مقالات آموزشی

موفقیت پی در پی به سوی بازاریابی مقاله سفید

مفید بود؟

در این مقاله می خواهیم شما با نحوه نوشتن و قالب بندی یک مقاله سفید آشنا شوید معرفی مقاله های سفید به عنوان ابزاری قدرتمند و محبوب برای بازاریابان محتوا توصیه می شوند. می توان از مقاله سفید به عنوان یک رهبر فکری، اطلاعات مفید و ارائه تحقیقات برای پیشبرد و ارتقای موقعیت شرکت شما در مورد خدمات و محصولات شما و  حتی به عنوان یک تولید سرنخ استفاده کرد. این راهنما به شما تمام آن چیزی را که نیاز دارید برای بازاریابی محتوا و مقاله سفید خود انجام دهید تا محتوای شما یک افزودنی عالی به استراتژی بازاریابی تبدیل شود، یاد می دهد.

1. مقاله سفید چیست؟

مقاله سفید در واقع یک راهنمای عمیق یا یک گزارش در مورد یک موضوع خاص و مسائل پیرامون آن است. این توضیح مختصر برای آموزش دادن خوانندگان و همین طور کمک به آن ها برای درک و حل مسئله می باشد.

در دنیای بازاریابی، مقاله سفید این گونه تعریف می شود که یک محتوای بلند، شبیه کتاب الکترونیکی است. که در کل تفاوت این دو نوع اصطلاح در این است که مقاله های سفید بیشتر فنی و عمقی نوشته می شوند و حقایق و نظراتی که در مقاله های سفید بیان می شود اغلب نشأت گرفته از تحقیقات و آمار اصلی  است  که نویسنده از منابع معتبر آن ها را جمع آوری می کند. این تحقیقات شامل نمودارها، جداول و سایر روش های تجسم داده ها می باشند.

منشأ اصطلاح “مقاله سفید”  از دولت انگلستان است که  به عنوان اسنادی است که از سوی دولت صادر می شد. یکی از نمونه های معروف این مقاله می توان به  مقاله سفید چرچیل اشاره کرد که به سفارش وینستون چرچیل در سال 1922 تهیه شده است.

امروزه این اصطلاح برای انتشارات معمولاً به سبک “جستجوی عمیق” کاربرد دارد. در اکثر  مشاغلی چون  امور مالی یا B2B ، بخش های مشاوره از مقاله سفید برای ارتباط موضوع با فلسفه ی سازمان ، برتری محصول، ارائه تحقیقات مرتبط با حوزه کاری خود استفاده می نمایند.

با توجه به این که مقاله سفید خیلی کمتر از اشکال دیگر محتوایی به عنوان سرمقاله قرار می گیرد اما به دلیل این که در محتوای مقاله سفید از لحن معتبر و تحقیقات اساسی بهره مند می باشد یکی از بهترین انتخاب های برای ارتقا رهبری تفکر محسوب می شود.

چه کسانی از مقاله سفید استفاده می کنند؟

در گذشته، اغلب توسط موسسات مالی، سازمان های غیردولتی، آژانس های دولتی و مشاوره ها، مقاله سفید تهیه می شد که در آن از تحقیقات و اطلاعاتی که کسب می کردند به طور مختصر ارائه می دادند.

با رشد گسترده و پذیرش بازاریابی محتوا (ایجاد و توزیع محتوایی که حاوی اطلاعات غیر تبلیغاتی است ولی یک هدف را دنبال می کند آن هم  ایجاد علاقه و رغبت نسبت به مشاغل و پیشنهادات مربوط به آن)، مقالات سفید نیز جای خود را در صنایع دیگر جای دادند. به طور کلی می توان گفت هر سازمانی که به بازاریابی محتوا مشغول باشد می تواند از تولید محتوای مقاله سفید نیز بهره مند باشد.

به دلیل تطبیق پذیری مقاله سفید در بین تمامی صنایع از محبوبیت بالایی برخوردار است. درست است که مقاله های سفید دارای عناصر مشترکی هستند اما یک شرکت راه اندازی B2B معمولا نسبت به یک سازمان دولتی دیگر به طور متفاوتی از آن استفاده خواهد کرد.

 

انواع مقاله سفید

ممکن است انواع مختلفی از مقاله های سفید منتشر شود.

• یک نوع آن زمینه ساز است، یعنی این که به طور دقیق و عمقی درباره مزایای محصول، خدمات یا روش آن ها توضیح خواهد داد.

• روش دیگر آن یک رویکرد حل مسئله می باشد، به طوری که باعث می شود مخاطب از طریق حل مسئله ای که در مورد محصول یا صنعت آن ها است رهنمون شود.

سایر مقاله های سفید را می توان این گونه تعریف کرد که خلاصه ای از آمار و اطلاعات مفید درباره وضعیت یک صنعت خاص، محصول یا رشته توضیحاتی را ارائه می دهند. نمونه ای از این موارد می توان به بودجه و روند معیارهای بازاریابی محتوا در سال 2018 از موسسه بازاریابی محتوا اشاره کرد.

از هر نوعی که شما انتخاب می کنید و شروع به تولید محتوای آن می کنید باید نشانگر تخصص شما در یک منطقه خاص باشد. زیرا مخاطبان شما به طور مداوم به دنبال یک منبع معتبر می گردند، اطلاعات را جستجو می کنند و مشاغلی را بر می گزینند که اطلاعات مفید و دقیقی داشته باشد.

هدف یک مقاله سفید

مقالات سفید باعث ایجاد حس اعتماد به مخاطب می شود به طوری که به مخاطب این حس را منتقل می کنند که در یک دامنه مشخص، ماهر و باتجربه قرار دارند. وقتی که مخاطب های بالقوه به دنبال اطلاعات مفید هستند و می خواهند مشکل یا فرصتی که دارند را حل کنند مسلما اطلاعاتی را جستجو می کنند ولی اگر شما یک مقاله سفید با کیفیت متناسب با نیاز آن ها را برایشان فراهم نمایید شک نکنید که در آینده ای نه چندان دور باز به شما مراجعه خواهند کرد.

عاملی که باعث افزایش فروش در یک سازمان می شود اقتدار در محتوای شما می باشد. البته که این موضوع باعث شده که گزارشی از سوی نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی محتوای فناوری  B2B  ارسال شود که قبل از خریدشان، مقاله سفید را مطالعه کرده اند و ترجیح می دهند که از فروشندگانی خرید کنند که به آن ها اعتماد داشته باشند و در زمینه تخصص خود دیدن کنند.

در انتها باید گفت تولید محتوای مقاله های سفید در جهت هدایت کردن، راهنما بودن کاملا مفید هستند.

بیش از سه چهارم پاسخ دهندگان مایل به تبادل اطلاعات شخصی با یک مقاله سفید هستند که برگرفته از نظرسنجی محتوا در سال 2017 از DemandGen می باشد. حال این تبادلات اطلاعات از کتاب های الکترونیکی، گزارش تحلیلگران، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی یا پادکست ها سرچشمه می گیرد.

با استفاده از تمام این خصوصیات منحصر به فرد نتیجه می گیریم که استفاده کردن از مقاله های سفید در استراتژی بازاریابی محتوای شما کاملا نتیجه بخش است و می تواند در سایت رایا مارکتینگ از نتایج خوبی برای تولید محتوای خود بهره مند شوید.

2. نمونه مقاله سفید

هنگامی که به مقاله های سفید فکر می کنید، شک ندارم تصورتان به یک مقاله ی PDF آن هم با هزاران کلمه می رسد. اما باید بدانید که زمان در حال تغییر است و مسلما مصرف و نحوه تولید محتوا نیز قابل تغییر است.

امروزه با توجه به هر نوع بازدید کننده باید هر نوع محتوایی (از جمله مقاله های سفید) دارای ساختار مناسبی باشد و به خوبی نوشته شود.

در ادامه چند نمونه عالی که دقیقاً همان کار را انجام می دهند و از مقاله های سفید هستند، آورده شده است.

آنچه توسعه دهندگان می خواهند 

این یافته کاملا منحصر به فرد است  و یک صفحه ای است که حاصل یافته ها از نظر سنجی توسعه دهندگان در محل کار است که نشان دهنده این است که یک مقاله سفید چگونه باید انجام شود. نشان دهنده ی نمودارهای داده های تعاملی متحرک است.

 

حریم خصوصی و GDPR – BDO

نسخه ای که در ادامه خواهید دید کاریست که تولید شده توسط BDO و آژانس خلاق اسکریپتا است که یک نسخه ی عالی و خارق العاده ای است زیرا موضوع معمولی و کسل کننده را به یک موضوع محتوای جذاب و زنده تبدیل می کند.

کاغذ سفید را باز کنید

 

شما با خواندن و نوشتن یک مقاله سفید و با استفاده از راهنمای گام به گام رایا مارکتینگ  می توانید در  بازاریابی محتوا به موفقیت برسید.

3. نحوه نوشتن مقاله سفید

شروع به نوشتن یک مقاله سفید می تواند یک کار دلهره آور و سختی  به نظر برسد زیرا آنقدر اطلاعات و تحقیقات برای تهیه آن لازم است که گم شدن در آن  کار آسانی است و حتی اگر به طور اشتباهی این موارد صورت بگیرد ممکن است مانع از  قرار دادن واقعی موارد اصلی روی کاغذ شود.

حتی بعد از این که نوشتن مقاله را شروع کردید متوجه می شوید برای ارائه یک کار خوب نوشتن مقاله سفید کمی مشکل است. خوشبختانه، پیروی کردن از چند دستورالعمل ساده  به راحتی می تواند به تولید شدن یک مقاله سفید بسیار کمک کند و حتی روند اتمام آن را کاملا آسان کند.

مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز بخوانید.

موضوع مناسب را انتخاب کنید

ممکن است این بحث خیلی پیش پا افتاده و بدیهی به نظر برسد، اما باید بگویم که اگر می خواهید محتوای مقاله سفید شما توسط مخاطبان مورد توجه قرار گیرد، موضوعی را انتخاب کنید که آن ها را به خواندن رغبت دهد، سه معیار مهم در ادامه برای شما در انتخاب موضوع در نظرگرفته شده است:

1. موضوع باید طوری انتخاب شود که شما توانایی و صلاحیت نوشتن آن را داشته باشید.

2. موضوع باید طوری انتخاب شود که مخاطب به آن علاقه مند باشد.

3. باید موضوع مقاله  طوری باشد که از قبل محتوای کمی در مورد آن نوشته شده باشد به قول معروف” شکاف محتوا” را پر کند.

طبیعتاً با توجه به نکات 1 و 2 یافتن موضوع و جمع آوری اطلاعات مرتبط به آن  یک امری حیاتی است و معنای محتوای معتبر مقالات سفید با توجه به تجربه و تخصص نویسنده است، بنابراین نوشتن در مورد آنچه که در مورد آن مطلع هستید بسیار مهم است. پس اگر شما قصد دارید محتوایی را تولید کنید که مخاطبان مشتاق و علاقه مند به خواندن آن شوند حتما باید مقاله سفید تان با منافع خوانندگان مطابقت داشته باشد.

هرگز از این که بخواهید اطلاعات را از سازمان خود جمع آوری کنید هراسی نداشته باشید. اگر موضوع محتوا درباره رشته های مهندسی است خب چرا از یک مهندس مرتبط با همان رشته اطلاعات را جمع آوری نمی کنید و حتی می توانید نوشته خود را در اختیارشان بگذارید تا بررسی کنند.  حال دانش انبوه سازی  در واقع به معنای داشتن قدرت از جانب یک متخصص در اکثر زمینه ها است.

سرانجام، شما می توانید با پر کردن یک “خلا محتوا” به مقاله ی خودتان جان ببخشید و کاملا مورد توجه قرار گیرد و از طرفی اگر موضوع شما منحصر به فرد باشد جایگاه ویژه ای در موتورهای جستجوگر و در رتبه بالایی قرار خواهد گرفت.

نکته حرفه ای: حتی شما می توانید از نظرسنجی مخاطبان استفاده کنید و از آن ها بپرسید که علاقه به چه نوع موضوعات و مواردی دارند که در مقاله های سفید آینده از آن ها در نوشتن به کار بگیرید، این کار به شما ایده می دهد حتی باعث می شود موضوع شما بیشتر سر و صدا کند، روشی که تیم تخصصی رایا مارکتینگ از آن استفاده می کند.

مخاطبان خود را تعریف کنید

تعریف مخاطبان به طور کلی همیشه  با انتخاب کردن یک موضوع مناسب همراه است. اما متذکر می شوم همیشه به علاقه ی مخاطبان خود متمرکز نشوید و فراتر از علاقه ی آن ها فکر کنید و به انواع مخاطبانی فکر کنید که می خواهند مطالب شما را مطالعه کنند.

آیا آن ها افرادی حرفه ای هستند که  مسلط به موضوع مرتبط با شما هستند؟

آیا ممکن است آنها چیزی را مطالعه کنند که به آن آشنایی نسبی داشته باشند؟

دانستن این موضوع به شما در ایجاد محتوا و اصطلاحات مرتبط یا صنعت مرتبط کمک شایانی خواهد کرد. این موارد باعث می شود دامنه تحقیقات خودتان را به موضوه مورد بحث محدود کنید و راحت تر بتوانید مطالب را جمع آوری کنید. همیشه اطمینان و اعتماد به استدلال مناسب و منطقی بودن همه آرگومان ها بسیار اهمیت دارد، اما باید بدانید که اطلاعات و آمار  ارائه شده باید با  مخاطب مورد نظرتان منطبق باشد.

در سایت های Google  شما بخشی از تعریف مخاطبان در مورد چگونگی پیدا کردن مقاله سفید آن هم توسط خواسته های مردم را خواهید یافت یعنی این که متوجه می شوید بیشتر در مورد چه موضوعاتی در اینترنت جستجو می کنند این موارد به شما در انتخاب یک موضوع مناسب جهت تولید محتوای مقاله سفید بسیار کمک خواهد کرد. این موارد بعداً در تشریح مقاله سفید بسیار مفید است.

موردی که برای کلمات کلیدی  دارای اهمیت است بهینه سازی می باشد، اما فراموش نکنید همیشه برای افراد بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر Google . امروزه شاهد بهبود یافتن محتوای مربوطه با درک و تطابق هدف جستجو خواهید بود.

آن را در یک مقدمه و مقدمه عالی قرار دهید

مانند هر نوشته ی خوب مقدمه هم باید مخاطب را جذب خود کند و حس کنجکاوی او را برانگیزد و او را به خواندن ترغیب نماید. تهیه یک خلاصه کوتاه از آنچه در مقاله سفید نوشته می شود برای مخاطبان نشان دهنده آن چیزی خواهد بود که به خواندن مشغول می شوند این روش یک تمرین بسیار خوبی است.

پیشروی شما در این کار به قدری مهم است که اگر هدف شما از نوشتن مقاله سفید بازاریابی خدمات یا محصولات هم  باشد. شما نباید در متن از تبلیغات به طور مستقیم استفاده کنید سعی کنید در انتهای مقاله سفید خود پیشنهاداتی درباره محصولات و نحوه ی تهیه ی آن ارائه کنید یا این که از یک متن زیبا و جذب کننده جهت اقدام به خرید و تهیه محصول اشاره کنید.

آن را با ارزش بسته بندی کنید

مقالات سفید در واقع به معنای تبلیغات برای شرکت شما محسوب نمی شوند بلکه شما از هر گونه تبلیغات آشکار باید اجتناب کنید. درعوض، متن محتوای شما باید طوری باشد که اطلاعات مفیدی را ارائه دهد  تا مخاطب شما هم اگر مشتری نباشد این متن برایش با ارزش باشد. تأکید بر ارزش اشتراک کلمه کلیدی یک مقاله سفید بسیار عالی است که به طور گسترده خوانده می شود.

به یاد داشته باشید، مقالات سفیدی که تهیه می کنید نمایانگر تخصص شما به عنوان یک برند و شرکت در زمینه ی خاص است. شما باید این تصور را در خوانندگان ایجاد کنید که متن شما  از یک منبع قابل اعتماد تهیه شده است و شما در این  اطلاعات متخصص هستید، همانطور که قبلاً اشاره شد، ایجاد این نوع حس اعتماد و شهرت منجر به موفقیت بیشتر شما در تجارت خواهد شد زیرا خریداران مسلما خرید خود را  از شرکت هایی انجام می دهند که به آن ها اعتماد دارند.

از چندین پیش نویس هراس نداشته باشید

هیچ پیش نویس اولیه ای هرگز یک کار تمام شده به حساب نمی آید. الیزابت بیشاپ، یکی از شاعران مشهور و برنده جایزه پولیتزر است که بعد از هفده بار نوشتن پیش نویس توانست  شعر “یک هنر” خود را تکمیل کند. اکنون وی یکی از بهترین ویانل های  جهان را نوشته است.

گرچه یک مقاله سفید ممکن است به هفده پیش نویس اصلا نیازی نداشته باشد، اما بدون شک می توان گفت نکاتی در نسخه اول پیش نویس است که ممکن است از دست رفته و منطقی باشد. به پایان رساندن یک پیش نویس، بهترین روش جهت کیفیت کار است.

جالب نگه دارید

طرز نوشتن مقالات سفید باید به طور دقیق نوشته شود حتی دقیق تر از پست های کتاب های الکترونیکی یا وبلاگ باشند. شاید این کار باعث شود محتوای شما کمی رسمی به نظر برسد اما به این معنا نیست که متن شما خسته کننده باشد.

تله ای که ممکن است مقالات سفید در آن به راحتی فرو بروند، استفاده از آمار می باشد. اگر از نظر فنی، هنوز هم علاقه دارید مقاله سفیدتان خوانده شود، پیشنهاد می کنم از تکنیک نویسندگان خلاق دیگر نیز بهره مند شوید.

جهت یادگیری یک طرح، منابع زیادی وجود دارد، اما به طور قطع، می توان هرم زیر را در نظر گرفت که  پنج قسمت دارد ، هرم Freytag:

 

همیشه این موارد در تمامی مقاله های سفید کاملاً مطابقت ندارند، اما می توانند شما را در حفظ علاقه و ایجاد یک محتوا متمایل کنند. می توانید در ادامه از این ایده ها برای توجه خوانندگان استفاده کنید تا بتوانید آن ها را تا انتهای محتوا نگه کنید.

4- اشتباهاتی که در یک مقاله سفید باید از آن ها اجتناب شود

برخی از مشکلات و اشتباهات رایج  که ممکن است در نوشتن مقاله سفید وجود داشته باشند باید از آن ها جلوگیری شود. هر کدام از این موارد می تواند جرقه ای در یک محتوای بیهوده ایجاد کند و آن را به یک محتوای درخشان تبدیل کند. در اینجا لیست مختصری از مواردی ذکر خواهیم کرد که شما باید به آن ها توجه کنید. پس همچنان با ما همراه باشید.

تبلیغات شبیه یک پیج فروش

هنگامی که از مقاله های سفید به عنوان یک کمپین بازاریابی استفاده می کنید که در آن از مشاغل گوناگون و محصولات خود به نمایش می گذارید، ممکن است یک اشتباه رایج در این مقاله های سفید رخ دهد که مثل یک صفحه فروش به نظر برسد. اما شما نباید این اجازه را بدهید که این چنین اتفاقی بیافتد چون مشتریان و مخاطبان خود را از دست خواهید داد. زیرا آن ها در یک مقاله سفید، به دنبال اطلاعات آموزشی  و بی طرف هستند که نیاز آن ها را برطرف کند نه این که آن ها را ترغیب کند. شما می توانید بخش های مرتبط با فروش را جهت سایر مطالب  مثل بروشورهای محصولات ذخیره نمایید.

عدم آگاهی کافی

همانطور که از  قبل هم گفتیم مقالات سفید باید اسنادی باشند که  بتوان برای تهیه آن ها تحقیقات به خوبی انجام شوند. درسته که انجام دادن یک تحقیق آن هم به طور طولانی مدت ممکن است خارج از بودجه یک تیم بازاریابی باشد اما انجام دادن و تهیه چند آمار از صفحه اول جستجوی Google آنقدر ها هم از این بودجه کاهش نمی دهد.

ممکن است جمع آوری کردن آمار و جستجوی تحقیقات علمی کمی زمان بر باشد، اما ارزش آن را دارد که یک نتیجه ی مطلوب از آن خارج شود. پس برای این که مخاطب خود را برگردانید سعی کنید مقاله سفید شما مثل یک منبع معتبر باشد که مخاطب به آن نیاز خواهد داشت.

 

طراحی ضعیف

 

در این بخش  نوبت به طراحی می رسد که به طور کامل به  آن خواهیم پرداخت، درسته که محتوای نوشته شده در مقاله سفید دارای اهمیت است ولی نادیده گرفتن طراحی درون آن اشتباه بسیار بزرگی است. یک طراحی برجسته در مقاله سفید شما نشانگر نکات کلیدی شماست و به خواننده در درک محتوا بسیار کمک خواهد کرد.  استفاده کردن از طراحی ها (مثل تصاویر، فیلم ها و نمودارها) که می تواند از مبحث شما در مقاله سفید پشتیبانی کند بسیار مهم است. برخی از نمونه های مقاله های سفید ساخته شده توسط شرکت رایا مارکتینگ را می توانید در سایت مشاهده کنید تا با نمونه هایی از مشتری های آن را که به طراحی علاقه مند هستند را ببینید.

قصه گفتن نیست

مقالات سفید همان طور که ذکر شد کاملا آموزنده و واقعی هستند و به این معنا نیست که آن ها باید خسته کننده باشند. در گذشته مقاله های سفید جهت حل مسئله و یافتن تحقیقات همیشه داستانی برای گفتن داشتند که همین موارد  به مراتب کمتر می تواند خواننده را  برای خواندن کل مقاله آن هم بدون نوعی روایت حفظ کند. تنظیم یک مسئله، شرح جزئیات راه حل مسئله و گنجاندن نوعی از داستان موفقیت آمیز، همگی می تواند یک فرمول اثبات شده ای باشد که هر نوع محتوایی را بیشتر به داستان شبیه کند.

یک مثال خوب از یک محتوا، در زمینه مشارکت کارکنان می تواند باشد. بسیاری از موارد B2B نیز اهمیت مشارکت کارکنان و همچنین مشکلات اشتباه آنان را پوشش می دهد. در این مطلب مقدار کمی موضوعات فراتر رفته و مثال های آورده شده که شرکت ها از آنچه که در جهت های خاصی می توانند مشکلات را رفع کنند، ارائه شده است.

5. قالب کاغذ سفید

قبل از  این که به موارد دیگری بپردازیم ابتدا  می خواهیم در مورد قالبی که برای تهیه مقاله سفید کاربرد دارد  صحبت کنیم.

یک عکس  می تواند آنقدری ارزش داشته باشد که تمام چشم ها را به خود جذب کند و همین امر موجب می شود که بینندگان محتوای شما را مطالعه کنند.

می توان گفت آماری که به زحمت جمع آوری کرده اید به همین سادگی و به خودی خود این کلیک ها و بازدید ها را نخواهد داشت. اکنون میزان توجه انسان به طور میانگین کمتر از توجه یک ماهی قرمز است.  و با 3/3 میلیون پست در فیس بوک، 448،800 توییت و 149،513 ایمیل در هر دقیقه ارسال می شود، حداقل این که رقابت برای جلب توجه مخاطبان شما بسیار است. مقاله سفید برای رقابت به یک درخشش جدی نیاز دارد.

شما به مواردی بیش از یک متن در مقاله سفید نیاز خواهید داشت. گزینه های طراحی شما درباره مواردی مثل تایپوگرافی، رنگ  و استفاده از تصاویر می تواند یک نقش مهم و برجسته ای در موفقیت مقاله سفیدتان داشته باشد. در ادامه چند اصل مهم  برای ایجاد یک طرح مقاله سفید که با کیفیت است خواهید دید پس آن ها را به خاطر بسپارید.

در نظر داشتن بازدیدکنندگان موبایل

بیش از 50٪ از ترافیک اینترنت اکنون مرتبط با موبایل است و طراحان وب به همین دلیل با ایجاد آنچه به عنوان یک طراحی(تعاملی)  پاسخگو است توانسته اند خود را با این روند سازگار کنند.

قبل از این، صفحات وب به راحتی و با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل کاربر مقیاس بندی می شد و طرح آن ها  از این طریق به نمایش گذاشته و حفظ می شد. اما به طور طبیعی، متوجه خواهید شد که این موضوع و نمایش اکثر صفحات در دستگاه های کوچکتر  باعث می شود که غیر قابل خواندن باشند که این مورد می تواند غیر قابل چشم پوشی باشد.

بنابراین طراحی پاسخگو به کمک این موضوع آمد به طوری که به راحتی به عناصر موجود اجازه داده می شد که در صفحه مورد نظر بتوان مرتب سازی مجدد، تغییر اندازه یا حتی به صورت کامل در معرض دید بودن صفحات طبق اندازه صفحه موبایل قابل دید باشد. به طوری که اگر از صفحه کوچکتر استفاده شود،  دکمه ها برای صفحه های لمسی به سایز بزرگتر تبدیل می شوند و اندازه قلم ها افزایش می یابد و به طور کلی، کل طرح تنظیم می شود تا صفحه مورد نظر برای تلفن همراه مناسب باشد.

اما اگر بخواهیم صحبتی در این باره داشته باشیم در دنیای موبایل برای طراحان وب در وهله اول این موضوع  استاندارد شده است، ولی تولیدکنندگان محتوای دیجیتال مانند مقاله های سفید معمولاً با این مورد سازگار نبوده اند. که حتی با کمال تعجب باید خدمتتان عرض کنم که  اکثر شرکت هایی که کتاب الکترونیکی و مقاله های سفید را در وب سایت خود ارائه می دهند، هنوز که هنوز است از قالب PDF استفاده می کنند.

به همین دلیل سایت رایا مارکتینگ بر این آمده است که محتوای مقاله سفید خود را به راحتی قابل نمایش بگذارد به طور که در تمامی تلفن های همراه صفحات مقاله سفید قابل مشاهده هستند.

نمونه PDF مقاله سفید، پاسخگو نیست

مشکل تمام PDF ها این است که در صفحه های کوچکتر قابل خواندن نیستند. آن ها در واقع اسنادی هستند که دارای طرح ثابت می باشند که نمی توان در آن ها اندازه های مختلف صفحه را تنظیم یا سازگار کرد.به همین خاطر است که در یک دستگاه تلفن همراه خواندن آن ها نیاز به بزرگنمایی و تغییر شکل بیش از حد دارد، که این می تواند برای کاربران یک تجربه بدی باشد.

همان طور که در بالا ذکر شد روز به روز ترافیک تلفن همراه در حال افزایش است. پس اگر تصمیم دارید که  مقاله سفید خودتان را به صورت PDF تهیه کنید،  باید بگویم خطر این است که قشر عظیمی از مخاطبان خود را از  خواندن این محتوا از دست خواهید داد. پس این یک اشتباه در طراحی مقاله سفیدتان خواهد بود که برای شما گران تمام خواهد شد.

مثال پاسخ دهنده مقاله سفید – NGData

نمونه ای از مقاله های سفید پاسخگو را مشاهده کنید

تأکید و خوانایی

از آنجا که مقالات سفید حرفه ای حاوی متن و تصاویر دیداری و همین طور اطلاعات تکمیلی مثل آرم ها، پاورقی ها، شکل ها و حتی اطلاعاتی که مربوط به حق چاپ هستند، خطر در هم ریختگی طرح شما وجود دارد. بی نظمی اگر وجود داشته باشد قبل از این که حتی متوجه شوید جمع می شود. ممکن است برای شروع یک طرح و رنگ زیبا برای طرحتان انتخاب کنید، اما با ادامه دادن و افزودن محتوای مقاله، همه چیز شلوغ می شود. معمولا، برای ایجاد تعادل مناسب بین کامل بودن و خوانایی، باید در مورد مواردی که قرار است محتوای مقاله سفید را تکمیل کند انتخاب مناسبی داشته باشید.

یک طراحی خوب، در واقع انتخاب جسورانه ای را می خواهد که همیشه اطلاعات مهم را در اولویت قرار می دهد. که همه این انتخاب ها و اطلاعات و اولویت ها بر قرارگیری، چیدمان، اندازه قلم، رنگ، ترتیب صفحه و موارد دیگر تأثیر می گذارند. از این عناصر طراحی که نام برده شد می توانید برای ایجاد تأکید بر اطلاعات مهم استفاده کنید. اما حواستان باشد که تأکید بر اطلاعات آن هم اگر  بیش از حد یا بسیار کم صورت بگیرد  باعث می شود خوانندگان ترغیب شوند فقط برای تشخیص آنچه که مهم است تلاش کنند.

نگاهی به آنچه که روند است

در سال 2018، فونت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت پررنگ و دارای طرح های رنگی بود. اگر به بهترین شرکت های فناوری نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد بسیاری از پاستل ها و شیب های رنگی در آن به کار برده می شود. البته همه این موارد ممکن است تغییر کنند. اما هنوز هم، یک روش عالی جهت الهام گرفتن از ابتدای کار این است که به کدام روند طراحی در حال حاضرعلاقه مند هستید.

همیشه طراحان خوب از طراحان دیگر الهام می گیرند و بهترین راه جهت ایجاد یک طراحی موفق این است که طراحی موفقیت آمیز دیگر افراد را دیدن کنید. اگر می خواهید در آینده طرح های استثنائی داشته باشید به رایا مارکتینگ مراجعه کنید.

اگر نمی دانید از کجا شروع به جستجو کنید؟ به شما پیشنهاد می کنم از دو شبکه Dribbble و Behance دیدن کنید که دارای طراحان بزرگی است که آخرین کارهای خود را در آن به اشتراک می گذارند. آن ها در نمونه کار های خود به طور مداوم از مواردی استفاده می کنند که از نمونه برترین هاست.

برای مخاطبان خود طراحی کنید

درست است که ممکن است این روندها به شما الهام دهند، اما مهم تر این است که طراحی  مورد نظر خود را با مخاطب و موضوع خود هماهنگ نمایید.

 

طراحی که شما تهیه می کنید باید از موضوعی که درباره آن می نویسید پشتیبانی و تقویت کند. برای مثال تایپوگرافی و رنگ ها باید با آنچه که در مورد آن می نویسید، مخاطبی که تعریف نموده اید و حتی لحنی که برای نوشتن انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد.

برای مثال نوشتن تیتر های صورتی یک مقاله سفید برای یک مراسم تشییع جنازه ممکن است ایده بسیار بدی باشد بنابراین در نظر گرفتن روانشناسی رنگ می تواند به شما در این مسیر بسیار کمک کند تا بتوانید به  احساسی بودن دست پیدا کنید.

اصول را اصلاح کنید

اگر هیچ گونه دانش قبلی در زمینه طراحی نداشته باشید مشکلی ندارد.

اگر طراح داخلی با شما همکاری نمی کند، شما می توانید به راحتی با جستجو  اصول طراحی را به تنهایی بیاموزید و کار خود را با این اصول بررسی نمایید. بنابراین قسمت بزرگ یادگیری طراحی جستجوی اصطلاحات است. خوشبختانه، آغازگرهای خوب در این زمینه  هستند که طراحی گرافیکی در آن بسیار زیاد است.

پس از این که کمی در این باره مطالعه کردید، می توانید شروع به ایجاد تولید محتوا کنید. از اشتباه کردن هرگز  نترسید اگر یک مقاله سفید ایجاد کرده اید ولی از طرحی که برای آن تهیه کردید خوشتان  نیامد سعی کنید  نقطه ضعف های طراحی خود را پیدا کنید و جهت بهبود آن تلاش کنید. پس از این که مطالعه خود را انجام دادید، ابزار نقدی برای فعالیت خود و دیگران خواهید داشت. پس این بهترین راه جهت بهبود و همین طور ایجاد مقاله های سفید طراحی شده می باشد.

انتخاب ابزار مناسب

در Foleon ما ابزاری را برای ایجاد مقاله های دیجیتالی ارائه کردیم که پاسخگو را آسان می کند ، )مقالات سفید دیجیتالی پاسخگو آسان است( حتی برای افرادی که از قبل تجربه کافی در  طراحی گرافیکی ندارند، بسیار پیشنهاد می شود.

انتخاب کردن ابزاری که فقط از روی حدس و گمان جهت طراحی باشد متاسفانه مدت زمان تولید مقاله های سفید عالی را کاهش می دهد. در این سایت اکوسیستم وسیعی از ابزارها وجود دارد که هر کدام از آن ها یک هدف و مهارت را دنبال می کند بنابراین با توجه به طراحی خود می توانید مورد مناسب فعال کنید.

6. ارائه مقاله های سفید خود

برای اکثر شرکت ها، فعالیت های مهمی که ارجحیت دارند تولید کردن و لیست های در حال رشد مخاطبین تیم های فروش و بازاریابی می باشد. در واقع جذب بازدید کننده از سایت شما و ارائه موارد با ارزش به آن ها در ازای دریافت اطلاعات تماس، می تواند به عنوان یک روش اثبات شده عمل کند.

اما دو مورد برای ارتقا دادن و کارایی این نوع بازاریابی ورودی نیاز است:

1. محتوای استثنایی که اکثر  بازدیدکنندگان علاقه مند هستند آن را به دست بیاورند.

2.  روش دیوار کشی(دروازه ای) که محتوای پشت فرم می باشد.

بسیاری از برند ها روش اول را رد می کنند و مستقیما روش دوم را انتخاب می کنند. این شرکت ها یک محتوای در حد متوسط تولید می کنند و آن را پشت فرم قرار می دهند. که این مورد ممکن است در مدت کوتاهی جهت تولید لیست کارساز باشد، اما به یاد داشته باشید که کاربران از محتوای مورد نظر انتظار بیشتری دارند. کیفیت محتوای دروازه ای شما به عنوان یک شاخص عمل می کند که کیفیت آن نام تجاری شما را هدف قرار داده است  که بر توانایی شما در جذب و تبدیل مشتری های احتمالی به مشتری های موجود تأثیر می گذارد.

محتوای دروازه ای چیست؟

یکی از متداول ترین تکنیک ها جهت تولید سرنخ دیوار کشی کردن محتوای متخصص است که در پشت فرم طراحی شده جهت دریافت اطلاعات شخصی است.  به طور کلی می توان گفت محتوای دروازه ای به محتوایی گفته می شود که هر کسی قادر نیست به آن دسترسی پیدا کند مگر این که اطلاعات شخصی خود را اعم از نام و آدرس ایمیل را وارد کند تا بتواند به متداول ترین مقاله های سفید و کتاب های الکترونیکی که به عنوان دو نوع محتوا هستند دسترسی پیدا کنند.

به طور معمول، یک شرکت، یک صفحه برای مخاطبان و بازدید کنندگان ایجاد می کند که در آن شامل شرح  و شاید پیش نمایش آنچه که خوانندگان انتظار دارند مشاهده کنند باشد. این صفحه شامل فرمی است جهت ورود اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان و در نتیجه دسترسی آسان به آن ها خواهد بود. پس از این که بازدیدکنندگان اطلاعات مورد نیاز را وارد کردند به آن ها یک دکمه بارگیری ارائه می شود تا محتوای دروازه را در صندوق ورودی خود بتوانند دریافت نمایند.

قسمت بسیار مهمی از بازاریابی محتوا که مدت هاست پابرجاست این است که تغییرات زیادی در این فرمول وجود دارد، اما روش اصلی آن برای تهیه محتوای “رایگان” است که از خوانندگان برای پرداخت “هزینه”در خواست می شود.

قبول محتوای دروازه یا نه به دروازه

ممکن است بهترین محتوای شما برای تولید عالی باشد اما اشکالاتی نیز در آن ممکن است وجود داشته باشد. مقاله سفید به این معنی است که شاید افرادی مایل نباشند اطلاعات شخصی خود را ارائه دهند و به همین دللی توسط افراد کمتری مقاله شما خوانده می شود.

یک مقاله سفید با دسترسی آزاد توسط مخاطبان بیشتری مسلما مطالعه خواهد شد. اگر حرفه ای و معتبر باشد، مطمئنا می تواند از  نظر ارگانیک نیز خوب عمل کند که حتی رتبه بندی جستجوی شما را بهبود می بخشد. با این وجود اگر روش دوم یعنی محتوای دروازه ای انتخاب شود با قرار گرفتن در پشت فرم، از نمایه سازی موتورهای جستجو جلوگیری می کند.

مهم این است که مشخص کنید هدف اصلی مقاله سفید شما چه چیزی می تواند باشد: 1. تولید سرنخ 2. انتشار اطلاعات و کسب آگاهی از برند. اگر مورد اول دارای اهمیت بیشتری باشد گزینه دروازه بندی بسیار  مناسب خواهد بود.

نیمه دروازه

تنوع دیگر در تولید محتوا نیمه دروازه است و که امروزه  محبوبیت آن در حال افزایش است. با اجازه داشتن مقاله سفید جهت دسترسی به مخاطبان گسترده تر در عین حفظ توانایی تولید می تواند بهترین حالت را به شما ارائه دهد.

سیستم نیمه دروازه بدون این که به هرگونه اطلاعاتی در مورد مقاله سفید نیاز داشته باشد طعم مقاله سفید را به شما می چشاند. به عنوان مثال شما می توانید بخشی یا چند صفحه از مقاله سفیدتان را به صورت دسترسی آزاد قرار دهید و بعد از آن بازدیدکنندگان را مجبور کنید که جهت مطالعه مابقی محتوای مقاله فرم اطلاعات شخصی را پر کنند این روش به خوبی کار می کند زیرا محتوای دیجیتال این روز ها  بسیار زیاد است و شرکت های برند باید محصولات بیشتری را به صورت رایگان ارائه دهند به همین دلیل چون ممکن است بازدید کنندگان به جای دیگری مراجعه کنند.

اگر توانایی تولید سرنخ دارید، به مقاله سفید خود این اجازه را بدهید تا به مخاطبان بیشتری برسد.

ارائه کردن محتوا های بیشتر آن هم به صورت رایگان می تواند بین خوانندگان باعث اعتماد و وفاداری به برند شود. به آن ها بگویید که مقالات سفید شما ارزشمند و مفید هستند و آن ها بیشتر علاقه مند می شوند که اطلاعات شخصی خود را به شما ارائه دهند. اگر خوانندگان از مقاله سفید شما قبل از تبدیل نمونه برداری داشته باشند، که احتمالاً منجر به کسب امتیازات واجد شرایط برای شما خواهد شد.

البته، محتوای نیمه دروازه به معنای در اختیار گذاشتن کل مقاله سفید نیست. به طور معمول، حداقل یک بخشی  از مقاله سفید وجود دارد که در اختیار  کسانی قرار می گیرد که مراحل دروازه را طی کرده باشند ولی نیمه دروازه می تواند به مخاطبان شما بیشتر کمک کند و موجب اعتماد بیشتر شود و حتی کیفیت کار را افزایش دهد و حتی در دریافت اطلاعات تماس مورد نیاز به شما  کمک می کند.

استفاده از ورود به سیستم اجتماعی

در بازاریابی و طراحی مفهومی وجود دارد که به اصطکاک معروف است. در واقع اصطکاک به هر چیزی گفته می شود که موجب کند شدن روند فروش می شود که مانند یک سد معبر عمل می کند که باعث می شود احتمال تبدیل ، بارگیری، خرید و ثبت نام کمتر باشد که می تواند توسط بسیاری از موارد مانند طراحی ضعیف ، کپی ، بسیاری از زمینه های فرم و موارد دیگر را  ایجاد می کند.

پس نتیجه می گیریم میزان اصطکاک به توانایی شما برای تولید سرنخ آن هم  با یک مقاله سفید دردار بستگی دارد. برای مثال درخواست اطلاعات شخصی افراد به هنگام دریافت مقاله سفید یک نوع اصطکاک است که گاهی اوقات کاملا غیر ضروری و رایج است و همین مورد باعث از دست دادن خوانندگان بالقوه خواهد شد.

بهینه سازی نرخ تبدیل  همیشه برای حذف اصطکاک  یا آسان تر کردن ارتباط با کاربران مفید است. متخصصان رایا مارکتینگ فرم ها را ساده تر می کنند و کار هایی را طراحی می کنند که احتمال کلیک روی آن ها بیشتر خواهد بود. بنابراین بهینه سازی صفحه سایت شما جهت تولید محتوای مقاله سفید امری حیاتی خواهد بود.

اما در حقیقت برای تعداد زیادی از افراد درخواست اطلاعات شخصی ممکن است مانعی وجود داشته باشد. بنابراین نکته کلیدی در این مطلب این است که تا حد ممکن روند کار را غیرتهاجمی و آسان انجام دهید.

استفاده و ورود به سیستم اجتماعی می تواند یک روش بسیار عالی جهت این کار باشد که به جای استفاده  کردن از فرم سنتی، از مقاله سفید خود استفاده نمایید. که با این کار شما باعث می شوید که بازدیدکنندگان فقط با یک بار کلیک کردن  بتوانند به مقاله سفیدتان دسترسی پیدا کنند.

ورود به سیستم مقاله سفید

این سیستم نه تنها به طور چشمگیری  اصطکاک را کاهش می دهد، بلکه اطلاعات بیشتری درباره سرنخ های شما به شما می دهد. مثلا ادغام شبکه های LinkedIn و Facebook قادر است  نام و آدرس ایمیل کاربر، سابقه تحصیلات ، علایق، سابقه کار، مهارت ها و موارد دیگر را در اختیار وی قرار دهد.

به شما پیشنهاد می کنم که مقاله های سفید و کتاب های الکترونیکی تولید کنید که با سیستم عامل اتوماسیون بازاریابی مورد علاقه شما و CRM ادغام شود.

7. توزیع کاغذ سفید

بنابراین، پس از این که در این مطلب توانستید نکات آموزنده را در تهیه مقاله سفید جذاب و آموزنده بیاموزید  قادر هستید یک مقاله سفید جذاب تولید کنید که به ارتباط هر چه بیشتر شرکت با مخاطبین اقدام کنید. به همین منوال آن ها را ترغیب می کنید که وارد سیستم اجتماعی شوند و اطلاعات شخصی آن ها را دریافت کنید به همین خاطر شما به راحتی به علایق و اطلاعات جمعیتی مخاطبین سایت خود دسترسی خواهید داشت.

پس الان دست بجنبانید و مقاله سفید خود را در سایت منتشر کنید و منتظر بازدید و نظرات باشید.

اهمیت توزیع

اینترنت همانند گذشته ها نیست و این که محتوای تولید شده روزانه دارای حجم بسیار گسترده ای است و تعداد کانال ها روز به روز افزایش می یابد که توجه به آن ها کاملا دشوار است. مثل این می باشد که گابریل گارسیا  مارکز باشید که از مرگ برگشته باشید، پس صرفاً نوشتن یک مطلب و ارسال آن در سایت برای خواننده تضمین کننده نخواهد بود.

یادتان باشد جهت جلب توجه به مقاله سفید خود، فقط به نوشتن و طراحی آن دقت نکنید بلکه در توزیع آن نیز باید تمرکز کنید. برخی از رهبران اندیشه بازاریابی محتوا  بر این باورند که ادعا می کنند باید 20٪ از وقت خود را صرف تولید محتوا و 80٪ را نیز برای تبلیغ اختصاص دهید.

توزیع مقاله سفید در واقع شناسایی کانال های کششی است که مشتریان ایده آل شما از آن محتوا تهیه می کنند و به همین خاطر می توانید  مقاله سفیدتان در این کانال ها قرار دهید تا به تعداد بسیار بالایی قابل مشاهده باشد. البته این موضوع به مخاطبتان بستگی دارد.

ارتقارسانه های اجتماعی

اگر از طریق بازاریابی و تبلیغات و یا رسانه های آنلاین آشنایی کافی دارید، پس می توان گفت به از اهمیت رسانه های اجتماعی جهت دیده شدن بیشتر محتوای خود آگاه هستید.

از سراسر جهان افراد مختلفی از هر قشری در فیس بوک، توییتر و LinkedIn  حضور دارند. اطمینان از این که مطالب خودتان را در این سیستم عامل ها به طور مرتب به اشتراک بگذارید، برای تبلیغات پایه محکمی ایجاد خواهید کرد.

اما این موضوع به تنهایی کافی نیست که شما فقط یک پست بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید باید بتوانید مخاطبین خود را در رسانه های اجتماعی مثل Facebook و LinkedIn  پیدا و دنبال کنید، همین طور هشتگ های مربوطه را در اینستاگرام و توییتر جستجو کنید تا بتوانید زیرمجموعه های مرتبط با صنعت مورد نظر خود را پیدا کنید.

زمانی که توانستید مخاطب خودتان را پیدا کنید، ارتباط و تعامل با او بسیار آسان تر خواهد بود. اگر به طور مکرر در این رسانه های اجتماعی مشارکت داشته باشید، به راحتی می توانید با مخاطبین ارتباط و توجه آن ها را جلب کنید و مقاله سفید خود را توزیع نمایید، به همین طریق اوقات بهتری خواهید داشت.

افراد تأثیرگذار و رسانه های پر مخاطب

روابط عمومی نیز مثل گذشته نیست؛ اینفلوئنسر مارکتینگ این روز ها جای خود را به عنوان یک راه تاثیر گذار جهت جلب توجه انواع گروه ها و توده ها قرار داده است.

این روزها ، افراد تأثیرگذار، به افرادی گفته می شود که در شبکه های اجتماعی دارای دنبال کننده های بسیاری هستند که نسبت به روزنامه نگاران سنتی جهت تقویت محتوای مقاله ی شما بسیار بهتر هستند. آن ها در شکل گیری افکار عمومی و حتی در تعیین روند تجارت نقش به سزایی دارند.

بازاریابی تأثیرگذار

بهترین مکان برای یافتن افراد تأثیرگذار، سانه های اجتماعی هستند که می توانند بازده محتوای شما را افزایش دهند. وقتی شما  از بهترین انجمن ها که قادر هستند  مقاله سفید شما را جهت تبلیغ قرار دهند تحقیق می کنید بهتر است به دنبال محتوایی بگردید که دیگران بیشتر در مورد آن بحث می کنند و آن را اشتراک می گذارند و شما می توانید به راحتی محتوایی را تهیه و توزیع کنید که اکثر مخاطبین آن را می پسندند که این باعث سر و صدای بیشتر خواهد شد و برند شما بیشتر خود را جلوه خواهد داد. و در این سایت  ContactOut شما می توانید به سرعت آدرس های ایمیل مخاطبین را ردیابی کنید.

پس از این که توانستید روابط کافی را ایجاد کنید حال به فکر تهیه زمینه مقاله های سفید دیگر باشید تا با انواع دیگر نیز آشنا شوید و با دیگران بتوانید در این خصوص همکاری کنید، درست است که ممکن است این روش کمی طول بکشد اما هدف در این مورد بیشتر اهمیت دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.