اگر به دنبال استخدام نویسنده محتوا هستید، احتمالا از خود میپرسید که قیمت تولید محتوا است و آیا استخدام یک فریلنسر به جای اینکه خودتان کار را انجام دهید، ارزش دارد یا خیر. آیا میدانید چه عواملی در تعیین قیمت تولید محتوا موثر هستند؟ به شما پیشنهاد میشود این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.
نویسندگان محتوا ممکن است بگویند که بدون دانستن جزئیات پروژه شما، نمیتوانند آنچه را که از شما به عنوان هزینه تولید محتوا دریافت میکنند به شما بگویند، زیرا آنها باید از جدول زمانی، تعداد کلمات، میزان تحقیق مورد نیاز و… بدانند. و بله، این مورد کاملا درست است زیرا، آنها نمیتوانند قیمت تولید محتوا به صورت دقیق و بدون جزئیات را به شما ارائه بدهند.
اما به طور کلی، برای اینکه بدانید آیا توانایی استخدام یک نویسنده مستقل محتوای را دارید و چه نوع محتوایی به شما کمک میکند، باید حداقل محدوده قیمتی را که از انواع مختلف نویسندگان انتظار دارید درک کنید.
وقت گذاشتن برای تعیین یک تماس تلفنی، مکالمه طولانی در مورد نیازهای خود، و منتظر پیشنهاد یک نویسنده، فقط برای کشف اینکه آنها خارج از بودجه شما هستند.
محدوده قیمت تولید محتوا برای نویسندگان به چه صورت است؟
ساختارهای متداول هزینه ای که نویسندگان مستقل از آنها استفاده میکنند و جوانب مثبت و منفی هر یک در نظر گرفته میشود.
شما میتوانید با مراجعه به کارخانه تولید محتوا مانند رایا مارکتینگ، اقدام به بررسی قیمت تولید محتوا کنید. اما اکنون، ما به عواملی که باعث افزایش یا کاهش هزینهها میشوند، خواهیم پرداخت، به علاوه ساختارهای مختلف قیمت گذاری که نویسندگان مستقل از مطالب استفاده میکنند.
نویسندگان فریلنس چگونه قیمت تولید محتوا را تعیین میکنند؟
مقایسه نویسندگان ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است انواع مختلفی از قیمت گذاری را به کار گیرند. در اینجا متداول ترین ساختارهای هزینه ای است که ممکن است پیدا کنید، به علاوه مزایا و معایب هر یک، را بررسی کردیم.
تعیین قیمت تولید محتوا به صورت ساعتی
با نرخ ساعتی، به مدت زمانی که نویسنده محتوا روی یک پروژه کار میکند، شامل جلسات، مصاحبهها، تحقیق، نوشتن، ویرایش و ویرایشها، پرداخت میکنید.
مزایای نرخ ساعتی به عنوان قیمت تولید محتوا:
نرخ ساعتی به عنوان قیمت تولید محتوا به قدری رایج است که ممکن است آسانترین ساختار هزینه برای بسیاری از مشاغل قابل درک باشد. نویسنده در هر ساعت X را شارژ میکند، آنها Y ساعت کار میکنند، بنابراین شما Z را پرداخت خواهید کرد. اگر در یک کار خدماتی هستید که خودتان ساعت شارژ میکنید، این یک روش آسان برای تولید محتوا خواهد بود.
معایب نرخ ساعتی به عنوان قیمت تولید محتوا:
نویسندگان به طور طبیعی با سرعتهای مختلف کار میکنند. اگر استخدام شما نویسنده کندتری باشد، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. همچنین، حتی اگر نویسنده ای تخمین بزند که نامه سفید شما 12 ساعت به طول خواهد انجامید، اما اگر با مشکلی مواجه شوید که روند کار را کند میکند، در نهایت بیش از آنچه انتظار داشتید، پرداخت خواهید کرد.
سرانجام، از نظر نویسنده، اگر اتفاقا نویسنده سریعی باشند یا پروژه ای را سریعتر از آنچه برنامه ریزی شده بود به پایان برسانند، درآمد کمتری از آنچه میتوانستند داشته باشند.
تعیین قیمت تولید محتوا به صورت کلمهای
ایده نرخ هر کلمه به عنوان تعیین قیمت تولید محتوا بسیار ساده است. اگر نویسنده برای هر کلمه 20 تومان هزینه کند و محتوای آن 1000 کلمه باشد، شما 20 هزار تومان پرداخت میکنید.
مزایای تعیین قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه:
همانند قیمت در هر ساعت به عنوان تعیین قیمت تولید محتوا، بسته به صنعت شما ممکن است از قبل برای شما آشنا و راحت باشد. به عنوان مثال، اگر نشریه ای مانند چاپ یا مجله آنلاین را اداره میکنید، احتمالا شما و نویسندگان خود از این ساختار قیمت گذاری استفاده میکنید. همچنین، اگر بدانید چیزی دقیقا چند کلمه باید داشته باشد، میدانید دقیقا چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد. حتی اگر مسئله ای پیش بیاید که باعث طولانی شدن روند شود، شما نیز همان را پرداخت خواهید کرد.
معایب پرداخت به ازای هر کلمه:
برای اینکه مدل قیمت گذاری کلمه به بهترین شکل انجام شود، باید دقیقا بدانید که یک محتوا باید چند کلمه داشته باشد، این بدان معناست که شما باید دانش عمیقی از بهترین روشهای صنعت، ترجیحات مخاطبان خود و میزان پوشش داشته باشید. یک موضوع خاص حکم میکند.
همچنین، با این ساختار، نویسنده انعطاف پذیری برای نوشتن کوتاه یا طولانی تر بسته به موضوع و تحقیقاتی که در حال انجام آن هستند، ندارد، که میتواند برای مخاطبان شما ضرر داشته باشد.
اگر انعطاف پذیری به نویسنده بدهید، همیشه نگران این هستید که آنها محتوا را برای کسب درآمد بیشتر پر کنند.
سرانجام، چگونه تعداد کلمات را اندازه گیری میکنید؟ آیا تعداد کلماتی که نویسنده مستقل به کار میاندازد یا تعداد کلمات پس از بازبینی و ویرایش، که ممکن است بیشتر یا کمتر باشد؟
به عنوان یک مالک، فریلنسر یا مدیر آژانس تولید محتوا، وظیفه شماست که برای محافظت از تجارت خود گام بردارید. این کار با تهیه یک قرارداد تولید محتوا مستحکم آغاز میشود که نقشها و مسئولیتهای همه طرفین قرارداد را مستند میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ایجاد قرارداد تولید محتوا برای دریافت سفارش سریعتر! را مطالعه کنید.
تعیین قیمت تولید محتوا به ازای پروژه
هزینههای پروژه کمتر رایج است، اما هنوز هم توسط بسیاری از نویسندگان محتوا استفاده میشود. با این ساختار نرخ، نویسنده به شما قیمت هر قطعه یا هر بسته به شما میدهد.
مزایای تعیین قیمت تولید محتوا به صورت پروژه:
وقتی نویسنده ای از طریق پروژه هزینه / قیمت تولید محتوا دریافت میکند، شما همیشه دقیقا میدانید که چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد، مهم نیست که یک پروژه چه مدت طول میکشد یا اینکه در پایان چند کلمه به پایان میرسد. این مطالعه موردی طولانی تر از حد انتظار است زیرا نویسنده شما در کشف حقایق درست مشکل دارد؟ هنوز هم همان را میپردازید.
با قیمت گذاری بر اساس هر پروژه، مبلغی بیشتر از زمانی که آنها میگذرانند یا تعداد کلماتی که میتوانند تایپ کنند به نویسنده مستقل پرداخت میکنید. این نویسندگان هرگونه در نظر گرفتن قیمت پروژه خود را در نظر میگیرند، زمانی که آنها تخمین میزنند که طول میکشد، ارزشی که کسب و کار شما از محتوا (Content) ، تجربه و آموزش ارائه شده روی میز و سایر موارد کسب میکنند. شما از این نرخ راضی هستید و آنها نیز خوشحال هستند و نویسندگان خوشحال کارهای بهتری انجام میدهند.
معایب تعیین قیمت تولید محتوا به صورت پروژه:
اگر شما یک فرد حساسی هستید، ممکن است این موضوع شما را دیوانه کند که اغلب نمیتوانید برای کاهش هزینهها، پیشنهاد جداگانه ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر نویسنده هزینه مطالعه موردی شما را بپردازد، معمولا نمیتوانید قیمت تولید محتوا را کاهش دهید و تعداد کلمات را یک چهارم کاهش دهید. این نویسندگان به همین روش کار نمیکنند.
به عنوان مثال دیگر، اگر به دنبال پیشنهاد “سه پست وبلاگ / توضیحات متا / پستهای اجتماعی” پیش بروید، چه میکنید؟ قیمت آن چقدر است؟ آیا اگر چیزهایی از ستون A و برخی دیگر از ستون B بخواهید، نویسنده تخفیف به شما پیشنهاد میدهد؟
همچنین، اگر عادت دارید ساعت به کار یا کلمه را استخدام کنید، ممکن است دشوار باشد که نویسنده ای با این ساختار نرخ متفاوت را در تیم محتوای مستقل خود قرار دهید.
تعیین قیمت تولید محتوا بسته به نوع ارزش محتوا
ساختار نرخ قیمت تولید محتوا بسیار نادر تر از بقیه است، اما همچنان اتفاق میافتد. با این نوع قیمت گذاری، نویسنده مستقل با توجه به مبلغی که میخواهید از محتوا بدست آورید، هزینه دریافت میکند.
بگویید برای یک ملک میلیون دلاری به بروشور نیاز دارید. محتوای مناسب میتواند به شما کمک کند یک میلیون دلار درآمد کسب کنید. نویسنده ممکن است 10،000 دلار هزینه کند، در حالی که ارزش آن 10،000 دلار است و فقط 1٪ از ارزش آن ممکن است برای شما باشد تا بروشور را به درستی انجام دهید. اما اگر کالایی ارزان قیمت میفروشید، نویسنده ممکن است بابت همان محتوا هزینه کمتری دریافت کند.
مزایای قیمت تولید محتوا به صورت آزاد:
در برخی موارد، نویسندگانی که قیمت گذاری مبتنی بر ارزش را ارائه میدهند، از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. آنها میدانند که میتوانند نتایج مورد نظر شما را بدست آورند، بنابراین از این طریق مطمئن هستند که هزینه را شارژ میکنند. آیا ارزش آوردن 1 میلیون دلار 10 هزار دلار ارزش ندارد؟
معایب قیمت تولید محتوا به صورت آزاد:
فقط به این دلیل که یک نویسنده مستقل از قیمت گذاری مبتنی بر ارزش استفاده میکند، تضمین نمیکند که در واقع خوب است. برخی از نویسندگان فقط بازاریابانی باهوش هستند که میدانند وقتی از این ساختار نرخ استفاده میکنند، ارزش ادراک شده آنها را در نظر مشتری افزایش میدهد.
چگونه یک نویسنده مستقل میداند که در آخر هر پروژه برای مشتری چه ارزشی دارد؟ اگر یک ابزار 5 دلاری میفروشید، آیا نویسنده میتواند با محتوای مناسب میزان فروش شما را به دقت پیش بینی کند؟
اکنون که ساختارهای مختلف قیمت گذاری (Pricing) را فهمیدید، بیایید در مورد آنچه هزینه محتوا را کم و بیش میکند صحبت کنیم.
چه چیزی قیمت تولید محتوا را افزایش میدهد؟
بسته به ساختار قیمت گذاری که نویسنده استفاده میکند، در اینجا برخی از ملاحظات وجود دارد که ممکن است قیمت را افزایش دهد.
جایی که نویسنده را پیدا میکنید
یک نویسنده از یک سایت محتوایی مانند پونیشا یا پارسکدرز ممکن است 50 هزار تومان برای یک مقاله 1000 کلمه ای در بلاگ دریافت کند، زیرا این نویسندگان، نویسندگان جدیدتر، نویسندگان در شهرستانهای مختلف و… هستند. یک نویسنده محتوا که مشاغل شخصی خود را اداره میکند، بسته به متغیرهایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، ممکن است هزینه بیشتر / قیمت تولید محتوا بالا دریافت کند. و اگر شما از طریق یک آژانس بازاریابی با محتوای کامل خدمت کنید، ممکن است هزینهها نیز بالا برود.
موضوع محتوا
محتوای فنی و پیچیده معمولا بیش از یک مورد در مورد موضوع سبک تر هزینه خواهد داشت. این بخشی به دلیل تحقیقات لازم است و بخشی دیگر به دلیل نویسندگان متخصص در زمینههای پیچیده، تمایل بیشتری به پرداخت هزینه دارند.