مقالات آموزشی

توجه به ۶ نکته نگارش محتوای سئو برای شرکت های حقوقی

مفید بود؟

نوشتن محتوای سئو یکی از مؤثرترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای شرکت های حقوقی است. گستره SEO نیز برای این دسته از شرکت ها و کسب و کارها بسیار رقابتی است. به همین دلیل جای تعجب نیست که این شرکت ها جزء اولین کسب و کارهایی بودند که از سئو استفاده کردند و هنوز هم بزرگترین سرمایه گذاران این حوزه هستند.البته همه شرکت های حقوقی هم به درستی از تکنیک های آن استفاده نکردند و در نتیجه به حاشیه کشیده شدند. به نظر می رسد که برخلاف برخی صنایع که دیر وارد حوزه سئو و بهینه سازی شدند.

استراتژی بازاریابی

متخصصین حقوقی به خوبی درک کرده اند که بازاریابی دیجیتال بخشی از کل یک استراتژی بازاریابی مؤثر محسوب می شود.افرادی که در حوزه قانون مشغول به کار هستند به خوبی می دانند که دوران تبلیغ و بازاریابی به شکل انجام تبلیغات در پشت دفترچه تلفن ها یا استفاده از شماره تلفن کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی تمام شده است.

استراتژی بازاریابی مختلف

شرکت های حقوقی باید از چندین استراتژی بازاریابی مختلف استفاده کنند، از جمله تبلیغات پولی در گوگل و فیسبوک، اما نگارش محتوای سئو به تنهایی یک نوع استراتژی بسیار مؤثر برای این شرکت هاست چرا؟
چون حقوق و قانون، علم مبتنی بر دانش هستند و محتوای سئو در رابطه با این موضوعات نیز به خوبی می تواند این اطلاعات و دانش را به میزان قابل توجهی از مخاطبین آنلاین انتقال دهد.

نوشتن محتوای سئو تأثیرگذار و مؤثر برای شرکت های حقوقی

نوشتن محتوای سئو برای هر صنعتی اهمیت خاص خود را دارد اما شاید بتوان گفت برای شرکت های حقوقی میزان اهمیت آن بیشتر است.صرف نظر از شرایط فردی که مردم دارند، نیاز پیدا کردن به یک وکیل استرس زیادی به فرد وارد می کند. وکلای مختلف هر روز در حال بررسی و رفع شرایط پیچیده قانونی هستند اما احتمالش هست که موکلان آنها چنین شرایطی نداشته باشند.

بسته به جزئیات شرایط هر فرد، نیاز پیدا کردن به خدمات یک وکیل شاید تجربه بسیار خاصی باشد. به همین منظور اکثر افراد اولین وکیلی که می بینند را برای مشکل خود انتخاب نمی کنند بلکه پس از تلاش و تحقیق زیاد بهترین وکیل را انتخاب می کنند.

 هدف بازاریابی محتوای سئو 

قبل از اینکه افراد تصمیم بگیرند، نیاز دارند حس کنند که وکیل مورد نظر آنان شخصی است که می توانند در شرایط سخت و بحرانی به آن اعتماد کرده و تکیه کنند.
اعتماد سازی و کسب اعتبار شاید مهمترین هدف بازاریابی محتوای سئو باشد. خوشبختانه به لطف اینترنت، شرکت های حقوقی فرصتی عالی برای نشان دادن مهارت های خود و جذب مشتریان مختلف جهت استفاده از خدماتشان دارند.

زمینه سئو 

افراد حرفه ای در زمینه سئو که روی اکانت های وکلای مشتریان کار می کنند باید تمامی این موارد را هنگام طراحی استراتژی های مختلف برای وبلاگ های شرکت های حقوقی در نظر داشته باشند.
پست هایی که در این وبلاگ ها گذاشته می شوند شاید عامل بسیار مهمی در تصمیم گیری نهایی افرادی باشند که در اتخاذ تصمیم نهایی مردد هستند. به همین دلیل، محتوا باید کاملا جدید، معتبر و مرتبط با مشتریان هدف این نوع شرکت ها باشد.

اگر موضوعات انتخابی، مرتبط با وضعیت افراد هستند، پس جزئیات باید کاملا دقیق و درست باشد و محتوای سئو باید بسیار جذاب نیز باشد، با این کار نه تنها رتبه سایت روند صعودی خواهد داشت بلکه در ادامه روند کاری، مشتریان و پرونده های کاری بسیار بهتری به سراغ این شرکت ها خواهد آمد.

1- موضوعات محتوای سئو باید طبق کلمات کلیدی باشد

اغلب موارد وقتی قصد دارید نوشتن محتوای سئو را شروع کنید، اولین مفاهیم و ایده هایی که به ذهن می رسند در مورد کلمات کلیدی و سرچ در مورد این دسته از کلمات است.
کلمات کلیدی مؤلفه ای هستند که تمامی انواع محتوای سئو باید داشته باشند چرا که تا حد زیادی به افراد کمک می کند تا محتوای شما را از طریق سرچ ارگانیک پیدا کنند.

شرکت های حقوقی

اما همانطور که اطلاع دارید، برخلاف گذشته، کلمات کلیدی تنها موردی نیستند که برای رتبه گرفتن در گوگل مجبور به رعایت آن هستید.امروزه ما از کلمات کلیدی استفاده می کنیم که به گوگل بفهمانیم ایده هایی که در محتوای ما بکار رفته اند در مورد چه موضوعاتی است اما کل محتوا را بر پایه کلمات کلیدی نگارش نمی کنیم چرا که هدف از استفاده کلمات کلیدی این نیست.

کلمات کلیدی

به همان میزان که گوگل در تفسیر جستجوها و سرچ کاربران هوشمندتر شده به همان میزان نیز افراد در ارزیابی کیفیت نتایجی که در گوگل به آنها نمایش داده می شوند، هوشمندتر شده اند.
نوشتن محتوای سئو در مورد کلمات کلیدی یک روش متداول قدیمی است و محتوایی که اینگونه نوشته شده باشد، بخاطر اشتباهاتی که در آن رخ داده سریعا تشخیص داده خواهد شد.

 

محتوای شرکت های حقوقی

در واقع، محتوای شرکت های حقوقی باید براساس موضوعات واقعی باشد که مرتبط با صنعت حقوقی است. وقتی شما در رابطه با موضوعات مختلف مطلب می نویسید، احتمال اینکه محتوای شما با سرچ کاربران تطابق بیشتری پیدا کند بیشتر از حالتی است که فقط روی کلمات کلیدی تمرکز شده باشد.

وقتی محتوای سئو در مورد موضوعات مختلف نوشته شود و حول کلمات کلیدی خاصی نباشد، خیلی بهتر و راحتتر می توانید از چندین عبارت کلیدی (نه کلمه کلیدی) در متن خود استفاده کنید تا اینکه در هر پست فقط از یک عبارت کلیدی استفاده شده باشد. اما چطور؟

قابلیت سرچِ

چندین رویکرد برای انجام این کار وجود دارد. مثلا می توانید از قابلیت سرچِ موضوع در ابزارهایی مثل Answer the Public و یا SEMrush استفاده کنید چرا که به شما ایده هایی در مورد تولید محتوای سئو پیرامون عبارات کلیدی خواهند داد.
یا اینکه می توانید در مورد موضوعاتی که مطلب می نویسید در گوگل سرچ کنید و به نتایج سرچ موتور جستجو یا SERP نگاه کنید تا ببینید که در حال حاضر چه موضوعاتی رتبه بالایی دارند و محتوای آنها چطور نگارش شده است.

  • 6 SEO Content Writing Tips for Law Firms

کاربران محتوا

بدون شک با این کار می توانید به محتوایی دسترسی پیدا کنید که به سؤالات کاربران می پردازد و در نتیجه کاملا مطابق با نیاز کاربران محتوا تولید خواهید کرد. مرحله بعدی سپردن کار به دست بازاریاب دیجیتال است تا محتوای شما را برای وبلاگ شرکت های حقوقی به فرم مناسبتری تبدیل کند.

2- پرسونای مشتریان را تعریف کنید

فایده صرف کردن وقت و تلاش زیاد برای نوشتن محتوایی که برای یکسری از مخاطبین خاص نوشته نشده باشد چیست؟
افرادی که در زمینه سئو تازه کار هستند شاید فکر کنند که مخاطبین آنها تمام کسانی هستند که در اینترنت حضور دارند اما در واقع تنها گروه خاصی از کاربران آنلاین به دنبال خدمات شرکت های حقوقی هستند.
برای اینکه روی کاربران بهتر تمرکز داشته باشید – کسانی که آماده ثبت قرارداد با شرکت های حقوقی و استخدام وکیل مدافع هستند – باید پرسونای مشتریان مختلف را مشخص کنید.

 

پرسونای مشتریان

پرسونای مشتریان یعنی توصیف افراد مختلفی که برای یک شرکت حقوقی بهترین مخاطبین خواهند بود. پرسونای مشتریان در شرکت های حقوقی مختلف، بسته به نوع شاخه حقوقی که در آن زمینه تخصص دارند، شدیدا فرق می کند.
به همین دلیل توصیه می شود که فقط به پرسونای مشتریان خاص یک شرکت حقوقی توجه شود چرا که در یک زمینه خاص فعالیت دارند. شاید در حال حاضر ایده خوبی هم داشته باشید که یک شرکت حقوقی خاص برای پرسونای مشتری هدف خود، چطور از تجربه شما در امر بازاریابی دیجیتال استفاده کند.

نوشتن محتوای سئو

در هر صورت توصیه می شود که قبل از نوشتن محتوای سئو حتما پرسونای مشتری خود را مشخص کنید. چرا که وقتی به درک بهتری در این رابطه برسید که مخاطب شما چه کسانی هستند، احتمال اینکه محتوای تولید شده شما مرتبط تر و مفیدتر باشد، بیشتر خواهد شد.

برای اینکار بهتر است از خودتان بپرسید:

چه چالش هایی پیش روی افراد مختلف است که باعث می شود نسبت به استفاده از خدمات حقوقی احساس نیاز پیدا کنند؟
بیشتر چه کسانی با این چالش ها روبرو خواهند بود؟ چه فاکتورهایی را باید مدنظر قرار دهند؟
وقتی می خواهید پرسونای مشتری را تعریف کنید، سؤالات کلی نظیر موارد گفته شده را حتما باید از خود بپرسید. حتی بهتر است که از Google Analytics هم استفاده کنید تا به اطلاعاتی در مورد ویژگی های جمعیتی مخاطبین شرکت حقوقی دست پیدا کنید تا پرسونای مشتری هدف را دقیقتر تعیین کنید. این ویژگی های جمعیتی شامل موارد زیر هستند:

  • سن
  •  جنسیت
  •  موقعیت جغرافیایی
  • عنوان شغلی و دریافتی سالانه
  •  سطح تحصیلات
  • خانواده
  • 6 SEO Content Writing Tips for Law Firms

3- انواع محتواهایی که می توان تولید کرد:

محتوای سئو اغلب به شکل متنی است اما همیشه هم اینطور نیست. در ادامه به برخی از انواع اصلی محتوای سئو اشاره می کنیم.

پست های وبلاگ: 

نوعی از محتوای سئو که اکثر افراد از قبل با آن آشنایی دارند، پست های وبلاگ است. ثابت شده که وبلاگ نویسی بازدید بیشتری برای یک وب سایت خاص ایجاد می کند چرا که روشی ساده برای جلب اعتماد مشتریان از طریق صحبت کردن پیرامون موضوعات مختلفی است که برای آنها اهمیت زیادی دارد.

کلمات کلیدی برای یک شرکت حقوقی

انتخاب کلمات کلیدی برای یک شرکت حقوقی جهت نوشتن محتوای سئو باید با دقت انجام شود و همیشه هم باید مرتبط با صفحات وب سایت هایی باشد که در رتبه های برتر گوگل قرار دارند چرا که صفحات مرجع شرکت های حقوقی محسوب می شوند.
پست های وبلاگ این امکان را به شرکت های حقوقی می دهد که در رابطه با هر موضوعی، جزئیات مورد نظر خود را در آینده به آنها اضافه کنند، مثال های مختلف در آن ذکر کنند یا حتی پیشرفت ها و تغییرات اخیر در مورد پرونده های قانونی را بازتاب دهند.

صفحاتی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی خاص هستند

شرکت های حقوقی می توانند از مزایای داشتن چنین صفحاتی نیز بهره مند شوند، صفحاتی که فقط شهرهای خاص یا موقعیت های جغرافیایی خاصی را هدف قرار می دهد.در چنین صفحاتی برای شرکت های حقوقی لازم نیست به همه حوزه های شهری روی نقشه بپردازند.

مکان های کلیدی مهم هستند اما توجه داشته باشید که شاید برخی افراد برای استفاده از خدمات حقوقی بهتر، از شرکت های حقوقی استفاده کنند که نسبت به محل سایر مؤسسات حقوقی فاصله بیشتری تا محل زندگی آنان داشته باشد.شاید بهترین کار این باشد که به تعیین پرسونای مشتریانی بپردازید که در یک شهر از بهترین مؤسسات و ادارات حقوقی، 15 تا 30 کیلومتر فاصله دارند.

محتوای صوتی و تصویری

در نگارش محتوای سئو، استفاده از کلمات کلیدی نکته خوبی است اما نباید از محتواهای صوتی و تصویری هم غافل شد. امروزه پادکست ها محبوبیت بسیار زیادی دارند.
اگر پوزیشن کاری شما در یک شرکت حقوقی، بازاریاب دیجیتال است و قصد دارید در ترندهای موجود در رابطه با شرکت های حقوقی، در صدر یا رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید، بهتر است که به شرکت حقوقی خود پیشنهاد دهید که از محتوای سئو که دارند، پادکست تولید کنند تا در گوگل رتبه بسیار خوبی کسب نمایند.

تولید پادکست ها 

تولید پادکست ها نسبتا ساده است چون لازم نیست در مورد طراحی عالی عوامل بصری نگران باشید. البته برخی مواقع هم می توانید از مدیران ارشد شرکت حقوقی استفاده کنید تا در مورد یک موضوع حقوقی خاص، جزئیات را به طور کامل به شکل آنلاین توضیح دهند.
مشتریان نیز وقتی یک شرکت حقوقی را معتبر بدانند قطعا به سمت چنین محتواهایی جذب خواهند شد که در نهایت منجر به افزایش درآمد می گردد. البته محتواهای ویدیویی هم همان مطالبی را در اختیار افراد قرار می دهند که یک محتوای متنی یا صوتی قرار خواهد داد اما بخاطر داشتن مؤلفه های بصری، برای مخاطبین جذابیت بیشتری خواهد داشت.

4- ویژگی های اساسی محتوا

وقتی شروع به محتوای سئو برای شرکت حقوقی می کنید، باید نسبت به تمامی مواردی که به شما در تولید یک محتوای با کیفیت کمک می کند مطلع باشید. در کنار تمامی موارد سئو که باید برای محتوای خود رعایت کنید، لازم است که پست های وبلاگ و صفحه خدمات و صفحاتی که وابسته به یک مکان جغرافیایی خاص هستند، حداقل، موارد پایه سئو در آنها رعایت شده باشد.

مهمترین چالش های حقوقی

قطعا وقتی در محتوای سئو یک شرکت حقوقی اشتباهات گرامری و املایی زیادی وجود داشته باشد، هیچ کس حاضر نیست مهمترین چالش های حقوقی زندگی خود را به دست چنین شرکتی بسپارد.
همچنین بخاطر داشته باشید که شاید یک شرکت حقوقی در مورد موضوعات مختلف، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد اما مشتریان و موکلین احتمالا توانایی درک این حجم از اطلاعات را به یکباره نداشته باشند.

 شرکت حقوقی تولید شده

مطمئن باشید که متن تولید شده خوانایی خوبی برای تمامی مخاطبین هدف داشته باشد چرا که عامل کلیدی در اثرپذیر ساختن یک محتواست. همچنین مطمئن باشید تا محتوایی که توسط بخش بازاریابی دیجیتال برای شرکت حقوقی تولید شده، بسیار دقیق باشد، چون افرادی که این متن ها را مطالعه می کنند آن را یک توصیه قانونی قلمداد کرده و دقیقا طبق آن عمل خواهند کرد.

ضمنا در انتهای محتوای سئو چنین شرکت هایی حتما باید دکمه فراخوان یا CTA وجود داشته باشد که به خوانندگان مطلب راهنمایی می کند قدم بعدی که باید بردارند چیست و این کار نقش اساسی در تبدیل یک بازدید کننده به موکل قانونی (مشتری شرکت های حقوقی) ایفا می کند.

مؤلفه های یک محتوا

نهایتا این مورد هم بخاطر داشته باشید، تمامی محتواهای با موضوع قانونی که تولید می کنید، باید شرکت حقوقی مدنظر شما فرد مورد اعتمادی برای ادیت آنها داشته باشد. حتی شاید بهتر باشد که چنین شرکت هایی چندین ادیتور داشته باشند تا حتی ریزترین اشتباهات علمی، دستوری و املایی را هم پیدا کنند.
فرد ادیتور نه تنها باید آشنایی پایه ای با علم حقوق داشته باشد بلکه باید به تمامی مؤلفه هایی که یک محتوای سئو را مورد تأیید قرار می دهد، تسلط داشته باشد.

5- تبلیغ کردن محتوا

بهترین حالت این است که وقتی در تولید محتوای سئو برای شرکت های حقوقی، تمامی موارد را رعایت کرده اید، مشتریان احتمالی که به دنبال اطلاعات حقوقی و قانونی هستند، به راحتی بتوانند با جستجوی ارگانیک به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

تولید محتوای سئو

این دقیقا همان اتفاقی است که وقتی محتوایی را منتشر می کنید، انتظار آن را دارید اما گاهی اوقات هم نباید صرفا منتشر کردن محتوای سئو آخرین مرحله کار باشد چرا که در برخی مواقع نیاز است که مقداری تبلیغات پیرامون آن انجام دهید.در واقع قدم بعدی پس از تولید محتوای سئو، تبلیغ آن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف نظیر linkedin، فیسبوک و twitter است.

به اشتراک گذاری محتوای خود در رسانه های اجتماعی مختلفی که در آنها اکانت کاربری دارید، نه تنها روشی ساده برای دسترسی پیدا کردن به مخاطبین است بلکه  به آنها تضمین می دهد که شما همیشه مطلبی برای پست کردن دارید.

 آدرس ایمیل کاری

البته رسانه های اجتماعی تنها فرصت هایی نیستند که می توانید محتوای خود را از طریق آن به اشتراک بگذارید، بلکه ایمیل هم بستر بسیار خوبی برای تبلیغ کردن محتواست.
اگر یک شرکت حقوقی آدرس ایمیل کاری منحصربفرد خود را دارد، می توانید از این آدرس ایمیل تجاری، استفاده کنید تا از طریق تولید محتوای جدید به مخاطبین هدف آنها بفهمانید که اگر نیاز به کمک داشتند، این شرکت بهترین گزینه است.

6- محاسبه نرخ تبدیل

پس از اینکه همه تلاش خود را برای تولید یک محتوای سئو عالی انجام دادید، نوبت به ارزیابی عملکرد و میزان اثرگذاری محتوا می رسد. همیشه هدف تولید محتوا این است که مشتریان جدیدی کسب کنید و چندین روش هم وجود دارند که به کمک آنها می توانید بفهمید محتوای سئو که تولید کرده اید، در یک حوزه خاص چقدر پیشرفت داشته است.

نگارش محتوای سئو

ابزارهایی مثل Google Analytics به شما اطلاعات دقیقی در مورد میزان اثرگذاری یک محتوای سئو روی فروش یا جذب مشتریان جدید می دهد. به همین منظور می توان با هماهنگی بخش مدیریت چک کرد که آیا از زمان انتشار محتواها، تغییر محسوسی در جذب مشتریان یا موکلین جدید ایجاد شده است یا خیر.
ضمنا در نگارش محتوای سئو، صبر داشتن بسیار مهم است و نباید انتظار داشته باشید که فورا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. وقتی نرخ تبدیل را چک می کنید به شما اطلاعات بسیار مفیدی می دهد که می توانید در استراتژی محتوای آینده خود بکار بگیرید.

استراتژی محتوای خود

وقتی یک شرکت حقوقی تازه در ابتدای راه استراتژی محتوای خود به سر می برد، نباید انتظار داشته باشد که در همان اوایل، بازگشت سرمایه بسیار خوبی برای خود رقم بزند چرا که این کار زمان می برد تا رفته رفته قدم های دقیقتر و بهتری بردارد.

خدمات حقوقی و محتوای سئو

محتوای سئو و بهینه سازی شده قطعا روشی مؤثر برای وب سایت شرکت های حقوقی است تا رتبه سایت خود را ارتقاء بخشیده و شانس خود را برای دیده شدن نزد مشتریانی که به خدمات حقوقی نیاز دارند بیشتر کنند.
محتوای سئو به هر شکلی که تولید شده باشد در جهت آموزش افکار عمومی در رابطه با موضوعات حقوقی و قانونی است تا در کنار آن به مخاطبین هدف بفهماند شرکتی که چنین مطالبی را منتشر می کند در ارائه خدمات، در رابطه با چنین مواردی تخصص و تجربه کافی را دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.