مقالات آموزشی

راهکاری برای رشد سایت ما با تولید محتوا تخصصی

مفید بود؟

تولید محتوا

تخصصی با محوریت کسب و کارتان، می‌تواند بسیار موثر عمل کند. این موضوع در هر قالبی که باشد خواهد توانست، روند رشد سایت شما را تغییر دهد. بسیاری از محتواها قالب تبلیغاتی یا اطلاعاتی دارند. در کنار تولید این نوع محتواها، تولید محتوا تخصصی نیز امری ضروری به شمار می‌آید.

شما می توانید تولید محتوا تخصصی

را به طور منظم و طی ماه‌های مشخصی مد نظر داشته باشید. تا در نهایت حجم ترافیک وارد شده بر سایت خود را اندازه گیری کنید. و به نوعی متوجه شوید که این نوع محتوا تا چه میزان قدرت و کارایی خاص خودش را دارد.

تولید محتوا تخصصی ممکن است؛ اولین و مهم ترین دسته بندی در میان سایرین باشد. ارزش‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی این نوع محتوا بسیار کمک رسان است. چرا که می‌توانید بازخورد آن را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید. تولید محتوا تخصصی در هر صنعتی بیشتر شبیه به یک نیاز است ( تا یک امر واجب ). بسیاری از مخاطبان به این دست محتواها بیشتر از محتوا تبلیغاتی توجه می‌کنند. چرا که به دنبال موضوع مورد نظر در هر حوزه‌ای که بهترین محتوا را ارائه دهد، می‌گردند.

ارائه بهترین ساختار ممکن در تولید محتوا تخصصی

تولید محتوا تخصصی با کیفیت کار متخصص این حوزه است. درست است که در طی سال‌های اخیر، کسب درآمد به این وسیله روز به روز افزایش داشته است. اما نمی‌توان از اهمیت ساختار این نوع محتوا غافل ماند. ممکن است سایت‌های مشابهی در کسب و کار خود بیابید؛ که اقدام به تولید محتوا تخصصی می‌کنند. برخی‌ها موفق و برخی دیگر با شکستی حتمی مواجه می‌شوند. اما چرا؟

ساختار تولید محتوا تخصصی به جلب نظر مخاطب وابسته است. هرچقدر این ساختار منسجم و روایت گرانه باشد، طبعا بهتر عمل می‌کند. و حتی بر ذهن نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اگر مخاطب در یافتن محتوا مورد نظر خود ناامید گردد؛ این به معنای عدم موفقیت شما در تولید محتوا تخصصی است.

البته ساده ارائه نمودن محتوا در کنار اهمیت دادن به نکات و جزئیات مربوطه نقش مهمی را ایفا می‌کند. بسیاری از محتواهای تخصصی حتی در انتقال مفاهیم درست غیر موفق عمل می‌کنند. این نوع محتواها با استقبال مواجه نمی‌شوند. چرا که به عمق دانش موجود در آنها، هیچگونه توجهی صورت نمی‌گیرد.

ایده‌های جدید در تولید محتوا تخصصی معجزه می‌کند

بدیهی است که تکراری بودن و داشتن شکل روتین برای تولید محتوا تخصصی می‌تواند، کاملا مضر باشد. هیچ تکراری در این زمینه رشد و افزایش آمار سایت شما را تضمین نمی‌کند. نو و تازه بودن در تولید محتوا به صورت تخصصی شاید امکانی باشد؛ که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. تا به واسطه‌ی آن بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

اگر اقدام به تولید محتوا تخصصی اما تکراری یا آشنا بکنید؛ نباید انتظار جذب مخاطب بیشتر داشته باشید. سعی کنید برای حفظ و پیوستگی این موضوع، مطالعه سایت‌های خارجی و منابع موجود را دست کم نگیرید. انتخاب یک لیست از ایده‌های موجود و مرتب کردن آن، مرحله‌ی بعدی این کار است. سپس به ایده‌هایی که فکر می‌کنید با اقبال عمومی مواجه می‌شوند، توجه بیشتری داشته باشید. به واسطه‌ی این امر می‌توانید تولید محتوا تخصصی خود را همیشه در جایگاه تازه بودن قرار دهید.

تولید محتوا تخصصی همواره تکمیل کننده خواهد بود

مخاطبانی که به واسطه کلمات کلیدی به دنبال محتوا تخصصی هستند؛ هیچوقت کاهش یا ریزش ندارند. این مخاطبین با جستجوی محتوا شما، در واقع در مسیر بازاریابی یاری‌تان می کنند. هنگامی که تولید محتوا تخصصی را با توجه به کلمات کلیدی برتر انجام می‌دهید می‌توانید از نتیجه گرفتن براساس آن مطمئن باشید.

برای موفقیت در این نوع تولید محتوا، باید رعایت این نکته را مد نظر قرار دهید که کلمات کلیدی پرکاربرد در اصل نیاز مخاطبان را فریاد می‌زنند. تولید محتوا تخصصی مناسب کمک می‌کند؛ تا در کنار انواع دیگر محتواهای موجود به خوبی دیده شوید. چون تمرکز بر یک نوع محتوا شاید در کنار ایجاد خستگی و یکنواختی باعث عدم جذب مخاطب نیز بشود.

تولید محتوا تخصصی برای عمده افرادی که در حرفه و صنعت مربوط به شما در حال جستجو هستند مفید است. پس باید بعد از تولید محتوا میزان استقبال از آن را نیز در نظر داشته باشید. تا به نوعی برای افزایش ترافیک بیشتر به دنبال برنامه ریزی جدیدتری بگردید.

کاهش ریسک‌های احتمالی در تولید محتوا تخصصی

هر نوع بازاریابی به غیر از تولید محتوا تخصصی ریسک مخصوص به خود را دارد. در حالیکه دیگر روش‌های بازاریابی ممکن است براساس آنچه که تصور می‌شود؛ بازخورد مورد انتظار را نداشته باشند. تولید محتوا تخصصی همواره ریسک کمتری در پی دارد. به این علت که هیچ هزینه‌ی مستقیم گزافی برای دیده شدن توسط مخاطب نمی‌پردازید. و البته به نوعی هر نوع بازاریابی دیگری می‌تواند بسته به محل مورد نظر برای دیده شدن، ترافیک معینی را به شما تحویل دهد.

در صورتیکه تولید محتوا تخصصی بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند همیشه کاربر جدیدی را به سمت تان جلب نماید. البته این نوع ریسک تنها بخش کوچکی از مسئله مربوط به بازاریابی برای افزایش ورود به یک وب سایت را شامل می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد هزینه کردن برای این نوع محتوا با مزایای بیشتر همیشه برنده‌ی میدان افزایش مخاطب و کسب رتبه‌ی بهتر در بین رقبا خواهد بود.

چگونه محتوا تخصصی تولید کنیم؟

1. الهام گرفتن

می‌توانید از منابع مختلف الهام بگیرید تا تولید محتوا تخصصی انجام دهید اما برخی منابع بهتر از منابع دیگر هستند. بهترین منابع بر روی مخاطب متمرکز هستند و اغلب از گفتگوها نشات می‌گیرند مانند پاسخ به سوالاتی که مشتریان از شما می پرسند یا برداشتی بدیع از موضوعی که مخاطبان شما درباره آن صحبت می‌کنند و یا بررسی مبتنی بر تجزیه و تحلیل از آنچه مخاطبان شما با آن درگیر هستند.

2. بازنویسی یک مقاله قدیمی

اغلب در بازنویسی محتوا قدیمی، به جای تولید محتوا تخصصی جدید، دستاورد بیشتری وجود دارد. محتوای قدیمی‌تر اغلب بر روی URL‌هایی با مزایای قوی می‌گیرد. آنها ممکن است قبلاً رتبه داشته باشند، اما هنوز رتبه بالایی ندارند. یک پست قدیمی که به بازنویسی نیاز دارد را انتخاب کنید و این روند بازنویسی را دنبال کنید. پس از اتمام بازنویسی، محتوا را دوباره منتشر کنید، گویی که جدید است. آن را به عنوان خبرنامه ارسال کنید و دوباره در بالای وبلاگ قرار دهید.

نکته کلیدی این است که URL را تغییر ندهید. اگر URL توسط وب‌سایت‌های دیگر پیوند داده شده باشد، می‌توانید از آن قدرت استفاده کنید و عبارات رقابتی بیشتری را هدف قرار دهید. زمانی که قدرت به‌روزرسانی محتوای قدیمی را یاد گرفتید، در استراتژی محتوا مرکزیت پیدا می کند.

زمانی که نوبت به تولید محتوا تخصصی می رسد، اولین انگیزه ممکن است ایجاد محتوای جدید باشد. با این حال، به روز رسانی یا استفاده مجدد از یک نسخه موجود می تواند به شما کمک کند تا با صرف زمان و منابع کمتر برای تولید محتوا، به اهداف خود برسید. این رویکرد همچنین دارای مزایای سئو است، زیرا یک صفحه به روز شده زمان کمتری برای رتبه بندی بالاتر از یک قطعه جدید از محتوای ایجاد شده از ابتدا نیاز دارد.

در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید در تولید محتوا تخصصی خود بگنجانید:

قطعات مختلف محتوایی را که یک موضوع را پوشش می دهد ترکیب کنید تا یک محتوا تخصصی طولانی ایجاد کنید.

یک مقاله را به یک اینفوگرافیک، یک نمایش اسلاید یا یک ویدیو تبدیل کنید.

محتوا تخصصی خود را با آمار، مثال‌ها، گرایش‌ها و لینک‌های مرتبط تازه‌سازی کنید.

ساختار مقاله خود را با عنوان‌های فرعی، فهرست‌ها و تصاویر بهبود ببخشید.

3. انجام تحقیقات اصلی

با تحقیق و بررسی از منابع مختلف می توانید یک محتوا تخصصی معتبر تهیه کنید و آن را به منابع آن ارجاع دهید. تا میزان معتبر بودن محتوا شما مشخص شود. این گونه محتوا تخصصی به برند شما اعتبار می بخشد و مخاطبان با مطالعه آن می توانند راحت تر به شما اعتماد کنند که نتیجه آن فروش محصولات یا ارائه خدمات شما خواهد بود.

4. تحقیق با عبارت کلیدی

دو معیار اصلی برای انتخاب تحقیق کلمه کلیدی برای تولید محتوا تخصصی وجود دارد: تقاضا (حجم جستجو) و دشواری (رقابت). بررسی این دو مورد همان چیزی است که تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می شود.

ابزارهای سئو همگی حجم جستجو را تخمین می زنند، مثلاً تعداد افراد در ماه که آن عبارت را جستجو کرده اند. اما این عددی نیست که باید روی آن وسواس داشته باشید. معمولاً ترافیکی را که ممکن است ایجاد کند باید درنظر بگیرید.

در مرحله بعد، باید سختی آن را بررسی کنید تا ببینید آیا شانسی برای رتبه بندی دارید یا خیر. ابزارهای سئو برای این مورد ضروری هستند. آنها سطوح قدرت عمومی سایر صفحاتی که برای عبارت رتبه بندی می شوند را به شما نشان می دهند. آنها را با هم میانگین بگیرید و یک نوع نمره دشواری برای عبارت دریافت می کنید. این عددی است که باید روی آن وسواس داشت زیرا هدف قرار دادن عبارتی که دور از دسترس است بی فایده است.

5. نوشتن یک مقاله بهینه شده برای جستجو

وظیفه شما این است که برای ایجاد یکی از 10 بهترین صفحه در اینترنت برای یک موضوع خاص صادقانه تلاش کنید و شایسته رتبه بندی صفحه یک باشید. برای انجام این کار، شما باید عمیقاً وارد موضوع شوید.

به موضوعات فرعی بپردازید.

به مهم ترین سوالات مرتبط پاسخ دهید.

ادعاهای خود را با شواهد بررسی کنید.

نظرات کارشناسان مربوطه را درج کنید.

6. تنظیم ساختار

شروع با یک الگو بهتر از شروع با یک سند خالی است. این شما را مجبور می کند که برای کانال های مختلف برای تولید محتوا تخصصی برنامه ریزی کنید.

7. شروع به نوشتن کنید

خلاصه تک جمله ای تولید محتوا تخصصی که مدنظر دارید را بنویسید. آن را به یک پاراگراف گسترش دهید. سپس طرح کلی را بنویسید. ممکن است در میان نوشتن نتوانید ادامه دهید. ممکن است این ایده را رها کنید. اشکالی ندارد اما این سند را در فهرست مقالات نیمه نوشته شده خود ذخیره کنید. ممکن است یک روز به آن برگردید. و اگر ایده‌هایی دریافت کردید یا نمونه‌هایی پیدا کردید که مرتبط با موضوع هستند، فقط سند را باز کنید و نوشتن را ادامه دهید. در نهایت، فهرستی از ده‌ها مقاله خواهید داشت که به تدریج در طول زمان در حال رشد هستند.

8. افزودن تصاویر

اگر بازدیدکننده خود را وادار کنید تا فقط با پاراگراف های طولانی با متن متراکم روبرو شود، احتمالاً صفحه شما را ترک خواهند کرد. اگر در هنگام اسکرول به خوانندگان خود جذابیت بصری نشان بدهید، احتمالاً باقی خواهند ماند.

چگونه در یک صفحه طولانی توجه را حفظ کنیم؟ تصاویر ایده آل از پیام متن پشتیبانی می‌کنند و به آن ارزش اضافه می‌کنند. نمودارها بهترین نمونه‌ها هستند، اما انواع و اقسام تصاویر وبلاگ وجود دارد که می‌تواند به تولید محتوا تخصصی شما کمک کند.

9. اضافه کردن مثال‌ها و داستان‌ها

بسیاری از محتواها شکست می‌خورند زیرا بسیار رایج هستند و بیشتر از نکات و توصیه های معمولی در آن استفاده شده‌است. چند مثال خاص در دنیای واقعی می تواند بسیاری از این محتوا را از حد متوسط ​​نجات دهد. کمی روایت از شخصیت‌ها و موارد مختلفی را اضافه کنید. مثال‌های بصری را اضافه کنید، مفاهیم خوب و بد را در عمل نشان دهید. آن را با تزریق تجربه خود نویسنده شخصی سازی کنید. یک داستان ساده، واقعی و مرتبط، فهرست خسته‌کننده توصیه‌های کلی ما را به موضوعی جذاب تبدیل می‌کند و خواننده ما را عمیق‌تر به پیام می‌کشاند.

مزایای محتوای تخصصی

تا به حال، درباره بازاریابی محتوا شنیده‌اید، اما اگر هنوز روی آن سرمایه گذاری نکرده‌اید، ممکن است به این دلیل باشد که نسبت به مزایای بلندمدت آن شک دارید. تمایلی به سرمایه گذاری هنگفت روی چیزی که ممکن است به یک مد تبدیل شود، ندارد. ممکن است از پیچیدگی درک شده خود در استراتژی مرعوب شوید، اگر ندانید دارید چه کار می‌کنید، از غوطه ور شدن در آن بترسید. یا ممکن است به این دلیل که مشغول استراتژی‌های بازاریابی دیگر هستید دست نگه داشته‌اید. اگر این به نظر شما می‌رسد، بدانید که بازاریابی محتوا یکی از کاربردی‌ترین، موثرترین و مفیدترین استراتژی‌های بازاریابی امروزی است. بگذارید این چند مزیت برتر شما را متقاعد کند:

محتوای بیشتر در سایت

ممکن است یک مشاهده ساده به نظر برسد، اما زمان بیشتری که صرف بازاریابی محتوا می‌شود به این معنی است که محتوای بیشتری در سایت خود خواهید داشت. این بدان معناست که مشتریان شما دلایل بیشتری برای ماندن، فرصت‌های بیشتری برای آشنایی با برند شما و اعتماد بیشتری خواهند داشت که منجر به نرخ تبدیل بالاتری می‌شود. با محتوای عالی، کاربران شما مدت بیشتری در سایت شما باقی خواهند ماند و این همیشه چیز خوبی است.

دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو

هر پست جدیدی که به وبلاگ خود اضافه می‌کنید، صفحه دیگری است که گوگل قرار است آن را فهرست کند. صفحات بیشتر همیشه با ترافیک جستجوی بیشتر مرتبط نیست، اما داشتن صفحات با کیفیت بیشتر ایندکس شده می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای رتبه بندی برای جستجوهای بیشتر به شما بدهد. اگر کلمات کلیدی طولانی و موضوعاتی را هدف قرار می‌دهید که مشتریان شما اغلب آنها را جستجو می‌کنند، برای نمایش آن جستجوها با آرشیو اطلاعات خود مشکلی ندارید.

قدرت و اعتبار دامنه بالاتر

نوشتن محتوای بیشتر و با کیفیت بالاتر، تخصص، اقتدار، ارتباط و اعتماد سایت شما را افزایش می‌دهد. اگر آن محتوا لینک‌های ورودی بیشتری از منابع خارجی به دست آورد، اعتبار دامنه وب سایت شما حتی بیشتر افزایش می‌یابد. اعتبار دامنه بالاتر به شدت با رتبه بندی جستجوی بالاتر ارتباط دارد، بنابراین هرچه محتوای با کیفیت بیشتری تولید کنید، دید ارگانیک بیشتری را در تمام زمینه‌های سایت خود خواهید داشت.

ترافیک ارجاع بیشتر

این یکی به تعهد شما به بخش انتشار مهمان از استراتژی محتوای شما بستگی دارد. وقتی به عنوان مهمان در نشریات خارجی مشارکت می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که به سایت خود پیوند بزنید. این کار را در یک سایت مرتبط و معتبر با ترافیک بالا انجام دهید و یک پست مهمان می‌تواند هزاران بازدید کننده جدید برای شما به ارمغان بیاورد.

ترافیک اجتماعی بیشتر

محتوای خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا در معرض دید بیشتر قرار بگیرید. اگر این کار را انجام دهید، کاربران بیشتری مطالب شما را می‌بینند و می‌خوانند. بعلاوه، کاربران این فرصت را خواهند داشت که محتوای شما را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند و دایره فالوورهای شما را تا حد زیادی افزایش دهند. با گذشت زمان، فالوورهای بیشتری برای برند خود در رسانه‌های اجتماعی به دست خواهید آورد و در نتیجه ترافیک بیشتری از رسانه‌های اجتماعی دریافت خواهید کرد.

افزایش پتانسیل تبدیل

هدف اصلی شما از محتوا تعامل، اطلاع رسانی، کمک و ارزش بخشیدن به خوانندگان است. هنگامی که به آن رسیدگی شد، می‌توانید از فضای باقی‌مانده برای ارائه یکی از محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. اگر با درایت این کار را انجام دهید، به راحتی می‌توانید تعداد تبدیل‌های دریافتی خود را افزایش دهید.

بهبود شهرت برند

وقتی مردم مطالب شما را می‌خوانند، تصوری از برند شما ایجاد می‌کنند. اگر مطالبی را که می‌خوانند مفید، آموزنده یا روشن‌کننده بدانند، بیشتر به برند شما فکر می‌کنند. علاوه بر این، اگر محتوای شما را در منابع خارجی منتشر کرده و در فیدهای خبری اجتماعی خود نشان دهند، شما را به عنوان یک رهبر فکری قابل اعتمادتر و تثبیت شده در صنعت درک خواهند کرد.

روابط مشتری/خواننده بهتر

شهرت بیشتر برند می‌تواند به اندازه و شناخت مخاطبان شما کمک کند، اما محتوای عالی همچنین می‌تواند وفاداری و نزدیکی روابط با مشتری را افزایش دهد. اگر از برندهای افراد برای نوشتن و به اشتراک گذاری محتوا استفاده می‌کنید، مشتریان شما می‌توانند رابطه بیشتری با شرکت شما ایجاد کنند. اگر آنها شروع به تکیه بر شما به عنوان منبع اصلی اطلاعات کنند، وفاداری آنها تا زمانی که محصولات شما را بخرند تضمین می‌شود.

کاهش هزینه‌های بازاریابی و ارزش ترکیبی

بازاریابی محتوا فقط زمان می‌برد. این فوق العاده مقرون به صرفه است، و حتی بهتر است بازده ترکیبی را ارائه می‌دهد. چند ماه اول شما از یک استراتژی بازاریابی محتوا ممکن است نتیجه چندانی نداشته باشد، اما چند ماه آینده شما شروع به رشد خواهد کرد. چند ماه پس از آن شاهد رشد بیشتری خواهیم بود. با گذشت چند سال از ورود شما، بازدهی شما به راحتی می‌تواند سرمایه گذاری شما (یا بیشتر) را به طور مداوم چند برابر کند.

افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند مهم است زیرا باعث تقویت اعتماد، ایجاد ارتباط و ایجاد ارزش ویژه برند می‌شود. هنگامی که اعتماد مشتری را جلب کردید، امکان خرید مجدد برای آنها وجود دارد. ثانیاً، آگاهی از برند به افراد اجازه می‌دهد تا اقدامات روزمره را با برند شما مرتبط کنند. در نهایت، به مشتریان کمک می کند تا تجربه مثبتی را با برند شما به ارمغان بیاورند.

چند استراتژی برند وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد آگاهی استفاده کنید. ابتدا باید تحقیق کنید تا بازار هدف و مخاطب خود را مشخص کنید. این به شما کمک می‌کند تا از ایجاد محتوای نامناسب در بستر نامناسب برای مخاطبان نامناسب جلوگیری کنید که برای شما هزینه و زمان خواهد داشت. همچنین دانستن نقطه فروش منحصر به فرد برای محصول یا خدمات شما مفید است تا بتوانید گفتگو با مشتریان خود را بر اساس این نکات کلیدی چارچوب بندی کنید.

سخن آخر

بازاریابی محتوا ارزان، ایمن، برای هر کسی در هر صنعتی در دسترس است و در بسیاری از زمینه‌های مختلف سودمند است. هرچه زودتر شروع به سرمایه گذاری در آن کنید، زودتر نتایج را مشاهده خواهید کرد و در نهایت نتایج بهتری خواهید دید. چه به خاطر افزایش ترافیک، نرخ تبدیل بالاتر یا فقط روابط بهتر با مشتریان خود، دلیلی ندارد که بازاریابی محتوا در انواع بازاریابی شما گنجانده نشود. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ می‌باشد تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.