مقالات آموزشی

بررسی تنوع تعرفه های تولید محتوا

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم تولید محتوا تعرفه خاصی دارد یا خیر؟ به همین دلیل در ابتدا باید بدانیم تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد تا بتوانیم به این نکته برسیم که تولید محتوا تعرفه خاصی دارد یا خیر؟ همچنین در ادامه با قوانین مهم در تولید محتوا آشنا خواهیم شد. در  انتها نیز به تعرفه تولید محتوا و اینکه تولید محتوا تعرفه خاصی دارد یا خیر اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوا به طور کلی در انواع و اقسام تبلیغاتی که شما امروزه می‌بینید مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محتوا به انتشار هر مطلبی که حاوی پیام خاصی برای انتقال باشد، اشاره دارد. در واقع منظور از محتوا همان مطالبی است که حاوی پیامی مهم برای انتقال به مخاطبان است. در طی فرآیند تولید محتوا شما در رابطه با موضوعی که به شما داده می‌شود، باید به تولید محتوا و تهیه مطالب بپردازید. برای این کار باید از منابع اطلاع رسانی مختلف در مورد موضوع مورد نظر، اطلاعاتی را گردآوری کنید. پس از آن باید این اطلاعات را دسته بندی کرده و در قالب یک مقاله با سبک خود و بدون کپی برداری کردن به مخاطب ارائه دهید. در تهیه انواع محتوا می‌توانید از ابزارهای مختلف مانند تصاویر، فایل‌های صوتی و انواع کلیپ‌ها نیز استفاده کنید. به همین دلیل تولید محتوا به چند صورت قابل تنظیم و ارائه است:

تولید محتوا متنی

تولید محتوا صوتی

تولید محتوا تصویری

با ذکر یک مثال تفاوت انواع محتواها را برای شما مشخص خواهیم کرد. فرض کنید در مورد خواص و مضرات استفاده از ویتامین سی یک مقاله می‌خوانید. این مقاله می‌تواند حتی در قالب چند خط با تعداد محدودی کلمه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد و یا اینکه در قالب یک پادکست صوتی در همان اینستاگرام برای شما قابل دسترسی باشد. در حالت بعدی می‌توانید در اینستاگرام یا سایر پایگاه‌های موجود در بستر اینترنت در مورد خواص و مضرات استفاده از ویتامین سی یک کلیپ تماشا کنید و تمامی مقاله را به صورت انیمیشن و یا در قالب یک کلیپ مشاهده کنید. در هر سه حالت شما با استفاده از تولید محتوا به اطلاعات خود افزوده‌اید اما در حالت اول شما یک محتوا متنی را خوانده‌اید. در حالت دوم مخاطب با یک محتوای صوتی همراه است و در حالت آخر با یک نوع محتوای تصویری و یا ویدئویی همراه است.

 

آیا تولید محتوا تعرفه ثابتی دارد؟

برخی از افراد فکرمی‌کنند، تولید محتوا تعرفه ثابتی دارد و در واقع هزینه یا تعرفه آن به نوع محتوای تولیدی بستگی ندارد. در صورتی که باید گفت هزینه تولید محتوا با توجه به تعداد کلمات در نظر گرفته شده برای آن محاسبه می‌شود که از قضا بستگی به نوع محتوای تولیدی نیز دارد. درنتیجه باید گفت تولید محتوا تعرفه ثابتی ندارد. تولید محتوا تعرفه‌اش در حالت تصویری با تعرفه تولید محتوا در حالت صوتی تفاوت دارد. اما با همه این‌ها آیا می‌دانید که هدف از تولید محتوا چیست؟ شاید خیلی از شماها در پاسخ بگویید هدف تولید محتوا هر چیزی می‌تواند باشد! اما باید گفت ما به محتوایی لقب تولید محتوا را می‌دهیم که یکی از سه هدف زیر را دنبال کند:

  • اهداف متناسب با بازاریابی
  • اهداف علمی و آموزشی
  • اهداف فرهنگی

همچنین باید گفت تولید محتوا در انواع زمینه‌ها قابل اجرا و ارائه است. برای شما می‌توانید تولید محتوا را در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی عرضه کنید و یا اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی، تولید محتوا داشته باشید. بنابراین تهیه محتوا می‌تواند بسیار وسیع باشد. با استفاده از تولید محتوا در زمینه خرید و فروش انواع کالاها، شما به مشتری خود ارزش داده و با آگاهی دادن در مورد مشخصات محصول و کارایی آن، این امکان را به مخاطب می‌دهید تا بتواند دقیق‌تر یا به عبارتی دیگر با اطلاعات کافی در این زمینه و همچنین راحت‌تر در این زمینه، تصمیم گیری کند. اما در گذشته که بحث تولید محتوا زیاد مطرح نبود و استفاده نمی‌شد، مردم به راحتی در زمینه خرید یک محصول نمی‌توانستند تصمیم گیری کنند.

 

 

ضرورت استفاده از تولید محتوا چیست و چه شرایطی باید داشته باشد؟

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که اصلا استفاده از تولید محتوا چه ضرورتی دارد و اساس آن چیست؟ همچنین در ادامه خواهیم دید که تولید محتوا باید چه شرایطی داشته باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند؟ به طور کلی و بدون اشاره به جزئیات باید به زمانی اشاره کرد که صاحبان کسب و کار با استفاده از روش‌های سنتی به تبلیغ کسب و کار خود می‌پرداختند و گاهی اوقات نیز می‌توانستند در این زمینه موفق شدند اما در هر صورت صاحبان کسب و کار متوجه وجود یک جای خالی شدند و آن این بود که اگر هم تبلیغات می‌توانست مخاطب را جذب کند، این حالت ادامه دار نبود و صاحب کسب و کار نمی‌توانست ارتباط نزدیک و البته طولانی مدتی را با مخاطب برقرار کند. همین مطلب صاحبان کسب و کار را به فکر فرو برد تا به دنبال راهی بگردند که بتوانند ارتباط طولانی مدتی را با مخاطب ایجاد کنند! درست در همینجا و با این طرز تفکر و البته این نیاز بود که تولید محتوا را مطرح کرد. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که تولید محتوا برای اینکه بتواند ارتباط نزدیکی با مخاطب ایجاد کند، باید اصولی و جذاب طراحی شده باشد. به همین دلیل ما در این قسمت به ذکر مشخصات یک محتوای جذاب اشاره خواهیم کرد که عبارت است از:

  • طراحی محتوا بر طبق اصول سئو: اصول سئو به معنای بهینه سازی مطالب سایت است. منظور از انجام این کار، بهبود رتبه و درجه مطلب مورد نظر در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این کار می‌توانید باعث شوید که مطلب شما بهتر دیده شود و مخاطب در حین جستجوی کلمه کلیدی اصلی راحت‌تر و سریع‌تر به مطلب مورد نظر برسید. رعایت قوانین سئو یکی از اصلی‌ترین شرایط تولید محتوای خوب و درجه یک است.
  • رعایت اصول نگارشی : رعایت اصول نگارشی باعث زیباتر دیده شدن مطالب شما می‌شود و باعث ایجاد حس اعتماد بین مخاطب و شما خواهد شد. از جمله اصول نگارشی مهم در این زمینه می‌توان به رعایت زمان صرف افعال، استفاده درست از صفات و قیود و … اشاره کرد. همچنین از داشتن غلط املایی پرهیز کنید.
  • رعایت اصل شفافیت و صداقت گویی: برای تهیه یک محتوای خوب و جذاب علاوه بر رعایت دو مورد بالا، بایستی از جانبداری و حمایت یک طرفه از یک مطلب خاص بدون داشتن دلیل معتبر، پرهیز کنید. همچنین سعی کنید صداقت و شفافیت را در تمام مراحل کار دنبال کنید.
  • استفاده از چاشنی طنز: برای جذاب‌تر شدن محتوا و حفظ ارتباط بلند مدت با مخاطب ضمن دادن اطلاعات درست، دقیق و صحیح می‌توانید از خلاقیت و طنز نیز استفاده کنید.

 

برای اطلاع از نحوه تولید محتوا و تعرفه آن باید به کجا مراجعه کرد؟

در این قسمت می‌خواهیم برای اطلاع از نحوه تولید محتوا و تعرفه آن باید سراغ شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا باید رفت. برای اینکه از اسامی این شرکت‌ها اطلاع پیدا کنید، باید سراغ اینترنت بروید و در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل به جستجو بپردازید. برای این کار کافی است در اینترنت عبارت شرکت‌های تولید کننده محتوا را جستجو کنید. پس از این مرحله خواهید دید اسامی شرکت‌های مختلف مانند رایا مارکتینگ، نوین، الو محتوا، فرا محتوا و … در گوگل ظاهر خواهد شد. در تمامی این شرکت‌ها اساس کار به این صورت است که تعداد زیادی نویسنده به عنوان محتوا نویس و یا کارشناس تولید محتوا به صورت تخصصی به تولید محتوا می‌پردازند. این افراد با مهارت بالا و تجربه زیاد به تولید محتوا در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. کارشناس تولید محتوا در تهیه و تنظیم محتوا و یا تالیف یک محتوا تمامی اصولی که ذکر شد را به خوبی و با دقت تمام رعایت می‌کند. همچنین سعی می‌کند این کار را با سرعت زیاد انجام می‌دهد. برای این کار پس از اینکه اسامی این شرکت‌ها که در زمینه تولید محتوا فعال هستند،

ظاهر شد، می‌توانید یک شرکت را به عنوان نمونه انتخاب کنید و با ورود به آن و اطلاع از قوانین شرکت مورد نظر می‌توانید در صورت تمایل در آن به ثبت سفارش تولید محتوا اقدام کنید. برای مثال پس از ورود به سایت شرکت رایا مارکتینگ می‌توانید در آنجا ثبت نام کنید و در صورت تمایل نمونه کارهای محتواهای مختلف را در زمینه‌های متعدد مشاهده کنید و در مورد کیفیت نمونه‌ها مطمئن شوید. همچنین در این شرکت می‌توانید با دریافت مشاوره در کمترین زمان ممکن نسبت به ثبت سفارش اطلاعات کسب کنید. علاوه بر این کافی است در وب‌سایت شرکت مورد نظر ثبت نام نموده و سفارش تولید محتوا خود را ثبت نمایید تا در کمتر از چند دقیقه مشاوره دریافت نمایید و به شما اعلام هزینه شود تا در صورت تمایل به ثبت نهایی سفارش خود بپردازید. همچنین به طور کلی در این سایت هزینه تولید محتوا، تالیف و ترجمه با ذکر تعداد کلمات و سایر نکات به همراه نظارت ویراستار سئو در جدولی جداگانه درج شده است که در ادامه برای مثال این جدول را برای شما عزیزان نمایش می‌دهیم.

 برای دیدن هزینه ها میتوانید از منو ابزار بالای سایت به بخش هزینه تولید محتوا مراجعه کنید.

پس از دریافت مشاوره و تصمیم نهایی برای ثبت سفارش قطعی و وارد کردن اطلاعات سفارش، هزینه تولید محتوا توسط کارشناسان محاسبه و به شما اعلام می‌شود. شایان اهمیت است که قیمت‌هایی که توسط هر سایت ارائه می‌شود، ممکن است متفاوت باشد چرا که کیفیت خدماتی که در هر سایت ارائه می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. برای این کار می‌توانید نمونه کارهای موجود در زمینه‌های مختلف در هر سایت را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید. امیدواریم با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که تولید محتوا تعرفه ثابتی دارد یا خیر؟ یا اینکه تولید محتوا تعرفه خاصی دارد یا خیر؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.