مقالات آموزشی

راه حلی برای موفقیت یک تیم کوچک در بازاریابی محتوا

مفید بود؟

آیا ترافیک بیشتر ، رتبه بندی و درآمد بالاتری برای وب سایت خود می خواهید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تجربیات خود در راه اندازی سایت و بازاریابی محتوا آشنا کنم. در مطلب به شما نشان خواهم داد که برای دستیابی به نتایج فوق العاده قوی به یک تیم بازاریابی محتوا با نفرات زیاد نیاز ندارید. من شش سال پیش از صفر شروع کردم. هیچ وب سایتی به نام من نبود و هیچ گونه ارتباطی با افراد شاخص در صنعت نداشتم.

پیشنهاد می کنیم مقاله

9 اشتباه رایج در تولید محتوا که باعث شکست بازاریابی دیجیتال می شوند را مطالعه نمایید

من وب سایت خود را با بودجه 75 دلار راه اندازی کردم. امروز ، ما 40 نویسنده منتخب داریم که به به صورت دورکاری مشغول به کار هستند. کسب و کار ما متشکل از کارکنان، رهبران تیم و دستیاران با کیفیت است؛ که به بیش از 5000 مشتری خدمات ارائه می دهند.
 

چگونه به جایگاه کنونی در بازاریابی محتوا دست یافتیم؟

استراتژی که در بازاریابی محتوا ایجاد کردیم، ما را از نظر استراتژیک از هر رقیبی در گوگل متمایز کرده است. در حال حاضر ،  سایت ما  موفق شده تا 1000 پست را برای مخاطبان خود منتشر کند.
 

از نظر رتبه بندی ارگانیک ، ما در حال حاضر 2 تا 5 درصد از رقبای خود در بحث دیده شدن، بهتر عمل می کنیم و تا به هنگام نوشتن این پست ، ما بیش از 11،100 کلمات کلیدی ارگانیک در رده بندی گوگل(بدون احتساب محتوای وبلاگ مهمان در سایر نشریات)کسب کرده ایم ، که بسیاری از آنها شامل پست های مربوط به دانش ، نمودار های مقایسه ای و رتبه بندی برای کلمات کلیدی ارگانیک برتر است.

 

تا به امروز ، ما هرگز هزینه ای برای گوگل ادوردز پرداخت نکرده ایم. 99 درصد مشتریانی که باعث شش رقمی شدن تعداد مخاطبانمان شده اند از طریق بازاریابی محتوا جذب شده اند.ما برای تحقق این امر به طور ویژه بر روی مخاطبان متمرکز شده ایم و نتایج به دست آمده قدرتمند و خیره کننده بود. بازاریابی محتوا فوق العاده خوب عمل می کند. کرافت در صحبت های خود گفته که بازاریابی محتوا 4 برابر تبلیغات هدفمند ارزش دارد.

برای بازاریابی محتوا تنها کافیست از چند قانون کلی آگاه باشید:

برای موفقیت در بازاریابی محتوا بر روی بخش خاصی تمرکز داشته باشید

آیا اصطلاح «همه کاره و هیچ کاره» را شنیده اید؟ در دنیای بازاریابی امروز این یک حقیقت است که شما باید چندین سال روی یک کانال تمرکز کنید تا بتوانید بهترین بازده ممکن را کسب کنید. این امر به طور قابل توجهی در مورد بازاریابی محتوا صدق می کند. من این افتخار را داشتم که سال گذشته در پادکست خود با مارک شفر صحبت کنم ، که یکی از پنج وبلاگ نویس برتر تاریخ تمام دوران است.
او بهترین جمله را درباره بازاریابی محتوا گفت: “یک پلتفرم را انتخاب کنید و قبل از اینکه روی موضوعی دیگر تمرکز کنید ، سعی کنید آن را برای مدتی خوب انجام دهید.”
 

در سال 2011 و 2012 ، زمانی که تازه در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کردم ، اولین مقالاتی که برای فروش در یک آژانس محتوای نوپا نوشتم ، حاوی کلمات کلیدی طولانی بود و از لحاظ محتوایی نمی توانست رقابت کند. من آنها را در سایت های با رتبه بالا منتشر کردم (در آن زمان ، با تجربه ای که به دست آورده بودم مقالات را در سایت EzineArticles.com منتشر می کردم.) من در عرض چند هفته توانستم رتبه بندی محتوای خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر مشاهده کنم. اگر روی بخش های کلیدی یک محتوا تمرکز کنید، کاربران محتوا شما را دنبال می کنند و با شما ارتباط برقرار می کنند.
به همین دلیل ما توانستیم در شش سال گذشته در 500 وبلاگ، با تمرکز بر روی مباحث بازاریابی محتوا در سطوح کیفی بالا، به تولید محتوا بپردازیم. من دیگر در EzineArticles مقاله ای منتشر نمی کنم: در عوض، محتوای خود را در موسسه بازاریابی محتوا، SiteProNews ، هافینگتون پست  و چند وب سایت مطرح در این زمینه منتشر می کنم.

بیشترین تمرکز من بر روی وبلاگ شخصی ام بود

از آنجا که تمرکز من بر روی وبلاگ شخصی ام بود، نگرانی از بابت از دست رفتن محتوا نداشتم ؛ چرا که می توانم همه چیز را در مورد سایت کنترل کنم و بازدیدکنندگان را به خدمات خود راهنمایی کنم.
در اینجا یک نگاه اجمالی به برنامه بازاریابی محتوا که در وب سایت خود پیاده کرده ایم خواهیم داشت:
 

بر خلق یک محتوای جدید تمرکز کنید نه  با کشش بودن

ترجمه این اطلاعات می تواند دشوار باشد، به ویژه در سطح C و VP در شرکت های بزرگ. من بر کیفیت ایجاد محتوای خود تمرکز می کنم ، از کشف موضوع ،تحقیقات درباره کلیدواژه ها و سئو و اینکه تا چه اندازه موضوع برای خواننده ایده آل من اهمیت دارد گرفته، تا کیفیت تصاویر بصری و ارزش عمیقی که به اشتراک می گذارم. معمولا هر پست2000 کلمه می شود. اما کشش محتوا در مرحله  بعد قرار می گیرد. پس از تحقیق در مورد موضوع، بهترین محتوا را در مورد موضوع مورد نظر تولید می کنم و سپس به سمت خلق محتوا با موضوعات جذاب تر حرکت می کنم. قطعاً افرادی هستند که با این رویکرد در بازاریابی محتوا موافق نیستند. اما به صورت دو هفته یکبار و با استفاده از ابزار SEMrush رتبه خود را در گوگل ردیابی می کنم. طی این مدت مشاهده کردم که پست های ما توسط مخاطبان دنبال می شوند، چون  تمرکز زیاد من بر کیفیت محتوایی است که تولید می کنم.

مطالعه ای که توسط سایت Hubspot انجام شد نشان داد که بیشترین کششی که محتوا می تواند داشته باشد، اغلب 12 ماه پس از تولید آن خواهد بود.  تمرکز بر کیفیت تولید محتوا ، قبل از هر چیز ، می تواند در بازاریابی محتوا اثر گذار باشد. “این عملی ترین توصیه ای است که توسط خوانندگان وبلاگ داشته ام.”

 

3 نکته برای تمرکز بهتر در بازاریابی محتوا

1. یک پلت فرم اصلی را انتخاب کنید

من به شدت پیشنهاد می کنم مالک پلتفرمی باشید که در آن بازاریابی محتوا می کنید. نمی توان مطمئن بود که آیا محتوای شما برای همیشه بر روی یک پلتفرم باقی خواهد ماند یا خیر، اما شما می توانید همه جنبه های تجربه کاربر را مورد ارزیابی قرار دهید. هنگامی که پلتفرم اصلی خود را در اختیار دارید ، می توانید موارد مورد نظر خود را  در یادداشتی برای تولیدکنندگان محتوا بنویسید.

راهکار: یک وبلاگ تجاری را با نام خلاقانه ترکیب کنید

برای کسب و کار های آنلاین پلتفرم اصلی، وبلاگ آن ها است. ما وبلاگی را که به طور مداوم در سایت نمایندگی منتشر می کنیم ، “وبلاگ بنویس” نامگذاری کرده ایم. ما بیش از 6000 دنبال کننده اختصاصی در وبلاگ خود داریم که مطالب ما را دنبال می کنند. شما همچنان می توانید از المان های خلاقانه در وبلاگ خود استفاده کنید. یک راه عالی برای این کار این است که یک نام خلاقانه و به یاد ماندنی برای وبلاگ کسب و کار خود بیابید. نمونه های عالی این مورد عبارتند از: NewsCred Insights ، JetBlue’s Out of the Blue.
 

2. به یک برنامه برای بازاریابی محتوا متعهد باشید

هیچ راه ساده یا راهکار ویژه ای برای دور زدن این مرحله وجود ندارد. متعهد بودن به یک برنامه مشخص و مدون در بازاریابی محتوا جز اصول اولیه به شمار می رود. در غیر این صورت ، نتایجی که زمان زیادی برای به دست آوردن آن ها صرف شده، به یکباره محو خواهند شد. باید توجه داشته باشید که برنامه مورد نظر حتما می بایست به صورت نوشتاری باشد. سعی کنید از نظر تعداد محتوا هایی که منتشر می کنید، متعهد باشید. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد حجم محتوا رابطه مستقیمی با ترافیک سایت دارد.

وب سایت Hubspot طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که اگر ماهانه 16 پست در وبلاگ منتشر کنید ، 3.5 برابر بیشتر از کسب و کار هایی که کمتر از ماهانه 4 پست در وبلاگ منتشر می کنند ، بازدید خواهید داشت. اگر هدف گذاری شما برای تعداد پست ها بیش از حد اغراق آمیز باشد، نمی توانید به آن پایبند بمانید و دیر یا زود به نقطه اول بر می گردید. حتی یک پست در هفته بهتر از این است که بخاطر برنامه ریزی اشتباه و اهداف بلند پروازانه نتوانید پستی منتشر کنید. شما به مرور خواهید توانست، از لحاظ کمیت به عدد دلخواه دست پیدا کنید.
 

3. پشتیبانی دریافت کنید

من به نویسندگان تکیه می کنم تا به من در تولید محتوا کمک کنند. برای تولید یک محتوای خوب، یک شمای کلی از موضوع را در ذهن می پرورانم  و سپس از تجربیات شخصی خود در آن زمینه می نویسم. دو نویسنده خبره و کار کشته در کنار من کار می کنند، تا در صورت نیاز همه چیز را اصلاح کنند. من کار های روزانه مربوط به بازاریابی محتوا را انجام می دهم و کار های مربوط به گرافیک، برنامه ریزی و غیره به عهده مدیر شبکه های اجتماعی خواهد بود. از سوی دیگر ، مدیری در تیم دارم که به من در پاسخ دهی به ایمیل ها کمک می کند.

من هنوز بسیاری از پست های خود را به تنهایی می نویسم؛ اما کارهای جنبی تولید محتوا، مانند: امور فنی و ارسال محتوا را  به تیمم واگذار می کنم. برای اینکه وظایف مختلف مربوط به بازاریابی محتوا را به خوبی انجام دهید ، باید پشتیبانی دریافت کنید. هیچ اما و اگری در این زمینه وجود ندارد. نویسنده مورد نظر خود را بیابید و با او همکاری نزدیک داشته باشید؛ تا از لحاظ کمی  بتوانید محتوای بیشتری تولید کنید، که حضور برند شما را در محیط آنلاین تقویت کند.
 

مرزهای مربوط به بازاریابی محتوا را شناسایی کنید

در پایان، باید اضافه کنم که در صنعت ما، رقبای زیادی وجود دارد؛ که هسته اصلی ارزش های ما را تشکیل می دهند. این موضوع روش هایی را که در بازاریابی محتوا و تجارت خود استفاده می کنیم، تحت تاثیر قرار می دهد.
من یک تیم نویسنده قوی را شخصا راهنمایی می کنم. از زمان راه اندازی سایت شرکت با حداقل 5 یا 6 هزار نفر نامزد مصاحبه کرده ام. در حال حاضر ما یک تیم قوی 40 نفره  داریم که مهارت ها و استعدادهای مختلفی را پوشش می دهند ، از نویسندگان فنی و سئو کار گرفته تا واحد فناوری اطلاعات و استراتژیست ها، همگی برای پیشبرد اهداف کسب وکارمان در کنار هم کار می کنند. این افراد به معنای واقعی کلمه از بین هزاران نفر انتخاب شده اند. من شخصا با این 40 نویسنده خلاق و با استعداد کار می کنم. بسیاری از شرکت هایی که در صنعت ما فعالیت دارند بیش از 5000 هزار نویسنده استخدام می کنند و  تیم های آنها در گروه های 10 تا 50 هزار نویسنده کار بازاریابی محتوا را انجام می دهند.

این اساس بازاریابی آنهاست: قطعا شما نمی خواهید تیمی متشکل از افراد بدون مهارت را استخدام کنید تا صرفا از لحاظ کمی رشد کنید. ما مخالف این امر هستیم. زیرا ، در تیم نویسندگان ما ، وقتی صحبت از بازاریابی محتوا  به میان می آید، می بایست افراد با استعداد را برای آموزش انتخاب کنیم. ما به دفعات از مشتریان خود شنیده ایم که: ” نویسنده ای که برای من انتخاب کردید بسیار بهتر از فلان شرکت با 5000 نویسنده است.” بنابراین ، نقطه قوت ما در واقع چیزی است که رقبای ما آن را نقطه ضعف می دانند. اما ما هنگام به اشتراک گذاشتن ارزش های خود با مشتریان جدید از آن به نفع خود استفاده می کنیم.

جمع بندی

از یک برنامه ثابت برای بازاریابی محتوا استفاده کنید و چند تولید کننده محتوا اصلی برای انجام کار ها در نظر بگیرید: و با شناسایی مزایای بازاریابی محتوا در صنعت خود پیشرو باشید. وقتی با مخاطبان ایده آل خود صحبت می کنید؛ از محتوای با کیفیت استفاده کنید. مطمئن شوید که می توانید این کار را انجام دهید و مدام روی آموزش نویسندگان سرمایه گذاری کنید. اگر بخواهم یک نکته طلایی در رابطه با بازاریابی محتوا  به شما بگویم، این است که همیشه در کسب دانش پیش قدم باشید. در نهایت می توانید از داستان من الهام بگیرید. اگر من توانستم از هیچ شروع کنم، معتقدم شما نیز می توانید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.