کنیک های احساسی برای تولید محتوا این امکان را برای شما فراهم می آورند تا بتوانید به راحتی در مخاطب خود رخنه نموده و احساسات آنها را برانگیزید. به نظر شما چه عاملی باعث جذابیت تولید محتوای تکنیکال شما می شود؟ احساسات ویژگی مهم اما مخفی است که می تواند به شما کمک نماید. در زیر 9 روش ساده برای بهتر کردن مطالب خود به کمک تکنیک های احساسی برای تولید محتوا عنوان شده است که می توانید از آنها بهره ببرید.
آشنایی با تکنیک های احساسی برای تولید محتوا
آیا می خواهید محتوای خود را جذاب تر کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ بیش از حد فکر نکنید. لازم است تا به این مورد پاسخ دهید، اولین افکاری که وقتی به دنبال چیز خاصی می گردید به ذهن شما خطور می کند، چه افکاری هستند؟ در پاسخ قطعا به واژه “ارتباط” خواهید رسید.
اگر با نام تجاری ارتباط برقرار کنید ، به احتمال زیاد بارها و بارها به آن باز خواهید گشت. هیچ کس خواندن مطالب کسل کننده یا تصاویر خسته کننده را دوست ندارد. پس باید بدانیم چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم و اقدام به تولید محتوای کاربر پسند کنیم. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که نقش احساسات در تولید محتوا چیست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.
- 9 Emotional Hooks That Will Make Your Content 10x Better
آشنایی با تکنیک های احساسی برای تولید محتوا خوب و اثر گذار:
اگر بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و یک رابطه قابل اعتماد و قابل اطمینان با آنها ایجاد کنید، میزان وفاداری آنها به برند شما بیشتر می شود و همیشه به سمت خدمات شما باز می گردند. پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه با تکنیک های احساسی برای تولید محتوا می توانید اثر گذاری مطالب خود را 10 برابر بهتر نمایید.
1. از مطالب خود برای روایت یک داستان استفاده کنید
آیا می خواهید مخاطبان خود را مشغول کنید؟ در این صورت لازم است تا برای آنها داستان خوبی تعریف کنید. داستان سرایی ابزاری ساده اما موثر برای جلب توجه افراد و سرمایه گذاری عاطفی آنها در محتوای شماست. همه می خواهند بدانند بعد چه اتفاقی می افتد، خصوصاً اگر بتوانند با قهرمان داستان همذات پنداری کنند.
گفتن داستان هایی درباره کسب و کار شما می تواند ضریب مورد قبول واقع شدن برند شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، شما می توانید به مخاطبان خود بگویید که چگونه کسب و کار شما شروع شده، چه نوع چالش هایی را پشت سر گذاشته اید و چگونه در جهت رسیدن به اهداف فعلی خود کار می کنید. داستان های مربوط به مشتریان نیز می تواند راهی موثر برای ارتباط با مخاطبان شما باشد. سعی کنید مهارت های داستان نویسی خود را از طریق مطالعات موردی افزایش دهید.
2. بکارگیری اهرم ترس (FOMO)
یکی دیگر از تکنیک های احساسی برای تولید محتوا ، استفاده از اهرم ترس است. اگر بتوانید احساس اضطراب در مخاطبان خود ایجاد کنید، واکنش مثبت آنها را دریافت خواهید کرد.
یک راه خوب برای استفاده از FOMO تبلیغ یک محصول یا معامله فقط برای مدت زمان محدود است. ایده دیگر ارائه یک برنامه عضویت یا وفاداری انحصاری با آفرهای ویژه است. اگر مردم نگران چیزی باشند که ممکن است از دست بدهند، علاقه بیشتری به مارک و محصول شما خواهند داشت.
3. مخاطبان خود را خاص یا قدرتمند جلوه دهید
در بحث تکنیک های احساسی برای تولید محتوا، تمایل به احساس خاص بودن بسیاری از تصمیمات خرید را به واقعیت تبدیل می کند. از لباس گرفته تا اتومبیل، مصرف کنندگان غالباً چیزهایی را خریداری می کنند که احساس بی نظیری یا برتری نسبت به دیگران داشته باشند.
برای استفاده از تمایل مخاطب خود، از محتوای برای ترسیم یک تصویر خاص برای محصول یا خدمات خود استفاده کنید. به طور مثال این محصول با کیفیت، متمایز و کمی منحصر به فرد است. در تولید محتوای تکنیکال مشتریان فعلی خود را به عنوان افرادی نشان دهید که مخاطبان شما می توانند آنها را شناسایی نموده یا دوست داشته باشند.
دموی محصولات، تبلیغات محرک و … همه روش های خوبی برای انجام این کار است. برای اینکه این استراتژی تولید محتوا به خوبی کار کند باید مخاطبان خود را بشناسید. محتوایی که دکمه های احساسی برخی افراد را فشار می دهد برای دیگران کارایی نخواهد داشت بنابراین فراموش نکنید که تحقیق در مورد مخاطبان را به بخشی از کارهای خود اضافه کنید.
4- احساس تعلق ایجاد کنید
مردم باید احساس پذیرش، پسندیدن و اهمیت کنند. محتوایی که باعث می شود افراد احساس کنند عضوی از یک گروه یا اجتماع هستند می تواند به همین دلیل بسیار موثر باشد. در بحث تکنیک های احساسی برای تولید محتوا یکی از راه های استفاده از احساس تعلق این است که برند خود را به جای یک کار تجاری، به عنوان یک باشگاه یا سبک زندگی معرفی کنید.
به یک مثال عالی در مورد نحوه عملی کردن این ایده به اپل نگاه کنید. بازاریابی اپل یک مولفه اصلی اجتماعی و احساسی دارد. برخی افراد استفاده از محصولات اپل را تقریباً بخشی از هویت خود می دانند. ممکن است تجارت شما مانند اپل نباشد، اما شما می توانید با ایجاد یک تصویر قوی از برند و پرورش حس انحصار در خصوص محصول خود، همان کار را در مقیاس کوچکتر انجام دهید.
5- از رمز و راز استفاده کنید تا محتوای شما جذاب تر شود
سوالات بی پاسخ جذاب هستند. به همین دلیل عنوان بسیاری از مطالب با یک سوال مطرح می شود. در ادامه افرادی که می خواهند از جواب آن مطلع شوند، کلیک می کنند. اگر می خواهید بیشتر به محتوای خود ارزش دهید، اضافه کردن یک رمز و راز کوچک دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. در عنوان خود سوالی بپرسید و برای پاسخ به آن از متن اصلی مطالب خود استفاده کنید. اگر سوالات طولانی بی پاسخ در زمینه فعالیت شما وجود دارد، سعی کنید محتوا را در مورد آنها ایجاد کنید زیرا افراد تمایل دارند به موارد ناشناخته بپردازند.
6. قول دهید که به مخاطبان خود در رسیدن به اهدافشان کمک کنید
هدف گذاری و موفقیت شخصی بسیار احساسی هستند. برای اکثر مردم آرزوها، ترس ها و احساس عزت نفس حتی در ساده ترین اهداف وجود دارد. اگر بتوانید بفهمید مخاطبان شما بیشتر چه چیزی را می خواهند، راهی مستقیم به سمت احساسات آنها پیدا کرده اید. به آنها کمک کنید به آنچه می خواهند برسند. برای یافتن زاویه مناسب در این روش، انجام تحقیقات ویژه مهم است. سعی کنید با نظرسنجی یا مصاحبه با مخاطبان خود مستقیماً صحبت کنید. سپس یافته های خود را در محتوای خود بگنجانید و برجسته کنید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به مخاطبان شما کمک .
7. از شوخ طبعی استفاده کنید
بازاریابی لازم نیست همیشه جدی باشد. در واقع، شوخ طبعی می تواند برای تصویر برند شما عالی باشد. خنده راهی عالی برای ایجاد ارتباط فوری است. همچنین نشان می دهد که نام تجاری شما خیلی جدی نیست. اگر مطالب شما اخیراً کمی جدی بوده است، سعی کنید یک یا دو قطعه طنز ایجاد کنید و ببینید مخاطبان شما چگونه در برابر آن واکنش نشان می دهند.
بخاطر داشته باشید که گرچه شوخ طبعی همه کاره است اما برای هر موقعیتی مناسب نیست. بدانید که در زمینه کاری شما چه مواردی مناسب است و مراقب باشید که هر چیزی را که ممکن است مخاطبان شما توهین آمیز بدانند را نگویید. علاوه بر این، مراقب باشید که شوخ طبعی شما اعتبار برند شما را خفه نکند.
8. مخاطبان خود را غافلگیر کنید
اگر فکر می کنید ممکن است محتوای شما به اندازه کافی به یاد ماندنی نباشد، یک عنصر تعجب اضافه کنید. آیا تصورات غلط رایجی در زمینه فعالیت شما وجود دارد که بتوانید آنها را خراب کنید؟ در مورد حقایق شگفت انگیزی که اکثر مردم در ابتدا باور نمی کنند، چطور؟ به چالش کشیدن ایده های کسی یا تغییر عقیده او درباره یک موضوع، راهی عالی برای جلب توجه وی است. حتی یک پیچ و تاب خوب در پایان داستان می تواند محتوای شما را مدتها در ذهن خواننده جا دهد.
9. فرهنگ را در محتوای خود بگنجانید
استفاده از منابع می تواند فوراً محتوای شما را برای بسیاری از افراد جالب تر کند. تحقیقات نشان می دهد که 28٪ از موفق ترین مشاغل دارای فرهنگ کاری هستند.
به این فکر کنید که مخاطبان شما چه نوع سرگرمی هایی را دوست دارند و منابع فرهنگی را انتخاب کنید که باعث ایجاد احساس مشترک با آنها شود. مراجعه به برنامه های تلویزیونی کلاسیک، فیلم های پرفروش جدید یا حتی الگوی رفتاری را امتحان کنید. فقط مطمئن باشید که هیچ قانونی راجع به کپی رایت را نقض نمی کنید.
ایجاد محتوا
احساسات کلید ایجاد محتوایی به یادماندنی و موثر است. هدف قرار دادن احساسات مثبت، مانند سرگرمی، توانمندسازی و … یک استراتژی تولید محتوا خوب است. اما همچنین می توانید از احساسات منفی مانند اضطراب برای تحریک مخاطب خود استفاده کنید. سعی کنید یک یا چند مورد از این تکنیک های احساسی برای تولید محتوا را بکار گیرید. حتما از واکنشی که از مخاطب دریافت می کنید متعجب شوید.ش