مقالات آموزشی

برررسی راهنمای ایجاد یک محتوای بی‌نظیر: ۵ نکته برای ایجاد محتوای مفید

مفید بود؟

همیشه کاربران نیاز به محتوای مفید دارند. آیا نمی‌دانید که چگونه محتوایی را بسازید که واقعاً ارزشمند باشد و موجب تعامل واقعی با مخاطبان شود؟ در این مقاله یک راهنمای عالی برای نوشتن محتوای باکیفیت و مفید ارائه شده است. نوشتن محتوای مفید و ارزشمند برای خوانندگان شما باید مبنای اصلی هر استراتژی بازاریابی محتوا

باشد.

بدون ارائه محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود، مطالبی منتشر شده توسط مخاطبان شما نادیده گرفته می‌شوند. مطمئناً عامل اصلی در ایجاد هر نوع محتوایی، باید مخاطبان شما باشد. حتی اگر محتوای شما برای مخاطبان مفید باشد، اگر ازنظر آن‏ها جذاب و ارزشمند نباشد، به هیچ وجه مفید نخواهد بود. با در نظر گرفتن این قانون طلایی، در این مقاله چند دستورالعمل برای ایجاد محتوای مفید ارائه شده است که موجب می‌شود مخاطبان شما آن را بخوانند و به اشتراک بگذارند.

5 نکته برای ایجاد محتوای مفید و ارزشمند که منجر به افزایش کسب درآمد، رضایت خوانندگان و حتی فروش می‌شود

1. محتوای خود را بر اساس یک سری اهداف مشخص ایجاد کنید

برای شروع کار، همیشه باید محتوای را بر اساس اهداف روشن ایجاد کنید. اگر محتوای شما نتواند اهداف بازاریابی محتوای شما دنبال کند، تلاش شما برای ایجاد، انتشار و توزیع آن، ارزشی ندارد. به عنوان مثال، یکی ازایجاد اهداف محتوای شما در سال آینده این است که حداقل پنج محتوا باید در 10 صفحه برتر گوگل، رتبه بندی شود. این هدف به این معنی است که شما باید محتوای سئوی هدفمند را با کلمات کلیدی عالی بنویسید.

اکنون، یک وبلاگ را تصور کنید. برخی از اخبار سئوی مهم به تازگی منتشر شده است و شما می‌خواهید در مورد آن بنویسید. با این حال، موضوع این محتوای مفید به مخاطبان شما یا هدف جستجوی آن‌ها ارتباطی ندارد و انتخاب کلمه کلیدی مناسب که بتواند در طی یک سال محتوای شما را رتبه بندی کند، دشوار است. در این حالت چه کاری باید انجام دهید؟ این ایده به شما در رسیدن به هدف اصلی شما در ایجاد محتوای مفید کمک نمی‌کند؛ زیرا برای مخاطبان شما مفید نخواهد بود. با این نمودار می‌توانید به بررسی تمام ایده های وبلاگ خود بپردازید زیرا دقیقاً نحوه عملکرد روند ایجاد محتوا را نشان می‌دهد:

 

وبلاگ HubSpot به عنوان یک مثال خوب است که از اهداف مرتبط با محتوا استفاده کرده است. در صفحه درباره آن‌ها، این شرکت مأموریت خود را “تغییر شیوه تجارت و فروش در کسب و کارها ” از طریق استراتژی‌های ورودی بیان می‌کند.

 

 

این مثال واقعاً بزرگ است، زیرا نشان می‌دهد حتی بیانیه مأموریت شما می‌تواند مسیر اهداف محتوای شما را تعیین کند و به شما کمک می‌کند که چه نوع محتوایی را در جهان منتشر کنید. این وبلاگ وابسته به رهبری قابل اعتماد است که مستقیماً با مأموریت بزرگ HubSpot ارتباط دارد:

 

2. بر محتواهای اصلی سئو تمرکز کنید

محتوای اصلی شامل مهم‌ترین محتواهایی است که شما ایجاد خواهید کرد. این نوع محتوا شامل مقاله‌ هایی است  که باید رتبه اول را در SERPs داشته باشد. اگر وقت بگذارید تا باکیفیت‌ترین و عمیق‌ترین محتوای خود بسازید، شما یک مسیر بسیار طولانی را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود و بازده سرمایه گذاری طی کرده اید.

در این بخش چند نکته وجود دارد که برای ایجاد محتوای اصلی ارائه شده است:

  • برای به ایجاد یک محتوای اصلی، ترجیحاً باید هر بخش از محتوا را با یک کلمه کلیدی قوی بنویسید که به طور بالقوه می‌تواند رتبه بندی سایت شما را در گوگل بالا ببرد.
  • اگر تعداد زیادی وبلاگ مختلف دارید که زوایای مختلف یک موضوع را پوشش می‌دهند، بهترین موضوع را انتخاب کنید تا مبنای ایجاد محتوای شما شود.
  • پست اصلی را به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید بسیار عمیق و خواندنی است، سپس از همه پست‌های مرتبط به آن پست، لینک دهید. با این کار به گوگل نشان می‌دهید که این محتوا بسیار مهم است.

از طریق فرمهای زیر، محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را به یک وبلاگ اصلی تبدیل کند:

  • راهنمای اصلی
  • مروری بر موضوعات و توضیحات
  • جامعیت در نحوه ارسال پست‌های مختلف

یک پست وبلاگ از Yoast مثال خوبی از محتوای اصلی (SEO Copywriting: The Ultimate Guide) است. این محتوا یک مطلب طولانی است که حول یک کلمه کلیدی مهم متمرکز شده است و عمیقاً وارد فرآیند بهینه سازی کلمات کلیدی وبلاگ‌ها می‌شود:

 

همچنین Yoast به مطالب مرتبطی که درباره همان موضوع ایجاد کرده است، لینک می‌دهد. این مطالب از اهمیت کمتری برخوردارند، اما هنوز هم برای هرکسی که در این زمینه به دنبال مطالب بیشتری است، ارزش دارند.

3. یک محتوا قوی را به چندین روش بازیابی کنید

پس از ایجاد یک محتوای قوی، می‌توانید آن را بازیابی کنید و محتواهای مفیدتری را از طریق آن پست ایجاد کنید. در این تکنیک می‌توانید از کارهایی که قبلاً برای محتوای موردنظر انجام داده اید، استفاده کنید. این کار بسیار مفیدتر از تکنیک ایجاد محتوای اصلی وبلاگ است.

  • ایجاد برگه های نقل قول

به عنوان مثال، می‌توانید نقل قول‌های مهم را از وبلاگ استخراج کنید و برگه های نقل قول را در Canva طراحی کنید. می‌توانید از این موارد برای افزودن جذابیت بصری به محتوای خود، تجزیه و تحلیل متن و ارائه آن‌ها به صورت یک پاورپوینت استفاده کنید. کافی است با ایجاد یک حساب کاربری رایگان وارد Canva شوید و عبارت “presentation” را جستجو کنید تا الگوهای از پیش طراحی شده و حرفه ای موردنظر خود را پیدا کنید.

 

 

 

  • قرار دادن یک فایل PDF را در کنار وبلاگ

یکی دیگر از راه‌های عالی برای استفاده مجدد از مطالب مفید، ایجاد یک نسخه PDF از وبلاگ است که خوانندگان می‌توانند آن دانلود کرده و ذخیره کنند. بسیاری از برنامه ها گزینه ای برای ایجاد فایل PDF از اسناد را ارائه می‌دهند، از جمله Microsoft Word و.Google Docs.  وبلاگ خود را در برنامه دلخواه خود کپی و پیست کنید، متن را هر طور مایلید قالب بندی و طراحی کنید و سپس آن را برای آپلود کردن در وبلاگ ذخیره کنید.

در Google Docs، به File> Download as> PDF Document (.pdf) بروید.

 

در Microsoft Word، به File> Save As بروید. مکانی را که می‌خواهید فایل را ذخیره کنید انتخاب کنید، سپس در قسمت پایین Save as نوع فایل را PDF را انتخاب کنید.

 

هنگامی که یک فایل اسلاید یا PDF دارید، می‌توانید این گزینه های اضافی را به عنوان لیدمگنت ارائه دهید. یا می‌توانید اسلایدها را به طور جداگانه از طریق لینک به وبلاگ اصلی، در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. وجود این موارد اضافی در وبلاگ، برای شما و مخاطبان شما مفید خواهد بود.

Ann Handley از تکنیک بازیابی محتوا به خوبی استفاده کرد. او یک تیم در Visual.ly داشت که یک اینفوگرافیک را بر اساس محتوای ” 12 مرحله ای نوشتن GPS” ایجاد کرد که متن کامل آن در کتاب “همه می‌نویسند ” پوشش داده شده است. این مثال ثابت می‌کند که حتی طولانی‌ترین محتوا هم می‌تواند به شکل مفیدی مورداستفاده قرار گیرد.

 

4. محتوای آگاهی از برند را ایجاد کنید

محتوای مفید دیگری که بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابان از آن چندان استفاده نمی‏کنند، محتوای آگاهی از برند است. این نوع محتوا تمام مطالبی را دربر می‏گیرد که موجب می‌شود مخاطبان شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند. به‌طورکلی، این نوع محتوا کمی خاص‌تر از راهنماها، نحوه ایجاد پست‏ها یا مقاله ها است. مفید بودن محتوای آگاهی از برند به دلیل وجود اطلاعات ارزشمند در آن نیست. این نوع محتوا بیشتر جنبه سرگرمی یا ایجاد علاقه در مخاطبان دارد.

شفافیت، صداقت، اصالت و داستان وار بودن از موارد مفیدی هستند که باید هنگام ایجاد محتوای آگاهی از برند در نظر داشته باشید. در مورد ایجاد انواع محتوای آگاهی از برند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد پست‌های فصلی.
  • ساخت اینفوگرافیک و فیلم‏های سرگرم کننده.
  • اطلاعات در مورد به روز رسانی محصول یا تیم که شامل آگهی‌ها، مصاحبه ها و غیره هستند.
  • نوشتن داستان‌هایی درباره موفقیت‌ها، شکست‌ها، گزارش‌ها کنفرانس‌ها و غیره.

یک مثال عالی از محتوای آگاهی از برند CoSchedule: The Ultimate Holiday Gift List for Marketers است.

 

این محتوا چند ویژگی را در برمی‌گیرد:

  • فصلی است
  • سرگرم کننده است
  • یک داستان است
  • ایده های مفیدی را ارائه می‌دهد.

مزیت این نوع محتوا این است که به‌طورکلی گردآوری اطلاعات آن آسان است و از انجام آن سرگرم خواهید شد.

 

5. از ایجاد محتوا فقط به خاطر ایجاد محتوا خودداری کنید

آخرین نکات مهم برای ایجاد محتوای مفید شامل موارد زیر است:

  • محتوا را فقط برای پست کردن آن ایجاد نکنید.
  • ایجاد محتوا باعجله زیاد، کپی و تقلب یا ضعیف بودن متن محتوا موجب عدم مفید بودن آن خواهد شد.
  • نوشتن یک پست وبلاگ بدون بررسی کلمات کلیدی و موضوعات مختلف، بدون در نظر گرفتن اهداف، یا بدون عدم تطابق آن با نیازها و انتظارات مخاطبان به شما ضربه خواهد زد.

مطالب مفید همیشه ابتدا در موتورهای جستجو بررسی می‌شوند. اگر شما برای محتوای خود تحقیق کرده باشید و تلاش کرده اید تا محتوای مفیدی را بنویسید، شانس بیشتری برای کسب ترافیک بالا، تعامل بیشتر با مخاطبان، افزایش نرخ بازگشت سرمایه دارید. به صورت استراتژیک محتوای مفید یک محتوای برنامه ریزی شده است

آیا می‌خواهید محتوای مفیدی ایجاد کنید که واقعاً برای مردم ارزشمند باشد؟ شما فقط با تحقیقات استراتژیک، برنامه ریزی و اصلاح برنامه ریزی قبلی خود می‌توانید محتوای مفیدی را که موردنیاز کاربران شما است، ایجاد کنید تا به اهداف خود دست‌ یابید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.