مقالات آموزشی

استراتژی بازاریابی محتوا برای رستوران ها

مفید بود؟

تولید محتوا رستوران مانند بسیاری از زمینه های دیگر نیازمندی ها و توجه به اصول حرفه ای خاص خودش را می طلبد. چرا که همه چیز به محیط خوب، غذای با کیفیت، تبلیغات در تلویزیون و غیره متمرکز نمی شود. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲ تنها ۵۰ درصد از رستوران‌های مستقل یک وب سایت داشتند. از این تعداد، فقط ۴۰ درصد از آن‌ها منوی خود را به صورت آنلاین به نمایش می‌گذاشتند.

اما در حال حاضر، اهمیت تولید محتوا

رستوران به شدت بر تصمیم مشتری و مخاطبان تاثیر می‌گذارند. اما در این عصر جدید تنها نمایش منو و خدمات رستوران هدف صاحبان این نوع کسب و کار نیست. راه اندازی یک رستوران دشواری های خاص خودش را دارد. بنابراین نتیجه گرفتن و بازگشت سرمایه ای که برای آن برنامه ریزی نموده اید بسیار اهمیت دارد. تولید محتوا رستوران را می توان تنها راه اثربخشی دانست؛ که با یک هدف معین می تواند به نتایج درخشانی برسد.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

تولید محتوا رستوران ایده آل باید در عین سادگی انجام شود.

بسیاری از وب سایت ‌های رستوران در دنیا در حالی به فعالیت خود ادامه می دهند؛ که در اصل به اصول اولیه ظاهر محتوا پایبند نیستند. آن‌ها یا از حجم سنگین اطلاعات در بدو ورود مخاطب برای تحریک هیجان و امکان کلیک او بر روی یکی از لینک ها استفاده کرده اند. یا به مینیمال بودن سراسر سایت خویش اکتفا نموده اند. شاید بسیاری از این وب سایت ها را دیده باشید. به عنوان مسائل برخی ها در بدو ورود یک پیغام پاپ آپ ظاهر می کنند و از مخاطب درخواست می کنند؛ که در خبرنامه ایمیلی آنان عضو شود. موضوع عدم رعایت سادگی در تولید محتوا رستوران امری ناخوشایند و دفع کننده محسوب می شود.

این موضوع یک نوع بحران محسوب می شود. چرا که، این وظیفه شما است که بدانید چه چیزی می‌خواهید برای بازدید کنندگان وب سایت تان انجام دهید. می خواهید آنان را به رزرو ترغیب کنید؟ ارائه اطلاعات بهتر در مورد خدمات خود بدهید؟ امتحان پیشنهاد سرآشپز را با تبلیغات تلفیق کنید؟ هدف شما از تولید محتوا رستوران چیست؟ وادار کردن مشتریان به خوردن غذا و استفاده از خدماتتان باید بسیار نامحسوس صورت بگیرد. تولید محتوا رستوران باید ترغیب کنندگی بیشتری به جای تبلیغات مختلف در قالب های متنوع داشته باشد.

تولید محتوا رستوران با ارائه پیشنهادات مختلف

ایجاد هیجان در تولید محتوا رستوران مثل طبخ یک غذای خاص است. برای ارائه این غذا چه اقداماتی می اندیشید؟ تولید محتوا در این زمینه باید به ارائه مطالب و جزئیاتی باشد که مخاطب یا مشتری نظیر آن را در رستوران رقیب شما ندیده باشد. شاید یک غذای مشخص در هر رستوران مورد طبخ قرار بگیرد. اما بهترین پخت همیشه در یک یا دو رستوران خاص تر است. چرا که تعداد افراد بیشتری برای امتحان نمودن آن تلاش می کنند.

تولید محتوا و ارائه پیشنهاد خاص شما نیز باید به میزان همان کیفیت غذا یا نوشیدنی مخصوص باشد.سعی کنید دلایل خود را از این پیشنهاد به طور واضح و ساده بیان کنید. سپس تخفیف های در نظر گرفته شده را اعلام کنید. تجربه کردن یک حس خوشایند از صرف لحظات فراموش نشدنی در یک رستوران باید در تولید محتوا آن نیز مشهود باشد.

بسیاری از آشپز های بزرگ دنیا یک ترفند خاص را برای بهبود غذاهایشان دارند. این ترفند نیز باید در تولید محتوا رستوران مشهود باشد. پس بهتر است در مدت مشخص و منظمی به ارائه پیشنهادات مذکور بپردازید. از تصاویر تاثیر گذار بر حس چشایی مشتری استفاده کنید تا او آرزوی مراجعه به رستوران شما را در نظر بگیرد.

تولید محتوا رستوران با ارائه ویژگی های خاص

ویژگی خاص یک رستوران چیست؟ تولید محتوا رستوران فقط به ارائه خواص و ویژگی های غذاهای مورد طبخ شما مرتبط نمی شود. گاهی هم باید مطالبی را منتشر کنید که نشان دهید؛ ویژگی ها و خدماتتان نسبت به دیگر رستوران ها چیست. ارائه تجربیات دیگر مشتریان که از غذا و خدمات شما استفاده کردند نیز گزینه های مناسبی برای تولید محتوا محسوب می شود. از نظر روان‌شناسی، دیدن این بازبینی‌های مثبت می‌تواند باعث شود؛ که مخاطبان سایت تان واقعا به مشتریان همیشگی‌تان تبدیل شوند.

این را اثبات اجتماعی می‌نامند. اما به نوعی می توان این مسئله را یک ویژگی خاص برای تولید محتوا رستوران در نظر گرفت. این نظریه ارائه ویژگی ها یا تجربه های خاصی که مردم با یکدیگر در قالب های متنوعی به اشتراک می گذارند، یا به آن‌ها اعتماد دارند مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. این موضوع هم خلاقیت را به تولید محتوا شما می افزاید. و هم از قالب رسمی و همیشگی تان می کاهد. گاهی اوقات نظرات و ویژگی های خاص مربوط به شما بهترین ابزار برای تولید محتوا رستوران محسوب می شود.

ایجاد اعتماد با تولید محتوا رستوران

تولید محتوا رستوران باید اعتماد را افزایش دهد. درست است که ارائه ویژگی ها و خصوصیات و تجربیات خاص دیگر مشتریان بر این مسئله صحه می گذارد؛ اما گاهی اوقات بهتر است، دست به کار شده و از این بابت هزینه کنید. تهیه کردن یک فیلم کوتاه از مراحل قبل از تهیه غذا یک ایده مناسب برای تولید محتوا رستوران شما محسوب میشود.

فیلم‌های سرعت بالا، یک محتوا عالی برای رستوران شما هستند. تا نشان دهند چگونه یک غذای محبوب ساخته و به مشتری ها می‌شود. از آشپز خود بخواهید غذای خود را طبق معمول تهیه کند، اما از تنظیمات زمان را برای این نوع محتوا در نظر بگیرید. در نهایت خواهید دید که نتیجه این کار بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود؛ و صددرصد این موضوع فروش رستوران را افزایش می دهد. چرا که اعتماد با روشن ساختن جزئیات کارتان خود به خود شکل می گیرد. این نوع تولید محتوا حتی در تلفیق متن و تصویر هم می تواند پاسخگو باشد. این انتخاب بسته به خلاقیت‌تان نیز می تواند متفاوت باشد.

بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی سنتی

مطالعات اخیر نشان داده است که مردم هر روزه بیشتر و بیشتر از روش های بازاریابی سنتی بیزار می شوند. در حالی که مواردی وجود دارد که تبلیغات و ارسال ایمیل به درستی انجام می شود، اما اکثر این روش ها به ناچار مشتری بالقوه را از خود دور می کنند. این به این دلیل است که روش های بازاریابی سنتی در موقعیتی نیستند که بتوانند همان ارتباطات باز را که بازاریابی و تولید محتوا می تواند، ارائه دهند.

محتوا باید برای همه مشتریان شما ارزش داشته باشد

در زندگی روزمره ما به طور مداوم رگباری از تلاش های بازاریابی و تبلیغات مستمر را دریافت می کنیم، بنابراین بازاریابی سنتی نمی تواند اطلاعات شما را به طور موثر برای مشتریان ارسال کند. شما باید از یک روش قابل اعتماد برای جلب توجه کمک بگیرید و مطمئن شوید که مشتریان بالقوه شما اطلاعات را می خوانند و هضم می کنند. تولید محتوا رستوران یکی از بهترین روش های موجود برای رستوران ها برای ایجاد برند خود است. برای یک رستوران جدید رقابت با برندهای معروف جهانی کار سختی است.

رستوران ها می توانند از تولید محتوا رستوران برای افزایش دیده شدن و اعتبار برند استفاده کنند

از طریق همسویی دقیق کمپین بازاریابی محتوا بر اساس دستورالعمل های برندینگ رستوران، اعتمادی در بین مشتریان بالقوه ایجاد می شود که آنها را تشویق می کند تا رستوران شما را نسبت به سایر گزینه ها انتخاب کنند.
بسیاری از مردم هنگامی که به دنبال رستورانی جدید برای صرف غذا می گردند، به صورت آنلاین جستجو می کنند. اگر بتوانید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجوی برتر رتبه بندی کنید، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهید داشت. وقتی برای اطلاعات در گوگل جستجو می کنید، چند بار روی صفحه بعدی کلیک می کنید؟ مردم تمایل دارند ناخودآگاه تصور کنند که بهترین پیشنهاد همیشه در صفحه اول خواهد بود، به همین دلیل است که می توانید از این به نفع خود استفاده کنید.
با انجام اقدامات لازم و قرار دادن وب سایت خود در نتایج جستجوی برتر، ترافیک ارگانیک ایجاد می کنید. این منجر به دید بیشتر و کسب و کار بیشتر می شود و می توان با کمک بک لینک هایی که با بازاریابی محتوا ایجاد می شوند به دست آورد.

بازاریابی محتوا به هدایت ترافیک ارگانیک از طریق رتبه بندی جستجو و بک لینک کمک می کند

شما می توانید کلمات کلیدی محبوب و کم رقابت را در تولید محتوا رستوران برای وبسایت خود بگنجانید تا رتبه بندی را افزایش دهید. بازاریابی محتوا همچنین می تواند به عنوان یک روش عالی در دسترس صاحب رستوران برای ایجاد تعامل در نظر گرفته شود. این کار مشتریان شما را وسوسه می کند که بیایند و غذاهای عالی را که سرو می کنید تجربه کنند.

استراتژی بازاریابی محتوا برای رستوران ها

استراتژی بازاریابی محتوا رستوران شامل ایمیل‌هایی است که ارسال می‌کنید، همه پست‌هایی که از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارسال می‌کنید و مقالات منتشر شده در وب‌سایت رستورانتان. بسیاری از صاحبان رستوران نشستن و صرف وقت خود را برای نوشتن مقاله یا ارسال محتوا از طریق کانال های رسانه های اجتماعی کار دشواری می دانند. بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند تا رستوران شما از رقبای شما متمایز باشد، توانایی های شما را نشان دهد و خدمات، غذا و مهارت های شما را به نمایش بگذارد. در نتیجه، می‌توانید فرصت‌های جدیدی را برای تعامل با مشتریان بالقوه به دست آورید.

طرح تولید محتوا رستوران

اکنون تمام مزایایی که با بازاریابی محتوا برای رستوران ها همراه است را می دانید. با این حال، برای ایجاد محتوا و ارسال آن به مشتریان، باید به یک برنامه تولید محتوا رستوران مناسب مجهز باشید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تولید محتوا برای رستوران دنبال کنید.

1. تقویم محتوا:

اول از همه، شما باید یک برنامه ریزی مناسب برای تولید محتوا رستوران ایجاد کنید. شما باید به طور منظم چیزی جدید و مفید به مشتریان ارائه دهید.

2. یک وبلاگ رستوران راه اندازی کنید:

به عنوان مرحله دوم، می توانید یک وبلاگ در وب سایت رسمی رستوران خود راه اندازی کنید. بازدیدکنندگان می توانند محتوا رستوران را بخوانند و وب سایت شما را مرور کنند تا بدانند چه نوع غذا و خدماتی را می توانند تجربه کنند. بهینه سازی سئو از طریق کلمات کلیدی متمایز در وبلاگ های شما همچنین قابلیت جستجوی رستوران شما را افزایش می دهد و باعث رشد ارگانیک می شود.

3. محتوای با کیفیت ایجاد کنید:

محتوای با کیفیت نقش مهمی در پشت تولید محتوا رستوران دارد. بنابراین، شما باید بر این اساس سرمایه گذاری کنید. برای ایجاد محتوای خود، یک نویسنده حرفه ای را که در زمینه محتوای وب متخصص است استخدام کنید.

فرم های محتوا

بازاریابی محتوا را می توان به روش های مختلفی انجام داد. محبوب ترین اشکال محتوا عبارتند از:
(الف) تصاویر غذا
از تصاویر غذای خود برای بیان داستان آشپزی و رستوران خود استفاده کنید. این یک راه عالی برای دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان است که شما را بالاتر از رستوران هایی قرار می دهد که غذای آنها یک راز باقی مانده است. پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد تا مستقیماً با رستوران ارتباط برقرار کنند.
(ب) ویدئوها
مردم عاشق دیدن ویدیوها هستند. تولید محتوا رستوران در قالب ویدیو می تواند پیامی قوی را در مدت زمان کوتاهی به کاربران برساند.
ج) مقالات
ارسال مقالات در مورد موضوعات مرتبط با غذا، آشپزی و جامعه محلی می تواند مشتریان بالقوه را درگیر کند. آنها همچنین به تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی شما کمک می کنند.
(ه) رویدادهای محلی
تصاویر و مقالات اطلاعاتی از رویدادهای محلی از جمله جمع آوری کمک های مالی جامعه نیز منبع محتوایی است که تعامل را ترویج می کند.
(و) پخش زنده
برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب کانالی را برای پخش زنده از آشپزخانه شما فراهم می کنند.
اگر بتوانید انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید و در برنامه بازاریابی محتوای خود قرار دهید، بهتر است.

4. پیگیری و اندازه گیری:

پیشرفت برنامه بازاریابی محتوای خود را اندازه گیری کنید تا مشخص کنید آیا آن را درست یا غلط انجام می دهید.

5. بهینه سازی برای بهبود:

اگر نیاز به بهبود اثربخشی برنامه تولید محتوا رستوران دارید، باید آن را بهینه کنید. می‌توانید به جای اینکه خودتان کار کنید، به فردی با تجربه اختصاص دهید تا از این موضوع مراقبت کند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد روی کارهای مهمی که در پشت رستوران وجود دارد تمرکز کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.