اجرای 5 ویژگی مهمی که یک تبلیغ آنلاین برای دیده شدن توسط کاربران اینترنتی نیاز دارد میتواند در افزایش کلیک و جذب مشتریان به آگهی بسیار کمککننده باشد.
برای سفارش آنلاین تبلیغات آنلاین کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین تبلیغات آنلاین ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی، اکثر انسانها در سراسر دنیا ساعات فراوانی از شبانه روز خود را در دنیای مجازی به سر میبرند، همین امر موجب گردیدهاست که مدیران کسب و کارهای گوناگون، تبلیغات محصولات و خدماتشان را از رسانه به اینترنت سوق داده و این مسئله باعث شدهاست که امروزه تبلیغات اینترنتی تبدیل به موضوعی داغ در دنیای پررقابت بازاریابی و تجارت شود.
در این مقاله امروز قصد دارم تا با تشریح کامل یک تحقیق علمی ایتمهای موثر در موفقیت یک تبلیغ آنلاین را توضیح دهم:
1- قابلیت دیده شدن تبلیغ:
در عصر مدرنی که به سر میبریم، تبلیغات اینترنتی بسیار پرسر و صدا و کاربردی شدهاست اما در این خصوص سفارش دهندگان آگهی بیش از هر چیزی به ویژگی “قابلیت دیده شدن تبلیغ” و یا به اصطلاح “Ad viewability” اهمیت میدهند. این موضوع به حدی مورد توجه است که در سالهای اخیر بخش “آگهی گوگل” بهعنوان یکی از قدرتمندترین پایگاههای تبلیغات آنلاین، به قابلیت دیده شدن آگهی و تاثیرگذاری آن بر مخاطبین توجه بیشتری کرده و در این زمینه گارانتی 100% ارائه میدهد.
اما قابلیت دیده شدن یک تبلیغات در حقیقت به چه معناست؟ آیا به این معنی است که مردم به آگهی شما نگاه خواهندکرد؟
قایلبیت دیدهشدن تبلیغ یعنی: حداقل 50% از تصویر آگهی برای حداقل 1 ثانیه در معرض دید کاربران اینترنتی قرار بگیرد، که معمولا 76% تبلیغات این ویژگی را دارا میباشند. بنابراین اگر تبلیغاتی کلیک کمی داشتهباشد به این معنا نیست که دیده نشدهاست.
اخیرا در کانادا تحقیقی توسط متخصصین دیجیتال مارکتینگ صورت گرفتهاست با هدف اینکه چه نوع تبلیغی بر کاربران تاثیر خواهدگذاشت؟ و چه فاکتورهایی برای موفقیت یک تبلیغ در اینترنت دخیل هستند؟ این تحقیق در 2 جهت بررسی شدهاست: قسمت اول، نظرسنجی آنلاین از 1400 شرکتکننده برای دادههای کمی و قسمت دوم، مطالعه رفتار بصری مخاطبین اینترنتی.
دادههای اندازهگیری شده در این تحقیق عبارت بودند از:
-مدت زمان اولین بازدید کاربر چه مدت زمانی نیاز است تا کاربران اینترنتی متوجه یک تبلیغ شوند؟ یعنی مدت زمانی که کاربر برای اولین بار به تبلیغات نگاه میکند و اطلاعات بصری اولیه را دریافت میکند که اساسا بین 100 تا 300 میلی ثانیه طول میکشد و در هر ثانیه، 3 تا 4 مرتبه به تبلیغ نگاه میاندازد.
– مجموع مدت زمان بازدید: کاربر چه مدت زمانی کاربر کاملا تبلیغ را مشاهده و بررسی میکند؟
– تعداد دفعات مشاهده شده تبلیغ: چندبار کاربر برگشته و دوباره تبلیغ را میبیند و بررسی میکند؟
– درصد مشاهده: درصد شرکت کنندگانی که به تبلیغ نگاه کردهاند.
– درصد کلیک: درصد شرکت کنندگانی که بروی تبلیغ کلیک کردهاند.
“در نتیجه، یافتههای این تحقیق به ایجاد برنامه تبلیغاتی قدرتمندی توصیه کردهاست که در درجه اول قابلیت نفوذ بصری داشتهباشد و در درجه دوم همه فاکتورهای لازم (طراحی،تکرار، محل قرارگیری، مرتبط بودن) در آن به تناسب رعایت شود.”
2- تبلیغ مرتبط:
براساس تحقیق انجام گرفته، اثبات شدهاست تبلیغات اینترنتی که مرتبط به کار فعلی کاربران هستند 80% بیشتر از تبلیغات بی ربط مورد توجه قرار میگیرند. علاوه بر آن، تبلیغات مرتبط با جستجوی کاربران در وبسایتها نیز 2/5 برابر بیشتر از طریق موتورهای جستجو معرفی شده و میزان کلیک آنها نیز 5 برابر بیشتر از آگهیهای غیر مرتبط است.
3- محل قرارگیری تبلیغ:
در این بررسی، بر اساس نظرسنجی که از شرکت کنندگان انجام گرفت، از آنها پرسیده شد که چه نوع تبلیغی نظر آنها را بیشتر جلب خواهد کرد؟ بیش از 80% اظهار داشتند که بنرهای تبلغاتی که در بالای صفحات قرار میگیرند سریعتر مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت. این تاثیرگذاری زمانی بیشتر خواهدشد که تبلیغ در این مکان به حالت متحرک قرار بگیرد.
4- طراحی تبلیغ:
نتیجه دیگری که تحقیق انجام شده نشان دادهاست، اهمیت بالای دیزاین تبلیغاتی بودهاست. تبلیغ هایی که طراحی ضعیفی داشتهاند بسیار کمتر توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی کلیک شدهاند، بنابراین اگر آگهی شما به هر فرمتی که است به اندازه کافی جذاب و حرفهای به نظر نرسد مردم را برای ادامه مسیر ترغیب نخواهدکرد.
بهخاطر داشتهباشید که در تبلیغات اینترنتی استفاده از ویدئو، عکس، انیمیشن و رنگهای گیرا بسیار بیشتر نسبت به متنها و مطالبی که میگویید تاثیرگذار خواهندبود. تبلیغات شلوغی نسازید، در مقابل سعی کنید تا آگهی شما ساده اما چشم نواز به نظر آید و اطمینان حاصل کنید که راههای ارتباطی با شما در تبلیغ کاملا مشخص باشد.
5- تکرار تبلیغ:
تبلیغاتی که در چندین صفحه یک سایت و یا همزمان در سایتهای مختلف قرار دارند 2/8 برابر بیشتر نسب به زمانیکه فقط در یک سایت و یا یک صفحه قرار دارند، دیده خواهندشد. همچنین، نتایج تحقیق اثبات کردهاست گه قابلیت دیده شدن اینگونه آگهی ها 65% بیشتر است. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت که با توجه به حجم بالای تبلیغات اینترنتی، هویت سازی و تکرار یک ثبات، کلید موفقیت آگهی در دیده شدن خواهدبود.
روشهای تبلیغات اینترنتی:
همانطور که مطلع هستید تبلیغات اینترنتی روشهای گستردهای دارند که استفاده از هر کدام آنها میتواند فواید منحصر بهفرد خود را بههمراه داشتهباشد. بهعنوان مثال، تبلیغات نمایشی یا متنی گوگل این امکان را به تبلیغ کننده میدهد که بالاتر از نتایج ارگانیک صفحه اول قرار بگیرد.
بدون شک میتوان گفت که بهترین روش برای اهدای اعتبار به کسب و کار، استفاده از روشهای تبلیغات اینترنتی است. اما موضوعی که باید در نظر داشتهباشید، این است که استفاده همزمان از تمامی آنها لازم نیست و باید نسبت به هدف خود تمرکزتان را روی چند شبکه قرار دهید. در ادامه، روشهای مهم تبلیغات اینترنتی را معرفی میکنیم:
تبلیغات همسان
در این نوع بازاریابی از فرمتهای بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمیشود و تلاش میکند تا اعتماد کاربر را با ارائه راهحلهایی برای مشکلات آنها جلب کند. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات همسان وجود دارد که میتوانید استفاده کنید، اما سادهترین آنها ایجاد وبلاگ است. در وبلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به حوزه فعالیتتان صحبت کنید، اما تنها به محتوای تبلیغی جهت تشویق به خرید و سفارش بسنده نکنید، بلکه موارد مفید و جالب برای کاربران را هم در وبلاگ خود منتشر کنید.
بازاریابی موتور جستجو
در این نوع روش بازاریابی اینترنتی ، هدف این است که در زمان بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری افزایش یابد. همه آنچه نیاز است عبارتند از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده میشود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده میشود. هزینه بازاریابی موتورهای جستجو معمولا بهصورت CPC (هزینه به ازای کلیک) محاسبه میشود. گوگل ادز از محبوبترین ابزارهای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو است. رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی سایتها بسیار بالا است.
تبلیغات بنری
تبلیغات موبایل
باوجود فرمتهای مختلفی که بهصورت اختصاصی برای تبلیغات تلفن همراه وجود دارد، توصیه میشود که تمام کمپینهای تبلیغات اینترنتی خود را با پلتفرمهای تلفن همراه تطبیق دهید. استفاده از طراحی ریسپانسیو به افزایش اثربخشی تبلیغات موبایل کمک میکند. امروزه معمولا همه ما یک موبایل و یا تبلت متصل به اینترنت داریم که به طور دائم از آن استفاده میکنیم.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و برای آگاهی از برند و همچنین دستیابی به مشتریان جدید بالقوه، موثر هستند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی میتواند بسیار هدفمند باشد. تبلیغات فیسبوک ، تبلیغات توییتر و تبلیغات لینکدین مهمترین نوع تبلیغات در شبکههای اجتماعی هستند. این شبکههای اجتماعی پلتفرم بازاریابی اختصاصی خود را دارند و به شما کمک میکنند با توجه به اهداف تبلیغاتی خود کمپینهای جدیدی ایجاد کنید. البته تبلیغات در اینستاگرام را فراموش نکنید که میتواند مخاطبین بسیاری را به سمت شما هدایت کند.
ایمیل مارکتینگ
سابقه این نوع بازاریابی اینترنتی به زمان ایجاد سرویس ایمیل بازمیگردد، اما در حال حاضر سیستمهای اختصاصی بازاریابی آنلاین پیشرفت و تغییرات زیادی داشتهاند. کمپینهای تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شدهاند، امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ میتوانید به اهداف تجاری بسیار سودآور خود دست یابید.
تبلیغات اپلیکیشنی
صاحبان اپلیکیشنها برای درآمدزایی اقدام به درج آگهی در اپلیکیشنهای خود میکنند. گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرمهای تبلیغات اپلیکیشنی است که به شما کمک میکند تبلیغات خود را در هزاران اپلیکیشن نمایش دهید. تبلیغات اپلیکیشنی موثرترین روش برای افزایش نصب اپلیکیشن است.
تبلیغات ویدیویی
محتوای ویدئو یک منبع فوقالعاده سرگرم کننده برای کاربران است. استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایدهای فوقالعاده است. یوتیوب بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان است که امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در ابتدای ویدیوها را به شما میدهد. با به اشتراکگذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایتهای اشتراک ویدیو میتوانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و شانس این را داشتهباشید که کسانی که ویدیوی شما را تماشا میکنند، تبدیل به مشتریتان شوند.
نتیجه گیری:
در نهایت، پژوهش انجام گرفته نشان داد که تنها قابلیت دیدهشدن در تبلیغات نمیتواند تضمین کننده موفقیت یک آگهی در جذب مخاطب باشد، بلکه دستهای از ویژگیهای متفاوت در کنار هم نیاز است تا تبلیغ، مورد توجه قرار گرفته و کاربر را پیگیر سازد. از طرف دیگر، باید به درک این مسئله برسیم که فقط میزان کلیک تبلیغ نمیتواند اثبات کند که به هدف تجاریمان رسیدهایم بلکه، بعد از قانع ساختن مشتری به کلیک، باید مراحلی که موجب خرید کاربر میشود نیز درنظر گرفتهشود.
برای گرداندن چرخ یک تجارت به چیزی بیش از سرمایه نیاز است و آن تبلیغات است. در دنیای واقعی تجارت، یک مشتری پس از دیدن تبلیغات محصولات شما، نظرش را به شش نفر خواهدگفت اما در دنیای پرسر صدای مجازی، یک مشتری نظرش را به شش هزار نفر انتقال می دهد، بنابراین موفقیت در بازاریابی به تبلیغاتی که درباره برند و محصولات خود بکار میگیرید گره خوردهاست.