به هنگامی که اقدام به نوشتن مطلب میکنید، آیا سعی میکنید که خلاقیت در تولید محتوا را رعایت کنید؟ هر نویسنده / صاحب کسب و کاری باید بداند که خلاقیت در تولید محتوا بسیار مهم است و میتواند فروش یک کسب و کار بیشتر از قبل کند.
شاید شما شنیده باشید که “محتوا پادشاه است”. شاید حتی نام بازاریابی داخلی را هم شنیده باشید.
اما همه اینها به چه معناست و چرا باید خلاقیت در تولید محتوا داشته باشیم؟
شما میدانید که وقتی صحبت از چگونگی تصمیم گیری مردم برای خرید میشود، این تغییرات در اوج است و همه چیز به خلاقیت در تولید محتوا برمیگردد.
تبلیغات جعلی
مردم نمیخواهند گول تبلیغات جعلی بخورند و شما باید خلاقیت در تولید محتوا داشته باشید. آنها از دروغهای بیش از حد متعهد و وعده داده شده محتاط هستند. آنها میخواهند تحقیقات خود را انجام دهند و آگاهانه تصمیم بگیرند.
چگونه در مرحله تصمیم گیری با چشم اندازهای سخت ارتباط برقرار کنید؟
وقتی محتوای موردنظر خود را جستجو میکنند، در واقع به آنها با استفاده از خلاقیت در تولید محتوا سرویس میدهید. این به ناشران امکان میدهد نرخ فروش را کنترل کنند تا خوانندگان به جای رقبا، از شما خرید کنند و این قدرت خلاقیت در تولید محتوا است.
یکی از موثرترین روشها برای کنترل نرخ فروش، خلاقیت در تولید محتوا است.این مقاله اصول توسعه محتوا را توضیح میدهد و همچنین به شما یاد خواهد داد که چگونه میتوان اقدام به ایجاد خلاقیت در تولید محتوا کرد، سپس به استراتژی بازاریابی محتوا 7 مرحله ای میپردازد.
استراتژی بازاریابی محتوا
توسعه محتوا چیست؟ چگونه میتوان با توسعه محتوا، خلاقیت در تولید محتوا داشته باشیم؟
توسعه محتوا فرآیند ایجاد محتوا برای یک وب سایت از ابتدا تا انتها است. شاید در مورد توسعه دهندگان محتوا هم شنیده باشید. اصطلاح “توسعه دهنده محتوا” برای اشاره به توسعه دهندگان وب نیز استفاده میشود، اما در این مقاله، ما فقط بر توسعه محتوا تمرکز کرده ایم که با استفاده از آن میتوانیم خلاقیت در محتوا داشته باشیم.
توسعه محتوا شامل موارد زیر است:
- 1. استراتژی
- 2. نوشتن
- 3. بهینه سازی (SEO)
- 4. انتشارات
- 5. ترویج
- 6. توسعه محتوا با بازاریابی محتوا قابل جایگزین شدن است
- 7. محتوای وب میتواند از پستهای وبلاگ گرفته تا اینفوگرافیک گرفته تا فیلمها باشد.
برخی از آژانسها و تولیدکنندگان محتوای آنلاین فقط یک یا دو مرحله از فرآیند بازاریابی محتوا را کنترل میکنند و هیچ گونه خلاقیت در تولید محتوا ندارند. به عنوان مثال، آنها نوشتن را مدیریت میکنند، اما استراتژی یا انتشار یا تبلیغ برای مشتریان ندارند.
شما میتوانید با استفاده از خدمات آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ، علاوه بر دریافت محتوا با کیفیت، برنامه دقیق برای انتشار محتوا نیز داشته باشید.با این حال، یک استراتژی موثر در تولید محتوا چیزی فراتر از نوشتن یا فقط سئو است.
محتوای خوب
محتوای خوب فقط میتواند شما را تا اینجای کار هدایت کند. هیچ کس نمیخواهد صفحه وب را که هفتهها برای توسعه آن وقت صرف کرده اید، مطلب پوچ ببیند. در رایامارکتینگ، ما یک راه حل اصلی برای توسعه محتوای متمرکز بر محتوای وبلاگ با فرم طولانی ارائه میدهیم که برای افزایش ترافیک جستجو طراحی شده است.
کار سختی است، اما مزایای بازاریابی محتوا غیرقابل انکار است.
1. جمع آوری اطلاعات باعث خلاقیت در تولید محتوا میشود!
اولین قدم در توسعه محتوا و همچنین رعایت نکات خلاقیت در تولید محتوا، همیشه جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات است.
وقتی با شرکتها کار میکنیم، اطلاعاتی را در مورد:
- اطلاعات جمعیتی را هدف قرار دهید
- رقبای اصلی
- عملکرد سایت گذشته
- اهداف سایت
- سایر اطلاعات منحصر به فرد مشتری
ما به دادهها اعتقاد داریم، بنابراین هرچه اطلاعات و آمار بیشتر باشد، برای خلاقیت در تولید محتوا است.
ساخت محتوای با کیفیت
Google Analytics و Search Console ابزاری عالی برای مشاهده دادههای موجود در سایت هستند. SEMRush ابزار اصلی ما برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است. Moz ابزار مفید دیگری برای بررسی اقتدار دامنه است.
ما همچنین سوالاتی درباره صدای برند، اهداف بازاریابی، انتظارات و موارد دیگر میپرسیم تا خلاقیت در تولید محتوا به اوج خود برسد.
دلیل جمع آوری اطلاعات بسیار زیاد این است که ما میتوانیم درباره اینکه چه موضوعی را پوشش دهیم تصمیمات داده محور بگیریم.
2. تجزیه و تحلیل موضوع وبلاگ
هنگامیکه ما تا آنجا که ممکن است اطلاعات را جمع آوری کردیم، وقت آن است که آنها را به اطلاعات عملی تقسیم کنیم.
یکی از مفیدترین اطلاعات برای بررسی، عملکرد رقیب است. ما بررسی میکنیم که چه صفحاتی در سایت رقیب بیشترین بازدید ارگانیک را ایجاد میکند و خلاقیت در تولید محتوا رقیب به چه صورت است. ما به مشخصات بک لینک، طول و کیفیت آن صفحات نگاه خواهیم کرد و تعیین خواهیم کرد که آیا میتوانیم در رقابت پیشی بگیریم.
ما از تعدادی روش دیگر برای پیدا کردن موضوعات اضافی برای نوشتن در مورد استفاده میکنیم:
- تحقیق کلمات کلیدی راه حل محور
- تحلیل موضوع رقیب غیرمستقیم
- تجزیه و تحلیل موضوع Quora
بالای محتوای قیف
تیم ما در مواردی که ما از آن به عنوان بالای محتوای قیف یاد میکنیم تخصص دارد. با این حال، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که ما کسب و کارها را دعوت میکنیم تا به آن روی بیاورند.
پس از ساختن لیستی از کلمات کلیدی که برای مقالات مرتبط ایجاد میکنند، آنها را به یک صفحه گسترده متصل میکنیم تا بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم. ما بر اساس عوامل مختلفی “امتیاز کلمه کلیدی” را تعیین میکنیم.
3. داشتن استراتژی محتوا
در مرحله استراتژی بازاریابی محتوا، ما استراتژی محتوا و تقویم سرمقاله در رابطه با خلاقیت در تولید محتوا را ایجاد میکنیم.
تحویل دقیق بسته به صنعت مشتری و اهداف رشد متفاوت است. با این حال، گزینه پیش فرض ما این است که هر ماه دو یا چند مقاله 2000 کلمه ای برای هر مشتری بنویسیم.
حجم رقابت و جستجو از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت خواهد بود و هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی دارای سیستم خاص خود برای تعیین رقابت است.
4. بنویسید
این مرحله، جایی است که بیشترین محتوای ممکن را برای شما مینویسد.
اگر میخواهید رتبه بندی خوبی داشته باشید، محتوای شما باید بهتر از هر نتیجه دیگری در صفحه اول گوگل باشد و برای این کار نیازمند خلاقیت در تولید محتوا هستید.
موتورهای جستجو
یعنی هر چه طولانی تر، بهتر است. محتوای طولانی تر، رتبه بهتری دارد و بک لینک بیشتری را به خود جلب میکند، احتمالا به این دلیل که آموزنده تر است و موضوعات مرتبط تری را پوشش میدهد.
سعی کنید در مرحله نوشتن روی کلمات کلیدی یا سایر دالهای رتبه بندی تمرکز نکنید. به یاد داشته باشید، شما میخواهید مردم قبل از هر چیز مطالب را بخوانند و از آن لذت ببرند. موتورهای جستجو باید در طول فرآیند نوشتن مورد پسندیده باشند.
خود را به جای خواننده بگذارید
خود را به جای خواننده بگذارید. به این فکر کنید که چرا آنها موضوعی را جستجو میکنند و در پاسخ به این سوالات جستجو، میخواهند چه چیزی بخوانند. سپس قطعه ای از محتوای با کیفیت بالا تولید کنید که هدف جستجو را برآورده کند و خواننده را برای اشتراک گذاری فریب دهد.
5. بهینه سازی و انتشار محتوا
پس از اتمام مرحله نوشتن، به سراغ بهینه سازی و انتشار محتوا برای موتور جستجو میرویم.
در اینجا مواردی مانند قابلیت خوانایی، تعداد کلمات، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگر را برای جذابیت بیشتر محتوا برای موتورهای جستجو در نظر میگیریم.
از روشهای بهینه سازی مورد علاقه ما، بیاموزید. پیچیده به نظر میرسد اما میتواند موثر باشد. این روش، در کمک به گوگل برای شناسایی اینکه آیا همه موضوعات مرتبط را در محتوای خود پوشش میدهید یا نه، بسیار کارآمد است.
در مرحله بهینه سازی و انتشار، ما همچنین برچسبهای عنوان و توضیحات متا را که برای افزایش نرخ کلیک طراحی شده اند، خواهیم ساخت. اگر به اندازه کافی، خلاقیت در تولید محتوا داشته اید، دیگر نگرانی بابت کسب بازدید نخواهید داشت.
6. برای محتوای تولید شده، تبلیغ کنید!
صدها روش برای ارتقا محتوای با کیفیت وجود دارد، اما بارزترین آنها رسانههای اجتماعی است که میتوانید خلاقیت در تولید محتوا خود را به همه افراد نشان دهید. شما همچنین میتوانید پلتفرمها را برای بازنشر مجدد در نظر بگیرید و در مورد اطلاع رسانی ایمیل خوب فراموش نکنید.
دلیل تبلیغات فقط توجه بیشتر به مقاله نیست. همچنین میتواند باعث ایجاد بک لینکهای بیشتری شود که به اندازه طلا در صنعت جستجوگرها مفید هستند.
با این اوصاف، هرگز هزینه ای برای بک لینک پرداخت نکنید. این کار ارزشش را ندارد و با پنالتی گوگل روبرو خواهید شد.
7. بررسی و تکرار مراحل تولید محتوا
توسعه محتوا هرگز “تمام” نمیشود. این یک روند مداوم است که به محض پایان یافتن، شروع میشود، پس از این جهت، همیشه نیاز دارید تا خلاقیت در تولید محتوا را به کار ببرید. به همین دلیل ماهانه تلاشهای بازاریابی محتوای خود را برای هر وب سایت بررسی میکنیم.
اگر تلاشهای ما موثر باشد، برای محتوای آینده نیز همان مسیر را دنبال خواهیم کرد. اگر نتایج را مشاهده نکردیم، زمان آن فرا رسیده است که به یک استراتژی جدید برای توسعه محتوا بپردازیم.