طراحی سایت، طراحی وب سایت، پروژه طراحی سایت، نحوه ارائه پروژه طراحی سایت به مشتری
شما معمولاً فرصت محدودی برای تحویل پروژه طراحی سایت به مشتری خود دارید. دقیقه ها بر علیه شما کار میکنند و زمان رو به رو شدن با مشتری نزدیک و نزدیکتر میشود. آیا آمادگی دارید ؟
تنها گرفتن و تحویل دادن یک پروژه به مشتری روش مناسبی برای ارائه آن پروژه به مشتری نمی باشد. کارهای دیگری نیز وجود دارد که جهت آمادگی برای ملاقات با مشتری و ارائه پروژه طراحی سایت باید انجام دهید. آمادگی کامل نکته کلیدی میباشد. با داشتن آمادگی و اطلاعات کامل در مورد پروژه در زمان ملاقات با مشتری و تحویل پروژه طراحی سایت بسیار مطمئن تر و با اعتماد به نفس بیشتر پروژه را ارائه خواهید کرد که تأثیر بیشتری هم بر روی مشتری خواهد داشت.
با مفاهیم پایه ای و اصلی شروع کنید
قبل از اینکه شروع به ارائه پروژه نمایید مطمئن شوید که قرار است دقیقاً با چه کسی صحبت کنید. و بسته به کسی که قرار است در ملاقات حضور پیدا کند استراتژی نحوه ارائه خود را مشخص نمایید.
توجه داشته باشید که نوع ارائه تان متناسب با مخاطبتان باشد. تن صدا و نحوه گفتارتان در زمان حضور رئیس شرکت و یا عضوی از تیم شرکت باید متفاوت باشد.
• چند روز قبل از حضور مشتری اطمینان حاصل کنید که قرار است با چه کسی ملاقات داشته باشید و چند نفر هستند.
• اسم شرکت یا فرد مورد نظر را در اینترنت جستجو نمایید و در صورت وجود اطلاعات آنلاین در مورد آن ها مطالعه کنید تا بیشتر با مشتری آشنا شوید و بتوانید راحتتر با آن ها ارتباط برقرار نمایید.
• چنانچه در مقابل گروه بزرگی ارائه میدهید در صورت لزوم از فرد دیگری هم برای ارائه کمک بگیرید.
یک ارائه مختص به آن ها آماده کنید
شما یک طراح هستید و نحوه ارائه تان باید نشان دهنده کیفیت کارتان باشد. پس باید نحوه ارائه را طراحی کنید.
• تنظیمات نور و تصویر آیا مناسب هستند و آیا همه چیز به راحتی قابل مشاهده میباشد.
• ارائه را به صورتی تنظیم کنید که ساده و قابل فهم باشد.
• تصاویر و متن ها را چند بار چک کنید تا مطمئن شوید که بی عیب و نقص هستند.
آمادگی کامل برای توضیح دادن در مورد طراحی را داشته باشید
باید در مورد سؤالات احتمالی که ممکن است مشتری مطرح کند فکر کنید. و جواب های خود را آماده نمایید. (البته به یاد داشته باشید گاهی اوقات پاسخ درست، “من باید چک کنم” میباشد. هیچگاه قول چیزهایی که نمی توانید به آن ها عمل کنید را به مشتری ندهید).
در ارائه خود بر روی دو مورد تمرکز کنید :
1. طراحی پایه و کارآیی آن را توضیح دهید.
2. به ویژگی های منحصر به فرد طراحی اشاره نمایید.
هدف اصلی این جلسه ها در واقع فروش خدمات یا طراحی خود به مشتری میباشد. بنابراین باید خود را مانند یک فروشنده در نظر بگیرید. آماده باشید تا در مورد هر جنبه ای از طراحی خود توضیح دهید و پاسخگوی سؤالات مشتری باشید.
ارائه خود را تمرین کنید
به عنوان یک فورشنده، نحوه ارائه شما بسیار مهم میباشد. بنابراین نیاز به تمرین و تکمیل ارائه خود کنید.
• زمانی که بحث به طراحی میرسد بیشتر سعی کنید به صورت بصری نمایش دهید تا اینکه صحبت کنید. باید به مشتری کمک کنید تا بتواند کاری که میتوانید انجام دهید را تصور کند. (چنانچه در مورد خدمات خود توضیح میدهید بهترین نمونه کارهای خود را برای ارائه انتخاب کنید).
• سعی کنید ارائه تان کوتاه و ساده باشد. نیازی نیست مفاهیم یکسان را چندین بار تکرار کنید و تأکید کنید. تنها مطالب مورد نیاز را مطرح کرده و جمع بندی نمایید.
• سعی کنید با اشتیاق و با انرژی کار خود را ارائه دهید. از روی کاغذ مطالب خود را نخوانید و با تن صدای یکنواخت صحبت نکنید. تن صدا و زبان بدن در ارائه بسیار مهم هستند.
• مراقب زمان بندی ارائه خود باشید و سعی کنید در زمان مشخص تمامی مطالب را پوشش دهید.
ارائه خود را ساختاربندی نمایید
• ارائه را با تشکر و توضیحی مختصر درباره پروژه شروع نمایید.
• به مشتری بگویید که در چه مرحله ای از پروژه هستید و مرحله بعدی چیست
• به آن ها یادآوری کنید که نطرات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند.
• پروژه طراحی شده را به صورت ظاهری نمایش دهید.
• از مشتری بخواهید که سؤالات خود را مطرح نماید.
• توضیح مختصری درباره کارهایی که مشتری باید انجام دهد و کارهایی که شما انجام خواهید داد ارائه کنید.