مقالات آموزشی

کاربرد B2B در اینستاگرام و نکاتی در این خصوص

مفید بود؟

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه است. همین باعث می شود که اینستاگرام برای برند های B2B فضای فوق العاده برای تبلیغات باشد. امروزه هزاران برند و سازمان B2B وجود دارند که برای افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان خود از این شبکۀ اجتماعی استفاده می کنند. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با B2B در اینستاگرام توضیح داده ایم.

B2B در اینستاگرام

  • از محتوای واقعی استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باید عکاسی استوک و عکاسی تبلیغاتی ای را که صحنه سازی شده اند فراموش کنید. برای فعالیت B2B باید به سراغ کار های واقعی بروید؛ زیرا مشتریان و مخاطبان شما محتوایی را می خواهند که معتبر باشد و فرهنگ کاری و محصولات شما را به طور واقعی نشان دهد.

محتوا های زنده مانند لایو می تواند ایدۀ خوبی باشد. استفاده از محتوا های زنده به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود بهتر ارتباط برقرار کنید و مشتریان بالقوۀ خود را پیدا کنید. البته برای B2B در اینستاگرام توجه داشته باشید محتوا های بیش از حد تخصصی ممکن است کمتر نظر مخاطبان را جلب کند. به همین خاطر سعی کنید در محتوا های خود کمی با مخاطبان خود دوستانه رفتار کنید تا مشتریان به شما نزدیک تر شوند و احساس بهتری نسبت به برند شما داشته باشند.

  • با دیگران تعامل داشته باشید.

برای پیشرفت فقط به تولید محتوا فکر نکنید. وظیفۀ شما فقط ارسال محتوا برای کاربران نیست. گاهی اوقات سعی کنید به دیگر حساب ها نیز سر بزنید. با کسانی که در حوزۀ کاری شما مشغول به کار هستند ارتباط برقرار کنید. برای مثال لایک کردن برخی از مطالب آن ها و گذاشتن کامنت می تواند به پیشرفت شما و آشنا شدن با دیگر کسب و کار ها به شما کمک کند.

در کسب و کار های B2B در اینستاگرام اگر برای تعامل با دیگران وقت بگذارید، به احتمال بسیار زیاد آن ها نیز برای تعامل با شما وقت می گذارند. برای مثال آن ها نیز ممکن است که پست های شما را لایک کنند و برای شما کامنت بگذارند. همین می تواند به پیشرفت شما کمک بزرگی کند.

  •  از بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید.

برای آشنایی با B2B در اینستاگرام باید بدانید که یکی از مهم ترین قسمت های حساب شما بیو است. زیرا بیو تنها قسمتی است که می توانید در آن لینک وب سایت خود را بگذارید؛ زیرا امکان قرار دادن لینک در کپشن پست ها و دیگر قسمت ها وجود ندارد. شما می توانید حداکثر ۱۵۰ کاراکتر را در بیو خود قرار دهید. بخشی از این ۱۵۰ کاراکتر می تواند لینک سایت شما باشد.

البته امکان قرار دادن لینک در استوری ها نیز وجود دارد؛ ولی استوری ها محدودیت زمانی دارند. استوری های شما بعد از ۲۴ ساعت از بین می روند و نمی توانند دائمی باشند؛ اما هنوز هم قابلیتی فوق العاده برای قرار دادن لینک سایت حساب اینستاگرامی شما هستند.

  • سعی کنید برای هر پست خود یک داستان داشته باشید.

برای B2B در اینستاگرام لازم است که خلاق باشید. کسب و کار هایی که داستان های جالب برای هر پست خود روایت می کنند و خلاقیت به خرج می دهند مخاطبان بیشتری جذب می کنند. تمرکز خود را فقط روی پست ها و انتشار عکس و ویدیو نگذارید. سعی کنید با استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام اسلایدی از عکس ها و ویدیو های جذاب ایجاد کنید که وقتی که در کنار هم قرار می گیرند داستانی جذاب را برای مخاطب شما روایت کنند.

  • مغرور نشوید.

اگر در B2B در اینستاگرام موفق شده اید هرگز نباید مغرور شوید؛ زیرا برخی از معیار ها نمی توانند به خوبی نشانگر موفقیت شما باشند. برای مثال هر چه پست های شما بیشتر لایک بخورند، جذب کامنت در اینستاگرام را افزایش دهید یا استوری های شما بازدید بیشتری داشته باشند بهتر است؛ اما برای اینکه متوجه شوید محتوای شما واقعا مفید بوده است یا خیر باید به دنبال کاربرانی باشید که به محتوا های شما واکنش نشان داده اند و درمورد آن نظرات خود را بیان کرده اند. همیشه به کاربرانی که نظراتشان را با شما در میان می گذارند اهمیت بدهید و سعی کنید با پاسخ دادن به سوالات کاربران خواندن نظراتشان از وضعیت خود آگاه شوید. در واقع این نظر کاربران است که نشان می دهد شما چقدر خوب عمل می کنید.

نتیجه گیری

اینستاگرام یک مکان فوق العاده برای رشد کسب و کار های B2B است. البته برای رشد این شبکۀ اجتماعی لازم است که به نکات بسیار زیادی دقت کرد تا بتوان موفق شد. برای آشنایی بیشتر شما با B2B در اینستاگرام برخی از مهم ترین نکاتی که برای استفاده از این شبکۀ اجتماعی باید رعایت کنید را نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.