مقالات آموزشی

بررسی بازدهی تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر

مفید بود؟

تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر

تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، فرصت طلایی برای بازاریابی اینترنتی پربازده با نتایج عالی بدون نگرانی بابت هزینه‌های گزاف تبلیغات شبکه‌ای است.
اما آیا تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، واقعیت دارد و ممکن است که بتوان در یک پلتفرم و صفحه محبوب و مشهور که بازدید بالایی دارد و آنچه را که به عنوان محتوا ارائه می‌دهد، برای کاربران و مخاطبین، قابل استناد و اعتماد است، آگهی تبلیغاتی خود را درج نمود؟ آن هم بدون هزینه؟!

تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، آیا قابل اعتماد است؟

وقتی واژه “رایگان” و وعده “مجانی بودن” به محصول یا خدمتی اضافه می شود، معمولا ظن و گمان منفی را در مورد اعتبار و کیفیت آن، درپی دارد؛ عموما آنچه بدون پرداخت هزینه به دست می‌آید، بی‌ارزش و به درد نخور فرض می‌شود، حال تصور اینکه برای تبلیغ و بازاریابی، آن هم در بستری وسیع و پویا، هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود، علی الخصوصی برای کار تبلیغات که نیاز به تخصص داشته و با چالش‌های فراوانی در عرصه رقابت، مواجه است، اندکی سخت خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله درج آگهی در سایت، امتداد مجازی اعلان‌های شهری، در سطح جهانی است را مطالعه نمایید.

اما در قرن 21 و در آستانه زندگی در دهکده مجازی و جهانی، راحت‌تر از قبل می‌توان، جهت تفکر خود را در مورد خدمات رایگان، به سمت مثبت سوق داد و با اطمینان بیشتری به مجانی و در عین حال سودآور بودن برخی خدمات، آن هم با کیفیت تضمین شده، نگاه کرد؛ زیرا با ورود مفاهیم سرمایه‌داری و کسب درآمد به حوزه اینترنت و فعالیت شبکه‌ای و مجازی، شیوه‌های سوددهی و درآمدزایی متحول شده و اساس سود و سرمایه، بیشتر در قالب اعتبار و کسب رونق در جلب توجه مخاطب، بنا نهاده شده است. به ویژه وقتی پای “اعتبار” در میان باشد، تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، چندان دور از ذهن نخواهد بود.
چگونه می توان برای تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، اقدام نمود؟

گوگل‌ادز Google Ads یکی از روش‌هایی است که می‌توان از آن، برای تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، استفاده نمود.

گوگل به عنوان قوی‌ترین موتور جستجوی جهانی، شامل وب‌سایت‌های متنوع از سراسر جهان در موضوعات مختلف است.
جهان گوگل، بی‌انتها بوده و روز به روز نیز گسترش می‌یابد.
سعی در ارتقای یک وب‌سایت در رتبه‌بندی صفحات جستجوی گوگل، مهم‌ترین گزینه جهت کسب موفقیت در کسب تعداد بازدید بالا است.
سایت‌ها و وبلاگ‌ها، برای آنکه به صفحات اول جستجوی گوگل راه یابند، فنون و شیوه‌های مختلفی را می‌توانند به کار برند، از جمله نوع محتوا و شیوه محتواگذاری و سئوی محتواهای وب‌سایت و …..؛ یکی از این شیوه‌ها، استفاده از فرصت Google Ads است که گزینه‌ای با منفعت دو جانبه به نظر می‌آید.

در این روش، وب سایت‌ها از طریق پذیرش درج آگهی رایگان، اعتبار خود را در صفحات جستجو بالا می برند و در مقابل نیز امکان تبلیغ و بازاریابی آنلاین برای افرادی که در جستجوی پلتفرم معتبر برای درج آگهی خود هستند، فراهم می‌آید.

چرا باید از فرصت گوگل‌ادز برای تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر استفاده کرد؟

سوالی که مطرح می‌شود، این است که چرا یک سایت معتبر باید از گوگل‌ادز استفاده کرده و امکان تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر را برای متقاضیان در نظر بگیرد؟
بالا رفتن در صفحات جستجوی گوگل، اهمیت بسیار زیادی در بازاریابی اینترنتی به ویژه برای وب‌سایت‌های معتبر دارد؛ زیرا با سرچ کلید واژه‌های موجود در موضوع و محتوای سایت توسط کاربران در گوگل، معمولا تنها وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول جستجو ظاهر می‌شوند، توسط کاربران مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند، و کمتر پیش می‌آید که کاربران برای دیدن نتیجه جستجو به صفحات بعدی گوگل سر بزنند؛ زیرا در نظر مخاطبین نیز، رتبه‌بندی گوگل در ترتیب نمایش وب‌سایت‌ها، یکی از معیارهای اعتبار سنجی سایت به حساب می‌آید.
از طرفی با بالا رفتن بازدید وب‌سایت به واسطه قرار گرفتن در صفحات اول جستجو، امتیاز و اعتبار مضاعفی برای وب‌سایت مورد نظر، در گوگل لحاظ می‌شود که به بالاتر رفتن و یا حفظ رتبه سایت در طبقه‌بندی گوگل، منجر می‌گردد.

تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، یک معامله برد – برد است.

بنابراین، همانطور که پیش‌تر ذکر گردید، با درک بهتر از تعاملات اینترنتی، مفهوم سود و سرمایه‌گذاری و اهمیت اعتبار در مسیر ثروت و موفقیت، دگرگون شده و در نتیجه دلیل رایگان بودن برخی خدمات از جمله تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، شفاف‌تر می‌گردد.

از طرفی، تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، ابعاد کاربردی وب‌سایت را برای سرچ‌های گوناگون، افزایش می‌دهد؛ یعنی وقتی تبلیغات یک کارگاه سفالگری بر روی یک وب‌سایت معتبر درج شده باشد، علاوه بر موضوعات و کلید واژه‌هایی که در محتوای خود وب‌سایت، مورد جستجو قرار می‌گیرد، کلمات کلیدی و برچسب‌های مربوط به سفالگری نیز، در وب‌سایت درج شده و در نتیجه جستجوی این کلمات از سوی کاربران، وب‌سایت مورد نظر در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. بنابراین، از این لحاظ نیز، تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر برای خود سایت‌ها، اعتبار بیشتری را در پی دارد.

تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر موثر است، به همان دلیل که اسپانسرینگ موثر است! 

در واقع می‌توان به طور کلی و خلاصه گفت که تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر مصداق اسپانسرینگ است. همان طور که اسپانسر، هزینه‌های فعالیت مبلغ خود را برعهده می‌گیرد تا در لفاف کار او، نام خود را نیز به گوش مخاطب برساند، در مورد تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر نیز همین کیفیت تعاملی، صدق می کند؛ هرچند که به نظر می‌رسد در مورد تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، هم وب‌سایت‌های معتبر و هم صاحبین آگهی، هر دو نقش اسپانسر را در مقابل دیگری، بازی می‌کنند!
پس، باز هم می‌توان مشاهده نمود که تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، یک مراوده و معامله برد – برد است.
اما آیا صاحبین تبلیغات، راسا و مستقیما می‌توانند وارد چنین تعاملاتی آن هم با وب‌سایت‌های بزرگ و معتبر شوند؟

با کمک وب سایت‌های مارکتینگ و بازاریابی، می‌توان برای تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر اقدام نمود.

برخی از وب‌سایت‌های معتبر به‌طور ویژه، در حیطه تبلیغات و درج آگهی و نیازمندی‌ها فعالیت دارند و دو سر معامله را به هم می‌رسانند؛ نمونه ای از این سایت‌های معتبر، سایت تبلیغاتی رایامارکتینگ و یا سایت شیپور است.
مسلما برای درج آگهی بر روی این‌گونه وب‌سایت‌ها و نیز استفاده از امکان تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر که توسط این شرکت‌ها ارائه داده می‌شود، می‌توان مستقیما با بخش تبلیغات آن‌ها ارتباط برقرار کرد و روش‌ها و شرایط درج آگهی چه به صورت رایگان و چه غیررایگان را جویا شد و برای آن اقدام نمود.
اما در مورد وب‌سایت‌های غیرتبلیغاتی چگونه می‌توان، از فرصت تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر بهره برد؟

مجموعه‌های تبلیغاتی و مارکتینگ تخصصی که تمام تمرکز خود را بر بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین گذاشته و در زمینه مارکتینگ شبکه ای و تبلیغات در اینترنت و سوشال مدیا، مهارت و تخصص و سابقه درخشانی دارند، به عنوان مرجع تخصصی، نقش کاتالیزور را در سامان‌دهی درج آگهی در سایت‌های مختلف داشته و نیز معرفی، راهنمایی، توضیح و همراهی گام به گام، در مورد تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر را، بر عهده می‌گیرند.
رایامارکتینگ، یکی از همین مراجع تبلیغات و مارکتینگ دیجیتال و آنلاین است که در تمام ابعاد و حوزه‌های مربوط به بازاریابی اینترنتی و شبکه‌ای، اعم از تولید محتوا ( بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا ) تا تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، فعالیت داشته و می‌تواند مسیر را برای متقاضیان، هموار نماید.
این مجموعه با شناسایی وب‌سایت‌های معتبر که امکان درج آگهی به صورت رایگان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، دست صاحبین تبلیغات را در دست مدیران وب‌سایت گذاشته و نیز تبلیغات مورد تایید تحت شرایط تعیین شده توسط وب‌سایت مذکور را طراحی و آماده می‌نماید.

همواره به تبلیغ و بازاریابی نیاز است.

پس، چه به عنوان مدیر یک وب‌سایت معتبر که به فکر حفظ موقعیت اعتباری خود و ارتقای آن است، و چه به عنوان صاحب کسب‌وکار و ارائه‌دهنده خدمات که درپی تبلیغات پربازده و موفق است، پیشنهاد می‌شود که حتما شیوه تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر را به عنوان یک استراتژی قوی برای دست‌یابی به موفقیت و تحقق اهداف کاری خویش در نظر بگیرید.
هرچند که حتی بدون تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر، باز هم هزینه‌ای که برای درج بنرهای تبلیغاتی بر روی وب‌سایت‌های پربازدید و معتبر صرف می‌کنید، یک سرمایه‌گذاری سودآور و هوشمندانه تلقی می‌شود؛ زیرا اعتبار در جهان امروز، یعنی بیش از پیش در مقابل چشمان مخاطب قرار گرفتن و درخشیدن، جلب توجه کاربران مجازی و مخاطبین اینترنت، به منزله جلب مشتری است و اساس بازاریابی نوین را استراتژی “چشم‌گیر بودن”، تشکیل می‌دهد.

بازاریابی از دیرباز تا همیشه!

هرچند که از دیرباز برای رونق و پیش‌گام بودن در میدان رقابت، نظر مثبت مردم اهمیت داشته و هرکه موفقیت کار خود را در رساندن آوازه خویش به سمع و نظر مردم می‌جوییده است، به مقصد خود می رسیده و هم‌چنان نیز همین است.

در یک کلام، بازاریابی و تبلیغات، چه برای کسب‌و‌کار خرد و کوچک و چه برای کارهای بزرگ و مشهور، یک نیاز همیشگی است که ضامن رونق و موفقیت است.

از طرفی به نظر می‌رسد حتی وقتی با وجود شهرت و محبوبیت، هم‌چنان بر رسم نقشه‌های زیرکانه و نوین برای بازاریابی و تبلیغ، ممارست می‌شود، می‌تواند نشانه تلاش و همت صاحبین کسب‌و‌کار برای ارتقا و بهبود کیفیت و پیشرفت کارشان باشد؛ و این یعنی، اهمیتی که به تبلیغات و بازاریابی اختصاص داده می‌شود، برابر است با اهمیتی که شرکت‌ها و برندها برای اعتماد مشتریان خود قائلند تا همواره در مسیر بهبود حرکت کنند و تنها به سطح کیفی کنونی خود بسنده نکرده و پویایی و ماندگاری را در راس اهداف خود داشته باشند.
به همین دلیل اگر حرفه‌ای هستید،

اگر حقیقتا به کار خود ایمان دارید و می‌خواهید برنامه و نقشه راه شما باورپذیر و مورد اعتماد عموم باشد، تمرکز خود را بر بازاریابی و سیاست‌های تبلیغاتی بگذارید و از آن نکاهید؛ حتی اگر به شهرت اول جهان بدل شدید!
حال چه از طریق تبلیغات رایگان در سایت‌های معتبر و یا چه از طریق اسپانسرینگ یا مشارکت در امور خیر.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.