های مستقیم (دایرکت) آنها جواب دهید.
از آن ها برای نظراتشان تشکر کنید.
بروید و چند تا از پست هایشان را لایک کنید.
شاید تعامل با فالوئرها ساده به نظر برسد؛ ولی با گذشت زمان، بازده سرمایه ای بالایی برای تان خواهد داشت.
چون نه تنها جامعه بزرگی از هواداران دو آتشه، که جامعه وفاداری از هواداران دوآتشه خواهید داشت.
رابطه محکمی که با فالوئرهای تان خواهید ساخت بعدا به اعتماد تبدیل خواهد شد و بر اساس آن می توانید محصولات و خدمات برطرف کننده نیازهای شان را به آنها ارائه دهید.
بدانید که عملا همه کاربران اینستاگرام مشکلی دارند که باید حل شود.
و اگر بتوانید وفاداری و اعتمادشان را جلب کنید، بعدا محصول یا خدمات تان را برای حل مشکل آنها جایگاه یابی می کنید و نه تنها می توانید سود کنید؛ که خواهید توانست به زندگی فالوئرهای تان غنا ببخشید.
بیشتر شدن تعداد فالوئرهای اینستاگرام، قیمتی دارد و این قیمت، در واقع، همان کسی ست که فالوئرهای تان برای پاسخ مشکلاتشان، جست وجویش می کنند.