مقالات آموزشی

بررسی ۹ تاکتیک برای استفاده از قدرت اینستاگرام در بازاریابی اجتماعی

مفید بود؟

آیا هنوز از اینستاگرام استفاده می کنید؟ بیایید ببینیم چگونه این بستر اجتماعی عالی می تواند به نفع شما در مسیر بازاریابی اجتماعی پیش رود. شاید شما هم مثل من فکر کنید. آیا شما هم فکر می کنید اینستاگرام از آن دسته شبکه های اجتماعی نیست که به درد شما بخورد؟ من به هیچ وجه در این زمینه متخصص نیستم، اما چند نکته وجود دارد که از زمان افتتاح یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام یاد گرفته ام. بیایید شروع کنیم و ببینیم چگونه این بستر اجتماعی عالی می تواند در زمینه بازاریابی اجتماعی به شما کمک کند.

چرا از اینستاگرام استفاده کنیم؟

در ابتدا سوال اینجاست که چرا اینثدر مهم است که اینستاگرام فعال باشید؟
در چند سال گذشته، اینستاگرام رشد چشمگیری داشته است. Pew Research نشان می دهد که تعداد افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند از سال 2012 چندین برابر شده است، بنابراین مشارکت در آن بسیار پرسود است.

 

Sprout Social

همچنین بر اساس مطالعه Pew Research، وقتی صحبت از تعامل با کاربران می شود، تقریباً 59 درصد از کاربران اینستاگرام هر روز از آن استفاده می کنند. این امر باعث می شود که محتوایی ثابت در این اپلیکیشن منتشر شود.
Sprout Social خاطرنشان می کند که پست های اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم ها جذابیت بیشتری دارند. برندهایی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند 58 برابر بیشتر از سایر پلتفرم ها، از جمله فیس بوک، نرخ تعامل داشته اند.

بازاریابی اجتماعی

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه آمار خود اینستاگرام بروید تا این موارد بسیار زیبا را ببینید. افراد در اینستاگرام به طور متوسط بیش از 80 میلیون عکس در روز به اشتراک می گذارند و 3.5 میلیارد لایک برای این پست ها ثبت می شود.بنابراین همانطور که می بینید اینستاگرام قطعاً مجرایی است که در استراتژی مربوط به بازاریابی اجتماعی خود به آن نیاز دارید.

“اما اگر بیزینس من چندان محتوای بصری جالبی نداشته باشد چطور؟”

این سوال اولیه من هم بود.
فرقی نمی کند که شرکت شما از نظر محتوای بصری تامین می شود یا خیر، شما همچنان می توانید با اینستاگرام شاهد یک بازاریابی اجتماعی عالی باشید. من شخصا از ارسال پست ها و استوری هایی از روزمره ی خود در آنجا به عنوان منبع تامین محتوای بصری و پست، استفاده کردم. راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از اینستاگرام استفاده کنید که اگر شما از نظر محتوای بصری هم چیز شگفت انگیزی برای ارائه نداشته باشید، اما همچنان برایتان جواب دهد.

  • 9 Tactics to Utilize the Power of Instagram in Your Social Marketing

تجربه من از اینستاگرام (تا اینجای کار)

در ماه جولای امسال، من یک کاربر غیر اینستاگرامی بودم. سرانجام، در ماه اوت، تیم بازاریابی اجتماعی من و در نهایت خود من اولین حساب کاربری خود را در اینستاگرام باز کردیم. من شگفت زده شدم وقتی فهمیدم چه چیزی را از دست داده بودیم. از طریق مشارکت و تعامل 100٪ واقعی، بدون هیچ گونه تلاش شخص ثالث از طرف ما، و فقط با تلاش های مشارکت مستقیم، ما نزدیک به 200 دنبال کننده به دست آورده ایم. و هر پس جدیدی که ارسال می کنیم 40+ لایک، همراه با کامنت ها و DM های فراوانی جمع آوری می کند.

شبکه های اجتماعی جدید 

این در حال حاضر بسیار جذاب تر از آنچه که ما در صفحه فیس بوک خود دیده ایم است. همچنین، متوجه شده ام که تعداد زیادی از آژانس های بازاریابی که به مشتریان هدف ما نزدیک می شوند، از اینستاگرام استفاده می کنند، و از اینکه چگونه می توانم سریعا با آنها ارتباط برقرار کنم و تعامل داشته باشم شگفت زده شده ام. داشتن اکانت اینستاگرام حتی منجر به جذب چند مخاطب ایمیلی هم شده است. همه اینها از آنجایی شروع کرد که من به راه اندازی یک اکانت برای شرکتم در یکی از شبکه های اجتماعی جدید فکر می کردم که چند ماه قبل تقریبا اینطور به نظر می رسید که ارزشش را نخواهد داشت.

9 روش عالی برای بیشترین بهره گیری از اینستاگرام

1. یک برنامه عالی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

از اصول اولیه در اینجا شروع کنید. ربکا اپلتون از Wordtracker می گوید که یک راه عالی برای استفاده بیشتر از اینستاگرام، ایجاد یک برنامه زمانی دقیق و رعایت آن است.
اینستاگرام چندان رسمی به نظر نمی رسد و این بدان معناست که بسیاری از شرکت ها هنگام ارسال مطلب در این اپ، کمی سست می شوند. با این حال، برنامه ریزی برای اینستاگرام به همان اندازه ی هر پلتفرم دیگری اهمیت دارد.

 

می توانید هر چند روز یک بار تا یک هفته یک بار تایم های مختلف زمانی را امتحان کنید تا ببینید میزان تعامل افراد با پیج شما در هر کدام چگونه پیش می رود. ربکا همچنین عنوان می کند که شرکت خطوط هوایی ویرجین فقط یک بار در هفته پست می گذارد اما نتایج بسیار خوبی را در رسانه های اجتماعی دریافت می کند.

2. تصاویر شما باید با کیفیت بالا باشند.

ممکن است فکر کنید که هر از چند گاهی می توانید از چند تصویر با کیفیت پایین استفاده کنید. شاید شما یک میم خنده دار دیدید که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید اما تصویر مات است و بسیار وحشتناک به نظر می رسد.
شما باید اطمینان حاصل کنید که هرگز هیچ چیزی را با کیفیت پایین ارسال نمی کنید، مهم نیست که آن میم چقدر خنده دار باشد. اگر واقعا می خواهید آن را به اشتراک بگذارید، پس باید به دنبال یک تصویر با کیفیت بهتر باشید.
یک مثال عالی تصویر Dominos Pizza است. در حالی که قطعاً سرگرم کننده است، کیفیت پایین عکسها واقعاً جذابیت موضوع را از بین می برد

 ابزار برای ایجاد تصاویر

در عوض، از تصاویر باکیفیت محصولات خود استفاده کنید، با تلفن هوشمند خود عکس های عالی بگیرید و مطمئن شوید که همه چیز درجه یک باشد. شما حتی می توانید تصاویر یا میم های نقل قول فوق العاده خود را با اپلیکیشن هایی مانند Canva ادیت کنید، و اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که دارید بهترین تصویر ممکن برای اینستاگرام است. من از این ابزار برای ایجاد تصاویری که در اینستاگرام خود نشان داده ایم استفاده می کنم، مانند این:

3. از هشتگ ها به خوبی استفاده کنید (و از آنها زیاد استفاده کنید).

هشتگ ها قایق نجات شما در بحث تعامل با اینستاگرام هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید و به خوبی هم استفاده می کنید.همانطور که در پست من در بالا مشاهده می کنید، من از هشتگ ها استفاده می کنم و تا به حال تعداد زیادی فالوور و لایک از آنها دریافت کرده ایم.

کلمات کلیدی مربوطه را تگ کنید تا مطمئن شوید که به مخاطب مناسب دسترسی دارید. به عنوان مثال، اگر لوازم حمام می فروشید، #حمام را و هر چیزی که به محصولات شما مربوط می شود مانند #حمام_حبابی و غیره را هشتگ گذاری کنید. به راحتی می توان فهمید که کدام هشتگ ها بیشترین جذابیت را دارند. هنگامی که شروع به تایپ # و کلمه خود می کنید، اینستاگرام تعداد پست هایی را که درباره آن کلمه گذاشته شده است نشان می دهد.

استفاده از هشتگ های زیاد 

Hashtagify.me یک ابزار عالی برای مشاهده هشتگ های مرتبط یا “کلمات کلیدی” است که می توانید از آن ها استفاده کنید. فقط کافی است کلمه توصیف کننده اصلی خود را تایپ کنید تا یک ابر شبکه ای از کلمات مشابه برای استفاده ظاهر شود.
از استفاده از هشتگ های زیاد نیز نترسید. Quick Sprout آماری واقعاً شگفت انگیز را نشان می دهد: پست های اینستاگرامی که دارای 11، بله 11 هشتگ یا بیشتر هستند، 71٪ بیشتر افراد را با خود درگیر می کنند.

4. تصاویر و فیلم های اینستاگرامتان را در سایت خود قرار دهید.

یکی دیگر از راه های عالی برای به دست آوردن نتایج خوب از حساب اینستاگرام خود، جاسازی تصاویر و فیلم های خود در سایتتان است. می توانید این کار را از طریق پست های وبلاگی انجام دهید یا افزونه ای داشته باشید که به حساب شما متصل شده و تصاویر خود را در جایی در کنار وب سایتتان به اشتراک بگذارد.
این می تواند راهی عالی برای تبلیغ حساب جدید شما برای افرادی باشد که مرتباً از سایت شما بازدید می کنند و مشتریان شما را دنبال می نمایند.

5. برخی از برنامه های فوق العاده مفید اینستاگرام را پیدا و از آنها استفاده کنید.

وقتی نوبت به استفاده از قدرت اینستاگرام می رسد، برنامه های کمکی، بهترین دوست های شما هستند. برنامه های دیگری را که می توانند به بیشتر دیده شدن شما کمک کنند، نادیده نگیرید.
تعدادی برنامه وجود دارد که می توانید برای بهبود تصاویر خود انتخاب کنید. شما می توانید عکاسی خود را بهبود بخشیده و همچنین تعامل بسیار خوبی از مشتریان دریافت کنید.
برنامه هایی که به شما امکان پست مجدد پست های عالی مشتریانتان را می دهند، فراموش نکنید که به ایجاد یک رابطه بین تجارت و مشتری کمک می کند و باعث توسعه نام تجاری شما می شود.

6. از اینستاگرام به عنوان یک فرصت عالی برای شبکه سازی استفاده کنید.

به عنوان یک فرد تجاری، می دانید که شبکه، منبع حیات دنیای تجارت است. این موضوع شما را در ارتباط با رهبران صنایع و افراد همفکرتان قرار می دهد و به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
خوب، اگر به شما بگویم اینستاگرام در واقع یک فرصت شگفت انگیز دیگر برای ارتباط با کسانی است که در صنعت شما هستند، چه؟

قبلاً اشاره کردم که چگونه متوجه شده ام اینستاگرام مکانی عالی برای شبکه سازی است. از آنجا که اینستاگرام افراد را از طریق عکس و تصاویر به یکدیگر متصل می کند، شبکه سازی در اینستاگرام بسیار ساده است.
به گفته کیم گرست در هافینگتون پست، شما می توانید با برقراری ارتباط با دیگران از طریق عکس و لایک، دنبال کردن دیگران پس از دنبال کردن شما و البته استفاده از هشتگ ها، با افراد بسیاری ارتباط مفید برقرار کنید.

7. از تبلیغات اینستاگرام برای شرکت خود استفاده کنید.

وقتی صحبت از تبلیغات اینستاگرام به میان می آید، مطمئنا یاد برخی از مزاحم ترین تبلیغات موجود می افتید. زمانی بود که فقط برندهای اصلی می توانستند از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنند، اما آیا شما هم می توانید از آنها برای شرکت خود استفاده کنید؟ بله.
استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای تجارت شما مناسب خواهد بود. فرمت های تبلیغاتی جدید بسیار خوبی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن بهترین نوع برای شما و کسب و کار خود در اینستاگرام استفاده کنید.

8. هرگز لینک هایی را در کپشن عکس اینستاگرام خود به اشتراک نگذارید.

بدون شک وسوسه انگیز است که لینک هایی را در کپشن های خود در اینستاگرام قرار دهید، اینطور نیست؟
با این حال، این لینک ها به لینک های قابل کلیک برای دنبال کنندگان اینستاگرام شما تبدیل نمی شوند. فقط شبیه مجموعه ای از کاراکترها به نظر می رسند که برای بینندگان شما آزاردهنده است.

 

در عوض، وقتی چیزی در مورد یک محصول یا خدمات خود ارسال می کنید، افراد را به کلیک روی لینک موجود در بیوگرافی خود راهنمایی کنید. آنها می توانند به راحتی روی آن کلیک کرده و به سایت شما سر بزنند تا همه ی چیزهایی را که ارائه می دهید را بررسی نمایند. هنگام ویرایش بیوگرافی، لینک خود را در قسمت “لینک” قرار دهید و آن را در پست خود ذکر کنید.

9. آمار صفحه اینستاگرام خود را دنبال کنید و برای اطمینان از رشد مداوم، آن را دستکاری کنید.

نکته آخر، همیشه اطمینان حاصل کنید که آمار اینستاگرام خود را دنبال کنید تا برند خود را تحت نظر داشته باشید. شما می توانید این کار را با یک بررسی ساده انجام دهید و ببینید چند وقت یکبار مردم با پست های شما درگیر می شوند و به نظر می رسد که افراد کدام عکس ها را بیشتر می پسندند.
همچنین، می توانید از ابزارهای تحلیلی فوق العاده ای مانند Iconosquare برای یادگیری بهتر فعالیت های حساب کاربری خود و همچنین عادات دنبال کننده هایتان استفاده کنید.

اگر عکس نگیرید انگار اتفاق نیفتاده بوده!

ممکن است شما محصولات درجه یکی داشته باشید، اما به قول معروف، اگر عکس نگیرید انگار اتفاق نیفتاده بوده است، یعنی انگار که حتی چنین محصولی وجود ندارد. پس عکس های خود را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید و از همان عکس ها برای جذب خوانندگان، بینندگان و مشتریان جدید استفاده کنید. حضور در این پلتفرم ساده و سرگرم کننده واقعاً می تواند به شما در گسترش و دستیابی به جمعیتی وسیع تر از مشتریان نسبت به قبل کمک کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.