محتوا گذاری چیست؟ آیا تا به حال راجع به تولید محتوا و محتوا گذاری چیزی شنیده اید؟ اگر یک کسب وکار آنلاین راه اندازی کرده اید و قصد دارید که افراد زیادی را به سایت خود دعوت کنید. یکی از راه های بازاریابی و پیدا کردن مخاطب مورد نظر شما، محتوا گذاری است. با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری راجع به این موضوع به دست آورید.
با توسعه اینترنت و شبکه های جهانی و رشد دانش برنامه نویسی، طراحی سایت و ایجاد فروشگاه آنلاین به یک روند رو به رشد تبدیل شده است، مخصوصاً در ایران که به سرعت در حال اوج گیری است. همه ی افرادی که فروشگاه آنلاین ایجاد کرده اند درحال تولید محتوا و به روز رسانی آن می باشند. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و هنوز اقدام نکرده اید، زودتر حرکت کنید تا از غافله عقب نمانده اید.
محتوا گذاری چیست؟
به چیدمان و قرار دادن محتویات در صفحات وب سایت مربوطه مانند عکس، متن، ویدیو، فایل صوتی و … که همه ی آن ها مربوط به آن سایت باشد، گفته می شود.
شرکت رایا مارکتینگ با بکارگیری جدید ترین متد ها در زمینه محتوا نویسی، طراحی سایت و برنامه نویسی و … این امکان را برای شما فراهم می کند که شما به راحتی و در کم ترین زمان ممکن و طبق برنامه ریزی به هدف خود دست پیدا کنید. به راحتی از سلیقه مشتریان خود با خبر شوید. یکی از مهم ترین اصول زیبایی و کارایی و عملکرد یک وب سایت، نحوه محتوا گذاری می باشد. محتوا گذاری مهم ترین اصل یک وب سایت می باشد.
اگر شما به دلیل مشغله کاری و یا عدم تخصص و یا هر علت دیگری فرصت محتوا گذاری در سایت را ندارید می توانید از شرکت رایا مارکتینگ کمک بخواهید، کافی است به ما اعتماد کنید.
متخصصان شرکت با چیدمانی مناسب و به کاربردن بهترین ماژول ها در هر زمینه کاری و برای هر شرکتی می توانند محتوا گذاری مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورند. افراد ماهر و خبره در این بخش ظاهر سایت شما به شکیل ترین شکل ممکن طراحی می کنند و مهم ترین مسئله این است که اصول و قواعد سئو را نیز مدنظر قرار می دهند. این باعث می شود که رتبه شما به مرور زمان در سایت گوگل بالا برود و شما به راحتی جایگاه اول را از آن خود کنید. یکی از اصول راه اندازی هر سایتی رعایت اصول بهینه سازی است.
نحوه محتوا گذاری سایت در صفحه اصلی سایت
• ایجاد پاراگراف در محتوا گذاری سایت
باید یک پاراگراف توضیح کامل درباره زمینه کاری خود و به طور کلی در مورد فعالیت شرکت خود در صفحه اصلی سایت ایجاد کنید. باید در هر پاراگراف که نوشته می شود، حدوداً 150 کلمه قرار گیرد. هر خط نباید طولانی باشد. از کلمات کلید اصلی نیز باید در پاراگراف استفاده شود.
• بهینه سازی محتوا گذاری در صفحه اول
محتوا گذاری در هر یک از صفحات سایت باید شامل مطالبی باشد که با موضوع کسب وکار همخوانی داشته باشد و در یک جهت باشد. یکی از موارد مهم دیگر در محتوا نویسی این است که نباید از محتوا های دیگر وب سایت ها کپی برداری کنید. باید از مطالب پر بار استفاده کنید و در عین حال خوانا و قابل فهم، این مسئله نشان دهنده اعتبار و تخصص شماست. از کلمات و جملات بی ربط پرهیز کنید. باید محتوا برای مخاطب سودمند باشد و پاسخگوی نیاز های مخاطب باشد.
استفاده از کلمات کلید اصلی و کلمات کلیدی فرعی در متن بسیار مهم است و یکی از موارد اصول سئو محتوا می باشد. که باید از کلمات کلیدی به تعداد کافی در متن استفاده شود. یعنی نباید تعداد بیش از حد و یا کم باشد.
اگر تمامی اصول تولید محتوا و محتوا گذاری در سایت را رعایت کنید، شک نداشته باشید که به سرعت رتبه بالایی را در موتورهای جستجو به دست می آورید. برای این کار می توانید از افراد خبره کمک بگیرید. رایا مارکتینگ با در اختیار داشتن متخصصان و افراد خبره در این حوزه شما را به هدفتان نزدیک می کنند.
تولید محتوا و محتوا گذاری در سایت باید به گونه ای دسته بندی و یا طبقه بندی شود که مخاطب به راحتی و بدون هیچ سردرگمی به آن ها دست پیدا کند.
• تصاویر در محتوا گذاری
تصاویر مناسب و با کیفیت و مرتبط نیز خیلی تاثیر گذار خواهد بود. اگر به جنبه ی بصری در بازاریابی توجه کنید متوجه منظور ما خواهید شد. همیشه تصاویر جالب و با کیفیت توجه مخاطب را زودتر از متن به خود جلب می کند و در ذهن ناخودآگاه مخاطب ثبت خواهد شد، درنتیجه تاثیر بیش تری دارد. استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط به صفحات سایت شما جلوه می دهد. اگر تصاویر شما مرتبط با محصولات شما می باشد، حتماً در کیفیت آن دقت کنید.
• ایجاد متن در محتوا گذاری سایت
فقط نوشتن متن کافی نیست، باید از فونت های مناسب نیز در متن استفاده کنید. می توانید از فونت های درشت تر و هایلایت شده و یا رنگی استفاده کنید. اندازه فونت تیتر و زیر تیتر ها با فونت موضوع متفاوت باشد. اندازه فونت به گونه ای باشد که مخاطب مجبور به بزرگ نمایی نباشد. باید حتماً از تگ های H در متن استفاده کنید. این تگ ها در محتوا گذاری بسیار اهمیت دارند. مثلاً تگ H1 برای سرتیتر و تگH2 برای زیر عنوان ها مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید برای اینکه مخاطب به راحتی به سایر مطالب سایت شما نیز دسترسی داشته باشد از لینک استفاده کنید. لینک نیز می تواند یک هدایتگر خوب باشد و مخاطب را ترغیب کند که به سایر صفحات سایت شما نیز وارد شود.
نکته ی دیگر این است که به عنوان و زیر عنوان ها نیز دقت کنید. قبل از هر چیزی عنوان است که مخاطب را به سمت سایت شما می کشاند. اگر محتوا بیانگر نیاز مخاطب باشد، مخاطب نیز به دنبال نیاز خود به سمت سایت شما حرکت می کند.
همیشه به دنبال بیان مطالب مثبت نباشید، گاهی اوقات مخاطب علاوه بر این که به دنبال مزایا می گردد به دنبال معایب نیز می باشد. می توانید از مقایسه و یا از نقطه نظرات سایر مخاطبان نیز کمک بگیرید.