به دلیل تقاضاهای زیاد در عرصهی مخاطبین محیط های ورزشی و سرگرمی، اغلب بازاریابان محتوا تصور میکنند که برنده شدن در این استراتژی به آسانی قابل دستیابی است.
برای برنده شدن در زمینه ی جذب طرفداران وفادار، زمانی که از استراتژی بازاریابی محتوا بهره میگیرید، نکاتی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:
- سر و صدا در این محیط فراتر و فراتر میرود.
- بازیگران جدید از هر طرف وارد میدان میشوند.
- معضل دادهها.
- مخاطب مخفی میتواند مانع رشد بازاریابی شما شود.
- پیشنهاد میکنیم قسمت اول این مقاله خواندنی را از دست ندهید! : برد بازاریابی محتوا در فعالیت های ورزشی و سرگرمی- قسمت اول
بازاریابی محتوا با سرگرمی و ورزش
بازاریابی محتوا در رابطه با سرگرمی و ورزش این روزها طرفداران زیادی در فضای دیجیتال پیدا کرده است و شما از طریق این محتواها می توانید کاربران زیادی را به خود جذب کنید. بازاریابی محتوا سرگرمی شامل بسیاری از ایدههایی هست که ممکن است تا به الان به آن ها نپرداخته اید.
مثلا اگر می خواهید در زمینه سرگرمی تولید محتوا کنید از فیلم ها و سریال های نمایش خانگی شروع کنید. این روزها فیلمها و سریالها توانسته است مخاطبان را پای تلویزیون بکشاند زیرا که شرایط کرونا به گونه ای شده است که امکان بیرون رفتن و تفریح کردن در خارج از منزل کاهش پیدا کرده است و مردم مایل شدهاند که وقت خود را با سرگرمیهای خانگی بگذرانند.
معرفی کتاب و فیلم برای تولید محتوا
حتی می توانید در رابطه با آخرین فیلم یا انیمیشینی که دیده اید محتوای انتقادی تولید کنید و از کاربران دیگر دعوت کنید تا نقاط مثبت و منفی فیلم را از دیدگاه خود بگویند.
یا ایده معرفی کتاب که هیچگاه در طول تاریخ تکراری نشده است. مثلا می توانید از پرفروش ترینها و یا محبوب ترین کتاب ها شروع کنید و یک لیستی برای خود داشته باشید که هر روز راجع به یک کتاب تولید محتوا کنید این کار در بازاریابی محتوا سرگرمی نیز بسیار موثر خواهد بود.
کتابها را به دو بخش داخلی و بین الملل تقسیم کنید به این شکل کاربران راحت تر می توانند به کتاب مورد نظر خود دست پیدا کنند و راجع به آن بخوانند. در این مورد شما میتوانید کمپینهایی نیز تشکیل دهید و از کاربران دعوت کنید تا با شما به مطالعه یک کتاب بپردازند و برای آن یک هدیه و یا تخفیف روی خدمات و محصولاتتان در نظر بگیرید به این شکل علاوه بر فرهنگ سازی کردن میتوانید در بازاریابی محتوای خود قوی ظاهر شوید.
بازایابی محتوا با معرفی مکان های گردشگری
نکتهی دیگری که در زمینه بازاریابی محتوا میتواند به سایت شما کمک کند این است که در حوزه سرگرمیها به بخش گردشگری و معرفی مکانهای پر طرفدار شهر یا کشور خود بپردازید. و مکان هایی را معرفی کنید که سایتهای دیگر به آن نپرداختهاند یا میتوانید در رابطه با آن مکان گردشگری نظر شخصی و تجربه شخصی خود را بیان کنید.
- Content Marketers in Sports and Showbiz: Examples and Tips to Help You Win Loyal Fans
تولید محتوای ورزشی
تولید محتوای ورزشی نیز از آن دسته محتواهایی است که همیشه نیاز به آپدیت شدن دارد و کاربرانی که طرفدار ورزش اند اخبار را به شکل به روز دنبال می کنند. هرچه منبع شما قوی تر باشد از جهت صحت اطلاعات میتوانید خیلی زود در رتبه بندی سایت سایت خود از طریق گوگل جایگاه مناسبی بدست آورید. برای تولید محتوای ورزشی دقت داشته باشید از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که کاربران آن را سرچ میکنند و به دنبال آنها هستند. سعی کنید محتوایی تولید کنید که هم از قوانین سئو پیروی میکند و هم کاربران را جذب خود میکند.
کلمات کلیدی پیشنهادی ما برای تولید محتوای ورزشی به این شکل است :
- ورزش
- ورزشها
- ورزشکار
- تمرینات ورزشی
- تست ورزش
- شنا
- شناگر
- فوتبال
- پیاده روی
- تمرین هوازی
- یوگا
- پزشکی ورزشی
- آموزش رزمی
- شطرنج
- بیسبال
- آسیبهای ورزشی
- قایق رانی
- ژیمناستیک
- استخر
- رشد عضله
نام تجاری شما
بدون شک دادههای قوی می توانند بخشی از تلاشهای شما را در مقایسه با حدس و گمان به خود اختصاص دهند. اما این پتانسیل بالقوه برای موفقیت در برابر نام تجاری شما، برای جذب حداکثری مخاطب مناسب، در وهلهی اول کاری است که به طور کامل روشن و مشخص است.
برندهای ورزشی و سرگرمی راه بسیار ساده تری نسبت به همتایان خود در زمینه های دیگر کاری پیش رو دارند (به عنوان مثال خرید آنلاین بلیط، خرید کالا در فروشگاه آنلاین تیم یا ارسال در مورد نمایشهای مورد علاقه و …)، بنابراین ممکن است در این حالت نیز یک طرفدار فعال و مخفی وجود داشته باشد که نحوه رفتار و قصد خود برای ردیابی را برای تولید کننده محتوا سختتر میکند.
طرفداران یک بازی
افزایش توانایی برند شما برای دسترسی به این چشمه های پنهان داده ها، جایی است که پتانسیل رشد واقعی مارکهای ورزشی در آن قرار دارد: هزاران نفر از طرفداران در یک بازی از طریق دروازه های ورود و خروج در ورزشگاه ها گذر می کنند و هنوز برندها آنها را نمیشناسند، این ها نخستین مشتریانی هستند که بازاریابان اجازه میدهند از دستانشان بلغزند. علاوه بر این ممکن است درصد زیادی از طرفداران هرگز در یک بازی برای تماشای مستقیم حضور نداشته باشند، حتی اگر با دیدن غیرمستقیم مسابقه آن را حس کنند.
بازار بزرگ برای محتوا
بنابراین این کسب و کار نیازمند پیدا کردن راههای بهتر برای تبدیل این افراد به مخاطبینی آشکار است.
5- محتوای خود را به گونه ای آماده کنید که در کانون توجهات باشید.
علیرغم چالشهای این صنعت، هنوز هم فرصت های بسیاری برای تبلیغ برند شما در زمینهی تولید محتوایتان وجود دارد.
نوآوری هایی مانند جریان رسانهای، شبکه های اجتماعی، دسترسی به ویژگی های ورزشی و سرگرمی یک بازار بزرگ برای محتوا در فرمتهای جایگزین ایجاد کرده است. مارک های با محتوای موفق، در بسیاری از پلتفرمهای گسسته حضور مثبتی دارند. از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید در صدر حضور همه جانبه قرار بگیرید.