مقالات آموزشی

راهی برای جذب سریع تر مشتری توسط تولید محتوا

مفید بود؟

تولید محتوا

چگونه موجب جذب مشتری می‌شود؟ چگونه می‌توان با استفاده از این روش اعتماد سازی برای کاربر انجام داد؟ نقش سئو در محتواسازی

چیست؟ این‌ها همه سوالاتی است که برای بسیاری از وبلاگ نویسان و محتواگذاران مبتدی پیش آمده و ذهن آنان را درگیر کرده‌است. تولید محتوا یک هنر است و پیشرفت در آن نیازمند انگیزه، تجربه و علاقه فردی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های نوین محتوا سازی برای جذب مشتری بپردازیم. ( بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا )

تولید محتوا روشی نوین برای جذب مشتری

تولید محتوا بر پایه ارتباط با کاربر است. به عبارتی محتوای یک سایت باید به گونه‌ای تولید و نوشته شود که مشتری و کاربر را به سوی خود جذب کند. زمانی که اعتماد سازی میان مشتری و سایت خدمات دهنده برقرار شد، کسب و کار و پیشرفت سایت آغاز خواهد شد. متاسفانه طرز فکر برخی از شرکت‌ها همچنان به صورت سنتی باقی مانده و هنوز به اهمیت تولید محتوا و نقش تبلیغات محتوایی سایت در جذب مشتری پی نبرده‌اند. آنها بر این باورند که جذب مشتری تنها از طریق روش‌های تشویقی مانند تخفیف اجناس و خدمات امکان پذیر است. این درحالی است که مشتریان امروزی در پی کسب اطلاعات و یافتن بهترین‌ها هستند. در صورتی که محتوای سایت و تبلیغات انجام شده در داخل آن قانع کننده و کامل باشد، به طور حتم مشتری نسبت به خدمات و اجناس تبلیغاتی تمایل پیدا می‌کند.

موارد جذب مشتری توسط تولید محتوا

همانطور که ذکر شد در تولید محتوا روند اعتماد سازی با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. اما جلب اعتماد مشتری به تنهایی کافی نیست. نکته‌ای که محتوا گذاران و صاحبان سایت باید به آن توجه کنند، مرتبط بودن مطلب محتوا با مشتریان وب سایت است. به عنوان مثال سایتی که بر مبنای وسایل و تجهیزات پزشکی طراحی شده‌است، در صورتی که در یکی از صفحاتش محتوایی در مورد تبلیغ عینک آفتابی بگذارد، مسلما موفق نبوده و مشتریان زیادی به سمت این محتوا جذب نخواهد شد. بهترین روش برای پیدا کردن یک موضوع مناسب به منظور تولید محتوا، بررسی مطالب و لغاتی است که بیشترین جستجو را توسط مردم در اینترنت داشته است. با استفاده از سایت storybase شما متوجه می‌شوید که مردم در اینترنت بیشتر به دنبال چه می‌گردند و چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند.

جذابیت محتوا عامل مهم در جذب مشتری

می‌توان گفت که مهم‌ترین عاملی که در جذب مشتری تاثیرگذار است. جذاب بودن محتوا می‌باشد. یک تولید محتوا با ارزش می‌تواند در جذب کاربر معجزه کند. خودتان را تصور کنید که در صفحات اینترنت به دنبال مطلبی خاص می‌گردید. صفحه ای را باز می‌کنید و خط اول مطلب را خوانده و ادامه مطلب را به صورت جزئی نگاه می‌کنید. تمامی این کارها نهایتا 10 ثانیه طول می‌کشد. همه ما در فضای مجازی این گونه رفتار می‌کنیم و مشتری نیز قاعدتا از این قضیه مستثنی نیست.

این هنر یک تولید کننده است که با جادوی کلمات خود و یا توانایی در فیلم برداری، جمع آوری مطالب جذاب  و تولید محتوا مناسب بتواند مشتری را به سوی خود بکشاند. زمانی که مشتری و کاربر به سوی صفحه وبسایت شما جذب شد، موتور گوگل با امتیازدهی خود رنکینگ وب سایت شما را بالا می‌برد. در نتیجه با بالا رفتن امتیاز، احتمال دیده شدن سایت شما افزایش یافته و مشتریان بیشتری جذب خواهند شد.

بازاریابی محتوا چگونه موجب برندینگ سایت می‌شود

به طور حتم در صورتی که وبسایت شما برند شود، دیگر نیاز آن چنانی به رتبه بندی گوگل نخواهد داشت. همانطور که گفته شد اعتماد سازی در تولید محتوا، نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. اگر کاربر به گونه‌ای جذب محتوای وبسایت شود که تمایل داشته باشد دوباره به سایت بازگردد، به معنای آن است که سایت شما در حال برند شدن است. زمانی که افراد به طور مستقیم نام سایت را در گوگل جستجو کنند، نشانه این است که این سایت در میان کاربران معروف شده‌است. گوگل نیز متوجه این قضیه شده و امتیاز سایت را بالا خواهد برد.

به عنوان مثال در ایران کسی نیست که با سایت دیجی کالا آشنایی نداشته باشد. در حال حاضر بسیاری از افراد، در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی داشته باشند ابتدا به سایت دیجی کالا رجوع خواهند کرد. برند شدن موجب می‌شود که سیل مشتری به سمت سایت جاری شود و نام سایت شما بر سر زبان‌ها بیوفتد. تمامی موارد ذکر شده نشان دهنده آن است که شما می‌توانید تنها با رعایت استراتژی تولید محتوا، کسب و کار خود را رونق دهید.

بازاریابی محتوا، شیوه‌ای رایگان برای جذب مشتری است

در صورتی که در زمینه تخصصی سایت خود تسلط داشته باشید، به راحتی می‌توانید تولید محتوا کنید. بازاریابی محتوا کاملا به میزان فعالیت خودتان در سایت بستگی دارد. ممکن است که تولید محتوا روندی زمان بر باشد اما در صورتی که برای این کار وقت بگذارید، چند برابر زمان صرف شده، درآمد خواهید داشت. استفاده از روش تولید محتوا برای جذب مشتری، از پرداخت هزینه تبلیغاتی بسیار کارآمدتر است. سایت شما زمانی بازدید خواهد داشت که دارای محتوا باشد و همچنین پیوسته به اطلاعات آن افزوده شود. بسیاری از سایت‌ها تنها به روش پرداخت هزینه تبلیغاتی اکتفا می‌کنند. ممکن است که این روش در بازدید سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد، اما به دلیل نبود محتوای مناسب، در برخی اوقات مشتری از خرید صرف نظر خواهد کرد و همچنین در صورتی که پرداخت هزینه تبلیغات قطع شود. بازدید سایت به صفر می‌رسد.

بازار یابی محتوا و انس مشتری با شما

برخی اوقات یک محتوای مناسب به گونه‌ای کاربر را به سوی خود جذب می‌کند که هر لحظه منتظر ارائه محصول از سایت مورد نظر است. در این صورت همینکه شما آماده ارائه خدمات و یا محصول خود باشید، مشتری بلافاصله و بدون هیچ پرسشی محصول را از شما خریداری خواهد کرد. با ارائه این مقاله قصد داشتیم که اهمیت تولید محتوا را در جذب مشتری به شما نشان دهیم. پس حتما این نکته را در نظر بگیرید که سایت شما پیوسته نیازمند محتوای مناسب و جذاب است. در صورتی که فکر می‌کنید از پس ایجاد محتوای مناسب بر نمی آیید، کافی است از سایت‌های خدماتی ارائه دهنده تولید محتوا درخواست کنید که محتوای مناسب برای سایت شما تهیه کنند. مطمئن باشید که چند برابر هزینه‌ای که متقبل شده‌اید، مشتری جذب خواهید کرد.

استراتژی بازاریابی و تولید محتوا قوی

حقیقت این است که اگر نکات بازاریابی و تولید محتوا را اجرا کنید، می توانید ترافیک جستجوی خود را در حدود 30 روز 13.15 درصد افزایش دهید. که باعث می شود مشتریان بیشتری را جذب کنید، نظرات ارزشمندتری دریافت کنید، بازدیدکنندگان تکراری وبلاگ خود را تشویق به خرید کنید و برند شخصی خود را به صورت آنلاین بسازید. با یک برنامه و استراتژی بازاریابی و تولید محتوا قوی، از رقبای خود جلوتر خواهید بود. بنابراین، بیایید شروع کنیم:

1. بر روی ایده‌های محبوب تمرکز کنید

چه چیزی باعث می شود ایده های خاصی محبوب شوند، در حالی که برخی دیگر مورد توجه قرار نگیرند؟ جونا برگر، دانشیار بازاریابی در مدرسه وارتون، می گوید: تولید محتوای کاربردی و مفیدی که احساسات مانند خشم، از دست دادن، ترس، درد، خنده و غیره را برمی انگیزد، بیشتر به اشتراک گذاشته می شود. در واقع، زمانی که محتوای شما باعث می‌شود مردم بخندند یا احساس سرگرمی کنند، احتمال بیشتری دارد که ایده شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

روزهایی که محتوایی تولید می کردیم که برای گوگل و سایر موتورهای جستجو جذاب بود، گذشته است. این روزها، تمرکز شما باید بر تولید محتوایی باشد که مفید و از نظر احساسی طنین انداز باشد و مخاطبان هدف شما از آن بهره مند شوند. در آن مرحله، آنها به شما کمک می کنند پیام خود را پخش کنید. شما ممکن است هر بار یک ایده محبوبی را ارائه ندهید، اما فقط چند ایده در یک ماه، بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتری را جذب می کند و منجر به رونق کسب و کار آنلاین شما می شود. این به این معنی است که شما باید در میان جمعیت برجسته باشید وگرنه استراتژی بازاریابی و تولید محتوای شما به ورطه سقوط خواهد رفت.

با پاسخ دادن به این سوالات یک جلسه طوفان فکری بازاریابی و تولید محتوا را شروع کنید:

آیا ایده‌ای دارید که مردم بخواهند درباره آن بدانند؟

آیا ایده شما خنده دار است؟

آیا ایده شما واکنش عاطفی را در خوانندگان برانگیخته است – به عنوان مثال، درد، لذت، عصبانیت، تعجب و غیره؟

آیا می توانید ویدیو، یک اینفوگرافیک یا تصاویر جالب توجه اضافه کنید؟

از میان پست‌ها و مقالات وبلاگی که قبلاً نوشته‌اید، کدام نوع معمولاً بیشترین اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی را دریافت می‌کند؟

آیا خوانندگان شما پست های کوتاه وبلاگ یا مطالب طولانی تر را ترجیح می دهند؟

چقدر راحت می توانید با اینفلوئنسرهای صنعت ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند؟

بهترین روز/زمان برای انتشار محتوای خود چه روزی است؟

به یاد داشته باشید که یک استراتژی بازاریابی و تولید محتوا با حس مثبت، عملکرد آنلاین بهتری خواهد داشت. هنگامی که شما به طور مداوم احساسات مثبت را برانگیختید، مردم به طور طبیعی جذب شما خواهند شد.

روش دیگر این است که نویسندگان محتوا، صاحبان وب سایت و وبلاگ نویسان صنعتی را بر هر محتوایی تسلط پیدا می‌کنند را شناسایی کنید. مقالات با بهترین عملکرد آنها را پیدا کنید، سپس از موضوعات و سبک سرفصل آنها استفاده کنید تا چیزی قدرتمندتر و جذاب‌تر بسازید.

2. مقاله‌های عمیق بنویسید

این یک واقعیت ساده و واضح است که گوگل مقالات عمیق را دوست دارد. مشتریان شما نیز آنها را دوست دارند. اصطلاح “عمق” به معنای توجه دقیق به تمام جزئیات و جنبه های یک موضوع است. این بدان معنی است که شما به طور گسترده در مورد موضوع خود تحقیق می کنید و سپس با دقت یک مقاله 2000+ کلمه ای ایجاد می کنید.

بنابراین، با انتشار مداوم مقالات عمیق به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی و تولید محتوا خود، نه تنها ترافیک جستجو و رتبه‌بندی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه اشتراک‌های اجتماعی بیشتری را به دست خواهید آورد و کسب‌وکار آنلاین خود را رشد خواهید داد.

مقالات عمیق نیز بهتر تبدیل می شوند. آزمایش‌های بازاریابی کشف کرد که تولید محتوای طولانی مدت 30 درصد بیشتر از نسخه کوتاه‌تر در صفحه اصلی آن تبدیل شده است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که برای بازاریابی محتوای موثر هنگام نوشتن مقالات عمیق باید در نظر داشته باشید:

موضوعی را انتخاب کنید که گسترده است – به عنوان مثال، ترافیک وب، وبلاگ نویسی – سپس عمیقاً به آن بپردازید.

یک کلمه کلیدی طولانی را در عنوان خود هدف قرار دهید – به عنوان مثال، چگونه یک وبلاگ موفق بسازیم.

بر داده‌های فعلی و دقیق برای پشتیبان گیری از حقایق و نظرات تحقیق کنید.

محتوایی ایجاد کنید که بسیار جالب باشد.

تصاویر، گرافیک، ویدئوها یا ارائه های اسلاید مربوطه را اضافه کنید.

به سایت‌های مرجع مربوطه پیوند دهید.

3. سرفصل های قابل کلیک و قابل اشتراک گذاری را ایجاد کنید

تد نیکلاس، نویسنده مشهور کپی رایتر گفته است که “تهیه یک عنوان قدرتمند حداقل 73٪” از موفقیت او در بازاریابی و تولید محتوا در تبدیل خوانندگان به خریداران است. اگر می خواهید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید، باید به عناوین خود توجه جدی داشته باشید.

شما تقریباً 10 ثانیه فرصت دارید تا توجه خوانندگان را به خود جلب کنید، قبل از اینکه آنها را به رقبای خود ببازید. به یاد داشته باشید که هر قطعه از تولید محتوا فقط یک هدف دارد – ترغیب کردن خواننده به خواندن جمله بعدی و سپس جمله بعدی. به همین دلیل است که شما نیاز به سرفصل هایی دارید که مخاطبان شما را وادار به کلیک و خواندن کند.

اگر یک وبلاگ نویس یا تولید کننده محتوا هستید، نوشتن سرفصل های قابل کلیک به شما کمک می کند تا تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان بالقوه خود داشته باشید. همانطور که آنها سرفصل های شما و محتوای بعدی را می خوانند، شروع به یکسان سازی کیفیت تولید محتوای شما با ارزش کلی شما می کنند. آنها شروع به این باور می کنند که اگر شما را استخدام کنند، همان نتایج را برای کسب و کارشان خواهید داشت. مشتریان واقعاً دنبال بازدیدهای بیشتر از صفحه یا کاهش نرخ پرش نیستند. مشتریان نتایجی را می خواهند که پول بیشتری تولید کند.

4. دکمه‌های فراخوان به اقدام ایجاد کنید

فراخوان به اقدام یک عنصر ضروری در هر مرحله از بازاریابی و تولید محتوا است. این بدان معناست که برای هر مقاله، پست وبلاگ، ویدیو و کتاب الکترونیکی که منتشر می کنید، یک فراخوان برای اقدام ضروری است. تنها با آزمایش دکمه‌های فراخوان، به راحتی می‌توانید نرخ تبدیل خود را 13 درصد یا بیشتر افزایش دهید. این به تنهایی می تواند تفاوت زیادی در نرخ کلی جذب مشتری شما ایجاد کند.

راه‌های مختلفی برای ایجاد یک تست A/B برای دکمه‌های فراخوان وجود دارد، اما هدف این است که بهترین رنگ، اندازه و شکل را تعیین کنیم که افراد بیشتری را برای انجام عمل مورد نظر ترغیب کند.

5. از منطقه «بالاتر» وبسایت خود استفاده کنید

بالای صفحه همان ناحیه ای در سایت شما است که هنگام بارگیری صفحه، قبل از اینکه کاربر به پایین اسکرول کند، قابل مشاهده است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد صفحه وب را به سمت پایین اسکرول می‌کنند، اما 80 درصد از زمان خود را در بالای صفحه و تنها 20 درصد از زمان خود را در پایین صفحه می‌گذرانند. همیشه عناصر مهمی را در بالای صفحه قرار دهید که مشتریان بالقوه را جذب می کند. مشتریان بالقوه نمی‌خواهند وقت خود را برای یافتن اطلاعات مهم در وبلاگ شما تلف کنند. اگر یک فریلنسر یا مشاور سئو هستید، پیدا کردن سریع صفحه خدمات شما را برای مشتریان احتمالی خود آسان کنید.

اگر اطلاعات مهم را در بالای صفحه قرار دهید، قطعا بازدیدهای بیشتری برای آن اطلاعات خواهید داشت و بازدیدکنندگان بیشتری را نیز به مشتریان تبدیل خواهید کرد – این یک استراتژی بازاریابی محتوای فوق العاده موثر است که باید به آن پایبند باشید.

6. جذب مخاطب از طریق منابع چند رسانه‌ای

در اینجا، “چند رسانه ای” به استفاده از تمام رسانه های بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما اشاره دارد. به عبارت دیگر، فقط به تولید محتوا مانند مقالات نوشته شده یا پست‍های وبلاگ تکیه نکنید. محتوای ویدیویی این روزها سیار محبوب شده‌است. در اینجا برخی از کانال‌های چند رسانه‌ای پیشرو که باید برای بازاریابی و تولید محتوا از آنها استفاده کنید آورده شده است:

بازاریابی موبایلی: چه کسی از تأثیر فناوری تلفن همراه در دنیای بازاریابی امروزی آگاه نیست؟ هزاران بازاریابی و تراکنش های آنلاین یا بر روی گوشی هوشمند یا تبلت انجام می شود. به یاد داشته باشید که بسیاری از مشتریان احتمالی شما دستگاه های تلفن همراه دارند. اما، همه آنها رایانه های شخصی متصل به اینترنت ندارند. چگونه محتوای سازگار با موبایل ایجاد می کنید؟ شما نیاز به طراحی ریسپانسیو برای وب سایت خود دارید.

پادکست، ویدئو و غیره: پت فلین از انواع محتوای چندرسانه ای در استراتژی بازاریابی خود برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کند، از جمله پست های وبلاگ، ویدئوها، پادکست ها، کتاب ها، سخنرانی ها و موارد دیگر.

ارائه اسلاید: آنا هافمن ارائه های اسلایدی ایجاد می کند که 243000 بازدید برای وبلاگ خود به همراه داشته است.

7. یک پست با لیست” 10 برتر” ایجاد کنید

اگر چندین کلمه کلیدی را به صورت آنلاین جستجو کنید، یک مقاله “10 برتر” را در جایی در صفحه اول پیدا خواهید کرد. به‌عنوان مثال، فرض کنید «نکات راه‌اندازی کسب‌وکار» را جستجو می‌کنیم. این هم نتیجه گوگل:

اگر می‌خواهید محتوای عمیقی ایجاد کنید که همیشه سبز، بسیار مفید و مملو از نکات کاربردی باشد، این نوع محتوا را تولید کنید. برای ارتقاء یک پست با لیست “10 برتر” این مراحل ساده بازاریابی و تولید محتوا را دنبال کنید:

مرحله 1: کلمه کلیدی + “10” (به عنوان مثال، “10 برند معروف + ساعت”) را در کادر جستجوی Google تایپ کنید.

مرحله 2: نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید. روی اولین نتیجه کلیک کنید تا محتوا را به دقت مطالعه کنید و میزان ارزش آن را تعیین کنید. آیا فکر می‌کنید می‌توانید محتوای بهتری در مورد این موضوع ایجاد کنید؟ هنگامی که محتوا را بررسی کردید، می‌توانید اقداماتی را برای ارتقاء رتبه آن انجام دهید. برای شروع، با دنبال کردن این مراحل ساده بازاریابی محتوا، عنوان را ارتقا دهید:

عنوانی بنویسید که بیشتر از «تعداد» اصلی باشد – به عنوان مثال، «15 برند معروف و مطرح ساعت».

برای پشتیبان گیری از امتیازات خود، داده‌های دقیق را جستجو کنید.

تولید محتوای خود را به یک پست طولانی‌تر گسترش دهید. از آنجایی که پست اصلی وبلاگ کمتر از 1000 کلمه است، می‌توانید یک مقاله بیش از 2500 کلمه بنویسید.

تصاویر واضح و مرتبط را پیدا کنید و آنها را در پست خود قرار دهید.

برای پشتیبانی از امتیازات خود، به صفحات محتوای معتبر پیوند دهید.

برای افزایش خوانایی از سرفصل های فرعی استفاده کنید.

یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید.

مشتریان بالقوه شما به دنبال آن عامل تعیین کننده‌ای هستند که شما را از رقبا متمایز می‌کند. اگر همه در حال نوشتن یک مقاله فهرست «10 برتر» هستند (احتمالاً به این دلیل که انجام آن آسان است)، پس کار شما این است مشتریان احتمالی خود را با انجام کارهای بیشتر جذب کنید – مثلاً با ایجاد یک مقاله فهرست «30 برتر» یا «50 برتر» در یک موضوع داغ

مزایای بازاریابی محتوا

رتبه بهتر موتور جستجو

یکی از بزرگترین و قابل توجه‌ترین مزایای بازاریابی محتوا، رتبه بهتر موتور جستجو است. بسیاری از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می‌شود و با توجه به اینکه افراد بیشتری قبل از خرید در مورد خریدهای خود به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند، می‌خواهید مطمئن شوید که نام، محصول یا راه حل شما پیدا شده‌است. تولید محتوا، به ویژه وبلاگ نویسی تجاری، به این امکان کمک می‌کند.

هنگامی که به درستی انجام شود، بازاریابی محتوا می‌تواند به وب سایت و برند شما کمک کند تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی محبوب و عباراتی که خریداران جستجو می‌کنند، رتبه بالاتری کسب کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که صفحه اول نتایج موتورهای جستجو به طور متوسط ​​95٪ از کل کلیک‌های ارگانیک را تشکیل می‌دهد. هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را رتبه بندی کنید و جایگاه‌های بالاتری برای آن کلمات کلیدی داشته باشید، مشتریان احتمالی آن را پیدا کرده و برای کشف وب سایت و برند شما کلیک می‌کنند. بهینه سازی موفقیت آمیز برای موتورهای جستجو به یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا منجر می‌شود.

افزایش ترافیک ارگانیک

با افزایش رتبه موتور جستجو، معمولاً ترافیک جستجوی ارگانیک افزایش می‌یابد، به عبارت دیگر، ترافیک فعال و علاقه مندی که نیازی به پرداخت هزینه ندارید. بله، مطمئناً می‌توانید بازدیدکنندگان را از طریق رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی و غیره به وب‌سایت خود هدایت کنید، اما وقتی به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا و مرتبط را منتشر می‌کنید و به مهم‌ترین سؤالات و علایق مخاطبان خود پاسخ می‌دهید، فرصت‌های بیشتری را برای به دست آوردن آنها ایجاد می‌کنید.

بدون هیچ تلاش اضافی از جانب شما در موتورهای جستجو یافت می‌شود. اما به یاد داشته باشید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا ترافیک واقعاً شروع به افزایش کند. سرعت به شدت به دشواری رتبه بندی برای کلمات کلیدی که دنبال آن هستید و ساختار فنی سایت شما از جمله موارد دیگر بستگی دارد.

افزایش آگاهی از برند

هر بار که محتوایی پیرامون موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود ایجاد می‌کنید، همچنین فرصتی ایجاد می‌کنید که یک فرد جدید در موتور جستجو، رسانه‌های اجتماعی یا هر جای دیگر با آن برخورد کند، نام شما را ببیند، شاید حتی کلیک کند و از نام تجاری شما آگاه شود. اگر محتوای باکیفیت و مرتبط دارید، مردم به برند شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد فکر می‌کنند. بعلاوه، بازاریابی محتوای عالی به احتمال زیاد در کانال‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و دامنه و پتانسیل آن برای ایجاد آگاهی از طریق ترافیک ارجاع بیشتر می‌شود.

افزایش تعامل

بازاریابی محتوای ارزشمند نه تنها کلیک‌ها و بازدیدهای بیشتری را به دست می‌آورد، بلکه بازدیدکنندگان را در پیمایش و کلیک کردن در صفحات بیشتر نگه می‌دارد. به عبارت دیگر، آنها را در سایت شما و مدت طولانی‌تری با برند شما درگیر می‌کند. این نه تنها به ایجاد روابط با مشتری کمک می‌کند، بلکه موتورهای جستجو نیز به این موضوع توجه کرده و در رتبه شما می‌سنجند. اثرات مشابهی با محتوای رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود. اگر شخصی آنچه را که می‌بیند دوست داشته باشد، به احتمال زیاد زمان بیشتری را صرف بررسی نام تجاری شما در نمایه شما، خواندن پست‌ها و حتی فالو یا لایک کردن یا رفتن به وب سایت شما می‌کند.

چرخه فروش کوتاه

بازاریابی محتوای عالی همچنین می‌تواند به کوتاه کردن چرخه فروش کمک کند. شما همچنین می‌توانید محتوای فعال‌کننده فروش ایجاد کنید که به‌طور خاص برای کمک به بستن معاملات طراحی شده است. نمایندگان فروش از محتوای آموزشی در مورد محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند تا نگرانی‌ها را برطرف کنند و به سؤالات مشتریان احتمالی قبل و در حین گفتگوهای فروش پاسخ دهند. این می‌تواند شامل، اما نه محدود به، مطالعات موردی، تفکیک فرآیند، اطلاعات قیمت، مقالات مقایسه، و بررسی باشد.

هزینه کلی کمتر (و ROI بالاتر)

از نظر آماری بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از روش‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات پولی، تبلیغات بنری، بیلبوردها و تبلیغات هزینه دارد. بیشتر بازاریابی محتوا از ابزارهای کم یا بدون هزینه مانند وبلاگ نویسی، سئو و رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برد. هنگامی که شروع به ساختن اعتبار سایت کنید و جاذبه‌هایی مانند رتبه جستجوی بالاتر را مشاهده کنید، محتوای با کیفیت بدون توجه فوری بیشتر، مطالب بیشتری را ارائه می‌دهد.

رهبری فکری را ایجاد می‌کند

رهبری فکری یکی از مزایای ناملموس‌تر اما قابل توجه‌تر بازاریابی محتوا است. وقتی بازاریابی محتوا را به درستی انجام می‌دهید، فقط تمام اطلاعات دیگر را که توسط رقبایتان به اشتراک گذاشته می‌شود بازیافت نمی‌کنید. شما تخصص و بینش منحصر به فرد خود را به اشتراک می‌گذارید. هر چه بینش شما نوآورانه‌تر و موثرتر باشد، بیشتر به عنوان یک رهبر فکری در فضای خود دیده خواهید شد. این شهرت سپس می‌تواند به افزایش تبدیل (زیرا افراد بیشتری بخواهند با شما کار کنند یا آنچه را که می‌گویید بشنوند)، اجرای سخنرانی و بسیاری فرصت‌های دیگر آشکار شود.

برند شما را انسانی می‌کند

بازاریابی محتوا در مورد جدا شدن از سطوح سنتی فروش و ارتباط با مصرف کنندگان در سطح شخصی‌تر است. هنگامی که محتوای آموزشی و مفید را به اشتراک می‌گذارید، همچنین فرصتی برای نشان دادن شخصیت و به اشتراک گذاری صدای خود دارید. اگر روی محتوای ویدیویی یا پادکست سرمایه گذاری می‌کنید، حتی می‌توانید به معنای واقعی کلمه این کار را انجام دهید! مردم می‌توانند ظاهر شما را ببینند و صدای شما را بشنوند. آنها رفتارهای شما را همانطور که در صورت ملاقات حضوری با شما می‌بینند، بینند. همه این تلاش‌ها به شما کمک می‌کند تا شما را به عنوان یک برند انسانی کنید. شما دیگر فقط یک لوگو نیستید، بلکه فردی با نام، چهره، صدا و افکاری هستید که می‌خواهند بشنوند. این انسانی‌سازی بیشتر اعتماد لازم را ایجاد می‌کند تا مشتریان بالقوه راحت از شما خرید کنند.

با مخاطبان اعتماد ایجاد می‌کند

اگر متوجه شده‌اید که اعتماد زیاد مطرح می شود، تصادفی نیست. بیش از هر چیز، بازاریابی محتوا سودمند است زیرا باعث ایجاد اعتماد می‌شود. مردم نمی‌خواهند فریب بخورند. آنها نمی‌خواهند احساس کنند که مجبور به خرید شده‌اند یا با پول خود تصمیم ضعیفی گرفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند بدانند هر کسی که پول نقد خود را به سختی به دست آورده‌اند می‌دهند، شایسته آن است. اینکه آنها بتوانند اعتماد کنند که به وعده‌هایی که می‌دهند عمل خواهند کرد. با توانایی آن در به نمایش گذاشتن تخصص شما، انسانی کردن برند شما، آموزش، به حداقل رساندن فروش و تعامل، هیچ تاکتیک بازاریابی مانند محتوا اعتماد ایجاد نمی‌کند.

سخن آخر

بازاریابی محتوا برای انجام خوب کار و زمان زیادی برای به ثمر نشستن آن نیاز دارد، اما زمانی که آن را در اولویت قرار دهید، فواید و مزایای بسیار زیادی وجود دارد. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ می‌باشد تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.