مقالات آموزشی

ایده ای برای محتوا گذاری در سایت

مفید بود؟

امروزه کسب و کارهای جدیدی که در عرصه تجارت الکترونیکی ایجاد شده‌اند لزوم توجه به محتوا گذاری را به طور جدی مطرح کرده‌است. شما به همان طریقی که خریدهای روزانه‌تان را انجام می‌دهید می‌توانید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های مرتبط نیز این خریدها را انجام دهید. در واقع یکی از اهداف دیجیتالیزه شدن زندگی صنعتی را می‌توان جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانست که به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن و بدون حضور در محل امورات روزانه و خریدهایتان را از طریق اینترنت انجام دهید.

شما فکر می‌کنید تا چه اندازه می‌توانید به محصول یا خدماتی اعتماد کنید که در نوع محتوا گذاری یا تولید محتوا برای آن نواقصی وجود دارد مثلا شایع‌ترین مسائلی که ممکن است شما با آن به عنوان یک بازدید کننده با آن مواجه شوید عدم دریافت اطلاعات کافی در زمینه این نوع خدمات می‌باشد. قطعا حاضر نیستید وقت‌تان را به  مسائلی اختصاص دهید که ارتباطی یا موضوع اصلی ندارند و یا به نوعی شما را دست کم گرفته‌اند. محتوا گذاری در سایت که غالبا توسط افراد حرفه‌ای یا مدیران سایت انجام می‌گیرد می‌تواند به این مشکلات خاتمه بدهد و در صورتی که منطبق با معیارها و اصول سئو و نیز سیاست‌های سایت در زمینه فروش و تبلیغ انجام گیرد می‌تواند نتایج ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

ضعف‌های نوشتاری

میلیاردها صفحه خسته کننده وجود دارد که در تنظیم و ویرایش آنها هیچ خلاقیتی به کار نرفته است. این وب سایت‌ها هر چند منابعی مانند انواع مقالات، مجلات ارزشمند یا پادکست‌ها را در خود جای داده‌اند و از آرشیو قابل توجهی برخوردار هستند با این همه هنوز در محتوا گذاری و جهت بخشیدن به نوشته‌ها و تنظیم محتواها و مطالب ارائه شده با مشکلات جدی مواجه هستند.

یک محتوا گذار باید بتواند قدرت تولید محتوای غنی و  شایسته را داشته باشد تا به حفظ رتبه یا ترفیع وب سایت در موتورهای جستجوگر مختلف از جمله موتور جستجوگر و معتبر گوگل یاری برساند. لازم است بر ادبیات نگارشی احاطه داشته باشد و از اطاله کلام و کلیشه ای نوشتن اجتناب کند. او باید بر این امر واقف باشد که قواعد دستوری را  نیز به منظور محتوا گذاری صحیح ضمن رعایت نکات سئو به کار گیرد.

راه‌های محتواگذاری در سایت

خلاصه برداری

یک راه مناسب برای محتوا گذاری مطالب استفاده از روش خلاصه نویسی می‌باشد. شما می‌توانید یک مقاله طولانی را خلاصه کنید و به صورت یک مطلب جامع و ارزشمند در سایت‌تان منعکس کنید. در واقع محتوا گذار باید بتواند در این زمینه خودش را محک بزند. او می‌تواند از مقالات طولانی و کلیشه‌ای به راحتی مطالب مفید و چندگانه‌ای را استخراج کنید که حتی بازدیدکنندگان عجولی را که در این زمینه به وب سایت هدایت شده‌اند در همان صفحه حفظ کند.

مثلا می‌تواند از مطالبی در خصوص بیمه تامین اجتماعی بازنشستگان مباحث مختلفی را به منظور محتوا گذاری جداگانه در سایت جدا نموده و به صورت مطالب مستقل در سایت منتشر کند. به عنوان مثال وقتی فرد در زمینه بیمه بازنشستگی سوالاتی دارد می‌تواند در ادامه لینک‌هایی هم به مطالبی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد و مقرری بیمه بازنشستگی بدهد که در نوع خود جالب و همچنین قابل تامل است. او باید بتواند نکات مختصر و مفید را در هنگام محتواگذاری جایگزین مطالب و جملات طولانی و کسالت آور کند.

استخدام محتواگذار

یکی دیگر از راه‌هایی که موجب می‌شود تا مدیران سایت بتوانند ضمن حفظ کیفیت مطالب ارائه شده در صفحات وب سایت بر مدیریت سایت تمرکز بیشتری داشته باشد استخدام فرد یا اکیپ محتوا گذاری در این زمینه می‌باشد. این فرد یا افراد در این زمینه تخصص لازم را داشته و می‌توانند محتوای مناسب را به منظور بارگیری در سایت تولید نمایند. این کار موجب می‌شود تا سایت شما به نوعی اعتبار دست پیدا کند و به نوعی حرفه‌ای شود.

محتوا گذاری با استفاده از مطالب سایر سایت‌ها

ممکن است زمانی فرا برسد که شما یا تیم تخصصی محتوا گذاری بخواهد تا مطالب جدید و جامعی را در سایت منتشر کند. شما می‌توانید بدین منظور از سایر سایت‌های بزرگ و معتبر که در این زمینه فعالیت دارند مطالبی را قرار داده و منابع آن را مشخص کنید. البته در مواردی هم این کار منوط به اجازه و تماس مستقیم با مدیران سایت مربوطه می‌باشد. البته محتوا گذاری به این شکل و در وجه غالب آن می‌تواند با لینک به منبع و سایت مربوطه انجام می‌گیرد. برخی از سایت‌های مرجع که می‌توانید از مطالب و منابع آنها استفاده نمایید عبارتند از:

Buzzle.com

New-list.com

Listtools.com

بررسی منابع یا مقالات مرتبط با محصول یا خدمات

یکی دیگر از کارهایی که به منظور محتوا گذاری و چینش صحیح مطالب در وب سایت می‌توان انجام داد بررسی و معرفی مطالب و کتاب‌های آموزشی یا مراجع مختلف در این زمینه می‌باشد. بدین معنی که در محتوا گذاری فرد یا تیم تخصصی می‌تواند ضمن انعکاس این مطالب راه را برای ارتباط خواننده یا بازدید کننده از سایت هموارتر کرده و اطلاعات مناسب‌تری در این زمینه در اختیار او قرار دهد.

انجمن‌ها و فروم‌های تخصصی

محتوا گذار که در مقام مدیر سایت در روند محتوا گذاری سایت فعالیت دارد همچنین می‌تواند از طریق ایجاد فروم‌ها و انجمن‌ها یا در اصطلاح تالارهای گفتگو به پیشبرد مقاصد سایت یاری برساند. به طور کلی هدف از محتوا گذاری در اختیار قرار دادن مطالب مرتبط و مفید در زمینه موضوع می‌باشد تا دیدگاه مناسبی را از این منظر به بازدید کننده یا خواننده مطالب وب سایت ببخشد.

سوالات راهگشا در محتوا گذاری

زمانی که یک محتواگذار سعی دارد تا در خصوص خدمات و یا محصول ارائه شده سوالاتی را ایجاد کند در واقع به نوعی با بازدیدکننده یا خواننده در فهم و پی گیری محتوا اشتراکاتی ایجاد کرده‌است. سوالات تخصصی که در صفحه وب سایت قرار می‌گیرد در ادامه می‌تواند توسط محتوای مناسب تشریح شده نتایج درخشانی را برای محتواگذار و مدیران سایت در پی داشته باشند و یکی از جذابیت‌های کار محتوا گذاری در سایت به شمار می‌روند.

9 قانون طلایی نوشتن محتوا برای وب سایت شما

1. مخاطبان خود را بشناسید

قبل از محتوا گذاری در سایت، این سوالات را از خود بپرسید: مخاطبان اصلی من چه کسانی هستند؟ در مورد مخاطب ثانویه‌ای که می‌تواند بر مخاطبان اصلی من تأثیر بگذارد و به آنها اطلاع دهد چطور؟ چگونه سایت من را آنلاین پیدا می‌کنند؟ به عنوان مثال، فرض کنید که در حال ایجاد یک سایت مربیگری هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مشتریان فعلی باشند. با این حال، مخاطبان ثانویه شما بسیار گسترده‌تر است و می‌تواند شامل سایر متخصصان، خبرنگاران یا هر کسی باشد که ممکن است در آینده به خدمات شما نیاز داشته باشد. شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه این مخاطبان قابل دسترس و جالب است. این گروه ها ممکن است چه نوع سؤالاتی درباره یک موضوع خاص بپرسند؟ آنها به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند؟

مخاطبان، محتوای وب را از طریق راه‌های مختلف پیدا می‌کنند. مانند اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، لینک‌هایی از سایر ‌سایت‌ها، اشتراک‌گذاری ایمیل، و موتورهای جستجو. روش آخر به ویژه هنگامی که برای وب می‌نویسید مهم است. متن می‌تواند بسیار خوب نوشته شده و آموزنده باشد، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، افراد کمی آن را پیدا خواهند کرد. دوباره به مخاطبان خود فکر کنید: چه عباراتی را در گوگل سرچ می‌کنند؟ مطمئن شوید که آن عبارات را در عنوان‌ها و عنوان‌های فرعی قرار دهید.

2. از مدل هرم معکوس پیروی کنید

خوانندگان وب دامنه توجه کوتاهی دارند. آنها در عرض چند ثانیه تصمیم می‌گیرند که آیا سایت شما اطلاعات مورد نیاز آنها را دارد یا خیر. محتوای خود را مانند یک هرم یا مخروط وارونه ساختار دهید. مهم‌ترین پیام‌ها در بالای صفحه قرار می‌گیرند. سپس، بتدریج به سمت اطلاعات کم اهمیت‌تر پیش بروید.

برای مثال، اگر در حال ایجاد یک صفحه وب درباره یک کنفرانس هستید. مرتبط‌ترین جزئیات مانند شرح موضوع، تاریخ و مکان، در بالای صفحه ظاهر می‌شود. جزئیاتی مانند سخنرانان و موضوعات سخنرانی آنها در ادامه خواهد آمد. اطلاعات کمتر مهم مانند سازمان‌دهندگان کنفرانس، تاریخچه کنفرانس یا فهرستی از منابع مرتبط، در پایین صفحه ظاهر می‌شوند.

3.جملات کوتاه و ساده بنویسید

دامنه توجه خواننده امروزی به جملاتی با 35 کلمه یا کمتر است. بنابراین محتوای وب سایتی که در دسترس و خواندن آن آسان باشد، طبیعتاً مخاطبان بیشتری جذب می‌کند. برای استفاده از اسم‌ها و افعال تمرکز کنید. از قیدها و صفت‌ها کم استفاده کنید.

4. از فاعل به جای مفعول استفاده کنید

از فاعل به جای مفعول استفاده کنید و موضوع جمله را مشخص کنید. برای مثال، به جای نوشتن «محصولات را می‌توان در وب سایت ما سفارش داد»، بگویید «شما می‌توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید».
گفاعل به ایجاد جملات خواننده پسند کمک می‌کند. هنگامی که مستقیماً با مخاطب صحبت می‌کنید (“شما می‌توانید آن را انجام دهید”) جذاب‌تر از گفتن “این کار می‌شود” است. این نکته در صفحه سؤالات متداول وب سایت شما نیز مهم است.

 

5. نشان دهید، نگویید

 

نثر خود را به کلیات و جملات سطح بالا محدود نکنید. مثال‌های خاص و واقعی به خوانندگان کمک می‌کند پیام‌های شما را بهتر درک کرده و تجسم کنند. این دو توصیف را در نظر بگیرید:

“این بهترین اسباب بازی سگ است که می‌توان خرید

یا

“ما اسباب‌بازی سگ «Rough Rover» را از لاستیک بادوام و 100 درصد طبیعی ساخته‌ایم که برای مقاومت در برابر سوراخ شدن و پارگی‌ها طراحی شده است.”

کدام نسخه تصویر واضح‌تری از نوع اسباب بازیی که می‌خرید به شما می‌دهد؟ جزئیات خاص در توضیح دوم به خوانندگان جزئیات اسباب بازی را نشان می‌دهد تا اینکه درباره آن به آنها بگوید.

به عنوان یک امتیاز اضافی، اطلاعات دقیق‌تر و توصیفی محصول به سئوی وب سایت شما کمک می‌کند و اطلاعاتی را که مشتریان برای انجام این خریدها نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

6. اصطلاحات تخصصی را حل کنید

وب برای همه است نه فقط کارشناسان فنی. بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات برای افراد تحصیل کرده غیرمتخصص قابل درک است. اصطلاحات پیچیده یا خاص را توضیح دهید. و پیوندهایی به مقالات دیگر ارائه دهید تا خوانندگان بتوانند اطلاعات پس زمینه بیشتری در مورد یک موضوع خاص دریافت کنند. این جمله را در نظر بگیرید:

“روزنامه نگار یک SOT از MOS گرفت و به ایستگاه برگشت.”

بسیاری از این اصطلاحات فقط برای خبرنگاران صدا و سیما قابل درک است. یک بازبینی خواننده پسند این گونه خواهد بود:

“روزنامه‌نگار با یکی از تماشاگران درباره این حادثه مصاحبه کرد و اظهارات او را ضبط کرد تا در داستان گنجانده شود.”

اگر می‌خواهید وب سایت شما مشتریان غیر متخصص را جذب کند به یاد داشته باشید که باید برای مخاطبان خود بنویسید و نه برای همکاران خود. استفاده از زبانی در دسترس به شما کمک می‌کند تا به آن چیزی که می‌خواهید به مشتریان آینده منتقل کنید، آسان‌تر دسترسی داشته باشید.

7. متن را قابل اسکن کنید

علاوه بر قرار دادن مهم‌ترین اطلاعات در بالا، مطمئن شوید که متن به راحتی قابل مرور است. اکثر خوانندگان وب، صفحه را اسکن می‌کنند تا اطلاعات خاصی را که به دنبال آن هستند را بیابند و اگر به راحتی آن را پیدا نکنند، ادامه نخواهند داد.

به جای پاراگراف‌های سنگین، از لیست های عددی استفاده کنید. به جای یک صفحه طولانی متن، محتوا را در برگه‌های برچسب دار سازماندهی کنید. همیشه “فضای سفید” را در نظر بگیرید. این فضای خالی است که پاراگراف‌ها، تصاویر و سایر عناصر صفحه وب شما را احاطه کرده‌است. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این فقط فضای تلف شده‌است، اما در واقع بهترین دوست یک طراح وب است. مقدار فضای سفید در اطراف متن آن را خواناتر و خواندن آن را لذت بخش‌تر می‌کند.

همچنین مهم است که محتوا را به بخش‌هایی با عنوان‌های فرعی تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک صفحه وب در مورد تغییرات آب و هوا ممکن است اطلاعات را تحت عناوین زیر سازماندهی کند:

تغییر اقلیم چیست؟

محرک‌های تغییر آب و هوا

اثرات فعلی و پیش بینی شده تغییرات آب و هوا

راهکارهایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

بیشتر بدانید

این عنوان‌های فرعی نه تنها به خوانندگان کمک می‌کنند تا در صفحه جستجو کنند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را پیدا کنند.

 

8. ترکیب چند رسانه‌ای

 

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر مغز انسان بصری است و افراد اطلاعات بصری را چندین برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کنند. نمودار آسان خوان یا یک تصویر اینفوگرافیکی نیز می‌تواند در توضیح یک موضوع پیچیده، بهتر از متن کار کند. اگر به لحاظ حرفه‌ای یک طراح گرافیک نیستید، راه‌های زیادی برای استفاده از تصاویر بصری در وب سایت خود و برخی از خدمات عالی وجود دارد که به شما کمک می‌کند خودتان گرافیک بسازید، مانند Canva و Piktochart. تصاویر همچنین به تجزیه متن کمک می‌کنند و خواندن صفحه شما را آسان‌تر می‌کنند. توصیه می‌کنیم حداقل یک تصویر در هر صفحه از وب سایت خود داشته باشید.

9. لایه بندی محتوای وب سایت

نکته مهم در مورد یک وب سایت این است که هدایت خوانندگان از یک صفحه به صفحه دیگر آسان است. با پیوند دادن کلمات یا عبارات خاص به سایر منابع مرتبط، به ویژه منابع موجود در وب سایت شما، به خوانندگان کمک کنید تا محتوای عالی بیشتری پیدا کنند. این کمک می‌کند تا مردم با محتوای شما درگیر شوند و در سایت شما حرکت کنند.

به عنوان مثال، بگویید این جمله در وب سایت آشپزی شما ظاهر شده‌است: راتاتوی یک غذای کم چرب است که از مواد فصلی مانند بادمجان، کدو حلوایی و گوجه فرنگی تشکیل شده‌است. می‌توانید «غذای کم‌چرب» را به صفحه‌ای با پست‌های وبلاگ دیگر در مورد تغذیه سالم پیوند دهید.

ایجاد این لینک‌های داخلی در سایت خود به سئوی سایت شما نیز کمک می‌کند، اما به خاطر داشته باشید که لینک‌ها باید همیشه مرتبط و مفید باشند. از نظر بصری، اگر متن خود را با لینک‌ها بیش از حد بارگذاری کنید، مردم نمی‌دانند روی چه چیزی کلیک کنند. گوگل توصیه می‌کند که تعداد لینک‌های موجود در یک صفحه را در یک «تعداد معقول» نگه دارید.

انواع تولید محتوا

محتوای وب

به نوشتن محتوا مانند ساختن خانه فکر کنید. در این قیاس، محتوای وب اساس است. محتوای وب، که شامل محتوای صفحه اصلی، صفحه فرود، صفحه درباره ما، صفحه تماس و موارد دیگر است، محتوای اساسی است که هر شرکتی برای ایجاد حضور آنلاین به آن نیاز دارد. بدون این، خوانندگان نمی‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را در مورد شرکت شما پیدا کنند، و بقیه استراتژی محتوای شما چیزی برای ساختن ندارد. این صفحات برای توسعه حیاتی هستند.

مهارت‌هایی که یک نویسنده برای نوشتن کپی صفحه وب مستحکم نیاز دارد، دانش نوشتن SEO، استفاده از آن کلمات کلیدی مهم در کپی و همچنین مهارت‌های نوشتاری جذاب و تبدیل پسند است. یک کپی خوب از صفحه وب باید درباره مشتری باشد، نه فقط درباره برند یا محصول.

وبلاگ‌ها

اگر محتوای وب پایه و اساس است، وبلاگ نویسی ساختار و اتاق‌های خانه است. وبلاگ نویسی یک دسته اصلی از محتوا است که زمینه را برای مخاطب فراهم می‌کند، به ایجاد حضور در سئو کمک می‌کند، و به کسب و کارها راهی می‌دهد تا با منبعی از محتوای تازه و ثابت، پیشتازان خود را پرورش دهند. وبلاگ‌ها نه تنها شخصیت برند شما را به نمایش می‌گذارند، بلکه به خوانندگان کمک می‌کنند تا بفهمند شما چه کسی هستید، به چه چیزی اهمیت می‌دهید، چه موضوعاتی را پوشش دهید و چقدر می‌توانید برای آنها ارزش قائل شوید یا خیر.

وبلاگ نویسی یک نوع ضروری از نوشتن محتوای آنلاین است و زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند بازدیدها، بازگشت سرمایه و موفقیت کلی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. با ترکیب و تطبیق اهداف و قالب‌های وبلاگ خود، می‌توانید آگاهی از برند ایجاد کنید و همچنین به اهداف رتبه بندی SEO دست یابید.

رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان یک پخش‌کننده محتوا در نظر بگیرید: برای یک شرکت کافی نیست که فقط در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، اما شرکت‌هایی که هیچ گونه حضوری در رسانه‌های اجتماعی ندارند، معمولاً در فرهنگ تحت سلطه اجتماعی امروز چندان دور از دسترس نیستند. بسیاری از افرادی که برای اولین بار برندهایی را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند، روی نماد توییتر، صفحه فیس بوک خود کلیک می‌کنند تا ببینند آن شرکت در رسانه های اجتماعی واقعا چگونه است. و این واقعا می‌تواند در تصمیمات خرید آنها نقش داشته باشد.

یک نویسنده خوب رسانه‌های اجتماعی، کپی‌های سرگرم کننده، جذاب و جملات کوتاه را برای تبلیغ پست‌های وبلاگ، رویدادها یا پیام‌های یک برند ترکیب می‌کند. نرم افزاری وجود دارد که برای کشف هشتگ‌های پرطرفدار وجود دارد. دنیای محتوا در رسانه‌های اجتماعی به تنهایی بسیار زیاد است. پیدا کردن پلت فرم مناسب و ماندن در یک برنامه ثابت با کپی و تصاویر، کلیدی است.

نگارش فنی

اگر دانش زیادی از فناوری دارید و می‌خواهید به روش‌های ساده‌تر به مردم اجازه دهید چیزهای فنی را بدانند، نوشتن فنی برای شما مناسب است. در اینجا، بیشتر در مورد سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، مهندسی، الکترونیک، رباتیک و خیلی چیزهای دیگر می‌نویسید. افراد از هر زمینه‌ای در نوشتن این نوع نوشته‌ها خوب هستند، اما کسانی که درک زیادی از فناوری‌ها و حوزه فنی دارند بر دیگران ترجیح داده می‌شوند. اگر به دانش خود از فناوری اطمینان دارید و عادت به یادگیری چیزهای فنی جدید دارید، برای این موقعیت مناسب هستید.

نوشته‌های تحریریه و دانشگاهی

در نوشته‌های سرمقاله و آکادمیک، نویسنده باید طبق دستورالعمل‌های مدرسه یا دانشگاه بنویسد و زیبایی کتاب را حفظ کند. علاوه بر این، از آنجایی که کتاب‌ها برای مدارس، دانشگاه‌ها و آموزش عالی نوشته شده‌اند، محتوا باید به طور مرتب مطابق با تغییرات و آخرین نسخه سیستم عامل برای کتاب‌های آنلاین به‌روزرسانی شود. امروزه، از آنجایی که همه چیز در یک پلتفرم آنلاین در دسترس است، کتاب‌ها نیز باید بر این اساس نوشته شوند، و در حین نوشتن مطابق با دانشجویان مربوطه، تمام موارد لازم را در نظر داشته باشند.

تحقیق و گزارش نویسی

در اینجا، شرکت‌ها به محتوای نویسان ماهری نیاز دارند که دارای ویژگی‌های تحقیق زیاد و نوشتن بهترین محتوای با تهیه گزارش باشند. نویسنده محتوا باید بر اساس نیاز شرکت در مورد موضوع تحقیق کند و مزایا و معایب آن را بنویسد، تأثیر آن بر مردم و به صورت طولانی شرح دهد. همچنین چالش‌هایی وجود دارد که یک نویسنده محتوا باید در اینجا با آنها روبرو شود، مانند رعایت مهلت به معنای ارسال گزارش‌های مورد نیاز قبل از زمان ارائه شده. همچنین، یک نویسنده محتوا باید در مورد روندهای فعلی و تأثیر آنها بر مردم بنویسد.

کپی رایتینگ

این یکی از ساده‌ترین مشاغل در زمینه نویسندگی محتوا است، و ما می‌دانیم که اگر یادگیری چیزی آسان باشد، رقابت بزرگی است. ممکن است کار در این شغل کپی رایتینگ برای شما سخت باشد، اما کار واقعاً جالب است. وظیفه یک کپی رایتر بسیار گسترده است. شخص نیاز به نوشتن صداهایی دارد که اغلب در تلویزیون‌ها و تبلیغات شنیده می‌شود. همچنین، به عنوان یک کپی رایتر، باید چند خط پانچ برای بنرها، بیلبوردها و تبلیغات روزنامه بنویسید. شرط اصلی برای کپی رایتر بودن، خلاقیت است. اگر فکر می‌کنید خلاق هستید و خطوط خلاقانه، جذاب و چشم نواز می‌نویسید، پس، شما برای این کار مناسب هستید.

نتیجه گیری

در این مقاله یاد گرفتیم که محتوا نویسی چیست و انواع محتوا نویسی چیست. این مطمئناً به شما کمک می‌کند تا انواعی را انتخاب کنید که احساس راحتی می‌کنید و از آن شغلی ایجاد کنید. محتوا نویسی بسیار جالب‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و همچنین به خودی خود گسترده است. علاوه بر این، فرصت‌های شغلی مختلفی را به ویژه برای جوانان دارای تفکر خلاق فراهم می‌کند. این بهترین فرصت شغلی برای آنها و کسانی است که می‌خواهند مهارت جدیدی را توسعه دهند.

می‌توانید به‌عنوان نویسنده محتوا کار کنید و در خانه کار کنید یا به‌عنوان فریلنسر برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ کار کنید. شما حتی می‌توانید برای مشتریان و شرکت‌ها بنویسید و مبلغ قابل توجهی کسب کنید. بسیاری در حال حاضر نوشتن محتوا را به عنوان شغل اصلی خود در این دنیای آنلاین انتخاب کرده‌اند، و بسیاری به دنبال موفقیت بلندمدت به این حرفه تغییر می‌کنند.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با حفظ کیفیت و رعایت اصول سئو تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.