مقالات آموزشی

بررسی جزئیات مدیریت تولید محتوا برای اینستاگرام

مفید بود؟

هنگامی که موضوع یک بحث به سمت تولید محتوا برای اینستاگرام می‌رسد؛ ممکن است از خود سوالات متفاوتی بپرسید. چه محتوایی باید تولید کنم؟ چگونه آن را جذاب و جالب و غیر تکراری کنم؟ این سوالات در قالب های مختلفی، به ذهن خطور می کند. چرا که برای جلب نظر مشتری باید آنها را جدی گرفت. تولید محتوا برای اینستاگرام

و مدیریت آن کار چندان دشواری نیست. اما عدم تکرار پذیری کار را کمی حساس می‌کند. سخت است که هر کسب و کاری هر روز محتوای جدید و غیر تکراری تولید کند. اما یک برنامه ریزی می‌تواند این موضوع را بسیار آسان گرداند!

مانند تقویم تولید محتوا، تقویم تولید محتوا برای اینستاگرام هم لازم است. و کمک می کند که منظم و دقیق عمل کنید. داشتن این تقویم و تنظیم آن بر اساس معیار های لازم هرگونه تکرار پذیری را کاهش داده؛ و به جذب مخاطب موثر کمک می کند. برای ساخت چنین تقویمی به مطالعه و تحقیق بیشتری احتیاج دارید. از طرفی دیگر، به جز استفاده از تقویم برای تولید محتوا برای اینستاگرام، استفاده از برنامه های لازم مدیریت چندگانه کمک می کند، تا بهتر از همیشه عمل کنید.

موضوعات مورد نظر تولید محتوا برای اینستاگرام را یادداشت کنید.

برای تولید محتوا برای اینستاگرام، با برنامه ‌ریزی محتوای اجتماعی آزاد، تمام موضوعاتی را که باید در مورد آن ها مطلب ارائه کنید را یادداشت کنید. در اینجا چند مثال آورده شده ‌است:

  • پشت صحنه
  • آموزش های لازم مربوط به حرفه یا صنعت خودتان
  • اطلاعات محصول یا سرویس
  • فروش یا اطلاعیه ها
  • نقل‌قول / انگیزه / الهام بخشی
  • پست وبلاگی
  • نمایش دادن فضای استودیو یا محیط کار
  • عکس های مربوط به کار در حال پیشرفت (WIP)

ایده ‌های مربوط به هر هفته به طور کامل و بی نقص باید پست شوند. در تولید محتوا برای اینستاگرام اگر می‌خواهید هر روز پست داشته باشید سعی کنید که، به ۷ موضوع محدود شوید. اگر فقط دو بار در هفته پست می‌کنید، دو موضوع را انتخاب کنید. خیلی از افراد این زمان را تغییر می دهند. بنابراین یک تقویم با ۷ موضوع در هر روز ایجاد کنید. و سپس براساس آن نتیجه گیری نمایید. همچنین می‌توانید موضوعات را تکرار کنید. به عنوان مثال، هر هفته یک پست وبلاگ جدید ارائه کنید. و سپس چند روز بعد به مخاطبان یادآوری کنید که حتما این پست جدید را مطالعه کنند. به نوعی این روش در تولید محتوا برای اینستاگرام، تبلیغاتی محسوب می شود.

موضوعات قصدمند روزانه در مدیریت تولید محتوا برای اینستاگرام

 اگر قصد دارید که هر هفته یک نقل‌ قول را به اشتراک بگذارید، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در روز های تعطیل رسمی به اشتراک بگذارید. همچنین باید در مورد مخاطبین خود بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشید. زمانی که آن ها فعال هستند؛ عمدتا کمتر به اینستاگرام خود سر می زنند. اما بطور مثال صبح ‌های جمعه هر کسی در هر جایگاهی فرصت چک کردن صفحه های خود را خواهد داشت. بنابراین موضوعات قصدمند روزانه در مدیریت تولید محتوا برای اینستاگرام تنها چیزی است که مخاطب به آن نیاز دارد.

تقویم تولید محتوا برای اینستاگرام را با موضوعات نهایی مورد نظرتان پر کنید. به این ترتیب، در شب ‌های جمعه زمانی که متوجه می‌شوید که نیاز دارید چیزی را پست کنید، قبلا این موضوع را برنامه ریزی کنید؛ و برای آن بهانه ی خاصی را مد نظر قرار دهید. شاید این مسئله در ابتدا کمی دشوار بنظر برسد. بنابراین می توانید با اختصاص دادن هر نوع پست به هر روز هفته آسوده خاطر عمل کنید.

ابزار های ضروری برای مدیریت تولید محتوا برای اینستاگرام چیست؟

اگر کسب و کارهای چندگانه دارید، ممکن است در وضعیت مدیریت تولید محتوا اینستاگرام نیازمند کمک جدی باشید. مشکل اجرای حساب‌ های متعدد اینستاگرام این است که زمان دریافت تمام پیام‌ها در داخل آن، حفظ کردن استراتژی محتوا و تمام کارهای خسته‌کننده مورد نیاز برای حفظ یک حساب موفق، وقت گیر هستند. اما به کمک ابزار های بوجود آمده برای آن می توان این مشکل را به راحتی حل نمود.

یکی از جمله این برنامه ها برای مدیریت محتوا که این روزها طرفداران زیادی هم دارد؛ canva می باشد. ایجاد محتوای مختلف با چیدمان های چندگانه می‌تواند؛ در هنگام مدیریت بیش از یک حساب مشکل باشد. این برنامه یک ابزار طراحی گرافیکی رایگان است؛ که امکان دسترسی به بیش از یک میلیون عکس، گرافیک، و فونت‌های را فراهم می‌کند.

مورد دوم که برنامه ریزی تقویم تولید محتوا برای اینستاگرام شما را شکل می دهد؛ و می تواند به شکل موثر یاریتان نماید Hopper HQ است. زمان‌بندی و محتوای ارسالی یکی از فعالیت‌هایی است که زمانی که چندین حساب را مدیریت می‌کنید، با آن مواجه خواهید شد. اکثر ابزارهای برنامه‌ریزی محبوب نمی‌توانند به طور خودکار به حساب اینستاگرام شما پست شوند. این برنامه یک راه‌حل زمان‌بندی کامل برای تولید محتوا برای اینستاگرام است. ارسال خودکار محتوای برنامه‌ریزی‌شده خود را به اینستاگرام با کمک “یادآوری” یا notifications ممکن می شود.

چرا به برنامه ها و تقویم تولید محتوا برای اینستاگرام نیازمندیم؟

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد؛ برای داشتن یک تولید محتوا منظم و بهینه مدیریت یک یا چند اکانت گاهی دشوار خواهد شد. بسیاری از کسب و کار های امروزی در پی آن هستند؛ که در کنار نظم، تولید محتوا برای اینستاگرام را به شکلی فعال و مناسب پیگیری کنند. این امر بدون وجود این موارد ممکن نخواهد شد.

امکان برنامه ریزی و زمان بندی برنامه های ذکر شده، در کنار تولید نوشتار در غالب های یاد شده در هرروز هفته کمک می کند تا از تکراری بودن نیز پرهیز کنید. به همین سبب دنبال کردن و ثابت ماندن کمی ساده تر از آنچه که به نظر می آید خواهد شد.

5 نکته برای مدیریت تولید محتوا برای اینستاگرام

شماره 1: یک تابلوی هویت بصری بسازید

بیشتر مردم برای انتخاب سبک برند خود به انتخاب فونت و رنگ فکر می کنند و این بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهد. با این حال، برخلاف بازاریابی سنتی، اینستاگرام ریشه در شبکه اجتماعی دارد، بنابراین ایجاد سبک بسیار پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که برای تولید محتوا برای اینستاگرام به یک برد هویت بصری نیاز دارید!

یک برند “ترکیبی از عکس، ویدئو و حتی GIF” است. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که یک تابلوی هویت بصری ایجاد کنید تا به شما در برنامه ریزی بهتر محتوای اینستاگرام کمک کند، این فقط به تصاویر مربوط نمی شود، بلکه آنچه را که می خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص می کند.

هدف هویت بصری شما این است که بتوانید از آن به عنوان مرجع برای زمانی که برنامه محتوای خود را ایجاد می کنید استفاده کنید. بنابراین برای هر تصویر، GIF، عنوان، ویدیو، و حتی پست میم، می‌توانید بررسی کنید تا ببینید که با هویت برند شما مطابقت دارد یا خیر.

هنگامی که هویت بصری خود را ایجاد کردید، مردم به طور طبیعی شروع به تعامل با محتوای شما می کنند، آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند، عکس های شما را لایک می کنند و با نمایه شما تعامل می کنند. همه به این دلیل است که می توانند با آن هویت و برند ارتباط برقرار کنند! اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد موضوع نمایه اینستاگرام خود تصمیم بگیرید و یک راه عالی برای انجام این کار فقط نگاه کردن به حساب های دیگر برای الهام گرفتن است. با جستجوی افرادی شروع کنید که شما را از حضور در پلتفرم هیجان زده می کنند یا واقعاً آنها را تحسین می کنید.

از عکس های جامعه، مشتریان، شرکا و رقبای خود استفاده کنید. به جای تمرکز صرف روی رنگ‌ها و فونت‌ها، مهم است که ببینید افراد دیگر در جامعه شما در مورد چه چیزی پست می‌گذارند تا به شما کمک کند. با صرف زمان برای ایجاد یک تابلوی هویت بصری از قبل، می‌توانید محتوای منسجم و مبتنی بر نام تجاری ایجاد کنید که با کسب و کار شما به‌عنوان یک کل همسو باشد و به رشد یک جامعه منحصربه‌فرد از دنبال‌کنندگان ادامه دهید.

شماره 2: جامعه خود را بشناسید

بخش مهمی از برنامه ریزی تولید محتوا برای اینستاگرام شما این است که بفهمید با چه کسی صحبت می کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع این است که به پروفایل اینستاگرام خود بروید، «فالوور» را انتخاب کنید و روی پروفایل‌های مختلف کلیک کنید تا ببینید با چه کسی صحبت می‌کنید. یکی دیگر از راه‌های سریع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان، جستجو در Insights اینستاگرام است.

با مشاهده “همه پست ها” شروع کنید، بر اساس نظرات مرتب کنید و روی پستی که بیشترین نظر را داشته است کلیک کنید. این کار می تواند به شما کمک کند به راحتی تشخیص دهید که چه کسی “بخشی از گفتگو” است و به طور فعال با محتوای شما درگیر است. سپس، «اطلاعات بینش مخاطب» را بررسی کنید. این به شما مواردی مانند محل استقرار اکثر مخاطبان، جمعیت شناسی سنی و تقسیم جنسیتی را به شما نشان می دهد.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که 70 درصد از فالوورهای شما را زنان بین 25 تا 35 سال تشکیل می دهند. پس از کلیک بر روی تعدادی از پروفایل های دنبال کنندگان خود، متوجه می شوید که بسیاری از آنها خود شروع کننده، بنیانگذار یا صاحبان کسب و کار مشتاق هستند. اینها کلماتی هستند که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید بفهمید چه کسی را جذب می کنید.

اگر به دنبال راه ساده‌تری برای شناخت مخاطبان خود هستید، PeopleMap ابزاری عالی برای کمک به شما در انجام این کار است. PeopleMap یک ابزار بازاریابی اینستاگرام است که به شما امکان می دهد تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنید و به طور استراتژیک یک جامعه ارگانیک بسازید.

شماره 3: قبل از انتشار، کپشن های خود را بسازید

داستانی که در اینستاگرام می گویید به اندازه تصاویر و ویدیوهایی که استفاده می کنید مهم است، بنابراین ارزش وقت گذاشتن برای ساخت کپشن های خود را دارد. در حالی که ایجاد محتوای زیبا برای فید شما بسیار مهم است، اگر می‌خواهید به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید، نوشتن کپشن‌های خوب اینستاگرام که تعامل را افزایش می‌دهد، یک استراتژی عالی است.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که همه کپشن‌های خود را یکجا با استفاده از برنامه زمان‌بندی Later’s Instagram روی دسک‌تاپ بنویسید. با نمای تقویم، می‌توانید همه زیرنویس‌های خود را یکجا ایجاد و ویرایش کنید. به‌علاوه، با دادن مقداری زمان برای ویرایش، به احتمال زیاد به اشتباهات تایپی یا اشتباهاتی که ممکن است در دور اول نوشتن شما از اینترنت عبور کرده باشد، پی ببرید.

فرقی نمی‌کند شما یک برند تجارت الکترونیکی باشید که محصولات می‌فروشد یا وبلاگ نویسی که محتوا را به اشتراک می‌گذارد، صرف زمان بیشتر برای کپشن‌های خود در سال 2020 می‌تواند یک تغییر برای تعامل اینستاگرام شما باشد.

شماره 4: بهترین زمان خود را برای ارسال پست بدانید

شما می خواهید مطمئن شوید که این محتوای عالی واقعاً به مخاطبان شما می رسد. به همین دلیل است که پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بسیار مهم است!

ابتدا، با ضربه زدن روی نماد نمودار نواری در سمت راست بالای صفحه نمایه خود، از Insights اینستاگرام خود دیدن کنید. در اینجا تمام تجزیه و تحلیل های حساب خود را پیدا خواهید کرد. در بخش فالوورها، تفکیک زمان‌های روز و روزهای هفته که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند را می‌بینید. پنجره‌هایی که در آن جهش‌هایی در فعالیت مشاهده می‌کنید، زمانی است که می‌توانید پست‌های خود را زمان‌بندی کنید!

شماره 5: با یک تقویم اجتماعی از ترندها جلوتر باشید

اگرچه ممکن است تاریخ‌های کلیدی برای راه‌اندازی کمپین‌ها برای برند یا کسب‌وکار خود در نظر داشته باشید، مهم است که برای رویدادهای جهانی، ملی و رسانه‌های اجتماعی نیز برنامه‌ریزی کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد جشن‌های بین‌المللی یا تعطیلات رسانه‌های اجتماعی را که به لطف یک هشتگ پرطرفدار بر فیدهای اینستاگرام در سراسر جهان تسلط دارد، از دست بدهد!

و راه های زیادی وجود دارد که می توانید تعطیلات اجتماعی را در محتوا و فید خود بگنجانید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که #روز ملی دونات ممکن است مستقیماً با برند شما مرتبط نباشد اگر یک تجارت لوازم خانگی دارید. اما با کمی برنامه‌ریزی رو به جلو، اگر از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید، تصویری از دونات روی ظروف غذاخوری شما می‌تواند در صفحه کاوش قرار گیرد .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.