مقالات آموزشی

آموزش رپرتاژ آگهی با ذکر نمونه رپرتاژ آگهی و توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

فراگیری رپرتاژ آگهی با ذکر نمونه رپرتاژ آگهی

امروزه به دلیل اینترنتی شدن زندگی انسان و ورود کسب و کارها به اینترنت استفاده از تبلیغات بسیار گسترده شده است. برای اینکه بازخوردی خوبی از تبلیغات بگیرید باید از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات خود استفاده نمایید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ آگهی است که در قالب گزارش خبری برای مخاطب گفته می‌شود و نویسنده کاملا غیر مستقیم تبلیغ را در آگهی می‌آورد تا ذهن مخاطب را درگیر نماید. رپورتاژ آگهی انواع بسیاری دارد مانند : رپورتاژ آگهی تلویزیونی – رپورتاژ آگهی نوشتاری – رپورتاژ آگهی اینترنتی .

 

 

حالا که با مفهوم رپورتاژ آشنا شدیم با آوردن نمونه‌ای  چگونه رپورتاژ بنویسیم را برایتان به طور کامل توضیح می‌دهیم .

نمونه  رپرتاژ آگهی

فرض کنید در اینترنت درحال گشتن هستید در همان لحظه چشم‌هایتان به آگهی می‌خورد و کنجکاو می‌شوید آن را ببینید و به آن علاقه نشان می‌دهید. متن آگهی را برایتان می‌نویسیم و توضیح می دهیم چرا این گونه نوشته شده است.

متن آگهی: چرا اهمیت بسیاری دارد که شما سایت با کیفیتی را برای نوشتن محتوای خود یا پادکست یا طراحی موشن گرافیک و … پیدا کنید؟

1- عنوان محتوای خود را کنجکاوانه و جذاب بنویسید طوری که مخاطب شما جذب شود و بخواهد بقیه‌ی متن یا ویدیو و.. را ببیند.

سایت با کیفیت و بازخورد خوب باعث می‌شود که مخاطب شما از محتوای سایت شما یا طراحی گرافیکی و… برایش مفید و جذاب باشد . نقش محتوایی که در سایت گذاشته می‌شود بسیار اهمیت دارد و صفحه اول عالی باعث محبوبیت بسیار شما در گوگل می‌شود.

2- خلاصه‌ای از موضوعی که درباره‌ی آن می‌خواهید آگهی بنویسید به مخاطب خود ارائه بدید تا پیش زمینه‌ای از موضوع شما داشته باشد. این بخش را بسیار کوتاه و کاربردی انتخاب کنید تا مخاطب را جذب کند و بقیه‌ی متن را بخواند. متن را روشن و  تاثیر گذار انتخاب کنید.

استفاده از یک محتوای درست و خوب  باعث ایجاد محبوبیت سایت شما می‌شود و قطعا بازخورد بسیار خوبی برای شما خواهد داشت پیدا کردن سایتی که محتوایی برای شما انجام دهد که جزو محتوا‌های خوب باشد سخت است و بسیار پیدا کردن آن طول خواهد کشید. سایتی که در عین حال که همه‌ی کارهایی که شما می‌خواهید را انجام دهد و هم مشاوره دهند و هم هزینه‌ای مناسب از شما دریافت کنند مانند  سایت رایا مارکتینگ همه‌ی این کارها را برای شما انجام می‌دهد در همه‌ی زمینه ها مانند تبلیغات در اینستاگرام و نوشتن محتوا برای سایت شما سئو کاری و طراحی گرافیک و … انجام می‌دهد. رایا مارکتینگ 7000 نویسنده و 9000 گرافیست و 3000 گوینده در اختیار دارد همچنین مشاوره رایگان برای بازاریابی نیز دارند.

3- این بخش متن اصلی محتوای شما است پس همه‌ی متن را تبلیغ نکنید بخشی از متن را تبلیغ انجام دهید ما در این متن سعی کردیم که به صورت کوتاه نمونه‌ای  بیاوریم. به طور کاملا بی‌طرفانه‌ای بنویسید مزایا و معایب را بگویید اما خیلی زیاد در گفتن مزایا اغراق نکنید! مخاطبان شما آدم‌های باهوشی هستند و متوجه این کار شما می‌شوند و متن دیگر برایشان جذابیت ندارد آوردن اعداد و نوشتن سخنی از یک فرد بزرگ جذابیت متن شما را بالاتر می‌برد. از کلمات کلیدی مناسب در متن خود استفاده نمایید.

نکات مهم در رپورتاژ آگهی

1- در تبلیغ کردن زیاده روی نکنید! این کار نتیجه‌ی عکس دارد و باعث می‌شود که آگهی شما بازخورد خوبی نداشته باشد. در رپورتاژ آگهی از درصد 70 به 30 استفاده نمایید به این منظور است که 70 درصد محتوای آموزشی و محتوای مفید برای کاربر و 30 درصد تبلیغات انجام دهید.

2-با مخاطب خود صادق باشید در نوشتن محتوای خود اغراق نکنید چرا که مخاطب می‌فهمد و در مورد موضوعی که دارید می‌نویسید مطالعه کنید همین جوری چیزی ننویسید قطعا برای مخاطب خوشایند نیست متنی را که می‌خواند اغراق آمیز و بدون تخصص نوشته شده باشد .

3- زمانی که می‌خواهید آگهی خود را در رسانه‌ای پخش کنید با فضای آن رسانه و سیاست‌های کاری آن‌ها  و مخاطبان آشنا شوید تا زمانی که دارید متن آگهی خود را می‌نویسید متناسب با آن فضا نوشته و تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد. این کار باعث می‌شود در اتلاف وقت جلوگیری کنید زیرا این امکان وجود دارد که متن شما را برای اصلاح مجدد ارسال کنند.

4-از همه چیز به مقدار مناسب در آگهی خود استفاده کنید مثل عکس و ویدیو و نقل قول و اعداد و … باعث می‌شود که متن از یکنواختی در بیاید و برای مخاطب دلپذیرتر باشد توصیه می‌شود از عکس بیشتر بهره بگیرید.

5- زمان هر کسی برای او با ارزش است با این توضیح کار سختی است که مخاطب را تا آخر نگه داشت. محتوای خود را طولانی ننویسید کوتاه اما جذاب تا مخاطب به آسانی تا پایان با شما باشد تلنگر ایجاد کنید در متن مثلا استفاده از عکس و یا بولد کردن و یا توضیحاتی جدید برای مخاطب بیاورید. تعداد کلمه آگهی شما به موضوعی که انتخاب کرده‌اید زمانی که متن طولانی باشه مخاطب با خود می‌گوید این متن چه چیزی برای من دارد پس در موضوعات که متن آن باید طولانی باشد با همه‌ی جزئیات توضیح دهید.

6-در نوشتن متن قدرت داستان سرایی بسیار اهمیت دارد. تاثیر بر جنب روانی مخاطب باعث دیده شدن متن می‌شود. متن شما باید دارای حالت روایتی منسجم و بهم پیوسته باشد تا به مخاطب حالت داستانی بودن متن را القا نماید .حقیقتی که درباره انسان است این که آدم‌ها از سر نیاز خرید نمی‌کنند از سر آرزوها و یا رویاهایشان خرید می‌کنند و با داستان شما می‌توانید این آرزو یا رویا را در آدم‌ها ایجاد کنید.

7- در محتوای خود از مخاطبانتان درخواست انجام کاری را کنید و یا در آخر یک پیشنهاد جذاب به مخاطبانتان بدهید مثلا تخفیف تا 10 روز این کار باعث بهتر دیده شد تبلیغ شما می‌شود .

 

نتیجه گیری

قدم اول در نوشتن رپورتاژ آگهی شما باید با مفهوم رپورتاژ آگهی چیست و برآورد هزینه رپورتاژ آگهی آشنا شوید زمانی که متوجه شدید رپورتاژ چه چیزی است شروع به نوشتن می‌کنید متن شما باید با یک تیتر جذاب  شروع شود این اولین قدم در جذب مخاطب است در قدم دوم خلاصه‌ای موضوع مورد نظرتان است که باید کوتاه و در عین حال تاثیرگذار باشد و در آخر متن اصلی است. خواهشاً همه‌ی متن را تبلیغ نکنید بخشی از آن را به تبلیغ اختصاص دهید جوری ننویسید که تبلیغات را حذف کنید چیزی از متن باقی نماند آگهی خوب آگهی است که همه‌ی آن تبلیغ نباشد در آن به مخاطب اطلاعاتی اضافه کند و مفید باشد و در آخر برای شما 7 نکته مهم در رپورتاژ آگهی را آورده‌ایم و با نمونه به صورت خلاصه بریتان توضیح دادیم که چه چیزهایی باعث بهتر دیده شدن آگهی شما می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.