در این مقاله قصد بررسی طراحی بنر تبلیغاتی داریم. بدین منظور لازم است با اصول طراحی بنر آشنا شویم. همچنین در ادامه به موضوعاتی مانند نرمافزار طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر گیف آنلاین، طراحی بنر اینستاگرام، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی، متن بنر تبلیغاتی، قیمت طراحی بنر تبلیغاتی، نمونه بنر تبلیغاتی، طراحی بنر آنلاین نیز اشاره کرد. با ما همراه باشید.
بنر یک تکه پارچه که حاوی پیامی برای انتقال است. این پیام میتواند یک پیام اطلاع رسانی مانند اعلان یک مراسم مانند انواع همایشها، جلسات، سمینار و … باشد. همچنین بنر میتواند به منظور تبلیغ یک محصول و یا یک مکان استفاده شود. در این مقاله ما قصد صحبت درباره بنر تبلیغاتی را داریم. بنر تبلیغاتی به عنوان عامل اصلی در نمایش و معرفی یک کسب و کار به مخاطبان و به ویژه به مشتریان بالقوه است.
بنابراین طراحی بنر تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنر تبلیغاتی بایستی به درستی و با دقت و بر طبق اصول استاندارد، طراحی شود تا بتواند مخاطب را جذب کند. از آنجایی که مخاطب زمان بسیار کمی برای خواندن بنر دارد، به همین دلیل بنر بایستی به نوعی طراحی شود تا در همان زمان کم هم بتواند مخاطب را درگیر کند و به عبارتی دیگر بر روی وی تاثیر لازم را بگذارد. به همین دلیل، طراحی بنر تبلیغاتی کاری نیست که هر فردی توانایی انجام آن را داشته باشد. بلکه نیاز است این کار توسط یک طراح متخصص و حرفهای انجام شود. علاوه بر اینگونه طراحان، میتوان از شرکتها یا سایتهایی که دارای مجموعهای از طراحان برتر هستند، استفاده کنید.
این طراحان با در نظر گرفتن سلیقه شخصی شما و بودجه شما، سفارش شما را در اولین فرصت آماده و ارائه میکنند. بسیاری از شرکتها مانند رایا مارکتینگ به طراحی بنرهای تبلیغاتی مشغول هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید اسامی این شرکتها را در گوگل، جستجو کنید.
اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟
در این قسمت به بیان اصول طراحی بنر تبلیغاتی خواهیم پرداخت. بدین منظور رعایت اصول زیر ضروری است:
کم حجم باشد
با توجه به سرعت اینترنت و پهنای باند آن بهتر است از یک بنر کم حجم استفاده کنید.
سعی کنید یک بنر جذاب طراحی کنید
برای اینکه یک بنر بتواند در نگاه اول مخاطب را جذب کند، باید جذاب طراحی شده باشد. این جذابیت باید در کلمات، تصاویر و … خلاصه شده باشد.
استفاده از رنگهای مناسب
بهتر است برای طراحی بنر تبلیغاتی از رنگهای مناسب استفاده کنید. این رنگها بایستی پیام تبلیغ را به درستی منتقل کنند. به همین منظور طراح باید از روانشناسی رنگها آگاه باشد.
استفاده از کلمات مناسب
کلماتی که برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده میکنید، بایستی مفید، مختصر و تاثیرگذار باشد. طراح بایستی از کلماتی استفاده کند که بتواند مخاطب را درگیر و به عبارتی دیگر جادو کند تا با خیره شدن به کلمات و غرق شدن در آنها با بنر ارتباط برقرار کند و هدف طراح یعنی جذب مخاطب و افزایش مشتری اتفاق بیفتد.
حتما از یک فریم یا قاب مشخص برای طراحی استفاده کنید
چشم مخاطب تمایل دارد طراحی بنر تبلیغاتی را در داخل یک چارچوب مشخص یا قاب منظم که ما از آن با عنوان فریم یاد میکنیم، مشاهده کند. در واقع طبق آماری که پس از بررسیهای فراوان به دست آمده است، مخاطبان به بنرهای تبلیغاتی که دارای قاب و چارچوب مشخص هستند بیشتر جذب میشوند تا بنرهایی که فاقد یک قاب یا فریم مشخص هستند.
خوی است بخوانید: طراحی بنر چگونه است؟
متن بایستی خوانا باشد
معمولا برای طراحی بنر تبلیغاتی بایستی از 4 خط بیشتر استفاده نشود. همچنین بایستی اندازه عنوان یا تیتر با خود متن تفاوت داشته باشد. علاوه بر این سعی کنید از فونتهای شکسته، ریز، نازک و به طور کلی فونتهای نامتعارف استفاده نکنید.
استفاده مناسب و موثر از انواع انیمیشنها در طراحی بنر تبلیغاتی
استفاده از انیمیشنهای متحرک تاثیر بسیار خوبی در طراحی بنرهای تبلیغاتی دارد. بدین منظور میتوان یک بنر تبلیغاتی را که کاملا ایستا طراحی شده است با یک بنر تبلیغاتی که پویا طراحی شده است و یا در کنار المانهای ثابت خود دارای المانهای متحرک است را با هم بررسی کنید. قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد. علاوه بر این میزان تاثیر گذاری بیشتر بنر متحرک را نسبت به بنر عادی مشاهده خواهید کرد. با همه این توصیفات بهتر است از انیمیشنهای زیر 15 ثانیه و کوتاه بهره ببرید. همچنین سعی کنید تا انیمیشن از لحاظ محتوا کاملا به پیام بنر مرتبط باشد. از انیمیشنهای طولانی و بی ربط پرهیز کنید زیرا باعث پرت شدن حواس بیننده ای مخاطب خواهد شد به طوری که مخاطب ممکن است به طور کلی پیام اصلی بنر تبلیغاتی را فراموش کند.
استفاده درست و به جا از دکمهها
در طراحی بنر تبلیغاتی به خصوص طراحی بنر آنلاین و بنرهای اینترنتی بهتر است از دکمههای فراخوان یا CTO که مخفف Call To Action است، حتما بهره ببرید. این دکمه معمولا با عباراتی نظیر برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و یا کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر انتقال داده شوید و … نمایش داده میشود. به طور کلی این نوع دکمهها تاثیر زیادی در جذب مشتری و مخاطب دارند البته به شرطی که درست طراحی شده باشند. همچنین این دکمه باعث افزایش کلیک خوری بنر نیز میشوند. بهترین حالت برای گنجاندن این دکمه در طراحی بنر تبلیغاتی، قرار دادن آن در کنار رنگهای برجسته و مکمل، در قسمت پایین و سمت راست بنر است. برای این کار از یک رنگ برای رنگ پس زمینه دکمه و از رنگ دیگری برای خود دکمه استفاده کنید. این دو رنگ بایستی مکمل یکدیگر باشند.
انواع بنرهای تبلیغاتی
در این قسمت به سراغ انوع بنرهای تبلیغاتی خواهیم رفت. انواع بنرها عبارت است از:
- بنر ثابت
- بنر متحرک
- بنر تعاملی
تعریف امروزی بنر تعریفی کاملا مشخص و درست است. بنر به تصاویر گرافیکی کوچکی گفته میشود که با ابعاد مشخص و خاصی که دارند برای تبلیغ یک محصول و یا معرفی آن به کار میروند. همانطور که از نام بنر ثابت برمیآید، بنری است که فاقد تصاویر متحرک یا انیمیشین است.
اما بنر متحرک خود به دو دسته Flash و Gif تقسیم بندی میشود. این مدل بنرهای متحرک با استفاده از نرم افزارهای مخصوص انیمیشن سازی، ساخته میشوند. بنر تعاملی که به وسیله کدهای HTML طراحی میشوند برای تعامل با مخاطب طراحی شدهاند و بسته به نیاز مخاطب، وی را به فضای درخواستی انتقال و ارجاع میدهند.
بنر گیف به طور اختصاصی به بنری گفته میشود که دارای کلمات و تصاویر با هم است و هنگام نمایش آن، تصاویر یکی پس از دیگری ظاهر خواهند شد. در ادامه عکسی از بنر گیف را مشاهده خواهید کرد.
هر کدام از بنرهای تبلیغاتی دارای مزایایی است. برای مثال از مزیتهای بنر گیف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- انتقال پیام بهتر و راحتتر
- حجم کمتر
- روایت یک داستان در زمان کوتاه
- متناسب با موبایل و شبکههای اجتماعی
بنر اینستاگرام نیز به عنوان بنر یا نمادی برای نمایش محتویات مخصوص اینستاگرام استفاده میشود. بسیاری از افرادی که از اینستا کسب درآمد میکنند مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها همه و همه از انواع بنرهای اینستاگرام به خصوص زمانی که قصد دارند مطلب جدیدی را در صفحه خود قرار دهند، استفاده میکنند. بنر اینستاگرام یک محتوای ویژه است که باعث میشود تعقیب کنندگان شما یا همان مخاطبان شما، سر ساعت مشخصی شما را به خاطر بیاورند. به همین دلیل میتوانید با استفاده از بنر اینستاگرام مطمئن باشید افراد سر ساعت مشخصی به صفحه شما سر زده و محتوای جدید شما را خواهند دید.
در ادامه عکسی از بنر اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.
در هر صورت طراحی بنر تبلیغاتی از هر نوعی که باشد، چه ثابت، چه متحرک و چه تعاملی بایستی توسط طراحی ماهر و ویژه صورت گیرد. همچنین شرکتهای زیادی مانند رایا مارکتینگ در این زمینه فعال هستند که با گرفتن مشاوره از آنها میتوانید از قیمت طراحی بنر تبلیغاتی را مطلع شوید. حتی میتوانید در این زمینه، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی ببنید و با انواع نرمافزار طراحی بنر تبلیغاتی آشنا شوید و خودتان دست به کار شوید و به تهیه انواع نمونه بنر تبلیغاتی بپردازید.