مقالات آموزشی

 مقایسه کلمات کلیدی سرچ شده و بررسی ترافیک ارگانیک

مفید بود؟

 سایت شما با کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده است؟ آیا میدانید نحوه مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس (Google Analytics) در سایت شما چگونه است؟

مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس

برای یافتن پاسخ این سؤالات می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. صاحبان سایت‌ها از این ابزار گوگل برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس استفاده می‌کنند.

در این مقاله، ما قصد داریم به شما کمک کنیم با نحوه مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس آشنا شوید. علاوه بر این می‌خواهیم به نحوه مشاهده آسان داده‌ها در وردپرس بپردازیم.

 

 چرا در یک سایت مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس، اهمیت دارد؟

کلمات کلیدی برای رتبه بندی در گوگل و دسترسی به مخاطبان بیشتر بسیار حیاتی هستند. برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس این دو دلیل کافی است.

شما با مشاهده عباراتی که بیشترین ترافیک را برای سایت شما دارند، می‌توانید اطلاعات جامع‌تری را در مورد رتبه بندی و عملکرد سایت خود در موتورهای جستجو کسب کنید.

 مقایسه کلمات کلیدی سرچ شده 

علاوه بر این از طریق مقایسه کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست با کلمات کلیدی واقعی که برای سایت شما ترافیک ایجاد کرده اند، می‌توانید که نتایج فعالیت‌های خود را برای بهبود سئوی سایت بررسی کنید.

اگر کلمات کلیدی برتر جستجو شده در گوگل با کلمات کلیدی موجود در پستهای سایت شما مطابقت داشته باشند، به این معنی است که استراتژی‌های سئو شما کارآمد بوده اند. اگر آن‌ها مطابقت نداشته باشند، شما باید ایده‌هایی برای بهبود عملکرد و سئوی سایت خود پیدا کنید.

ترافیک ارگانیک

درنهایت با مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست، می‌توانید کلمات کلیدی جدیدی را برای وب‌سایت خود پیدا کنید. در نتیجه با ایده های جدید قادر خواهید بود محتوی باکیفیت و جذابی را منتشر نمایید. وقتی از کلمات کلیدی که موجب افزایش رتبه بندی و ترافیک سایت شما شده اند، استفاده کنید و محتوای مفیدتر و باکیفیت‌تری را ایجاد و منتشر نمایید، می‌توانید ترافیک ارگانیک و رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو بیش از پیش افزایش دهید.

چگونه می‌توان پس از مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد؟

شما نمی‌توانید برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست، مستقیماً از گوگل انالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنید. زیرا به دلایل حفظ حریم خصوصی هیچ داده ای نشان داده نمی‌شود. اگر گزارش‌های کلمه کلیدی را در انالیتیکس جستجو کنید، متوجه خواهید شد که این گزارش‌ها ارائه نشده اند.

 

کلمات کلیدی سرچ شده

شما می‌تواند از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) به جای گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. زیرا این ابزار برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست در سایت کاربرد دارد. کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

در ادامه ما به بررسی دو روشی می‌پردازیم. این روش‏ها که به شما امکان می‏دهند کلمات کلیدی سرچ شده را برای یک پست سایت مشاهده کنید.

  •  رتبه بندی کلمات کلیدی را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید.
  •  از حساب کنسول جستجوی خود برای ورود به سیستم و مشاهده گزارش‌های عبارات جستجو شده در گوگل استفاده کنید.

1. نحوه از مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس

اولین روش برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست استفاده از افزونه

MonsterInsights Google Analytics است. با کمک این افزونه می‌توانید میزان ترافیک سایت و تعامل کاربران با سایت را پیگیری کنید. علاوه بر این، این افزونه گزارش‌هایی را در مورد کلمات کلیدی جستجو شده به شما ارائه می‌دهد که به راحتی قابل درک هستند.

  • پس از نصب این افزونه باید برای مشاهده داده‌های بیشتر، روی دکمه View Full Queries Report در بخش پایین گزارش‌های MonsterInsights Search Console خود کلیک کنید. با کمک این بخش شما می‌توانید مستقیماً به Google Analytics Acquisition> search console>queries report دسترسی داشته باشید. بنابراین می‌توانید کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست را از گوگل انالیتیکس مشاهده کنید.
  •  برای مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس، به گزارش صفحات لندینگ در بخش Acquisition > Search Console > Landing Pages بروید.
  • سپس، روی هر یک از صفحات سایت خود کلیک کنید تا برای هر یک از صفحات، کلمات کلیدی سرچ شده را مشاهده کنید.

 آیا برخی از جدول‌ها خالی هستند؟

این حالت به این دلیل است که کنسول جستجو فقط گزارش داده‌های غیرقابل شناسایی را نمایش می‌دهد. این گزارش بدون این داده ها هم برای یافتن یک صفحه لندینگ خاص به منظور مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران، بسیار مفید است.

با بررسی جزییات این گزارش و با توجه به کلمات سرچ نشده یا کلمات کلیدی که نرخ کلیک پایینی دارند، می‌توانید تصمیم بگیرید روی کدام کلمات کلیدی باید بیشتر تمرکز کنید.

2. کلمات کلیدی جستجو شده سایت خود را در حساب کنسول جستجوی خود مشاهده کنید

برای دریافت گزارش‌های کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل در داشبورد وردپرس خود، باید MonsterInsights را در سایت خود نصب کنید. سپس با اتصال آن به حساب گوگل انالیتیکس خود به گزارش‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • ابتدا باید به کنسول جستجوی گوگل بروید و به حساب خود وارد شوید.
  •  سپس روی Search results در منوی سمت چپ خود کلیک کنید. در این بخش یک نمایش گرافیکی از total clicks، impressions، click-through rate (CTR) و موقعیت شما در رتبه بندی‌ها را ارائه می‌شود.
  • How to See the Google Analytics Keywords for Your Website

 جستجوی عبارات سایت خود

در این بخش به سمت پایین بروید تا بتوانید جدول Queries را مشاهده کنید. در این بخش می‌توانید بهترین کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل را که کاربران برای یافتن وب‌سایت شما از آن‌ها استفاده کرده اند، مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید روی تب‌های pages، countries، devices، search appearance یا dates کلیک کنید تا داده‌های مربوط به جستجوی عبارات سایت خود را در حالت‌های مختلف مشاهده کنید.

مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس چگونه انجام می‌شود؟

در این بخش ما برای جمع بندی، مجدداً خلاصه مراحل مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس را ارائه کرده ایم:

  •  حساب Google Search Console خود را به Google Analytics متصل کنید
  •  در Google Analytics، به Acquisition > Search Console > Queries بروید.

 

  •  با کلیک بر روی headings، کلمات کلیدی خود را بر اساس تب‌های clicks، impresssions، click-through rate یا average position مرتب کنید.
  •  با دریافت گزارش به Acquisition > Search Console > Landing Pages بروید و روی یکی از URL های خود کلیک کنید. در این بخش شما می‌توانید مشاهده کنید کاربران کدام عبارات را برای یافتن آن صفحه در گوگل جستجو کرده اند.

 گزارش گوگل

همچنین، با نصب افزونه MonsterInsights می‌توانید در هر زمانی 50 عبارت برتر جستجوی شده خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. علاوه بر این با کلیک روی دکمه پایین report مستقیماً به گزارش گوگل آنالیتیکس دسترسی خواهید داشت.

در پایان امیدواریم با مطالعه این مقاله، نحوه مشاهده کلمات کلیدی سرچ شده برای یک پست از گوگل انالیتیکس را آموخته باشید و به بهترین شکل از اطلاعات آن استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.