شبکه های اجتماعی، زمانی به وجود میآیند که ساختاری از بندهای متصل به هم شکل میگیرند. هر بند، یک فرد یا یک گروه یا یک سازمان است.
برای سفارش آنلاین شبکه های اجتماعی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین شبکه های اجتماعی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در سال های اخیر، رسانه های اجتماعی از ایده جدید به یک ضرورت مطلق برای بازاریابان تبدیل شده اند. از میان همه سیستم عامل های بازاریابی رسانه ای جدید، اجتماعی کاملاً بازاریابی سنتی را در معرض دید خود قرار داده است. با استفاده از استراتژی های قدیمی بازاریابی پیام، پیام ها برای مشتریان بالقوه ارسال می شود و برقراری ارتباط یکی از راه ها است.
در شبکه های اجتماعی، مشتریان و مشاغل می توانند مستقیماً تعامل داشته باشند. هر دو طرف می توانند از یکدیگر سوال کنند، محتوای یکدیگر را دوباره ارسال کنند و در زمینه ایجاد روابط کار کنند. شروع کار با بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند ترسناک باشد، بنابراین در اینجا هشت نکته برای تبلیغ موثر کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی آورده شده است.
1. پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید
سایت های شبکه های اجتماعی که بتوانید محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید هیچ کمبودی ندارند. تعداد سایت ها هر روز در حال افزایش است. به اشتراک گذاری مطالب خود در سیستم عامل های مناسب برای موفقیت شما بسیار مهم است.
هنگام تعیین اینکه از کدام کانال استفاده کنید، باید مشتریان و تجارت خود را در نظر بگیرید. مهم است که در آن حساب ایجاد کنید سیستم عامل هایی که مخاطبان شما از آنها استفاده می کنند، بنابراین می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. برای تعیین اینکه مخاطب شما از سایتهایی که احتمالاً استفاده می کند تحقیق کنید و سپس از آنها نیز استفاده کنید.
همچنین باید در نظر داشته باشید که کدام سایت ها مناسب ترین محصولات شما هستند. برای مثال، برای یک شرکت تولید فیلم، یوتیوب یک انتخاب آشکار است.
2. یک تقویم ایجاد کنید
درگیری برای ایجاد پست در آخرین لحظه می تواند منجر به محتوای بی کیفیت شود. کمبود سازمان می تواند منجر به ارسال مکرر پست یا توقف حضور شما در یکی از کانال های شما شود. ایجاد تقویم محتوای شبکه های اجتماعی می تواند از این اشتباهات جلوگیری کرده و منجر به ارسال های مثرتر شود تقویم های محتوایی همچنین به شما کمک می کنند تا اهداف و استراتژی هایی را برای رسیدن به آنها ایجاد کنید و پیشرفت خود را در جهت رسیدن به آنها دنبال کنید.
برای ساخت تقویم محتوا، از یک تقویم عادی برای هر کانال رسانه اجتماعی استفاده کنید و پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید، همراه با هشتگ ها، پیوندها، تصاویر و سایر مطالب.
3. تعامل را افزایش دهید
رسانه های اجتماعی البته باید اجتماعی باشند. این فقط اعمال نمی شود به کسانی که از سایت ها برای سرگرمی استفاده می کنند. مشاغل نیز باید تعاملی باشند. برای استفاده از قابلیت های اجتماعی، باید تعامل را تشویق کنید. محتوایی را ارسال کنید که افراد می خواهند بخوانند، سوال بپرسند و دوست داشته باشند، پست های دیگر کاربران را دوباره ارسال کرده و نظر دهند. انجام تحقیق در مورد مخاطبان می تواند به شما کمک کند دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند.
مطالعه موردی روی توییتر، با استفاده از مقاله ی Laura Lake به روز شده در 15 فوریه2017
از توییتر استفاده میکنید اما نتیجه نمی گیرد؟ شاید این کار را اشتباه انجام میدهید! تا به حال خود را موجه با یک تبلیغ نامناسب در فضای توییتر یافتهاید؟ چیزی که به نظرتان بسیار سطحی و لوس به نظر برسد و با خودتان بگویید واقعا طرف با خودش چه فکری کرده است؟ آیا مردم تا این اندازه سادهاند؟ در ادامه دو نمونه ی نامناسب معرفی می کنیم؛ با این امید که از اشتباهات آن ها درس بگیریم و در بازاریابی اینترنتی خود مرتکب آنها نشویم.
قبل از ادامه صحبت بیایید یک بار دیگر به توییتر نگاه کنیم. شاید ساده ترین و رایج ترین شبکه اجتماعی مورد استفاده باشد و شاهد این مدعا حضور 87 درصدی بازاریابان محتوا در این شبکه است. کافی است ثبت نام کنید و سپس در حساب کاربری خود در هر مرحله 140 حرف به کار خواهید برد. این محدودیت حروف اتفاقی است که کار را مشکل می کند. به این دلیل که موفقیت بازاریابی در گرو توضیحات مفصل و کامل است؛ حال آن که در توییتر محدود و معدود اطلاعات ارائه خواهید داد.
همه چی را سرسری نگیرید
در سال 2014 هشتگی در توییتر ترند شده بود که قصد داشت به خشونت علیه زنان پایان دهد؛ با این مضمون که چرا علی رغم خشونت در رابطه مانده ام؟ یا WhyIStayed#. این هشتگ را یک برند پیتزا مورد دستکاری قرار داد و در جواب چرا در رابطه مانده ام نوشت؛ چون پیتزا پاداش می گیرم(نقل به مضمون). اگرچه با بازخوردهای بد فورا متوجه اشتباه خود شدند؛ اما اثر این اشتباه تا ابد در تاریخ آن مجموعه خواهد ماند.
در 17 ژانویه سال2014 درحالی که قرار بود در مجموعه فعالیت هایی از شجاعت تفنگداران امریکایی تقدیر به عمل آید و سختی هایی که در عملیات میکشند نمایان شود؛ MARSOC@ عکسی توییت کرد که یک تفنگدار دریایی را در حال نشانه روی به بیرون از پنجره نمایش می داد و نوشته بود اطمینان داشته باشید که همواره در امنیت به سر می برید. اگرچه توییت فروا باز شد؛ اما به طور مشابه این اقدام تا ابد در آرشیو فضای مجازی باقی خواهد ماند.
نتیجه گیری
دو نمونهای که در بالا ذکر شد تنها نمونههایی بودند برای بیان این مورد که اگر کار با شبکههای اجتماعی را جدی نگیریم؛ میتواند به جای اثربخشی منجر به نزول روند بازاریابی اینترنتی و به طور کلی خدشه دار کردن تمامی برند و کسب و کار ما شود.
سخن آخر این که همواره سه نکته را در نظر داشته باشید؛ کار را به دست کاردان بسپارید؛ کار را از مسائل شخصی جدا کنید و آخر اینکه شتاب زده دست به اقدام(توییت) نزنید.