مقالات آموزشی

همه چیز درباره کارشناس تولید محتوا

مفید بود؟

کارشناسی تولید محتوا به چه منظوری صورت می گیرد؟ زمانی که در رابطه با کارشناسی تولید محتوا صحبت می کنیم، قصد داریم محتوا تولید شده را از تمام زوایا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بدهیم، نکات ضعف آن را شناسایی کنیم و برطرف کنیم. نباید فراموش کرد که بهترین و مناسب ترین محتوا، محتوایی می باشد که کاملا با هدف و برنامه ریزی شده، تولید شده باشد و دارای کمترین نکته منفی باشد.

تولید محتوا

تولید محتوا مسئله ای می باشد که این روزها همه را درگیر خود کرده است. چندین سال از روزی که بیل گیتس گفت که محتوا پادشاه است، می گذرد ولی هنوز هم آن جمله امروزه صادق است. شاید در چند سال اخیر اهمیت محتوا به مراتب بیشتر شده است و همه توجه زیادی به تولید محتوا می کنند.

این روزها اگر شما هم در رابطه با کسب و کار خود در فضای مجازی فعالیت دارید و یا یک سایتی دارید، حتما شما نیز با بحث تولید محتوا درگیر هستید و از اهمیت آن با خبر هستید. تولید محتوا اصلی ترین و اساسی ترین بخش هر سایتی می باشد.

شما با راه اندازی سایت، هر هدفی که داشته باشید تنها با تولید محتوا و ارائه محتوا به مخاطبین می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. البته این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که تنها تولید محتوا شما را به هدفتان نمی رساند، بلکه باید در رابطه با تولید محتوا، تحقیق کرده باشید و محتواهایی با کیفیت و مناسب، با توجه به اهداف سایت خود تولید کنید. این روزها که همه سایت ها و افراد در حال تولید محتوا هستند، تنها محتواهایی موفق می باشند، که اصطلاحا کارشناسی تولید محتوا آنها به درستی صورت گرفته باشد.

این مسئله بسیار مهم می باشد که هیچ کدام از محتواهای تولید شده شما نباید بدون کارشناسی تولید محتوا، در سایت شما منتشر شود. اگر محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، مطمئن باشید که نظر مخاطب را جذب نخواهد کرد. بنابراین بعد از به وجود آوردن محتوا، حتما کارشناسی تولید محتوا را انجام دهید.

منظور از کارشناسی تولید محتوا چیست؟

منظور از کارشناسی تولید محتوا، بررسی و تجزیه و تحلیل تولید محتوا، بررسی نقاط ضعف و قوت آن می باشد. برای کارشناسی تولید محتوا، شما حتما می بایست از افرادی استفاده کنید و این وظیفه را به آنها واگذار کنید که به مبحث تولید محتوا اشراف کامل داشته باشند. در این زمینه فعالیت کرده باشند.

برای مثال برای کارشناسی محتوا متنی، شخصی که کار کارشناسی تولید محتوا را انجام می دهد، می بایست از تمامی جوانب یک متن را بررسی کنند. از نظر کلمه کلیدی مورد نظر، می بایست چگالی تعداد استفاده کلمه کلیدی در متن را مد نظر قرار دهد.

متن را از لحاظ نگارشی و املایی مورد بررسی قرار دهد. از این نظر که از جملات و پاراگراف های کوتاه بهره گرفته شود. تا حد ممکن از کلمات و جملات ساده استفاده شود. غلط های املایی وجود نداشته باشد. از علائم نگارشی همچون نقطه، ویرگول و … به درستی استفاده شود.

همچنین مهمترین مسئله در کارشناسی تولید محتوا در زمینه محتوا متنی بررسی از لحاظ سئو می باشد. مهمترین نکته در هر محتوای متنی رعایت نکات سئو می باشد.

در رابطه با دیگر روش های تولید محتوا، نظیر عکس، ویدئو و محتواهای صوتی نظیر پادکست نیز کارشناسی تولید محتوا از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار می باشد.

استفاده از عکس و تصویرهای متناسب با اهداف سازمان و محتوا نوشته شده یکی دیگر از وظایفی می باشد که در کارشناسی تولید محتوا مد نظر می باشد. کیفیت عکس و تصویر، جذابیت آنها و ارتباط داشتن با موضوع از دیگر مسائلی می باشد که می بایست به آنها دقت کرد.

در رابطه با محتواهای ویدئویی نیز، کارشناسی تولید محتوا صدق می کند. این روزها که محتوا ویدئویی جذاب ترین نوع محتوا در بین مخاطبین می باشد، شما می بایست بسیار دقت داشته باشید که ویدئوهای شما تکراری نباشند. از لحاظ کارشناسی تولید محتوا نیز کیفیت بالا به همراه خلاقیت در ویدئوها بسیار مورد توجه می باشد.

این روزها مخاطبین بسیار باهوش می باشند. و به نوعی با سیل محتواهایی رو به رو هستند که به سمت آنها روانه می شود. در شبکه های اجتماعی، در انواع سایت ها شاهد محتواهای بسیار زیادی از همه نوع می باشیم. در این بازار پر رقابت محتوا، تنها محتواهایی نظر مخاطبین را جلب می کنند که جذابیت داشته باشند، بکر باشند و نیاز مخاطب را برطرف کنند.

فرقی نمی کند هدف مخاطب چیست. ممکن است مخاطب صرفا برای سرگرمی از محتوا شما بهره بگیرد یا می خواهد نیاز خود را در قالب یاد گرفتن موضوع و نکته ای برطرف سازد. در هر موردی که باشد تنها راه موفقیت تولید محتوا جذاب می باشد.

هدف گذاری در تولید محتوا

مسئله بعدی که در کارشناسی تولید محتوا می بایست به آن توجه کرد، این قضیه می باشد که محتواهای تولیدی می بایست در راستا و هم سوی اهداف سازمان یا مجموعه باشد. زمانی که شما قصد تولید محتوا برای سازمان یا مجموعه خود را دارید، می بایست قبل از تولید محتوا اهداف خود را از محتوایی که قصد تولید را آن را دارید مشخص کنید، باید تعیین کنید که قصد دارید با تولید محتوا، چه نوع مخاطبی را به سوی خود جذب کرده و یا قصد دارید نظر کدام گروه از مخاطبین را به خود جلب کنید.

زمانی که تمامی این مسائل مشخص باشد و اهداف شما از پیش تعیین شده باشد، در حین تولید محتوا و کارشناسی تولید محتوا، تمامی این مسائل مورد توجه شخصی که کار کارشناسی تولید محتوا را انجام می دهد، قرار می گیرد و آن شخص با توجه به این معیارها محتواها را مورد کارشناسی و بررسی قرار می دهد.

هدف از کارشناسی تولید محتوا

هدف از کارشناسی تولید محتوا، ایجاد محتواهایی بدون ایراد و مشکل و متناسب با اهداف سازمان می باشد. ما به این دلیل کارشناسی تولید محتوا را انجام می دهیم، تا تمام محتواهایی را که تولید می کنیم از نظر کیفیت زیر ذره بین قرار دهیم تا بتوانیم عالی ترین و با کیفیت ترین محتواها را برای سایت خود به وجود بیاوریم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.