مقالات آموزشی

توجه به مواردی در خصوص شیوه های خلاقانه برای بازاریابی محتوای شرکت حقوقی: چرا فرآیند ایجاد محتوا برای شرکت حقوقی خسته نیست؟

مفید بود؟

در این مقاله سه روش خلاقانه برای بازاریابی محتوای شرکت حقوقی ارائه شده است و بدون اینکه مخاطبان خسته شوند، نتایج واقعی را برای شما به همراه خواهند داشت. حوزه حقوقی معمولاً به خاطر لحن جدی آن، کسل کننده است. مخصوصاً وقتی وارد حوزه بازاریابی محتوای شرکت حقوقی می‌شوید. بسیاری از بازاریابان دیجیتال برای چنین حوزه ای کمتر کار می‏کنند و معمولاً از هر پروژه ای که برچسب “قانونی ” روی آن خورده می‏شود، طفره می‌روند.

 

نه تنها مفهوم بازاریابی شرکت حقوقی خسته کننده است، بلکه برای کمک به این نوع شرکت‏ها در رقابت با رقبای برتر، کارهای کمی انجام شده است. چنین مسائلی می‌تواند در مورد بازاریابی محتوای شرکت‌ حقوقی نیز وجود داشته باشد.

اگر از طریق عواملی چون فرآیند دریافت لینک‌های باکیفیت، فرصت‌های شبکه، هدایت‌ کاربران و موارد دیگر برای جذب مشتریان خود از طریق بازاریابی محتوا، احاطه شده اید، زمان آن است رسیده است که در مورد انتشار محتوای “خسته کننده ” تجدید نظر کنید و ایده های عالی و محتوای خلاقانه ای را برای ارتقاء کسب و کار خود و اصلاح استراتژی خود پیدا کنید.

برای ایجاد محتوای خلاقانه و ارتقاء کسب و کار خود باید:

• در بازاریابی محتوا برای یک حوزه ‘خسته کننده ‘ تجدید نظر کنید.

بازاریابی محتوا فرصت‌های زیادی را برای تفکر فراتر از چارچوب فراهم می‌کند. در حالی که بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتور جستجو از طریق سئو می‌تواند بسیار فنی و تخصصی باشند، محتوای وب‏سایتها به شما امکان می‌دهند فضای خلاقانه‌تری داشته باشید و در سطح عمیق‌تری با مخاطبان خود صحبت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله لید مگنت (lead magnet) چیست و 10 نمونه مفید آن را مطالعه نمایید

متأسفانه، بسیاری از بازاریابانی که هدف آن‌ها تمرکز بر سود فنی بازاریابی محتوا است، ممکن است این فرصت را از دست بدهند.

• به مشتری خود کمک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کند:

این که بازاریابی برای حوزه ای “خسته کننده ” اغلب رشد و رضایت کمی دارد، یک کلیشه است. بازاریابان محتوا انتظار دارند یک حوزه “خسته کننده ” است، بنابراین محتوای “خسته کننده ” ایجاد می‌کنند. چنین انتظاری به کسب و کار شما یا مشتریان شما خدمات خوبی ارائه نمی‌دهد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان و متخصصان سئو در زمینه بازاریابی محتوا، برای حوزه حقوقی دیدگاه خود را تغییر دهند و به سمت فرصت‌های زیادی که محتوای خلاقانه را برای مشتریانشان به ارمغان می‏آورند، هدایت شوند.

• بازاریابی محتوای حقوقی باید برای کسب سودهای رابطه ای (و فنی) باشد:

اگر به بازاریابی محتوا می‏پردازید و فقط به مزایای فنی توجه کنید، در واقع تنها یک بعد از این فرآیند را می‌بینید. محتوای معتبر، همراه با نرخ تبدیل (conversion)، خلاقانه و باکیفیت، نه تنها مسیری را برای افزایش لینک‌ها و رتبه بندی‌ها باز می‌کند؛ بلکه می‌تواند با روش‌های مناسب دیگری به مشتریان شما، خدمات ارائه می‏دهد.

 

 

بازاریابی محتوای شرکت حقوقی به طور مؤثر می‌تواند:

• موجب سهولت ورود مشتری در حوزه شما  به عنوان یک منبع ارزشمند شود.

• آگاهی از برند را افزایش دهد.

• موجب ایجاد قصد خرید در مخاطبان شود.

• ترافیک و گردش را در سایت شما افزایش ‏دهد.

• همکاری و مشارکت با برندهای دیگر را تشویق کند.

• گفتگو را هنگام تعاملات و بررسی فرصت‌های موجود در شبکه، ایمن سازی کند.

• موجب هدایت تبلیغات رایگان شود.

• حضور در رسانه های اجتماعی را بهبود بخشد.

• بازار جدیدی را شناسایی کند.

آگاهی از این شرایط احتمالی و بسیاری موارد دیگر، بازاریابی محتوای شرکت حقوقی را به سمت جدیدی و به صورت رابطه ای سوق می‌دهد.

• حرکت کردن فراتر از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) معمول:

بازاریابی محتوا فقط توجه به الگوریتم نیست. این نوع بازاریابی در مورد ایجاد روابط جدید (حرفه ای تر، فنی‌تر یا غیره) با مشتریان شما است.

این نوع بازاریابی می‌تواند به معنای ایجاد محتوایی باشد که:

• مستقیماً با مخاطبانی که مشتری شما هستند، ارتباط برقرارکند و  وفاداری به برند را افزایش دهد.

• موجب سهولت ارتباط بازاریابان محتوا با مخاطبان در یک مکان متفاوت و ایمن ‏شوند.

• یک بازار جدید را برای بازاریابان در یک محیط به شدت رقابتی باز کند.

با تمرکز روی KPI ها، فقط شما را تا این مرحله پیش می‏روید. خارج از چارچوب معمول بازاریابی محتوای شرکت حقوقی فکر کنید و از محتوای خلاقانه را برای کسی موفقیت در حوزه های رابطه ای و فنی استفاده کنید.

 

 3 شیوه خلاقانه برای بازاریابی محتوای شرکت حقوقی

روش‌های بسیار خلاقانه ای برای ایجاد آگاهی از برند، ایجاد لینک‌ها و دستیابی به فرصت‌های بیشتر برای جذب مشتریان حقوقی شما وجود دارند. در ادامه این مقاله سه استراتژی ابتکاری برای ایجاد محتوای شرکت حقوقی مؤثر همراه با افزایش نرخ تبدیل برای مؤسسات حقوقی و سایر مؤسسات مشابه ارائه شده است.

1. در هر مرحله از سفر مشتری (customer journey) او را جذب کنید:

مخاطبان خود را بشناسید. هنگام تولید محتوای شرکت حقوقی بهتر است به جای ایجاد یک شبکه گسترده از مخاطبان، محتواهای جداگانه ای را با توجه به هر یک از مراحل سفر مشتری ایجاد کنید. سفر مشتری شامل مراحل کشف، آموختن، خرید و حفاظت از برند است. نوع پیام و رویکردی که در محتوای خود استفاده می‌کنید باید برای هر یک از این مراحل متفاوت باشد.  در حالت ایده آل، شما محتوا را ایجاد خواهید کرد که برای مشتریان شما در هر مرحله از فرآیند خرید مناسب است.

مرحله کشف:

این مرحله که به عنوان در ایجاد محتوای شرکت حقوقی، مرحله “جمع آوری اطلاعات ” شناخته می‌شود، روی آنچه که توجه مشتریان بالقوه را جلب می‏کند، متمرکز است و به طور فعال بدنبال اطلاعات بیشتر هستند. این مرحله می‌تواند فرصتی برای ایجاد محتوایی جذاب، قابل تأمل، یا احساسی باشد. محتوای این مرحله باید تقاضا یا نیاز کاربر را برآورده کند و آن‌ها را جذب نماید.

به عنوان مثال، اگر شرکتی، قانون خانواده را اجرا می‌کند، ممکن است بخواهد محتوایی با عنوان “3 راه برای گفتن موضوع طلاق به شریک زندگی خود ” را ارائه دهید. این نمونه ممکن است توجه خواننده را به خود جلب کند؛ اما او را غرق خواندن مطالب نخواهد کرد. به عبارت دیگر، این نوع عناوین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدانند که شما دغدغه آن‌ها را می‌فهمید و می‌توانید به زبان آن‌ها صحبت کنید. سپس، این محتوا را می‌توان در تبلیغات، شبکه های اجتماعی یا در انجمن‌ها به صورت آنلاین منتشر کرد تا افراد مناسب آن را ببینند.

مرحله آموزش:

افرادی که در مرحله آموزش هستند که قبلاً به نوعی با نام شرکت حقوقی شما ارتباط برقرار کرده اند؛ اما ممکن است آماده خرید خدمات شما نباشند؛ به دلیل اینکه شاید زمان مناسبی نباشد، بودجه کافی ندارند، یا آن‌ها به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. این مرحله از تولید محتوای شرکت حقوقی، فرصت‌های بیشتری را برای تعامل با مخاطبان فراهم می‏کند. این مرحله زمان مناسبی برای انجام تحقیقات بازار است تا بفهمید مشتریان شما بیشتر با چه دغدغه هایی روبرو هستند و عوامل تعیین کننده در انتخاب آن‌ها برای خرید چیست.

 

اغلب اوقات، از طریق لیست ایمیل یا ابزار لید مگنت (lead magnet) می‏توانید به این افراد دسترسی داشته باشید. شما ممکن است انتخاب کنید که دوباره یک تبلیغ بازاریابی یا یک کمپین ایمیل را اجرا کنید. محتوایی ایجاد شده باید قابلیت ارتباط با برند را افزایش دهد. در محتوای شرکت حقوقی خود، ترس مشتریان را در مورد هزینه، قابل اعتماد بودن شرکت، تخصص و سایر موارد برطرف کنید.

مرحله خرید:

مخاطبان هدف شما تقریباً آماده خرید هستند، بنابراین چگونه می‌توانید آن‌ها را به مرحله خرید هدایت کنید؟ ممکن است این مرحله کمی طول بکشد. این مرحله غالباً جایی است که بازاریابان محتوا تکنیک‌های جذاب خود را نشان می‌دهند، یعنی آن‏ها تاکتیک‌های فروش را اجرا می‏کنند. در واقع، شما باید اطلاعات عمیق‌تری را ارائه دهید که در ابتدا تأثیری بر روی فروش ندارند. توضیحات، مطالعات موردی و مواردی از این دست می‌توانند تأثیر بیشتری روی مخاطبان شما داشته باشند تا احساس کنند برند شما بهترین و مناسب‌ترین برند برای آن‌ها است.

 

ممکن است بخواهید محتوایی را منتشر کنید که شما را از رقبای حال حاضر متمایز کند. شما می‌توانید این کار را از طریق ارسال پست مهمان در:

• یک وبلاگ با موقعیت مناسب در سایت‌های دیگر.

• گروه های فیسبوک

• انجمن‌ها

• موقعیت‏های دیگری که مشتریان بالقوه ممکن است با برند شما در تعامل باشند.

همچنین دسترسی  مشتری حقوقی به شما در لحظه انتشار محتوا مهم است. ارائه اطلاعات تماس مناسب می‌تواند روی ارائه خدمات مناسب و پاسخگویی به مشتریان تأثیر زیادی داشته باشد.

مرحله حفظ یا نگهداری از برند

در زمینه تولید محتوای شرکت حقوقی ، به نظر می‌رسد به محض پایان رابطه وکیل و مشتری، همه چیز به پایان رسیده است. با این حال، همیشه این احتمال وجود دارد که این مشتری در آینده در زمینه مسائل حقوقی به کمک شما احتیاج داشته باشد یا دوست یا خویشاوند خود را به روش خود، به شما معرفی کند.

در حالت ایده آل، این مخاطبین باید از طریق لیست ایمیل یا CMS برای پیگیری پیام‏ها، در دسترس باشند. به این ترتیب می‌توانید محتوایی ارسال کنید که آگاهی و وفاداری به برند را در این گروه از مشتریان خود حفظ نمایید. یک گزینه برای دستیابی به این مرحله این است که پس از پایان تعامل، ایمیل ارسال کنید.

این ایمیل می‌تواند برای تشکر از ارتباط و خرید خدمات از شما، درخواست بررسی و پیگیری شما در شبکه های اجتماعی توسط مشتری باشد. سپس، می‌توانید یک کمپین ایمیل را که حاوی نکات حقوقی، رویدادها، تبلیغات و موارد دیگر است، به طور مداوم اجرا کنید.

2. محتوای به موقع و “تخصصی ” را ایجاد کنید:

کاربران، محتوایی را که جذاب الهام‌بخش و بحث برانگیز است دوست دارند.در صدر روندها (trends) باشید. بهترین راه برای اینکه محتوای شرکت حقوقی نظر مخاطبان را جلب کند، ایجاد محتوایی به موقع و اختصاصی است. دیدگاه یک وکیل را در مورد یک موضوع ترند در شبکه های اجتماعی ارائه دهید. به عنوان مثال موضوعاتی مانند افراد مشهوری که طلاق گرفتند یا 10 مزیت برتر ” داشتن رابطه پیش از ازدواج “.  با ایجاد محتوای به موقع یا مطابق با روندهای فعلی، می‌توانید نسبت به گردش سریع آن بین مخاطبان و اشتراک‌پذیری آن، اطمینان بیشتری داشته باشید.

با محتوایی که دارای ابعاد تخصصی در حوزه حقوقی است اطمینان حاصل خواهد کرد که مطلب شما بین مخاطبان شما منتشر شده است. در نتیجه آن‏ها برای تعامل و ارتباط با شما تشویق خواهند شد. محتوای مناسب باعث می‌شود که مشتری شما روی آن کلیک کند، درباره آن فکر کند، آن را به اشتراک بگذارد و با شما تماس بگیرد.

3. اشتراک دانش کاربردی در مقابل مطلب خسته کننده

نحوه ارتباط کاربران با محتوا به طور مداوم در حال تغییر است. مردم هر روز به دنبال محتوایی هستند که بیشتر آن‌ها را سرگرم کند، آن‌ها را وادار به تفکر کند یا باعث ایجاد احساس خوب در آن‏ها شود. بازاریابان محتوا در ایجاد محتوای خسته کننده و ارائه  موضوعاتی که مخاطبان آن‌ها را درباره آنها آگاهی دارند، مقصر هستند. اگرچه چنین محتوای شناخته شده ای، می‌تواند برای سئو خوب باشد، اما برای افزایش نرخ تبدیل مناسب نیست.

انواع محتوای شرکت حقوقی بر اساس دانش کاربردی متفاوت است که شامل:

• الهام‌بخش

• دستورالعمل

• مفهومی

• کمک کننده

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ تحت عنوان “3 حالتی که هنگامی که DUI اتفاق می افتد ” برای اطلاع رسانی است. با این حال، ممکن است برای ایجاد یک محتوای بهتر در جهت ایجاد انگیزه در کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری واقعی، از عنوان، “آیا شما دچار DUI شدید؟  آنچه که شما باید بدانید ” استفاده کنید. این محتوا ممکن است به کاربر برای بعد از DUI، استخدام وکیل و حتی غلبه بر مشکلات ناشی از  DUIکمک کند و به او اطلاعاتی بدهد تا بداند باید چه کاری انجام دهد. این نوع محتوا برای جلب توجه مخاطبان خاص، عالی است و به جای اینکه صرفاً با مخاطبان ارتباط برقرار کند، به سؤالات مخاطبانی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد DUI هستند، پاسخ می‌دهد.

 

همچنین امکان افزودن ابزارها، نمودارها و اینفوگرافیک‏های جالب برای افزایش تعامل با مخاطبان در چنین محتوایی وجود دارد. آنچه در این مرحله از ایجاد محتوای شرکت حقوقی اهمیت دارد این است که اطلاعات بیش از حد را در اختیار مخاطبان خود قرار ندهید.

ارائه دانش کاربردی به آن‌ها استقلال می‌بخشد و آزادی انتخاب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. آن‌ها به شما به عنوان متخصص، اعتماد خواهند کرد، زیرا شما اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهید؛ اما مخاطبان خود را با شرایط فروش سخت‌گیرانه تحت فشار قرار ندهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.