مبارزات بازاریابی محتوا می تواند موفقیت بزرگی باشد، به درستی رعایت کردن زیاد سخت نیست در واقع، شما فقط باید این هفت گام را تکمیل کنید
احتمالاً تا الان چیزهای جالبی درباره بازاریابی محتوا شنیدهاید. همانطور که میدانید با یک استراتژی درست میتوانید ترافیک بیشتری روانه سایت خود نموده، اعتبار بهتری کسب کنید و شاهد رشدی قابل توجه در طول زمان و بدون افزایش شدید بودجه باشید.
در حقیقت، بازاریابی محتوا به واقع یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژیهای بازاریابی است، اما پاداشهای آن متناسب کیفیت و نحوه اجرای استراتژی شما است. به همین دلیل است که تولید کنندههای محتوای با تجربه تر سرمایه گذاری بیشتری بر روی این نوع استراتژی میکنند. و باز به همین دلیل است که استراتژیهای طولانی مدت تر عملکرد بهتری دارند.
حال فکر میکنید اگر به طور کلی هیچ تجربهای از بازاریابی محتوا نداشته باشید چه میشود؟ به نظر میرسد کسی که کاملاً با این استراتژی نا آشنا باشد هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. اما به هر حال هر کسی باید از یک جایی شروع کند، اینطور نیست؟
حقیقت ماجرا این است که شما میتوانید تقریباً بدون هیچ تجربه ای وارد بازی بازاریابی محتوا شوید. شاید از همان ابتدا نتوانید از تمام پتانسیل بالقوه خود استفاده کنید، اما اگر رویکردی را که در این مطلب شرح می دهیم دنبال نمایید، احتمالاً می توانید با بهترین تولید کنندگان محتوا رقابت کنید.
یک توضیح مختصر دریافت کنید
اولین کار شما این است که درباره عناصر تشکیل دهنده بازاریابی محتوا اطلاعات مختصری کسب کنید. بله، از آنجاییکه که در حال مطالعه این متن هستید، احتمالاً درکی از مفهوم پایه آن دارید، اما باید به صورت عمیق تری وارد جزئیات شوید. باید با مفاهیمی مانند دوره حیات محتوا، سنجش نتایج، ROI و استراتژی محتوا آشنا شوید.
همچنین، قبل از اینکه وارد جزئیات شوید، باید یک دید سطح بالا از استراتژی خود به دست آورید. اگر در این راه به کمک احتیاج داشتید مجموعه مقالات بازاریابی محتوای رایا مارکتینگ را مطالعه کنید. در این مجموعه مطالب اصول پایه بازاریابی محتوا و چگونگی ارتباط این اصول پایهای با موتورهای جستجو آموزش داده شده است.
خوب است بخوانید: سئو خارجی چیست و چه نقشی در بهینه سازی سایت دارد؟
درباره رقبا تحقیق کنید
در مرحله بعد، قبل از شروع به تایپ کردن، زمانی را برای بررسی رقبای خود اختصاص دهید. به کسب و کارهای شبیه خود نگاهی بیاندازید، و ببینید آنها از نظر بازاریابی محتوا چه کاری انجام میدهند. چه نوع مقالاتی به نظرتان محبوبتر میآید؟ آنها هر چند وقت یکبار منتشر میشوند؟ مخاطبان هدف آنها چه افرادی هستند؟
مرحله اول: تعیین اهداف
اهداف همیشه بهترین نقطه برای شروع هستند. با این حال، بسیاری از شرکت ها چنین نمی کنند! در عوض آنها به ایجاد یک کمپین به عنوان معامله ای واقعی نگاه می کنند. آنها این لیست را به این ایمیل ارسال می کنند و برخی مطالب مربوط به آن را در مکان های مختلف ارسال می کنند. اما سوال بزرگ این است که چرا؟ چرا ارسال می شود؟ چرا پستش کنم؟ هدف نیز باید کمی بیشتر از “برای تبدیل ها” تعریف شود. مطمئناً این همان چیزی است که شما می خواهید ، اما سعی کنید زمینه بیشتری را در اطراف آن قرار دهید. با فرضیه اگر x را انجام دهید، می توانید y را انتظار داشته باشید. به عنوان مثال ، یک شرکت فناوری ویژگی جدیدی را معرفی می کند. کمپین حول این ویژگی – و مهمتر از همه مزایای آن – می تواند اهداف افزایش آگاهی، مشارکت بیشتر در رسانه های اجتماعی و ایجاد پرس و جو در مورد آن را داشته باشد. اینها اهداف مشخصی هستند که می توانید بر اساس آنها کمپینی ایجاد کنید.
مرحله دوم: مخاطبان خود را بشناسید
شناختن مخاطبان و آنچه برای آنها اهمیت دارد برای یک کمپین موفق بسیار مهم است. در این مرحله شما باید شخصیت های خریدار دقیق داشته باشید. مستقر در مورد اطلاعات شخصیت خود و موضوع کمپین خود، تصمیم بگیرید که برای آنها مهمتر است و از این برای ایده پردازی محتوا استفاده کنید. بدون هماهنگی مناسب با مخاطبان مهم نیست چقدر محتوا ایجاد کنید یا ایمیل هایی ارسال کنید ، پاسخی را که می خواهید دریافت نخواهید کرد.
مرحله سوم: تعیین کنید که چه تعداد و چه نوع دارایی تولید می شود
کمپین های بازاریابی محتوا به محتوا نیاز دارند. در این مرحله، شما باید تصمیم بگیرید که چه دارایی هایی برای ایجاد یا استفاده مجدد از کمپین دارید. این زمان خوبی برای شروع تقویم محتوایی شما برای کمپین است. نتیجه نهایی تقویم باید این باشد که هر دارایی و تاکتیک بر اساس تاریخ تعریف و ارسال شود. هرکسی در سازمان شما باید بتواند به تقویم نگاه کند و بداند در آن روز چه اتفاقی می افتد. اکنون ، شما باید آن تقویم خالی را با ایده های موضوعی عالی و قالب آن ایده ها پر کنید. قالب های محتوا شامل ویدئو، کتاب های الکترونیکی، تصاویر سفید، اینفوگرافیک ها، وبلاگ ها ، پست های رسانه های اجتماعی، صفحات فرود و موارد دیگر است.
هیچ کمبودی وجود ندارد گزینه های قالب بندی را انتخاب کنید اما مطمئن شوید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان خود دارید. آیا آنها به داده ها اهمیت می دهند؟ کاغذ دیواری الزامی است یا آنها بصری هستند؟ ویدئو راهی است که باید پیش بروید. اگر مطمئن نیستید که آنها چه چیزی را ترجیح می دهند، محبوب ترین انواع محتوا را برای B2B در سال گذشته در نظر بگیرید که عبارت بودند از: پست های رسانه های اجتماعی، مطالعات موردی، ویدئو، کتاب های الکترونیکی و اینفوگرافیک. هنگامی که فرمت های خود را تعیین کردید زمان تصمیم گیری در مورد موضوعات و کلمات کلیدی فرا رسیده است.
مرحله چهارم: موضوعات را انتخاب کرده و کلمات کلیدی را شناسایی کنید
می توانید این تمرین را با مشاهده کلمات کلیدی که فرصت های خوبی را بر اساس حجم، رقابت و ارتباط ارائه می دهند ، آغاز کنید. اما اجازه ندهید آنها تنها چیزی باشند که موضوعات را راهنمایی می کنند. بازاریابی محتوا به سادگی نوشتن یکسری مطالب با کلمات کلیدی سنگین نیست. به عنوان یک بازاریاب محتوا ، هدف شما آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان برای ایجاد اعتماد آنها و ایجاد تبدیلهای ارزشمند است هنگام انتخاب موضوعات ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از طریق موضوعات محبوب در این زمینه مطلع شوید استفاده از Buzzsumo برای نگاه اجمالی به محتوای با عملکرد بالا برای یک موضوع خاص. راه دیگر برای یافتن موضوعات این است که دریابید مشتریان و مشتریان بیشتر در مورد موضوع مرتبط چه می پرسند. کارکنان فروش و خدمات باید بینش ارزشمندی در این زمینه داشته باشند
دو راه دیگر برای ایجاد ایده های محتوا که کاملاً رایگان هستند، تنظیم Google Alerts برای موضوعات است که راه خوبی برای کشف آنچه در حال ترند یا شکستن است. Quora، یک سایت پرسش و پاسخ، می تواند یک معدن طلا برای ایده های موضوعی باشد زیرا سوالات پرسیده شده از افراد واقعی است که ممکن است مناسب شخصیت خریدار شما باشد. برای هرگونه ایده محتوا که از کلمه کلیدی شروع نشده است، باید کلمات کلیدی مناسب با موضوع را مشخص کنید. اکنون قالب ها ، موضوعات و کلمات کلیدی کامل شده است.
مرحله پنجم: توزیع
اکنون که می دانید چه نوع محتوایی تولید خواهید کرد ، زمان تصمیم گیری در مورد نحوه توزیع آن است. این یک مرحله بسیار مهم است و در آن مرحله ای است که بسیاری از کمپین ها با شکست مواجه می شوند. شما باید در مورد نحوه توزیع خلاقانه فکر کنید محتوا زیرا محتوا چیزی نیست که پیدا کردن آن دشوار باشد. ماهانه بیش از 86 میلیون پست وبلاگ در وردپرس منتشر می شود.
موارد زیر وجود دارد: وب سایت، رسانه های اجتماعی و ایمیل شما. اما راههای بسیار دیگری برای بیرون آوردن محتوای شما وجود دارد از جمله: انتشار یک نسخه فشرده به عنوان پست LinkedIn از یک رهبر فکری از شرکت شما که سپس به پست یا صفحه سایت شما پیوند می دهد.
محتوا را که باید ماهیت آموزشی داشته باشد در گروه های مرتبط LinkedIn ارسال کنید. در یک سایت شخص ثالث مانند Medium، که دارای تعداد اعتبار بالا است، منتشر کنید اما به یاد داشته باشید که نباید محتوای کلمه به کلمه یکسان باشد. آن را تغییر دهید یا برای کپی تکراری زنگ بزنید.