مقالات آموزشی

بازاریابی محتوا _ توجه به روش صحیح استفاده از گوگل ترند!

مفید بود؟

آیا می‌دانید با استفاده از گوگل ترند، می‌توانید اقدام به تولید محتوا حرفه ای کنید که در کمترین زمان ممکن، هزاران کاربر وارد سایت شما شود و از مطالبی که تولید کردید، بازدید کنند؟ گوگل ترند، یکی از اساسی‌ترین ابزارهای شما در آینده نزدیک خواهد بود.

 اگر کار با گوگل ترند را بلد باشید، دیگر هرگز با کمبود محتوا مواجه نخواهید شد.

افراد هر ماه بیش از 100 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌دهند، آیا می‌خواهید بخشی از این بازدید به وب سایت شما برسد؟ در این پست خواهیم دید که چگونه این یک ابزار جستجوی گوگل می‌تواند:

  •  نحوه انتخاب موضوعات ارسال وبلاگ خود را تغییر دهید؛
  •  از علایق مخاطبان خود مطلع شوید؛
  • تجزیه و تحلیل کنید که شرکت شما باید کدام محصولات را بفروشد؛
  •  بهترین کلمات کلیدی و اصطلاحات جستجو را برای بازدید بیشتر پیدا کنید؛
  • از این روش برای هدایت مقادیر قابل توجه ترافیک جستجوی ارگانیک به پست، وب سایت تجارت الکترونیکی یا وبلاگ خود استفاده کنید و به عنوان عنصری اصلی برای رشد موفقیت آمیز تجارت شما عمل کند؛

بازاریابی محتوا 

اگر توانایی لازم برای تولید محتوا ندارید و یا اینکه نمی دانید بازاریابی محتوا و بازاریابی سایت را از چه مرحله ای آغاز کنید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و می‌توانید این کار را با کمک رایا مارکتینگ انجام دهید. با ثبت سفارش تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، تولید محتوا صوتی، اینفوگرافیک و پادکست، می‌توانید سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که کاربران در کمترین زمان ممکن، تبدیل به مشتریان شما شوند و از خدمات شما بهره مند شوند.

درباره آنچه مهم است بنویسید تا در گوگل ترند بهترین نتیجه‌ها را به دست آورید!

ابزاری که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد گوگل ترند نام دارد. آنچه قدرت گوگل ترند را بسیار قدرتمند می‌کند این واقعیت است که توسط گوگل، قویترین موتور جستجوی جهان، پشتیبانی می‌شود.
گوگل ترند به شما امکان می‌دهد تا به مقدار قابل توجهی از داده‌های جستجوی ارزشمند و تجزیه و تحلیل‌ها دسترسی پیدا کنید، که در صورت استفاده صحیح از آنها می‌تواند شگفتی‌هایی برای تجارت شما ایجاد کند.

درباره گوگل ترند

یکی از بهترین موارد در مورد گوگل ترند این است که تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد داده‌ها به لطف رابط کاربری فوق العاده بصری و دوستانه بسیار ساده است.
برای ساده کردن مطالب، پست را به سه بخش اصلی تقسیم کرده ایم که شامل کشف، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی است.
علاوه بر این، در حالی که ما در حال جستجوی نکات بهره وری عملی هستیم، چند نکته جالب و بی ارتباط با تجارت را ارائه می‌دهیم، فقط برای اینکه چیزها برای شما جالب به نظر برسد.

با استفاده از گوگل ترند، کلمات کلیدی مهم را کشف کنید

اولین و بارزترین کاربرد برای گوگل ترند کشف موضوعات پرطرفدار است. من دوست دارم این را با یک روزنامه آنلاین مقایسه کنم که مردم برای خواندن اخبار روزانه به آنجا می‌روند.
هنگامی که برای اولین بار به گوگل ترند می‌رسید، اطلاعات جالبی در مورد موضوعات پرطرفدار در سراسر جهان به شما ارائه می‌شود و این نیز به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود.

 

هم اکنون در حال ترند شدن / Trending Now

همانطور که از نام آن پیداست، این بخش داده‌های مربوط به موضوعات پرطرفدار فعلی را نشان می‌دهد که از نظر حجم جستجو به طور قابل توجهی افزایش یافته اند. می‌توانید نتایج را بر اساس کشور و بر اساس دسته بندی‌ها، تجارت، سیاست، شهرها، سرگرمی، سبک زندگی، طبیعت، علوم، خرید، مد، ورزش، مسافرت و اوقات فراغت فیلتر کنید.

نمودارهای برتر موضوعات با حجم جستجوی بالا را در دوره‌های زمانی مشخص برجسته می‌کند. این نمودارها نیز بر اساس دسته بندی‌ها طبقه بندی شده اند، اما در اینجا آنها بر اساس موضوعات نیز مرتب شده اند که شامل بازیگران، کتاب‌ها، تجار، اتومبیل‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، مردم، سیاست و بسیاری دیگر است.

Google Zeitgeist

در پایان هر سال، گوگل ویدیویی را منتشر می‌کند که همراه با داده‌های مربوط به بیشترین جستجو در موضوعات سال است. می‌توانید فیلم‌های Google Zeitgeist را از سال 2004 مشاهده کنید. “Zeitgeist” به معنای “روح زمانه” است.

تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

دومین کاربرد گوگل ترند برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است. خواه یک وبلاگ نویس، فروشنده، صاحب کسب و کار باشید و یا هر چیز دیگری که ارتباط با مردم را در بر داشته باشد، این بهترین مکان برای تجزیه و تحلیل و درک علایق مخاطبان و مشتریان شما است.
بلاگرها، بهترین کلمات کلیدی و اصطلاحات جستجو برای ایجاد ترافیک بیشتر را می‌توانند از گوگل ترند دریافت کنند.

به جستجوهای مرتبط بروید

آیا می‌خواهید در مورد وردپرس یک پست وبلاگ بنویسید؟ “WordPress” را در نوار جستجو وارد کرده و نتیجه را تا “90/7/30 روز گذشته” فیلتر کنید. به پایین به جستجوهای مرتبط بروید و در تب جستجوها گزینه Top or Rising را انتخاب کنید. با این کار بالا ترین سوالات جستجو برای عبارت جستجوی شما برای محدوده تاریخی که انتخاب کرده اید، ارائه می‌شود.

پست‌های وبلاگ

این داده‌های دقیقی است که شما برای استفاده بیشتر از وبلاگ خود نیاز دارید. شما باید از این گنجینه طلا مانند اطلاعات استفاده کنید تا در مورد پست‌های وبلاگ و موضوعات پرطرفدار ایده بگیرید.
علاوه بر این، اگر می‌خواهید کارها را به سطح کاملا جدیدی برسانید، نتایج حاصل از Google Alerts را با برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ترکیب کنید. به شما این امکان را می‌دهد که در داده‌ها جستجو کنید و بهترین عبارات جستجو، رقابت کلمات کلیدی و موارد دیگر را با بهترین عملکرد جستجو کنید.

کسب و کار – تجزیه و تحلیل محصولاتی که شرکت شما باید بفروشد.

فروشگاه تجهیزات تنیس دارید؟ “تنیس” را در نوار جستجو وارد کنید، نتایج گروه را به خرید فیلتر کنید و فیلتر زمان را از 2004 تنظیم کنید. سپس به پایین برگه Queries رفته و Top Queries را مشاهده کنید.
هنگامی که از دسته‌های برتر محصول ایده گرفتید، می‌توانید با کلیک بر روی یک نتیجه خاص (به عنوان مثال کفش‌های تنیس)، جستجوی خود را حتی بیشتر اصلاح کنید. این نشان می‌دهد که کدام یک از محصولات موجود در آن دسته بیشتر جستجو می‌شوند.

هنگامی که دانستید بهترین محصول برای فروش چیست، می‌توانید بین چندین محصول مقایسه کنید.
به عنوان مثال “کفش‌های تنیس نایک در مقابل کفش‌های تنیس آدیداس” وارد کنید تا درک بهتری از جستجوهای افراد داشته باشید. این روش با قابلیت فیلتر کردن نتایج بر اساس کشور و منطقه که برای کسب و کارهای محلی بسیار مناسب است.

تجزیه و تحلیل و مقایسه عبارات با گوگل ترند

خدمات مرتبط با سئو را ارائه می‌دهید؟ “SEO Tools” در مقابل “SEO Techniques” را امتحان کنید تا مشخص کنید کدام یک از دو عبارت حجم جستجو بیشتری دارد. هنگام ساخت کسب و کار خود یا توصیف خدمات خاص خود در وب سایت خود از این داده‌ها استفاده کنید.
استفاده از تاکتیک‌های فوق برای تولید لیدهای بیشتر
اگر در کار خود جدی هستید، امیدوار باشید، از تکنیک‌های بالا استفاده کنید و آنها را در کل کار خود پیاده کنید. اگر می‌خواهید افراد از وب سایت شما بازدید کنند و در نهایت از نوعی خرید انجام دهند، باید در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود بنویسید.
شما ممکن است یک نویسنده خارق العاده باشید، اما اگر مردم به موضوعات شما علاقه مند نیستند، فرصت‌ها را از دست می‌دهید.گوگل ترند ابزاری رایگان است، بنابراین منتظر چه هستید؟ از آن برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تجارت خود برای نتایج بهتر استفاده کنید.

ویژگی‌های اضافی گوگل ترند:

مشترک شدن در لیست گوگل ترند

این ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد مشترک گوگل ترند شوید و خلاصه هفتگی مباحث پرطرفدار را بر اساس علاقه خود دریافت کنید. این همان روشی است که قبل تر برای شما توضیح داده شده است، جایی که ما در مورد چگونگی نظارت بر هر چیزی در وب با استفاده از Google Alerts بحث کردیم. فقط این بار برخلاف هشدارهای نتایج جستجوی جدید در گوگل، ایمیل‌های هفتگی از روندهای برتر دریافت خواهید کرد.

تماشای ابزار گوگل ترند به صورت تمام صفحه / Full screen

این قطعا یکی از جالبترین ویژگی‌های گوگل ترند است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 25 موضوع پرطرفدار را به صورت فوق العاده و زیبا تجسم کنید.
با کمک گوگل ترند، موضوعات پرطرفدار را به کاربران خود در سایت نمایش دهید
اگر به هر دلیلی می‌خواهید داده‌های خاصی از گوگل ترند را جاسازی کنید، با کلیک بر روی دکمه جاسازی <> و سپس قرار دادن کد html در وب سایت خود به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

گوگل ترند برای یوتیوب

آیا می‌دانید یوتیوب همچنین دارای نمودار روند داغ است؟ روند داغ یوتیوب، به روشی کاملا مشابه روند جستجوی گوگل کار می‌کند.
برای تماشای ویدیوهایی که در مکان‌های خاص پرطرفدار هستند، می‌توانید نتایج را براساس کشور، شهر یا دسته فیلتر کنید.
نتیجه‌گیری
گرچه از گوگل ترند می‌توان برای سرگرمی و اکتشاف استفاده کرد، همچنین می‌توان از آن به عنوان ابزاری فوق العاده قدرتمند برای افزودن به ابزارهای سایت استفاده کرد. آنچه در این پست به آنها پرداختیم درباره گوگل ترند، استفاده از گوگل ترند، پیدا کردن موضوعات ترند شده در سطح اینترنت، تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی و… بوده است که با مطالعه آن می‌توانید، سایت خود را نسبت به قبل، بهینه تر کنید.

محتوا حرفه ای برای سایت

با استفاده از ابزار مقایسه گوگل ترند، به تحلیل و تحقیق در مورد داده‌های ارزشمند، اصطلاحات آزمون و کلمات کلیدی بپردازید.

محتوای وب سایت خود را با اطلاعاتی که در اختیار دارید بهینه کنید تا میزان جدی از ترافیک هدفمند واقعی را به وب سایت خود هدایت کنید.با استفاده از ابزار گوگل ترند، می‌توانید مشاهده کنید که اشخاص در یک کشور و یا در سراسر جهان، به دنبال چه چیزهایی هستند و با استفاده از این امکاناتی که در دست دارید، اقدام به تولید محتوا حرفه ای برای سایت خود کنید و از این طریق، کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.