مقالات آموزشی

توجه به آموزش اینستاگرام برای شروع کسب و کار

مفید بود؟

چگونه یکی از شبکه‌های اجتماعی را برای فعالیت خود انتخاب می‌کنید؟

مشخصا گزینه‌های زیادی وجود دارد. آیا شما در توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس و لینکدین عضو هستید؟ آیا در پینترست یا تامبلر فعالیت می‌کنید؟ اینستاگرام و واین چطور؟

چه تعداد شبکه اجتماعی را می‌توانید مدیریت کنید؟

فعالیت در اینستاگرام یک مشخصه قدرتمند دارد، البته اگر به آمار و ارقام تقریبی علاقه مند باشید. اینستاگرام 200 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و یک منبع بزرگ از محتوای تصویری را فراهم می‌کند، در حالی که همه ما می‌دانیم شبکه‌ی اجتماعی محرکی است که شباهتی به سایر شبکه‌های اجتماعی ندارد.

این برنامه یکی از 10 برنامه محبوب در بین گوشی‌های هوشمند با رشد تقریبا دو برابری نسبت به هر رقیبی است که در تصویر زیر موجود است.

 

رشد کاربران اینستاگرام

بیشتر به نظر می‌رسد که شرکت‌ها به طور پیش فرض از حساب کاربری توییتر و فیسبوک بهره مند هستند، اما انتخاب سوم آن‌ها یکی از برنامه‌های لینکدین، گوگل پلاس، INSTAGRAM و پینترست باشد. برای افرادی که از اینستاگرام در زندگی شخصی خود استفاده می‌کنند، افزودن اینستاگرام به برنامه تجاری تصمیم راحت‌تری می‌باشد.

  • اکنون سوال بعدی مطرح می‌شود: چگونه از اینستاگرام برای آغاز تجارت استفاده می‌کنید؟

این سوالی است که در این بخش به آن پاسخ می‌دهم. اگر شما نیز به دنبال آغاز کسب و کار در اینستاگرام هستید، می‌توانید روی هر سوال کلیک کنید تا به پاسخ آن برسید.

  • چگونه می‌توانم کار با اینستاگرام را شروع کنم؟ (جواب)
  • اندازه دقیق عکس‌های استفاده شده در اینستاگرام چقدر است؟ (جواب)
  • بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام کدامند؟ (جواب)
  • محرک خوب برای مشارکت چه می‌باشد؟ (جواب)
  • بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟ (جواب)
  • چگونه هشتگ‌ها کار می‌کنند؟ (جواب)
  • چه تعداد هشتگ مناسب است؟ (جواب)
  • چگونه عکس‌های اینستاگرام با فیسبوک و توییتر کار می‌کنند؟ (جواب)
  • چگونه می‌توانم تصویری را از رایانه شخصی اضافه کنم؟ (جواب)
  • چگونه می‌توانم مسابقه اینستاگرامی برگزار کنم؟ (جواب)
  • چه تفاوتی بین ویدیوهای اینستاگرام و واین وجود دارد؟ (جواب)
  • چگونه باید بیشترین خروجی را از اینستاگرام دریافت کرد؟ (جواب)

آموزش اینستاگرام: چگونه می‌توانم کار با اینستاگرام را شروع کنم؟

شما می‌توانید برنامه اینستاگرام را برای گوشی‌‌های اندروید و آی او اس دانلود کنید یا از طریق وب عکس‌ها را مشاهده کرده و کاربران را دنبال کنید. البته برای بارگذاری عکس، ویرایش و انتشار آن باید حتما از برنامه اقدام کنید، چرا که در حال حاضر هیچ راهی برای انجام این کار از طریق وب وجود ندارد.

در صورتی که یک برند تجاری هستید، راه‌های خلاقانه زیادی برای راه اندازی حساب کاربری وجود دارد. یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی که من دیده‌ام، مربوط به فروشگاه پوشاک koople بود که تا زمان فعال شدن حساب کاربری، شمارش معکوس روزانه برگزار می‌کرد.

آموزش اینستاگرام: اندازه دقیق عکس‌های استفاده شده در اینستاگرام چقدر است؟

تصاویر مربعی در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند.

تصاویر پروفایل 110 پیکسل در 110 پیکسل هستند.

سایز استاندارد تصاویر در اینستاگرام 612 پیکسل در 612 پیکسل است.

 تجارت اینستاگرامی

البته هر تصویری که گرفته می‌شود، می‌تواند تا 2048 پیکسل مربعی تغییر سایز داده شود تا در مکان‌های مختلف نسخه وب گنجانده شود. به عنوان نمونه، طرح موزاییکی که در بالای نمایه شما ظاهر می‌شود از هفت عکس محبوب گذشته شما ایجاد شده است. بزرگترین تصویر در این موزاییک 409 پیکسل در 409 پیکسل است. اگر تازه وارد این برنامه شوید، به محض انتشار 7 پست ابتدایی، این طرح برای تجارت اینستاگرامی شما نمایش داده می‌شود.در تصویر زیر نمایه موزاییکی buffer را مشاهده می‌کنید.

آموزش اینستاگرام: بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام کدامند؟ 

مانند توییتر و فیسبوک برنامه‌های آنالیز جانبی زیادی وجود دارند تا جهت انتشار بهتر پست‌های اینستاگرامی به شما کمک کنند. در ادامه 2 ابزار آنالیز بسیار مهم برای بهبود عملکرد اینستاگرام برای کسب و کار بررسی شده است:

Iconosquare یک مجموعه فوق العاده عمیق و البته رایگان از ابزارهای اینستاگرام است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد از طریق رابط کاربری درون آن، اینستاگرام خود را مرور و بررسی کنید و اطلاعات شگفت انگیزی درباره حساب کاربری خود مانند نمودار رشد، نرخ تعاملات، بهترین زمان برای پست کردن محتوا و بسیاری از موارد دیگر را استخراج کنید.

ابزار آنالیز اینستاگرام

Totems نیز یک ابزار تجزیه و تحلیل مخصوص برندها است. این برنامه تمام پایه‌های آماری اینستاگرام را پوشش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این برنامه شامل داشبورد تجزیه و تحلیل، نظارت بر هشتگ‌ها و قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. شروع قیمت این برنامه 149 دلار در ماه است.

 

آموزش اینستاگرام: محرک خوب برای مشارکت چه می‌باشد؟

اگر می‌خواهید نقطه دستیابی به موفقیت خود را با برندهای بزرگ تنظیم کنید، شما می‌توانید شماره‌های یکسانی که آن‌ها هدف قرار دادند را انتخاب کنید. سابل هریس از کمپانی Track Maven که پاییز گذشته گزارش کاملی درباره شرکت‌های فورچون جهانی 500 در اینستاگرام ارائه داد، خاطر نشان کرد که برندهای معتبر به طور متوسط 37 لایک و کامنت به ازای هر 1000 فالوور کسب می‌کنند.

شما می‌توانید شرکت خود را با این آمار مقایسه کنید. کافی است که دنبال کنندگان خود را در 0.037 ضرب کنید.

  •  اگر 1000 فالوور دارید، 37 لایک و کامنت را هدف قرار دهید.
  •  اگر 500 فالوور دارید، 19 لایک و کامنت را هدف قرار دهید.
  •  اگر 5000 فالوور دارید، 185 لایک و کامنت را هدف قرار دهید.

ما در اینستاگرام buffer حدود 618 فالوور داریم. بنابراین باید هدف گذاری ما 23 عکس العمل برای هر پست باشد. ( 4 مورد از 5 پست آخر ما به این هدف رسیده است. )

البته شاید انتظار نسبت کامنت و لایک نامتوازنی داشته باشید. Totems یک سرویس تجزیه و تحلیل اینستاگرام، پی برده است که میانگین توزیع مشارکت در هر پست، 1 کامنت به ازای 100 لایک است.

آموزش اینستاگرام: بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟

برنامه آنالیز SumAll درباره بهترین زمان برای انتشار پست  در 7 شبکه اجتماعی از جمله اینستاگرام تحقیقاتی انجام داد. یافته‌های آن برای موفقیت کسب و کار در اینستاگرام را می‌توانید بخوانید:

ساعت 5 تا 6 بعد از ظهر روزهای هفته

ساعت 8 شب دوشنبه ها و 6 بعد از  ظهر

اینفوگرافیک جذاب آن‌ها را در ادامه با حضور تمامی شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید. اینستاگرام در وسط این اینفوگرافیک قرار دارد.

وبلاگ Stay Classy

ماهیت موبایلی اینستاگرام زمان بندی را کمی از فیسبوک و توییتر متفاوت کرده است. چرا که دو برنامه دیگر تنها از طریق رایانه قابلیت دسترسی دارند. (برنامه اینستاگرام نیز در وب موجود است اما فعالیت در اینستاگرام مختص گوشی‌های هوشمند است. ) همراهی تلفن همراه برای استفاده از اینستاگرام، منحنی بهترین زمان را برای این برنامه کمی مسطح تر کرده است. چون که برنامه در هر زمانی در دسترس بوده و در جیب یا کیف شما حضور دارد.

SumAll همچنین به اصل Burrito نیز اشاره می‌کند. اولین بار این مفهوم در وبلاگ Stay Classy توسط داریان رودریگز هیمان معرفی شد. عموما شما می‌خواهید مردم را در زمان بیکاری به سمت خود بکشانید، مثلا زمانی که در حال خوردن بوریتو هستند. همچنین تمایل دارید بتوانید زمانی که شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند، در اینستاگرام ظاهر شوید.

پست‌های شما باید زمانی که افراد بیکار هستند، منتشر شوند تا نظر آن‌ها را جلب کنند!

نظر دیگری که در مورد زمانبندی وجود دارد، تبلیغات آخر شب است که قبلا درباره آن صحبت کردیم. در اصل شما باید زمانی پست بگذارید، که کسی پستی نمی‌گذارد، یعنی زمانی که نویز کمتری در شبکه وجود دارد.

اگر آماده آزمایش هستید، با زمان‌های مشخص شده توسط SumAll شروع کنید و از طریق اصل Burrito و اثر تبلیغات آخر شب بهره ببرید تا بهترین زمان برای حساب کاربری خود را پیدا کنید.

( همچنین می‌توانید آماری عالی از بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای کسب و کار خود را از طریق Iconosquare و Totems پیدا کنید. )

آموزش اینستاگرام: چگونه هشتگ‌ها کار می‌کنند؟

شاید بهترین راه برای دیده شدن عکس و ویدیو در اینستاگرام، افزودن هشتگ باشد. هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا افراد بیشتری عکس و ویدیو شما را تماشا کنند، بدون این که حتی شما را دنبال کرده باشند. همچنین هشتگ‌ها برای برندسازی عالی هستند، به خصوص زمانی که در کمپین بازاریابی شرکت کرده باشید.

برچسب‌هایی که در ذهن دارید را جستجو کنید!

هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار آن‌هایی هستند که ممکن است برای کلمات کلیدی در توضیحات عکس شما مناسب باشند یا در بین جامعه محبوب واقع شوند. یک راه سریع برای دیدن اینکه کدام برچسب‌ها برای عکس شما مناسب هستند این است که برچسب‌هایی که در ذهن دارید را جستجو کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند میزان محبوبیت یک هشتگ و اینکه آیا آن برای رقابت مناسب خواهد بود یا نه را محاسبه کنید.

 

 برچسب‌های محبوب

در میان برچسب‌های محبوب، اینستاگرام تعدادی از برچسب‌های رایج دارد که جامعه به طور مرتب از آنها استفاده می‌کند. برای برچسب های بیشتر نیز، Webstagram لیستی از 100 هشتگ برتر که در حال حاضر استفاده می‌شوند، ارائه می‌دهد. چه تعداد  از موارد زیر را می‌شناسید؟

  • #throwbackthursday یا  #tbt
  • #ootd (Outfit of the Day)
  •  #selfie
  •  #FromWhereIStand

دان زارلا طی تحقیقی تاثیر هشتگ روی تعداد لایک عکس‌ها را بررسی کرد. تحلیل او بیش از یک میلیون عکس را در بر می‌گرفت و متوجه شد که موثرترین هشتگ‌ها به رفتار متقابل ختم می‌شوند.

اگر به علم سلفی علاقه دارید، زارلا درباره آن نیز تحقیقاتی انجام داده است

هشتگ‌های برنددار در صورتی که توسط محتواهای تولید شده توسط کاربر خلق شوند، بسیار مفید می‌باشند. اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک مثال بررسی کنیم: یک شرکت کمپینی ایجاد می‌کند تا طرفداران خود را تشویق به ارسال عکس کند. از طرفداران خواسته می‌شود عکس‌های خود را با یک هشتگ برنددار که شرکت انتخاب می‌کند برچسب گذاری کنند.

تیم بازاریابی می‌تواند این هشتگ را ردیابی کند تا ببیند چه چیزهایی ارسال شده است و موارد ارسالی به منبع ثابت محتوای تولید شده توسط کاربر تبدیل می‌شود. Lululemon این کار را با تبلیغ هشتگ thesweatlife# انجام می‌دهد. تصاویر ارسال شده نیز انتخاب می‌شوند تا در وب سایت Lululemon به اشتراک گذاشته شوند.

آموزش اینستاگرام: چه تعداد هشتگ مناسب است؟ 

آیا می‌دانستید که اینستاگرام تعداد هشتگ‌هایی که در یک عکس می‌توانید استفاده کنید را محدود کرده است. ( سقف برچسب 30 عدد است. )

در این عکس 30 هشتگ در یک پست مشاهده می‌شود.

تعداد هشتگ‌ها در اینستاگرام

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که قانون طلایی هشتگ‌ها متوقف شدن در عدد پنج است. این یک محدودیت منطقی است زیرا پنج هشتگ انعطاف کافی برای برچسب زدن به مهمترین عناصر شما را ایفا می‌کند. همچنین این محدودیت توضیحات را تمیز نگه می‌دارد و به خوانایی بهتر توضیحات کمک می‌کند. از دیدگاه این افراد پنج هشتگ یا کمتر یک عدد عالی برای هشتگ‌های پست اینستاگرام برای کسب و کار است.

اما برای دریافت لایک چه تعداد هشتگ بهتر است؟ مکس وولف بیش از 120 هزار عکس اینستاگرامی را تحلیل کرد تا به رابطه تعداد هشتگ و میزان لایک پی ببرد. یافته‌های وی بسیار جالب است: هرچه تعداد هشتگ بیشتری به کار ببرید، لایک بیشتری نیز دریافت می‌کنید.

رابطه هشتگ با لایک

اعداد وولف نشان می‌دهد که استفاده از حداکثر هشتگ‌ها به افزایش بیشتر اعداد و ارقام تجارت اینستاگرامی شما کمک می‌کند. این اقدام جسورانه است و حتی ممکن است تجربه بدی برای مخاطبین نیز ایجاد کند. با این وجود این تصمیم پیچیده به شما وابستگی دارد.آیا می‌خواهید روی زیبایی حساب خود تمرکز کنید یا به فکر رشد کسب و کار در اینستاگرام هستید؟

آموزش اینستاگرام: چگونه عکس‌های اینستاگرام با فیسبوک و توییتر کار می‌کنند؟

اینستاگرام اجازه لینکدهی حساب‌های کاربری را می‌دهد. این امکان وجود دارد تا پستی را منتشر کنید و سپس آن پست به صورت خودکار در توییتر و فیسبوک منتشر شود. هر شخصی نگرش متفاوتی به مسائل دارد.

در فیسبوک پست بدون شکاف منتشر می‌شود. عکس‌های شما دقیقا مشابه چیزی است که در اینستاگرام وجود دارد، تمامی لینک‌‎ها، توضیحات، هشتگ‌ها و سایر موارد مانند هم می‌باشند.

پست پیوندی

در توییتر داستان فرق می‌کند. تصاویر به همان شکل قابل مشاهده نیستند. مثلا، پست اینستاگرام به عنوان پست پیوندی ظاهر می‌شود. متن توضیحات به صورت متن ساده در به روز رسانی نشان داده می شود و سپس پیوندی برای اینستاگرام ظاهر می شود.

آیا می‌توانید با زیبا بودن این فرد کنار بیایید؟ ملاقات کنید بچه اورانگوتان را در مرکز حیات وحش ماتانگ …. http://t.co/n7PjVXPhzj

آموزش اینستاگرام: چگونه می‌توانم تصویری را از رایانه شخصی اضافه کنم؟

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید اول تصویرتان را در کامپیوتر خلق کنید و سپس آن را در اینستاگرام منتشر کنید. برخی از برندها عکس‌هایی با وضوح بالا از دوربین می‌خواهند، دیگران نیز تمایل دارند تا عکس‌های گرافیکی زیبا منتشر کنند. همچنین شما می‌توانید محتوای قبلا ایجاد شده را دوباره پست کنید.

خوشبختانه بارگذاری عکس از طریق کامپیوتر ساده است!

کاربران اندروید می‌توانند گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنند و فایل‌هایی که می‌خواهند را به گوشی منتقل کنند.کاربران آی او اس می‌توانند به icloud متصل شوند. به این ترتیب با بارگذاری عکس روی فضای ابری، آن‌ها را روی گوشی خود منتقل کنند.

یکی از حساب‌های شگفت انگیز اینستاگرام که تصاویر زیادی بارگذاری کرده است، GoPro است. این شرکت عکس های گرفته شده با استفاده از دوربین‌های GoPro را برجسته می‌کند و بنابراین باید آنها را از طریق کامپیوتر به اینستاگرام اضافه می‌کند.

آموزش اینستاگرام: چگونه می‌توانم مسابقه اینستاگرامی برگزار کنم؟ 

مسابقات می‌توانند راهی فوق العاده برای افزایش فالوورهای اینستاگرام باشند، به شرط این که همه چیز را به درستی انجام دهید و قوانین فعالیت در اینستاگرام را بشناسید. وبلاگ Totems دارای مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ساده برای ایجاد یک مسابقه موفق در اینستاگرام است. این دستورها را با هم می‌خوانیم:

  •  تعیین اهداف
  •  تعریف فاکتورهای کلیدی
  •  انتخاب هشتگ ( مانند کاتالیزور برای محتوا خواهد بود. )
  •  انتخاب روش تعیین برندگان
  • تنظیم قوانین برای شرکت کنندگان ( شرایط و ضوابط )
  •  پخش زنده: تبلیغ و راه اندازی مسابقه
  • حمایت از مسابقه
  •  پیگیری شرکت کنندگان

آموزش اینستاگرام: بهترین برنامه جانبی برای استفاده در اینستاگرام چیست؟

علاوه بر فیلترها و ابزارهای موجود در این برنامه، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که به شما امکان ویرایش و آپلود تصاویر را می‌دهند. در ادامه با برخی از بهترین برنامه‌ها آشنا می‌شویم:

  • برنامه Instaframe: برای ایجاد اختلاط رنگ در تصاویر
  •  برنامه Squareready: برای تبدیل عکس‌های مستطیلی به مربعی بدون برش
  •  برنامه Picfx: با برخورداری از بیش از 100 فیلتر و افکت
  •  برنامه Camera+: همه کاره برای عکاسی و ویرایش

آموزش اینستاگرام: چه تفاوتی بین ویدیوهای اینستاگرام و واین وجود دارد؟

دو سرویس میکرو ویدئویی یکی پس از دیگری در سال 2013 راه اندازی شدند. ( ابتدا کاربرد واین برای ضبط بود)، و از آن زمان به بعد ارتباط تنگاتنگی با هم داشتند. بیشترین شباهت آنها در کوتاهی ویدیوها است: ویدیوهای اینستاگرام حداکثر 15 ثانیه زمان دارند. ویدیوهای واین نیز به طور ماکزیمم به اندازه 6 عدد شمارش می‌شوند.

هر دو برنامه به شما اجازه می‌دهند تا صحنه‌ها را کات کنید و با هم ویرایش نمایید. همچنین هر دو برنامه شامل صدا هستند. اما چند تفاوت اساسی وجود دارد:

  • فیلم های اینستاگرام مانند عکس‌های اینستاگرام دارای فیلتر هستند.
  • ویدیوهای اینستاگرام با فیس بوک خوب هماهنگ می‌‎شوند، در حالی که ویدیوهای واین با توییتر سازگاری بهتری دارند.
  •  اینستاگرام 200 میلیون کاربر دارد. واین 40 میلیون کاربر دارد.

آموزش اینستاگرام: چگونه باید بیشترین خروجی را از این برنامه برای تجارت اینستاگرامی خود دریافت کرد؟

تا کنون، ما جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد اینستاگرام برای مشاغل را ارائه کرده‌ایم. همچنین به همان اندازه توصیه هایی در مورد دریافت خروجی بهتر از این برنامه وجود دارد.

در Buffer، ما هیجان زده بودیم که سری جدید Week in The Life را امتحان کنیم که در آن هر هفته یک عضو جدید مدیریت تیم حساب کاربری را بر عهده می‌گیرد و تصاویر را از هر کجا که هستند به اشتراک می گذارد. دیدن این تصاویر عالی است.

 افزایش ناگهانی موضوعات هشتگی

اینستاگرام فرصت‌های بی‌شماری را برای آزمایش و تست مواردی که بهترین عملکرد را به شما می‌دهند، اعطا می‌کند: مانند افزایش ناگهانی موضوعات هشتگی مانند Throwback Thursday، برگزاری مسابقات، اشتراک گذاری عکس های پشت صحنه از شرکت شما. در اینجا چند توصیه دیگر نیز وجود دارد:

  •  پیوسته پست منتشر کنید و از فشار زیاد در مورد نام تجاری یا محصول خود اجتناب کنید.
  • به جای نشان دادن خود محصول، آن چه مردم می‌توانند با محصول شما انجام دهند را نمایش دهید.

تجارت اینستاگرامی

استراتژی اینستاگرام شما شامل چه مواردی می‌شود؟

چیزهای زیادی در مورد اینستاگرام و پتانسیل آن برای برندها موجود است. یعنی روش‌های دیگری برای به اشتراک گذاشتن شرکت شما و ایجاد پیوند با کاربران وجود دارد.

به نظر شما چه چیزی بهترین عملکرد را در اینستاگرام دارد؟ شما چه چیزی را تست کرده‌اید؟ اگر هنوز در حال در مورد ورود یا عدم ورود به اینستاگرام تصمیم نگرفته‌اید، دوست دارم آنچه در تصمیم گیری شما دخیل است را بدانم. عالی است که عقاید شما را در نظرات بخوانم.

راهنمای جامع محتوای تصویری

اگر شما این پست را دوست داشتید، ممکن است که شما همچنین راهنمای جامع محتوای تصویری: علم، ابزار و استراتژی ساخت تصاویر کشنده، راهنمای نهایی برای رسانه‌های اجتماعی موبایلی: استراتژی‌های تلفن و تبلت برای توییتر، فیسبوک، لینکدین وگوگل پلاس را دوست داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.