مقالات آموزشی

بررسی امکان پذیر بودن یا نبودن طراحی بنر با قیمت مناسب

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم ببینیم آیا طراحی بنر با قیمت مناسب امکان‌پذیر است یا خیر؟  برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید با اصول طراحی بنر آشنا شویم. پس از آن، به سراغ انواع بنرهای تبلیغاتی خواهیم رفت. پس از بررسی این موارد، می‌توان به این سوال پاسخ داد. علاوه بر این، به مواردی مانند هزینه طراحی بنر چاپی، قیمت طراحی بنر و بیلبورد، هزینه طراحی بنر سایت، سایت طراحی بنر، طراحی بنر اینستاگرام، طراحی بنر گیف آنلاین، طراحی بنر ثابت، طراحی بنر ثابت سایت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده بنر را تعریف کنیم باید گفت بنر یک روش برای انتقال پیام است. به عبارتی دیگر یک تصویر گرافیکی که حاوی پیامی باشد را بنر می‌گویند. این روش انتقال پیام در حوزه تبلیغات و یا حوزه اطلاع رسانی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به بنرهایی که در حوزه تبلیغات و یا معرفی یک محصول استفاده می‌شود، بنر تبلیغاتی گفته می‌شود و به بنری که در برای اطلاع رسانی مراسم رسمی مانند انواع همایش‌ها، سمینارها، کنسرت موسیقی و جلسات استفاده شود، بنر اطلاع رسانی گفته می‌شود.

بنر می‌تواند از چند کلمه به همراه یک یا چند تصویر تشکیل شده باشد. همچنین ممکن است از یک پیام متنی بدون تصویر نیز تشکیل شده باشد. در واقع الزامی به استفاده از تصویر در طراحی یک بنر نیست. اما تصویر می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بالایی در ذهن مخاطب داشته باشد زیرا بیشتر افراد در به خاطر سپردن تصاویر موفق‌ترند تا در به خاطر سپردن کلمات!

در حال حاضر بنرهای تبلیغاتی به عنوان موثرترین و بهترین روش تبلیغاتی در دنیای امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم به تقسیم بندی در مورد بنرهای تبلیغاتی اشاره کنیم، باید گفت:

  • بنر متنی
  • بنر گرافیکی (حاوی تصویر گرافیکی)

استفاده از هر کدام از این بنرها در حوزه تبلیغات دارای مزایایی نسبت به دیگری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از بنر متنی عبارت است از:

  • انتقال پیام تبلیغ به صورت صریح و رسا
  • دارای حجم کمتر نسبت به بنر گرافیکی
  • امکان بارگذاری راحت‌تر در موبایل، شبکه‌های اجتماعی و تقریبا همه جا
  • مقرون به صرفه‌تر بودن نسبت به بنر گرافیکی

مزایای استفاده از بنر گرافیکی عبارت است از:

  • دارای جذابیت بیشتری نسبت به بنرهای متنی هستند
  • دارای تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بنرهای متنی هستند
  • مخاطب ارتباط بهتر و راحت‌تری را با بنر برقرار می‌کند
  • در ذهن مخاطب بهتر و بیشتر نقش می‌بندد

انواع بنرهای گرافیکی کدام است؟

در این قسمت به سراغ انواع بنرهای گرافیکی خواهیم رفت:

  • بنر گرافیکی با تصویر ثابت
  • بنر گرافیکی با تصویر متحرک
  • بنر گرافیکی با ویدئو

بنر گرافیکی با تصویر ثابت، فاقد تصاویر متحرک است به همین دلیل دارای راحتی بیشتری برای بارگذاری به دلیل حجم کمتر هستند اما طبعا دارای جذابیت کمتری برای مخاطب هستند. فرمت این نوع بنرها معمولا JPEG و یا png است. این نوع بنرها برای انواع تبلیغات پاپ آپ کاربرد زیادی دارند. شکل اصلی این بنر به صورت پیامی است که حاوی اطلاعاتی راجع به محصول مورد تبلیغ است.

بنر گرافیکی با تصویر متحرک، علاوه بر متنی که حاوی پیام باشد، حاوی یک یا چند تصویر متحرک است. همچنین این نوع بنر می‌تواند حاوی یک یا چند تصویر ثابت باشد و با متحرک سازی چارچوب یا قاب تصویر باعث جذاب‌تر دیده شدن بنر شود. این مطلب به مرور زمان برای طراحان به اثبات رسید که بنرهای متحرک دارای جذابیت بیشتری برای مخاطبان هستند و باعث تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب می‌شوند. معمولا این نوع بنر با فرمت gif تهیه می‌شود.

خوب است بخوانید: صفر تا صد طراحی بنر تبلیغاتی

این فرمت دارای مزایای زیادی است از جمله اینکه به راحتی ساخته می‌شود و از نظر هزینه‌ها نیز مقرون به صرفه است. امروزه بنر گیف به طور گسترده در دنیای تبلیغات استفاده می‌شود.

 

بنر گرافیکی با ویدئو نوعی از بنر است که در قالب یک ویدئو پیام تبلیغاتی خود را ارائه می‌دهد. همه شما حتما این نوع بنر را هنگامی که در حال کار با اپلیکیشن خاصی با موبایل خود هستید، دیده‌اید. اگرچه این نوع بنرها ممکن است اعصاب کاربر را به هم بریزد اما یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات است!

 

از مزایای استفاده از بنرهای گرافیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب درآمد بیشتر
  • افزایش بازدید و بازخورد در سایت
  • مشهور شدن برند مورد تبلیغ
  • افزایش فروش و سود محصولات مورد تبلیغ

حال که با انواع بنرها آشنا شدید، در مرحله بعد به سراغ اصول مهم و اصلی طراحی بنر با قیمت مناسب خواهیم رفت. در کنار ما بمانید.

اصول مهم و اصلی طراحی بنر با قیمت مناسب

در این قسمت به سراغ معرفی اصول مهم و اصلی طراحی بنر با قیمت مناسب خواهیم رفت. این اصول عبارت است از:

استفاده درست از فضای بنر

فضای بنر بایستی به درستی توسط طراح حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. فضای بنر نه باید خیلی شلوغ چیدمان شود و نه خیلی خلوت باشد. فضای خلوت بنر جذابیت کمی برای مخاطب دارد و فضای شلوغ نیز باعث سردرگمی و اضطراب مخاطب خواهد شد.

استفاده درست از تصاویر

تصاویر انتخابی بایستی مرتبط با پیام تبلیغ باشد در غیر این صورت نمی‌تواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

استفاده از پیام مختصر و مفید

بهترین پیام تبلیغاتی پیامی است که در کوتاه‌ترین زمان بتواند اصل مطلب را انتقال دهد.

برقراری رابطه دو طرفه با مخاطب با ایجاد تعامل در مخاطب

بسیاری از بنرهای پیشرفته متحرک مانند بنرهای فلش با حرکت موس یا کلیک مخاطب بر روی بنر قادر هستند مخاطب را به صفحه دیگری و به نوعی به قسمت اصلی بنر ارجاع دهند. این بنرها جذابیت بیشتری دارند.

استفاده از لوگو

حتما سعی کنید از تصویر لوگو یا نماد برند مورد تبلیغ در طراحی بنر خود استفاده کنید.

به متن بنر حس شوخ طبعی اضافه کنید

بنرهایی که خاص و ویژه هستند، بیشتر از بنرهای عادی در ذهن مخاطب هستند. این خاص بودن می‌تواند به شوخ طبعی در بنر مربوط شود. اگر بتوانید در بنر کمی حس خنده و سرگرمی اضافه کنید، این مطلب در ذهن مخاطب بیشتر از هر نوع ابتکار دیگری خواهد ماند!

استفاده از طیف رنگ متناسب و جذاب

سعی کنید با توجه به نوع محصول مورد تبلیغ و یا مورد معرفی از رنگ متناسب با آن بهره بگیرید. برای مثال یکی از بهترین رنگ‌ها برای تبلیغ محصول ارگانیک و طبیعی، رنگ سبز است.

به کار بردن سایز مناسب در طراحی بنر

بسته به اینکه بنر قرار است در چه جایگاهی قرار بگیرد و یا نصب شود، از انداره‌های مختلفی برای طراحی آن استفاده می‌شود. این اندازه‌ها در شکل زیر نشان داده شده است.

طراحی بنر با قیمت مناسب چطور امکان‌پذیر است؟

هزینه طراحی بنرهای تبلیغاتی مانند هزینه طراحی بنر چاپی، هزینه طراحی بنر سایت و یا قیمت طراحی بنر و بیلبورد بستگی بسیار زیادی به نوع طرح دارد. در واقع قدرت گرافیک و طرح تاثیر بسیار زیادی در محاسبه هزینه‌ها دارد. هزینه طراحی بنر سایت به طور میانگین و معمول از 20 هزار تومان شروع می‌شود و به ارقام بالاتری می‌رسد.

هزینه طراحی بنرهای متحرک نیز طبیعی است که کمی بالاتر باشد و به طور میانگین از 30 هزار تومان شروع می‌شود و به ارقام بالاتری می‌رسد. به هر حال برای اینکه از قیمت طراحی بنر و بیلبورد باخبر شوید، بهتر است قبل از شروع طراحی، از طراح در مورد هزینه‌های طراحی، حدود قیمت بگیرید و یا اگر برای طراحی بنر از شرکت‌هایی مانند رایا مارکتینگ که این کار با را با مجموعه‌ای از طراحان ماهر انجام می‌دهند، کمک می‌گیرید، تخمین قیمت بگیرید و به یک جمع‌بندی نهایی در مورد قیمت برسید. در هر صورت می‌توانید مطمئن باشید طراحی بنر با قیمت مناسب کاملا امکان‌پذیر است.

برای این منظور حتما از یک مشاور خوب در این زمینه کمک بگیرید. مشاوره در این زمینه به شما کمک می‌کند تا با کمک یک کارشناس و یا یک طراح گرافیک بتوانید هدف اصلی خود را مشخص کنید و بتوانید به یک جمع‌بندی نهایی در این زمینه برسید. با یک مشاوره خوب در نهایت به طراحی بنر با قیمت مناسب خواهید رسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.