مفید بود؟

فرق رپرتاژ با بک لینک چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم با شما درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم. بک لینک توسط لری پیج ابداع شد. او معتقد بود که هرچه لینک بیشتری به یک سایت بدهیم آن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. بلک لینک و رپورتاژ هر دو در سئو تاثیرات مثبتی می‌گذارند از این جهت برای تبلیغات اینترنتی و رونق بخشیدن به کسب و کار ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

رایامارکتینگ شما را در این مقاله به صورت کامل با بک لینک و رپورتاژ آشنا خواهد کرد. رایامارکتینگ یکی از سایتهای با تجربه است که در زمینه سئو سایت، طراحی، تهیه انواع رپورتاژ، ساخت لوگو و … فعالیت می‌کند. این شرکت دارای نویسندگان و طراحان با سابقه است که می‌توانند به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان با کیفیت بالا کمک کنند.

سئو سایت در بازدید از سایت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین هرچه سئو شما بهتر باشد، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت. استفاده منظم از رپورتاژ در بالا بردن سئو سایت می‌توانند به شما کمک زیادی کنند و از مهمترین مزیت های آنها کم هزینه بودن رپورتاژ‌ ها است. قبل از اینکه درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم ابتدا می‌خواهم شما را به صورت جداگانه با رپورتاژ و بک لینک آشنا کنم.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ متنی است که به معرفی محصولات یا کسب و کار شما می‌پردازد. رپورتاژ یکی از مهمترین بخش‌های روابط عمومی در دنیای مدرن امروز است بنابراین باید به این بخش بسیار اهمیت داد. رپورتاژ‌های در سایت‌های پر بازدید منتشر می‌شوند و کسب و کار شما را به افراد زیادی معرفی می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از قرار دادن لینک سایت خود در این متن های مشتریان و افراد علاقه مند به کسب و کارتان را به سایت خود دعوت کنید. رپورتاژ‌ها عمدتا به صورت خبر یا گزارش تهیه می‌شوند و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات می‌پردازند. رپورتاژ آگهی را می‌توان اینگونه نیز معرفی کرد که رپورتاژ ‌های خبری، متن هایی هستند که از طرف روابط عمومی تهیه می‌شوند و هدف اصلی آنها اطلاع رسانی و انتشار اتفاقات کسب و کار شما ( محصولات جدید)، در اینترنت و دیگر رسانه‌ها است. امروزه به دلیل افزایش تعداد کاربران در اینترنت و فضای مجازی تبلیغات کسب و کار‌ها نیز کمی تغییر کرده است و سبب شده است تبلیغات نیز به صورت گسترده تر در اینترنت و فضا‌های مجازی صورت گیرد. رپورتاژ‌های آگهی در تبلیغات اینترنتی بسیار موثر و موفق عمل کرده است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از انتشار متن های با کیفیت رپورتاژ که توسط خود یا سایتهای تبلیغاتی تهیه شده است در سایتهای پر بازدید، به معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی بپردازید. شما همچنین می‌توانید در شبکه‌های مجازی مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … فعالیت کنید.

همچنین می‌توانید بخوانید: رپرتاژ خبر چه کاربردی دارد؟

متن رپورتاژ باید چه ویژگیهای داشته باشد؟

در تهیه متن های رپورتاژ باید دقت زیادی داشته باشیم چون هر چقدر این متن ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند سئو سایت نیز بهتر خواهد بود و با بهبودی سئو سایت تعداد بازدید کنندگان از سایت نیز بیشتر می‌شود و در نهایت شما می‌توانید محصولات و همچنین کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. از ویژگیهای متن رپورتاژ می‌توان به استفاده از کلمات پر تکرار در گوگل،  انتخاب عنوان جذاب و طولانی، متن بدون غلط‌های املایی، متن فاقد از دروغ و اغراق، متن ساده و روان باشد به گونه ای که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند و مطالب برای آنها قابل درک باشد، موضوع متن جدید و تازه باشد و … اشاره کرد. یکی از مهمترین ویژگیهای این متن ها رعایت نکات سئو است. همانطور که میدانید سئو سبب افزایش رتبه شما در گوگل می‌شود و به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر نکات سئو را در متن های رپورتاژ نمی‌دانید بهتر است از نگارش متن رپورتاژ خودداری کنید و متن تبلیغاتی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. اگر شما متن های بی‌کیفیتی را در سایتهای مختلف انتشار بدهید نه تنها به کسب و کار خود کمکی نکرده اید بلکه دچار مشکلاتی نیز خواهید و مخاطبان دیگر به تبلیغات شما اهمیتی نخواهند داد. بنابراین به کیفیت تهیه این متن ها بیشتر توجه کنید. امروزه سایتهای زیادی مشغول به تهیه این متن ها هستند که شما با هزینه ای بسیار کم می‌توانید به راحتی یک متن رپورتاژ با کیفیتی را داشته باشید. پس وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام به تهیه این متن ها کنید.

 

بک لینک چیست؟

بک لینک در حقیقت فرآیند لینک سازی است به گونه ای که سایتهای دیگر از لینک سایت شما در متن های خود استفاده کنند تا مخاطبان با کلیک بر روی عکس، متن و … که به آنها لینک داده شده است بتوانند وارد سایت شما شوند. این کار به بهبودی سئو سایت بسیار کمک می‌کند. بک لینک انواع مختلفی دارد که شامل: لینکهای فالو، نوفالو، داخلی و خارجی است. رباتهای جستجوگر گوگل با گشتن در سایت شما و یافتن این لینکها به سایت شما رتبه می‌دهد بنابراین این کار نقش بسیار مهمی در رتبه بندی و سئو سایت شما دارد. اگر سایتهای معتبر بیشتری به سایت شما لینک دهند شانس شما در افزایش رتبه گوگل و بازدید مخاطبان بیشتر می‌شود. سایتهای داخلی به این گونه هستند که شما با استفاده از بک لینکهای متفاوت کاربران را به صفحات دیگر سایت خود انتقال می‌دهید اما لینکهای خارجی شما با استفاده از بک لینک کاربران را به سایتهای دیگر هدایت خواهید کرد. اگر شما در قسمت کد‌های HTML از خصوصیات نوفالو استفاده کرده باشید بک لینک شما نیز از نوع نوفالو خواهد بود که فاقد رتبه و اعتبار است در غیر این صورت لینک شما به صورت فالو است و رباتهای گوگل به آن رتبه و ارزش می‌دهند. در هنگام بک لینک دادن به Anchor Text توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید از کلماتی برای لینک دادن استفاده کنید که در اینترنت زیاد سرچ می‌شوند. از روش بک لینک می‌توانید هم در اینترنتی و هم در فضای مجازی مانند: اینستاگرام و … استفاده کنید و پیج خود را در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغ کنید.

 

فرق رپرتاژ با بک لینک در چه مواردی است؟

فرق بک لینک با رپورتاژ در موارد مختلفی است که مهمترین آنها زمان است. هزینه یکی دیگر از موثرترین مواردی است که می‌توان به عنوان فرق رپرتاژ با بک لینک معرفی کرد. زمان و هزینه هر دو در مسئله بهبودی سئو بسیار تاثیر گذارند هستند. همانطور که میدانید بک لینک برای افزایش رتبه سایت و همچنین بازدید بیشتر افراد انجام می‌شود اما یکی از مشکلات این روش، محدودیت زمان است. شما می‌توانید از بک لینک‌ها برای مدت زمان کم یا نهایت یک سال استفاده کنید. بنابراین شما حداکثر به مدت یک سال می‌توانید از بلک لینک برای بهبودی سئو سایت خود استفاده کنید اما در روش رپورتاژ شما قادر خواهید بود به صورت دائمی به سئو سایت خود کمک کنید و بدون هیچ محدودیت زمانی به تبلیغات بپردازید. بنابراین یکی از اصلی ترین فرق رپرتاژ با بک لینک این است که محدودیت‌های زمانی در دو روش متفاوت است.

فرق رپرتاژ با بک لینک، هزینه 

مهم ترین تفاوت رپورتاژ با بک لینک در محدودیت‌های زمانی است که سبب تغییر در هزینه‌های نیز می‌شود در روش بک لینک چون تبلیغات به صورت دوره ای انجام می‌شود شما مجبور هستید به صورت دوره ای هزینه ای را پرداخت کنید اما در روش رپورتاژ چون تبلیغات شما به صورت دائمی است، شما تنها با یک بار پرداخت هزینه می‌توانید از این روش استفاده کنید. بنابراین روش رپورتاژ بسیار مقرون به صرفه تر از روش بک لینک است. امروزه شرکت‌‌ها و کسب و کار‌های زیادی از روش رپورتاژ استفاده می‌کنند، این روش به شما کمک می‌کند با هزینه‌ای بسیار کم بیشترین سود را از تبلیغات بدست آورید. در تبلیغات با استفاده از روش رپورتاژ، شما تنها هزینه که خواهید داشت در قسمت تهیه متن ‌های رپورتاژ است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.