مفید بود؟

تولید محتوا یکی از روش ‌های موثر بازاریابی آنلاین می‌باشد که در حال ‌حاضر مورد توجه قرار گرفته است‌. ما در ادامه قصد داریم برای شما چند پیشنهاد تولید محتوا را مطرح کنیم و به شما کمک کنیم تا از این ایده ‌ها بهره ببرید و به تولید محتوا بپردازید. به ‌عنوان کسی که در کسب‌ و کار اینترنتی فعالیت دارد، شما قطعا اهمیت تولید انواع گوناگون محتوا را می‌دانید. فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید چه نوع محتوایی تولید کنید. به‌ هر حال برای این‌ که روند تولید را شروع کنید، باید یک موضوع داشته باشید. موضوعی که شما انتخاب می‌کنید، علاوه ‌بر این که باید جذابیت زیادی داشته باشد؛ باید مرتبط با کسب ‌و کار و تخصص شما نیز باشد.

روش‌ های گوناگون و زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند بخش خلاق مغز خودتان را بیدار کنید. این موضوع باعث میشود تا بتوانید موضوع تولید محتوای مناسبی را پیدا کنید. اما اگر به‌ دنبال ایده ‌های هستید تا بتوانید با پرورش آن‌ ها یک محتوای نوین طراحی کنید و یا حتی می‌خواهید از ایده ‌های حاضر و آماده بهره‌ ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کنید. توجه کنید که هر چه ایده‌ های شما خلاقانه‌تر، جذاب‌تر و مرتبط‌تر باشند، شانس موفقیت محتوایی که تولید می‌کنید بیشتر می‌شود.

قبل از مطالعه متن زیر پیشنهاد میکنیم مقاله جذاب چگونه به تولید محتوا بدون چهره بپردازیم؟ را مطالعه نمایید

 

چند پیشنهاد تولید محتوا

توجه کنید که بی‌نهایت ایده وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند به تولید محتوا بپردازید. ما در ادامه برخی از مناسب‌ترین و مفیدترین این ایده ‌ها را برای شما آورده‌ایم تا بتوانیم یک پیشنهاد تولید محتوای مناسب به شما ارائه دهیم.

تولید محتوای خبری و اطلاع ‌رسانی 

دسته اول محتوا هایی که می‌توانند در لیست پیشنهاد تولید محتوا قرار بگیرند، محتوای خبری و اطلاع ‌رسانی می‌باشند. کاربران هنگامی ‌که در فضای مجازی می‌چرخند، به ‌دنبال کسب اطلاعات هستند. شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید. یعنی با تولید محتوای مناسب که اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه می‌دهد، از آن ها بازدید و انرژی بگیرید. فرقی نمی‌کند که شما در چه زمینه‌ی تخصصی فعالیت می‌کنید؛ همواره می‌توانید روی اخبار و اطلاعات تخصصی خود مانور بدهید تا به جذب مخاطبین بپردازید. شما می‌توانید حتی یک بخش جداگانه در صفحه و یا سایت خودتان ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به کسب‌ و کار خود و اخبار را در آن بخش قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا هم رتبه سایت شما افزایش پیدا کند و هم اگر در شبکه اجتماعی مانند instagram فعالیت می‌کنید؛ بازدید های شما بیشتر شود. برای این ‌که بتوانید به جذب مخاطب بپردازید، باید تیتر های بسیار جذابی برای محتوا های خبری و اطلاع ‌رسانی خودتان نگارش کنید.

 

تولید محتوا در رابطه با خاطرات

پیشنهاد تولید محتوای دیگر، نگارش یک متن در رابطه با خاطراتتان می‌باشد. شما می‌توانید خاطرات مربوط به پیشرفت کسب ‌و کار خود و یا اتفاقاتی که در این مسیر برای شما افتاده را بیان کنید. علاوه‌ بر بیان خاطرات،  از المان‌ها و فاکتور های گوناگون استفاده کنید تا بتوانید جذابیت خاطره خود را بیشتر کنید. شما می‌توانید با سرگرم کردن مخاطب، احساس خوبی را در او ایجاد کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید این است که باید حتما خاطرات واقعی و ورژن واقع ‌بینانه آن را تعریف کنید. به ‌هیچ ‌عنوان به‌ دنبال اغراق بیش ‌از حد نباشید. تنها از المان ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند جنبه طنز خاطره شما را بالاتر ببرند‌. خاطره ‌نویسی می‌تواند با اهداف گوناگونی مانند سرگرم ‌کننده، ترغیب‌کننده و … منتشر شوند. این شما هستید که می‌توانید با پیشینه‌ای که دارید مخاطب را تنها سرگرم کنید، یا او را به سمت انجام یک کار سوق دهید.

تولید محتوای نقد و بررسی 

مورد دیگری که می‌تواند به ‌عنوان یک پیشنهاد تولید محتوا شناخته شود، محتوای مربوط به نقد و بررسی می‌باشد. شما می‌توانید در حوزه تخصصی خود به نقد و بررسی دو محصول، دو خدمت، دو اپلیکیشن، دو شبکه اجتماعی و … بپردازید. همیشه محتوای نقد و بررسی کاربران زیادی دارد. زیرا این محتوا می‌تواند تصمیم‌گیری مخاطبین را راحت‌تر کند. نکته ای که شما هنگام تولید این نوع محتوا باید به آن دقت داشته باشید، نقد منصفانه است. شما به ‌عنوان یک فعال فضای مجازی اگر می‌خواهید توجه مخاطب را به خودتان جذب کنید؛ باید کاملاً واقع‌ بینانه و منصفانه به نقد دو محصول بپردازید. از هیچ‌ چیز نترسید.‌ اگر درحال نقد بین دو محصول هستید که یکی از آن محصولات ساخته و تولید شده شما می‌باشد، بدون هیچ‌ گونه ترس و ابایی کاملاً واقع‌ بینانه ویژگی ‌های آن را بررسی کنید. این‌ موضوع باعث می‌شود تا کاربر و  مخاطب  راحت‌تر به شما اعتماد کند.

اگر شما سابقه فعالیت در فضای مجازی را داشته باشید، قطعا می‌دانید که برای پیشرفت در فضای مجازی اعتماد کاربر از هر گنجینه‌ای با ارزش‌تر می‌باشد. به‌ هیچ ‌عنوان دروغ ‌پردازی نکنید. زیرا حتی اگر یک نفر از کاربران شما از حقیقت مطلع باشد، می‌تواند تأثیر مخربی روی صفحه شما بگذارد. مخاطبان شما افراد باهوشی هستند، سعی نکنید تا آن ‌ها را گول بزنید. نقد واقع ‌بینانه‌ای داشته باشید و در نقدی که می‌کنید نکته‌ای کاربردی را به مخاطب ارائه دهید و یک راه چاره‌ای خوب را جلوی پای او بگذارید تا مخاطب نیز از دیدن محتوای شما لذت ببرد.

 

از نظر سنجی استفاده کنید

پیشنهاد تولید محتوای بعدی، استفاده و بهره بردن از نظرسنجی می‌باشد. بسیاری از سایت‌ ها و کانال ‌ها در شبکه ‌های مجازی از این روش استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با نظر سنجی هم یک اطلاعات کلی و آماری در رابطه با یک موضوع خاص بدست بیاورید و هم مخاطبین را به سمت خودتان جذب کنید. اگر برای نظر سنجی خود جوایزی در نظر بگیرید روند برگزاری نظرسنجی هیجان ‌انگیزتر و پرطرفدارتر برگزار خواهد شد.  نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از یک ابزار انگیزه دهنده میباشد. برای مثال می‌توانید جوایزی را در نظر بگیرید که می‌دانید مخاطبانتان به آن ها نیاز دارند. ایده ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا به برگزاری یک نظرسنجی بپردازید. برای مثال شما می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید تا اهداف سال پیش رو، برنامه‌ریزی سال پیش رو، شغل مورد علاقه، نظرشان در رابطه با یک محصول، نیازشان به دوره‌ های آموزشی و … اطلاعاتی به شما بدهند.

به تولید محتوای فروشگاهی بپردازید

درصد بسیار زیادی از افرادی که دنبال پیشنهاد تولید محتوا هستند، معمولاً فروشندگان در فضای مجازی هستند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به فروش محصول و ارائه خدمات می‌پردازید، می‌توانید به تولید محتوای فروشگاهی بپردازید. محتوای فروشگاهی می‌تواند با هدف شناساندن مشخصات یک محصول و خدمات یک  کسب‌ و کار مورد استفاده قرار بگیرد. شما باید در این بستر تلاش کنید تا به‌ طور کامل در رابطه با ویژگی‌ های محصول خود و مزایای آن صحبت کنید. توجه کنید که در هنگام نوشتن محتوای فروشگاهی، بهتر است که شما بیشتر روی مزایای محصول دقت و توجه داشته باشید. اما می‌توانید برخی کم‌ و کاستی ‌های محصول خودتان را نیز بیان کنید. توجه کنید که محتوایی که تولید می‌کنید به‌ هیچ‌ عنوان نباید کپی شده باشد. بهتر است که شما به ارگانیک بودن محتوا خود دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید جذابیت آن را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرید.

 

به همکاران تازه‌ کار خود کمک کنید 

پیشنهاد تولید محتوای دیگر، کمک به همکارانی می‌باشد که به ‌تازگی در زمینه تخصصی شما فعالیت می‌کنند. فرقی نمی‌کند که روش درآمد شما از چه طریقی است. اگر به ‌دنبال پیشنهاد تولید محتوا برای جذب بازدید هستید، این ایده، ایده‌ای شگفت ‌انگیز و بسیار کاربردی می‌باشد. در این زمینه شما می‌توانید از تجربیات و علمی که در سال ‌های کار کردن به دست آورده‌اید بهره ببرید، تا بتوانید به جذب مخاطب بپردازید. در این محتوا می‌توانید به کاربران بگویید که بهتر است که برای شروع کار چه اقداماتی را انجام دهند؟ چگونه به هدف مد نظر خودشان برسند؟ در این راه باید چقدر سختی بکشند؟ چقدر انرژی بگذارند؟ چقدر زمان و هزینه صرف کنند؟ می‌توانید هنگام تولید محتوای این‌چنینی روند اطلاع‌ رسانی را در پیش بگیرید تا یک محتوای کاربردی و پرطرف‌دار تولید کنید.

محتوا تولید کنید و در آن به سوالات مخاطبین پاسخ دهید 

پیشنهاد تولید محتوای دیگر، همکاری و مشارکت با مخاطبین می‌باشد. در این نوع محتوا شما باید در یک بازه زمانی خاص از کاربران و مشتریانتان بخواهید هر سوالی که دارند از شما بپرسند. در ادامه یک نشست برگزار کنید و در این نشست دانه به دانه سوالات مخاطبین را بخوانید و به برخی از آن‌ ها پاسخی را ارائه ‌دهید. توجه نمایید که از گذشته ‌های دور تاکنون همواره تعامل با مخاطب یکی از اصول اصلی و مهم برای پیشرفت کسب ‌و کار می‌باشد. شما برای این ‌که بتوانید ارتباط تنگاتنگ خود با مخاطب را حفظ کنید، به روش ‌های این ‌چنینی نیاز دارید. با استفاده از این پیشنهاد تولید محتوا، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم یک محتوای پرطرف‌دار تولید کنید و هم ارتباط تنگاتنگ خود با مخاطب را حفظ کنید. سعی کنید که از کاربران بخواهید که درباره یک موضوع و بستر خاص از شما سوال بپرسند تا بتوانید پاسخ ‌های مرتبط‌تر و منظم‌تری را داشته باشید.

یک محتوا در رابطه با یک موضوع خاص را تولید کنید و به معرفی برترین‌ها بپردازید 

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند به تولید محتوا بپردازید و در دسته لیست پیشنهاد تولید محتوا قرار میگیرد، معرفی برترین ‌ها می‌باشد. برترین ‌ها همواره مورد علاقه مخاطبین می‌باشند. شما در زمینه تخصصی و فعالیت خود می‌توانید برترین محصولات، خدمات سایت ‌ها، بستر های اطلاع‌ رسانی و … را بررسی کنید. با این کار شما می‌توانید راحت‌تر توجه مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید.

 

جمع‌بندی

در این محتوا لیستی را برای شما ارائه دادیم که این لیست شامل انواع مختلف پیشنهاد تولید محتوا می‌شود. این لیست‌ شامل پیشنهاداتی می‌شود که طرف‌داران زیادی دارند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر ایده دیگری که به ‌نظر شما به ‌عنوان یک فعال فضای مجازی طرف‌دار دارد، می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. اگر شما تازه‌کار هستید و به‌ دنبال پیشنهادات گوناگون در این زمینه هستید؛ این لیست می‌تواند یک شروع مناسب را برای شما رقم بزند. البته برخی از این موارد را باید هنگامی ‌که کسب‌ و کارتان کمی پیشرفت کرد مورد استفاده قرار دهید. یعنی برای مثال این‌ که شما از تجربیاتتان با کاربران تان بگویید، نیاز به تجربه حداقل دو الی سه‌ساله دارد. به‌ هر حال خود شما ذهن فعالی دارید و می‌توانید با بررسی و تحلیل تشخیص دهید که کدام یک از این پیشنهاد ها برای شما در حال حاضر مناسب و کدام یک نامناسب می‌باشند.

اگر برای پیشنهاد تولید محتوا و یا حتی روند تولید محتوا دچار مشکل هستید و نیاز به کمک دارید، می‌توانید به سایت رایا مارکتینگ مراجعه فرمایید. این سایت به شما کمک می‌کند تا با تحلیل و بررسی، انواع گوناگون و محتوا هایی را تولید کنید که دقیقاً برای شما مناسب می‌باشند. اگر قرار است در محتوا های خودتان در رابطه با اطلاعات کلی صحبت کنید، می‌توانید کار تولید محتوا را به این شرکت بسپارید. این شرکت در زمینه تولید انواع مختلف محتوا فعالیت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین محتوا ها بهره ببرید. شما می‌توانید محتوا های خود را در قالب ‌های صوتی، ویدیویی، انیمیشن و از همه مهم‌تر متنی سفارش دهید و منتظر بمانید تا آن‌ ها را تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.