مقالات آموزشی

توجه به محتوای آموزشی و چگونه خاص می‌شود؟

مفید بود؟

محتوای آموزشی چیست و چگونه خاص می‌شود؟ ساختن یک محتوای آموزشی کار بسیار سختی است و هر شخصی نمی تواند به خوبی اقدام به ساخت محتوای آموزشی کند. بنابراین، نیاز است تا برای ساخت محتوای آموزشی، در اول کار بدانید که محتوای آموزشی چیست و چگونه ساخته می‌شود.
در این مقاله قرار است که به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی برای مخاطبین خود اقدام به ساخت محتوای آموزشی کنید.

ساخت محتوای آموزشی

ساختن یک محتوای آموزشی، نیازمند راهنمای گام به گام است، که ما در اینجا برای شما به طور کامل پوشش خواهیم داد و در ادامه به شما خواهیم گفت که محتوای آموزشی چیست.با ساختن محتوای آموزشی، می‌توانید به مخاطبین خود کمک کنید تا بتوانند از خدمات و یا محصولات سایت شما به خوبی استفاده کنند و از این جهت، رضایت مخاطبین خود را به دست آورید.

 

کسب رضایت از محصول

وقتی که مخاطبین شما اقدام به یادگیری کنند، در واقع تعامل شان با سایت شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه با استفاده کامل از محصول / خدمات شما و همچنین کسب رضایت از محصول، اقدام به تبلیغات برای شما خواهند کرد. بنابراین، در کمترین زمان ممکن شما شاهد تبلیغات غیر مستقیم از سوی مشتریان خود خواهید بود. در واقع، اینکه بدانید محتوای آموزشی چیست، بخشی از کار شما است و به طراحی سایت شما ربط مستقیمی دارد.

در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد که چگونه می‌توان اقدام به ساخت محتوای آموزشی کرد و همچنین یک لیست کامل برای شما گردآوری کردیم که با استفاده از آن می‌توانید محتوای آموزشی خود را شروع کرده و به مخاطبین ارائه دهید.

برای اینکه بدانید محتوای آموزشی چیست، باید از “چرا” و “چگونه” شروع کنید!

برای موفقیت نیاز است تا در ابتدا با چرا و چگونه شروع کنید تا بتوانید یک محتوای آموزشی مناسب سایت خود را تولید کنید. در همین ابتدا باید بدانید که بهترین محتوای آموزشی چیست.
پس از آن، نیاز است تا مشخص کنید که شما دقیقا چه کسی هستید، مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ چه افرادی قرار است تا این محتوای آموزشی را تماشا کند؟ محتوای آموزشی ساخته شده برای چه نوع افرادی مناسب است؟

 

 یک گام برای ساخت محتوای آموزشی

با پاسخ دادن به این سوالات، می‌توانید به مرحله بعدی بروید و یک گام برای ساخت محتوای آموزشی بردارید.
نشان دادن مسیر محتوا به کاربربه هنگامی که اقدام به ساخت محتوای آموزشی برای مخاطبین خود می‌کنید، باید یک راه / مسیر را برای مخاطب خود نشان دهید. مخاطب باید بداند که الان در کجای مسیر قرار گرفته است. در واقع محتوای آموزشی چیست؟

به فرض مثال، شما از شیراز به شهر تهران می‌روید. حدود دو ساعت است که از رانندگی شما می‌گذرد، آیا راضی هستید تا هیچ درکی از مسیر نداشته باشید و صرفا بدانید که مسیر را درست می‌روید. اما هیچ چیزی راجع به اینکه دقیقا کجا هستید و یا چند ساعت دیگر به مقصد می‌رسید، ندارید.مطمئنا برای شما این یک مسیر عذاب آور خواهد بود.

 نقشه راه محتوای آموزشی

بنابراین، این مثال را در ذهن خود داشته باشید، و ببینید که چه نیازی است تا به مخاطبین خود اقدام به ارائه نقشه محتوای آموزشی دهید.در واقع، با ارائه نقشه راه محتوای آموزشی، مخاطب راه خود را خیلی زودتر پیدا خواهد کرد و این راز ” محتوای آموزشی چیست” است.برای مثال، شما اقدام به ارائه یک محتوای آموزشی برنامه نویسی و یا تولید محتوا می‌کنید.

 برنامه نویسی سی شارپ

شما در محتوای آموزشی برنامه نویسی سی شارپ، قرار است تا کلاس‌ها، متغیرها، شی‌ها و… درس دهید.
حال اگر قرار باشد تا مخاطب نداند در قسمت بعدی قرار است چه چیزی را تدریس کنید، برای مخاطب عذاب آور است. ولی اگر مخاطب بداند که در قسمت بعدی دقیقا قرار است چه چیزی تدریس شود و درباره چه چیزی صحبت شود، می‌تواند به خوبی مسائل مختلف را درک کند.

نشان دادن مسیر به کاربر

یک مسئله دیگری که وجود دارد این است که مخاطب ممکن است یک چیزهایی از محتوای آموزشی شما را بداند و عجله داشته باشد که خیلی سریع یک مبحث را یاد بگیرد. با دانستن نقشه راه محتوا، برای مثال از بخش کلاس‌ها و متغیرها می‌گذرد و به سراغ OOP و یا دیگر مسائل می‌رود. مثل همین الان که شما مقاله ” محتوای آموزشی چیست و چگونه ساخته می‌شود” را مطالعه می‌کنید!پس نقشه راه محتوا می‌تواند به شما و دیگر مخاطبین کمک بسیار زیادی کند.

 

ساخت محتوای آموزشی چیست و چگونه می‌توان برای همگان یک محتوای آموزشی جذاب ساخت؟

محتوای آموزشی چیست و چگونه جذاب می‌شود؟ شما باید به نوعی محتوای آموزشی را تولید کنید که همگان بتوانند از آن استفاده کنند. در واقع، با وجود محتوایی که هیچ کس نداند چطور باید آن را مطالعه کند، هیچ کسی علاقه ای به مطالعه آن نخواهد داشت و حتی بازاریابی محتوا و بازاریابی تبلیغاتی برای محتوای آموزشی شما نیز، کاری بسیار دشوار و در اکثر مواقع، بی فایده است.

محتوای آموزشی جدید

پس به هنگام اینکه بدانید محتوای آموزشی چیست و چگونه ساخته می‌شود، توجه داشته باشید که در مراحل اولیه، این است که یک محتوای آموزشی تولید کنید که همگان بتوانند از آن استفاده لازم را داشته باشند.
برای اینکه بدانید محتوای آموزشی چیست و چگونه تولید می‌شود، مهمترین مسئله این است که ما نیازمند محتوای آموزشی جدید هستیم. در واقع مخاطب هیچ علاقه ای به یادگیری یک تکنولوژی قدیمی یا موضوعی که خیلی وقت است از آن گذشته و قدیمی شده است، ندارد.

 

شرکت مایکروسافت

چه کسی از سیستم عامل DOS استفاده می‌کند، چه کسی علاقه مند است از این پلتفرم استفاده کند؟ هیچ کس علاقه ای به سیستم قدیمی و طاقت فرسا DOS ندارد. سیستم عامل DOS یک سیستم عامل قدیمی از شرکت مایکروسافت است که صرفا برای اداره‌های سی یا چهل سال پیش تولید شده است و در دنیای امروزی هیچ فایده ای ندارد.

بنابراین، ساخت محتوای آموزشی کار با سیستم عامل DOS، مشتری چندانی را برای شما به وجود نمی آورد. ما در اینجا قصد توهین به سیستم عامل DOS را نداشتیم، بلکه می‌گوییم دیگر کسی از این سیستم عامل استفاده نمی کند و مخاطب نیازی به استفاده از این سیستم عامل ندارد مگر اینکه مجبور باشد و می‌تواند به راحتی با استفاده از برخی مقالات از آن استفاده لازم را داشته باشد.

سیستم عامل DOS

پس باید بدانید که به هنگام ساخت محتوای آموزشی، نیاز است تا از تکنولوژی‌های جدید در ویدیو و یا محتوای آموزشی متنی – پادکست خود استفاده کنید.
طولانی کردن محتوای آموزشی، شما را حرفه ای جلوه نمی دهد. دوست دارید یک مسئله را در طول چند دقیقه درک کنید؟ آیا شما علاقه مند هستید تا یک موضوع را به صورت 1 ساعت گوش فرا دهید و یا اینکه صرفا در 20 دقیقه یک موضوع را به خوبی یاد بگیرید؟
مطمئنا شما دوست دارید تا در کمترین زمان ممکن یک موضوع را فرا بگیرید و از آن استفاده لازم را داشته باشید. بنابراین، برای اینکه بدانید راز ساخت محتوای آموزشی چیست، این است که آن را ساده و کوتاه در نظر بگیرید.

ساخت دوره‌های آموزشی طولانی برای کسب درآمد بیشتر؟

اینکه بدانید محتوای آموزشی چیست و چگونه می‌توان آن را خیلی خوب ساخت، بسیار عالی است. بسیاری از سازندگان محتوای آموزشی فکر می‌کنند که اگر یک محتوای آموزشی طولانی را ایجاد کنند، می‌توانند با قیمت بیشتر به فروش برسانند و یا اینکه مخاطب رضایت بیشتری از این کار دارد. بلکه راز رضایت مخاطب این است که در کمترین زمان ممکن چیزی از مقاله / مطالب شما یاد بگیرد.

دوره آموزشی

برای مثال، دوره‌های آموزشی برنامه نویسی وجود دارد که بیش از 50 ساعت است. اما به نظر شما، آیا 50 ساعت کافی است؟ 50 ساعت واقعا حوصله آدم را سر می‌برد!نهایتا 15 الی 20 ساعت، برای این دوره آموزشی کافی است، قرار نیست که شما تا ابد با مخاطب همراه باشید.
هیچ کسی قرار نیست تا با دیدن یک دوره آموزشی، تبدیل به یک فرد حرفه ای و ماهر شود، بلکه مسیر حرفه ای شدن را یاد می‌گیرند.پس توجه کنید که نیاز است تا محتوای آموزشی را ساده و کوتاه در نظر بگیریم.

مسیر ساخت محتوای آموزشی

در این مقاله یاد گرفتیم که محتوای چیست و چگونه ساخته می‌شود. بسیاری از افراد و یا مدرسین، دقیقا نمی دانند که محتوای آموزشی چیست و باید از چه مسیری برای ساخت آن پیش بروند.
در این مقاله، به طور کلی برای شما ذکر شد که ساخت محتوای آموزشی چیست و باید چه روندهایی برای آن در پیش گرفت.

 

ارائه خدمات آموزشی به کاربر

اگر قصد دارید تا برای شرکت / سازمان و یا حتی مخاطبین / کاربران سایت خود اقدام به ساخت محتوای آموزشی کنید و دقیقا نمی دانید که از کجا باید شروع کرد و محتوای آموزشی چیست، می‌توانید از شرکت تولید محتوا رایا مارکتینگ کمک بگیرید.
شرکت دیجیتال رایا مارکتینگ، یک شرکت فعال در زمینه تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… است که به شما امکان این را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کرده و آن را دریافت کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.