فضای ایجاد محتوا و وبلاگ نویسی بسیار اشباع شده است. در این مقاله سه چالش بزرگ وبلاگ نویسی و نحوه حل آنها ارائه شده است. شما مطمئناً به عنوان یک وبلاگ نویس تاکنون با چالشهای بیشماری روبرو شده اید. البته شما تنها افرادی نیستید که با این چالشها مواجه شده اید؛ اما نباید متوقف شوید و فقط به مشاهده بازخوردهای محتوای بپردازید.
3 چالش بزرگ وبلاگ نویسی و راههای رفع آن
در ادامه این مقاله سه چالش بزرگ وبلاگ نویسی همراه با راههای غلبه بر آنها را به شما نشان خواهیم داد.
اولین چالش بزرگ وبلاگ نویسی: یافتن ایده موضوع یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی
میلیونها وبلاگ نویس، شرکت و برند وجود دارند که هر روز محتوا و مطالب مختلفی را منتشر میکنند؛ یعنی هر روز این افراد به دنبال میلیونها کلمه کلیدی هستند. ایده پردازی برای موضوعات و یافتن کلمات کلیدی ارزشمندی که دارای صدها لینک ورودی DR70+ نیست، مانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه است.
به عنوان مثال کلمه کلیدی زیر را در نظر بگیرید:
این کلمه کلیدی تقریباً بلند است و بالای قیف فروش قرار دارد، بنابراین میتواند برای ایجاد ترافیک ارگانیک و آگاهسازی از برند مناسب باشد؛ اما رتبه 58 KD دارد؟ دارای 70 جستجو در ماه است؟ فقط 118 لینک ورودی، برای قرار گرفتن این کلمه کلیدی در 10 رتبه برتر وجود دارد. آیا این کلمه کلیدی ارزش دارد؟ احتمالاً پاسخ نه. اکثر کلمات کلیدی که قبلاً متمایز و برتر بودند اکنون جایگاه قبلی ندارند و ارزشمند نیستند.
بنابراین، چگونه میتوان ترافیک بالایی را دریافت کرد و موضوعات جالبی را که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته اند، پیدا کرد؟ راه حل چیست؟
راه حل: نوشتن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی را متوقف کنید. اگر از قبل، آگاه سازی از برند را انجام داده اید، ایجاد محتوا با کلمات کلیدی میتواند مفید باشد. اما آیا واقعاً مردم هنگام فروش در HubSpot یا search engine journal به برند شما اعتماد میکنند؟ آیا تردید دارید؟
افراد سایتهایSearch Engine Journal یا HubSpot را میبینند و فکر میکنند. در این حالت این افراد میدانند در مورد چه چیزی میخواهند صحبت میکنند. اگر به دنبال ایده برای موضوعی هستید که تاکنون برای آن محتوایی ایجاد نشده است، روی کلمات کلیدی تمرکز نکنید و به جای آن بر روی این عناصر تمرکز کنید:
- یک موضوع موجود را از یک زاویه جدید نگاه کنید.
- کلمه کلیدی جدیدی را برای آن ایجاد کنید.
- یک مطالعه پژوهشی را برای آن توسعه دهید.
یک دیدگاه جدید برای یک موضوع میتواند به شما کمک کند در SERP هایی که پستها بیش از حد از عناوینی مثل ” نکات” یا “چرا x بهترین استراتژی است” استفاده کرده اند، متمایز شوید. به عنوان مثال، ارائه محتوا در مورد اینکه PPC چقدر شگفت انگیز است و چه مزایایی دارد یک موضوع قدیمی است.PPC به دلایل مختلف یک موضوع عالی است. شما میتوانید، با تغییر جهت در مورد این موضوع توجه افراد را جلب کنید:
با یک تغییر و خلاقیت در انتخاب موضوع به نتایجی دست مییابید که انتظار آن را ندارید؛ زیرا شما مخاطبان را مجبور میکنید تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک محتوا کلیک کنند. در مورد ایجاد کلمه کلیدی نیز همین شیوه را دنبال کنید زیرا یک روش تأیید شده است. برای مثال برایان دین از Backlinko را در نظر بگیرید. “تکنیک آسمان خراش” او در محتوا یک کلمه کلیدی نبود و اکنون سالها پس از انتشار آن، هزاران جستجو در مورد آن انجام میشود:
آیا تکنیکی برای افزایش تبدیل، CTR،ROI و سایر موارد مرتبط پیدا کرده اید؟ از یک تکنیک خاص، قابل اجرا، تکرارپذیر را پیدا کنید و مراحل اجری آن را نام ببرید.
لینکها را هدایت کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و در یک پلتفرم شبکه اجتماعی در مورد آن بحث کنید؛ بنابراین میتوانید از ابتدا خودتان حجم جستجوی کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید. درنهایت، این امر به طور مستقیم به سومین نکته مرتبط خواهد شد: یعنی توسعه یک مطالعه تحقیقاتی.
تحقیقات معتبر همیشه در حال استفاده هستند؛ زیرا وبلاگ نویسان برای پشتوانه ادعاهای خود به داده ها نیاز دارند و علاوه بر این بازاریابان برای بررسی محتوای خاص خود در جهت ارائه به مخاطبان خود به ایده های تازه نیاز دارند. هر دو یک فرمول موفقیت آمیز برای لینک دهی، رتبه بندیها و ترافیک هستند.
دومین چالش بزرگ وبلاگ نویسی: نوشتن پستهای ورد باکیفیت بالا با بیش از 2000 کلمه
درحالیکه طول محتوا یک امر انتخابی است، اما مقالاتی که تقریباً دارای 2000 کلمه یا بیشتر هستند رتبه بهتر، پیوندهای بیشتر و ترافیک بیشتری را کسب میکنند؛ زیرا چنین مقالاتی به کاربر کمک میکنند، بدون نیاز به کلیک مجدد، در گوگل چندین مشکل و سؤال را با مطالعه یک پست حل میکنند.
اما اغلب نوشتن چنین محتوایی منجر به ایجاد محتوای بیکیفیت و بدون ارزش میشود. تنها به این دلیل که مطالعات نشان میدهد که محتوای شما باید طولانی باشد، به این معنی نیست که آن مطلب یک مسئله را حل میکند یا سؤالی را پاسخ میدهد؛ یعنی کاربران به دنبال موارد مختلف در یک محتوای طولانی هستند: آموزشها، راهنماها، مراحل دقیق انجام یک کار و تصاویر باکیفیت برای آموزش بهتر.
راه حل: محتوای خود را طوری تهیه کنید که با جریان SERP و اهداف کاربران مطابقت داشته باشد. هیچ عدد خاصی برای تعداد کلمات محتوا وجود ندارد. تنها با داشتن محتوای 2000 کلمه ای، گوگل نشانه ای برای رتبه بندی صفحه شما دریافت نخواهد کرد. هر بخش از محتوای شما باید به سؤالات کاربر پاسخ دهد و از همه مهمتر باید با قصد و هدف کاربر مطابقت داشته باشد. در ابزاری مانند Ahrefs یا SEMrush، عبارت موردنظر خود را جستجو کرده و شروع به تدوین طرح کلی ایجاد محتوا بر اساس موضوعات، میزان جستجوها و اهداف کاربران مرتبط کنید:
سپس، به Google بروید و SERP را بررسی کنید. در این مرحله میتوانید به جستجوی عمیق اهداف جستجوگران بپردازید تا بتوانید طرح کلی خود را بر اساس کلمات کلیدی و جستجوهای مرتبط اصلاح کنید.
ابتدا، با تحقیق در مورد یک پست برتر، رتبه بندی را بررسی کنید. این کار به شما کمک میکند تا محتوای خود را با جریان SERP هماهنگ کنید.
ایجاد محتوای برای افراد مبتدی
بررسی کنید تیتر اصلی چیست؟ مقاله شما در مقایسه با محتوای دیگری که در صفحه اول قرار دارد، روی چه هدفی متمرکز شده است؟
توجه کنید که اولین محتوای رتبه بندی شده دقیقاً برای افراد مبتدی تهیه شده است. این امر منطقی است. کسی که به دنبال “بازاریابی تبلیغاتی” است به احتمال زیاد در مورد آن چیزی نمیداند. روشهای توصیفی برای این هدف در اولویت دوم قرار دارند.
توضیحات پست شما باید مانند پستهای قبلی شما باشد: قبل از اینکه روشی را توضیح دهید، آن را با جزئیات کامل توصیف کنید.
اکنون، به ویژگیهای SERP نگاه کنید: چه سؤالات خاصی لیست شده اند؟ معمولاً بعد از این جستجوی کلی، سایر جستجوها در مورد چیست؟ با بررسی این موارد میتوانید نشانه هایی را در مورد هدف جستجوگرانی که روی عنوان “بازاریابی تبلیغاتی” کلیک میکنند، پیدا کنید. استفاده از این عوامل به شما کمک میکنند تا هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو محتوای ارزشمند ایجاد کنید.
در نهایت با اجرای این تاکتیکها، شما به راحتی یک محتوای 3000 کلمه ای باکیفیت خواهید نوشت.
سومین چالش بزرگ وبلاگ نویسی: دستیابی به ترافیک محتوا
ایجاد محتوا بخش ساده بازاریابی محتوا است. این که افراد واقعاً محتوای شما را بازدید کنند، از آن لذت ببرند و مجدد به سایت شما برگردند یک فرآیند بسیار بی روح است. با توجه به اینکه لینکها یک عامل مهم در سئو و افزایش ترافیک هستند، چگونه باید آنها را دریافت کنید؟ چگونه میتوانید اعتبار لازم را برای کمک به دیده شدن محتوای فوق العاده خود کسب کنید؟ در این بخش چند راه حل ارائه شده است.
راه حل: اطلاع رسانی و تبلیغات، استفاده از تصاویر سفارشی، تهیه فایل صوتی و ویدئویی.
در ابتدا، اطلاع رسانی و تبلیغات باید از فعالیتهای معمول شرکت شما جدا باشد. اگر فکر میکنید محتوا، شما را قدرتمند میکند، در اشتباه هستید. در واقع احتمال موفقیت، تنها با استفاده از محتوا بسیار کم است. به اشتراکگذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند چند سال پیش خوب عمل نمیکند.
به جای این کار، باید تبلیغات خود را از طریق لیست ایمیلهایی که دارید یا ایجاد لینکهای اطلاع رسانی انجام دهید. ارتباط مستقیم با لینکها، از طریق ایجاد تصاویر سفارشی برای محتوای شما و اجازه دادن به نشریات دیگر برای استناد به آنها، امکانپذیر است. آمار خود را از طریق ترسیم یک نمودار در مورد نکات اصلی همراه با یک گرافیک زیبا خلاصه کنید.
شروع به انتقال محتوای وبلاگ خود در رسانه های دیگر کنید تا بتوانید ترافیک را افزایش دهید: در حال حاضر فقط 2 میلیون پادکست در گوگل فهرست شده است. این آمار را با انتشار روزانه میلیونها پست وبلاگ مقایسه کنید. برای تهیه پادکست وقت ندارید؟ برای ایجاد مراحل تصویری از محتوای خود و انتشار آن در YouTube یک ویدئو از محتوای آموزشی خود تهیه کنید. علاوه بر انتشار محتوای خود در وبلاگ، آن را در سایر پلتفرمها به صورت صوتی، تصویری و سایر قالبها منتشر کنید.
نتیجه گیری
امروزه وبلاگ نویسی فقط شامل نوشتن، انتشار، اشتراکگذاری مطالب نیست. همه عوامل ازجمله موضوع و بررسی کلمات کلیدی، طول و کیفیت محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. از نکات ارائه شده در این مقاله برای غلبه بر بزرگترین چالشهای وبلاگ نویسی، بهبود ترافیک و ایجاد برند خود استفاده کنید