نمی دانید با محتوای قدیمی و ضعیف خود چه کار کنید؟ در اینجا پنج راه جهت بهبود عملکرد محتواهای راکد عنوان شده است.
افراد محتواهایی که متناسب با اهداف شرکت نباشند را حذف می کنند. آنها محتواهای راکد و ضعیف را با تغییر مسیر محتوا یا استفاده مجدد از آن در صورت بروز فرصت های جدید، بهبود می دهند.
با این حال، یک نکته را که تیم های بازاریابی و صاحبان وب سایت نادیده می گیرند این است که محتواهای راکد می توانند دوباره در سطوح قبلی عمل کرده و استانداردهای جدید اوج عملکرد را تعیین کنند.
تعریفی که من برای محتواهای راکد به کار می برم این است:
محتواهای راکد، محتواهایی که سهم عملکرد را در جهت هدف اصلی کاهش داده است و از این رو سرعت افزودن یا افزودن ارزش بازاریابی را به طور کامل متوقف کرده است.
در این پست پنج روش در خصوص بهبود محتواهای راکد و غنی سازی آنها عنوان شده است.
بحث انتقال پست های هدف نیست، بلکه تقویت محتوا برای بازگشت به بهترین هدف است.
محتوا ممکن است ظرف چند هفته، ماه یا سال (در مورد قطعات محتوای اصلی/همیشه سبز/سنگ بنای اصلی) بسته به موارد زیر رکود کند و تبدیل به محتواهای راکد شود:
• نوع محتوا.
• استحکام محتوا هنگام استفاده.
• سرعت ارزش محتوا در طول زمان بدتر می شود.
روندهایی که به شما روش تشخیص محتواهای راکد را می گویند:
• کاهش عملکرد متریک
• کاهش نزولی کند
• بدست آوردن ارزش کمتر در طول زمان
هدف از خواندن این پست و اقدام بر اساس توصیه های موجود، تبدیل این روندهای کاهشی آهسته یا عملکرد ضعیف بلند مدت به جهش های جدید و بهبود محتواهای راکد است.
چیزی که شبیه این به نظر می رسد:
بهبود محتواهای راکد
اقدامات اساسی وجود دارد که می توانید برای جبران افت عملکرد محتوا و رکود طبیعی در طول زمان انجام دهید و این کار به شما این امکان را می دهد تا محتوای مهم تجاری خود را احیا کنید.
این موارد در ادامه این پست آمده است.
1. پیگیری با تغییر مخاطبان
وقتی محتوا را با گذشت زمان تولید می کنید، منفصل می شود.
در ابتدا ، نیروی پیش برنده اصلی برای کاهش مشارکت در عملکرد، ناشی از تغییرات رفتاری مخاطب، خواسته ها، نیازها و ارزش درک شده محتوا در مقایسه با سایر گزینه ها می باشد.
سیگنالهای اصلی که به شما می گویند محتواهای شما جزء محتواهای راکد است، عبارتند از:
• کاهش نرخ مشارکت
• کاهش سهم اجتماعی
• تعداد کمتر بازدید از صفحات
• کاهش زمان سپری شده در صفحه
• کاهش نتایج – نمایش، ترافیک ، کاربران جدید، تکمیل هدف و غیره
همه عوامل رکود فوق می توانند از طریق آگاهی بیشتر افرادی که محتوای مورد نظر را هضم می کنند، به علاوه استفاده از این بینش بهبود و تجدید نظر در محتوای شما، تأثیر مثبت بگذارد.
در ابتدا، شما باید جمعیت شناسی افرادی را که در حال حاضر محتوا را می خوانند، با افرادی که در سطوح بالای عملکرد با آن درگیر هستند مقایسه کنید.
همچنین می توانید به محتوای برتر به لحاظ رتبه بندی کنونی در گوگل (ارگانیک و پولی) و نیز به اشتراک گذاری و تبلیغ در رسانه های اجتماعی نگاهی بیندازید.
از طریق افزایش آگاهی مخاطب و مثالهای محتوای خارجی، می توانید داده ها را به فعالیتهای تغییر محتوا مانند:
• تغییرات عنوان محتوا
• به روز رسانی تبلیغات
• بذرپاشی اصطلاحات کلیدی
• شامل نمودن انواع محتوای ترکیبی
• تبلیغ محتوای بهبود یافته در میان مخاطبین تجدید نظر شده
2. بهبود عملکرد فنی
از زمان اولین بایت (TTFB) و دوستی با تلفن همراه، تا بارگذاری کند تصاویر و بهبود تصاویر یا لینک های داخلی مشکل دار پیشرفت های فنی بی شماری وجود دارد که می تواند برای بهبود عملکرد محتوا و دسترسی به مخاطب و بهبود محتواهای راکد تان انجام شود.
سرعت محتوا به اندازه یک مسئله نگهداری و استفاده از سایت است، یک عامل رتبه بندی است.
هنگامی که محتوا را برای همه دستگاه ها آماده می کنید، سریعتر دسترسی می یابید و این محتوا در دسترس تمام رسانه های مربوطه قرار می گیرد، دسترسی و مناسب بودن آن را برای هدف مورد نظر، افزایش می دهید.
دور از انتظار نیست که پیک عملکرد محتوا را با بهبود سرعت تحویل و به روزرسانی های فنی مرتبط به صورت جداگانه به دست آورید.
سئو فنی در چند سال گذشته تجدید حیات چشمگیری در کاربرد استراتژیک و توجه به منابع داشته است. در بخش کوچکی، این امر مستقیما با تغییرات تکنولوژیکی مانند:
• اولویت بندی اولین محتوای موبایل
• ویژگی های جدید SERP شامل نتایج مجدد صفحات تلفن همراه (AMP)
• دستاوردهای وسیع تر مربوط به فعالیت های فنی اجرا شده.
3. افزایش درک محتوا
درک محتوا که تا حدی با به روزرسانی های فنی همپوشانی دارد، می تواند بر داده های ساختار یافته به عنوان یک ناحیه اصلی که باید بر آن تمرکز شود و همچنین در تجدید نظر محتوای صفحه و بهبود محتواهای راکد تأثیر بگذارد.
شما حتی می توانید سیگنال های لینک های خارجی (به عنوان مثال تکیه گاه متن مورد استفاده و ارتباط موضوعی سایت خارجی) را به عنوان بخشی از تمرین درک محتوا در نظر بگیرید.
برای اهداف این پست، داده های ساختار یافته و موارد مرتبط(schema.org ، microdata ، JSON ، target snippet targeting و موارد دیگر) باید دغدغه اصلی شما باشند.
کد QAPage Google برای محتوای پرسش و پاسخ یک صفحه طولانی ضروری است. این به روزرسانی فنی واحد می تواند ارزش موضوعی محتوای موجود را برای درج در نتایج غنی SERP مانند پیش نتایج و Google Answers ، رفرش و تگ کند.
نمونه های دیگری از به روز رسانی داده های ساختار یافته که می توانید برای بهبود محتواهای راکد انجام دهید عبارتند از:
• تجارت محلی
• سازمان
• لوگو
• رسانه ها
• رسیپی
• مرور
• مشخصات اجتماعی
• رویداد
• بیشتر
4. غنی سازی کامل بودن به لحاظ موضوعی
کامل بودن پوشش محتوا یک روند موشکافانه است که مدتی است در ارزش بازاریابی افزایش یافته است و در سه سال گذشته مطرح شده است.
به طرز شگفت آوری، تعداد کمی از شرکت ها در حال سرمایه گذاری بر روی زمان، منابع یا تخصص مورد نیاز خود برای به حداکثر رساندن فرصت تأثیرگذاری بر محتواهای راکد، می باشند.
پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه به تیم محتوای خود کمک کنیم تا ایده پردازی نمایند
را مطالعه نمایید
برخی از موثرترین اقدامات برای غنی سازی کامل محتوایی که در حال بهبود آن هستید، انجام می شود:
• به روز رسانی مطالب
• افزودن نقاط و منابع مرجع آماری جدید
• گنجاندن تألیف واقعی در موضوعات محتوا
• گسترش/افزودن عمق FAQs
• پوشش دادن به تمام زمینه های اصلی هدف مرتبط با موضوع و محتوا.
• تمرکز بر بهتر ساختن محتوا با بیشترین مطابقت یا محتوای برتر به لحاظ رتبه بندی
• تبدیل آیتم های محتوای جداگانه به قطبهای دارای ارزش موضوعی
• فراهم سازی روشهای جایگزین برای هضم محتوا (پادکست، فیلم، وبینار، ارائه، اینفوگرافیک، تصاویر)
5. هرس و ترکیب محتوای رقابتی
چرا یک صفحه در خصوص یک موضوع دارید، در حالی که می توانید 20 صفحه داشته باشید؟
زیرا این 20 صفحه به احتمال زیاد برای موقعیت با یکدیگر می جنگند، باعث سردرگمی محتوا و ارسال پیام های متناقض به کاربران و موتورهای جستجو می شوند.
به طور معمول صفحات غیر ضروری محتوا در خصوص یک موضوع، مشکلاتی را در درک محتوای مورد نظر به وجود می آورند، محتواهایی که انتظار می رود رتبه خوبی داشته باشند و اینکه شما می خواهید افراد با محتوا در مقایسه با جایگزین های آن چه کنند.
البته راه های منطقی برای ایجاد خوشه های محتوا، تراز کردن مطالب متفاوت از محتوا در مجموعه های منطقی و گردآوری سیگنال های رقابتی وجود دارد، اما سوالی که در حال حاضر مطرح می شود این است:
آیا همه این موارد به ارزش کاربر چیزی می افزایند؟
اگر پاسخ این سوال منفی است، در نظر بگیرید که چه عناصری از محتوا ارزش افزوده دارند و به این فکر کنید که چگونه می توانید همه این مقالات با محتوای کم عمق تر و عناصر ارزشمند را به یک قطعه یکپارچه محتوای قهرمان بگنجانید.
به احتمال زیاد محتوای قهرمان در حال حاضر جزء محتواهای راکد است.
نتیجه گیری
محتوایی دائما رکود می کند و اغلب حذف می شود، مجددا مورد استفاده قرار می گیرد یا به طور کامل نادیده گرفته می شود.
در اینجا پنج تاکتیک اصلی جهت بهبود محتواهای راکد موجود در وب سایت شما همسو با اهداف تجاری تان عنوان شده است:
• همگام شدن با تغییر مخاطبان
• بهبود عملکرد فنی
• افزایش درک محتوا
• غنی سازی کامل موضوعی
• هرس و ترکیب محتوای رقابتی