مقالات آموزشی

راهی برای مطلع کردن گوگل از به روز رسانی محتوای خود

مفید بود؟

آیا تا به حال فکر کرده اید، چگونه به گوگل خبر می دهید که در محتوای تولید شده خود تغییراتی ایجاد کرده اید؟ یعنی اینکه اگر محتوایی را از قبل تولید کرده و روی وب سایت خود قرار داده اید و حالا بعد از مدتی بر روی آن تغییراتی انجام داده و آن را به روز کرده اید.

آیا می دانید چگونه باید گوگل را از این به روز رسانی محتوا مطلع کنید؟ در واقع گاهی گوگل به صورت انتخابی و اتفاقی از این به روز رسانی محتوا مطلع شده و آن را اعمال می کند، اما بسیاری از موارد را نادیده می گیرد. بنابراین این کار ماست که به گوگل خبر دهیم که محتوای خود را تغییر داده و به روز کرده ایم.

اما برای این کار چه باید بکنیم؟ آیا باید قسمت خاصی از محتوای تولیدی خود را به روز کنیم؟ واقعیت این است که هیچ قاعده و قانونی در این مورد وجود ندارد، اما اگر کمی هوشمندانه عمل کنیم، حتما گوگل متوجه تغییرات به وجود آمده خواهد شد.

نحوه به روز رسانی محتوای تولیدی

توجه داشته باشید که قرار نیست فقط با عوض کردن یا افزودن یک تصویر و تغییر دادن یک تاریخ یا چند کلمه، محتوای خود را به روز کنید. در واقع اکثر افراد خوششان نمی آید چیزی از محتوای تولیدی خود را تغییر دهند، ولی مثلا پاراگراف ها را جابجا می کنند.

مسلم است که در چنین حالتی گوگل برای به روز رسانی محتوا هیچ پاداشی به شما نمی دهد، چون چنین کاری را به روز رسانی حساب نمی کند.

اما اگر مقاله ای با عنوان «پنج پیش بینی برای سئو نویسی در سال 2018» دارید و آن را به عنوان «پنج پیش بینی برای سئو نویسی در سال 2019» تغییر می دهید، و در واقع قرار است که کل محتوا را دچار تغییر کنید، روش هایی وجود دارند که باعث می شوند گوگل سریع تر از این تغییرات آگاه شود.

برای به روزرسانی محتوا، باید از اول تولید محتوا کرده و محتوای جدید شما از محتوای قبلی متفاوت باشد:

اما قبل از اینکه بگوییم چه باید بکنید، بگذارید یک بار به صورت کاملا واضح این را بگوییم که برای بروزرسانی محتوا، باید از اول تولید محتوا کرده و محتوای جدید شما از محتوای قبلی متفاوت باشد.

در واقع نمی توانید همان پنج پیش بینی درباره سئو نویسی را دوباره پست کنید که برای سال 2018 نوشته بودید و فقط هم ترتیب آنها را عوض کنید. این هم درست نیست که از چهار مورد از همان موارد استفاده کرده و فقط مورد پنجم را عوض کنید! نه چنین روشی اشتباه است!

بیایید این موضوع را به صورت واقعی آزمایش کنیم. اگر من از طریق ایمیل برای دنبال کنندگانی که سال هاست نوشته های مرا دنبال کرده و می خوانند، مقاله ای را بفرستم که قبلا برایشان فرستاده بودم.

 آنها به دیده یک مقاله ارزشمند به آن نگاه می کنند یا اگر این مقاله را به عنوان مقاله جدید خود برای ایشان ارسال کنم؟

مسلما گوگل هم چنین نگاهی به تولید محتوا خواهد داشت. اگر توانستید به خوبی تغییرات محتوای تولیدی را انجام داده و در آزمون واقعی قبول شوید، وقت آن رسیده است که به سراغ Google Search Console

هم بروید و محتوای تازه سایت خود را ارسال کنید.

معمولا گوگل ظرف چند روز صفحه جدید را پذیرش می کند. اگر هم لازم است که این اتفاق خیلی سریع تر رخ دهد، احتمالا ترفند Fetch as Google برای صفحه مورد نظر در قسمت سرچ کنسول موثر خواهد بود و ظرف چند ساعت پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.

اما یادتان باشد که از این روش سواستفاده نکنید. مثل هر چیز دیگری اگر مدام صفحات خود را به این صورت ارسال کنید، باعث می شود که اهمیت همه آنها کاهش پیدا کند. یادتان باشد گوگل تا وقتی به شما اعتماد خواهد کرد که مدرکی دال بر عدم اعتماد به آن نشان ندهید.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا

و خدمات دیگر در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.