مقالات آموزشی

تولید محتوا برای فعالیت های ورزشی و سرگرمی- قسمت اول

مفید بود؟

فعالیت‌های ورزشی مدت زیادی است که به عنوان یکی از زمینه‌های حضور بازاریابی محتوا و تبلیغات، نقش پر رنگی از خود بروز داده است.
وجود تقاضاهای زیاد و توسعه ی زندگی اجتماعی و تغییر شیوه‌های حضور علاقه مندان به تیم‌های ورزشی می‌تواند موجب رشد رسانه های دیجیتال و گسترش فضای بازاریابی محتوا در این عرصه شود.

تولید محتوای ورزشی

برای تولید محتوای ورزشی به ویژه فوتبالی باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ای کرد تا با اعمال آن‌ها در هنگام تولید محتوا بیشترین بازدید را بگیرید. محتوای خوب از کجا بدست می آید؟ وقتی شما به یک موضوع یا مسئله آشنایی و آگاهی کامل داشته باشید یا به نوعی تسلط کافی به تمام ابعاد آن موضوع داشته باشید به راحتی می‌توانید برای هر جنبه از آن موضوع که طرفدران بیشتری دارد تولید محتوای ورزشی کنید.

تولید محتوا برای فوتبال

فرض کنید شما می خواهید برای فوتبال تولید محتوای ورزشی و سرگرمی  (Production of sports and entertainment content) کنید. بهترین فرد برای نوشتن متن محتوا فردی است که به قوانین فوتبالی آگاهی دارد، تیم های سرشناس را می‌شناسد، با اصطلاحات کاربردی آن مواجه شده‌است، وقایع مهم فوتبالی را می‌داند یا حتی اشخاص تاثیر گذار در این رشته ورزشی که در طول تاریخ بوده اند را از بر است! با داشتن همچین صفاتی شخصی که به تولید محتوا می‌پردازد قطعا موفق خواهد بود. زیرا که مخاطبان با او نیز ارتباط بیشتری خواهد گرفت.

  • یک فوتبالی اطلاعاتش به روز است و از تاریخ مسابقات با خبر است و در زمینه داربی‌ها و تاریخ حضور تیم‌ها آگاهی دارد پس در این زمینه می‌تواند یک محتوای ورزش کامل  ارائه کند.
  • همیشه در زمینه ورزش و سرگرمی و هنر افراد طرفدار یک شخص یا فرد می‌شوند و همیشه اخباری از زندگی، ازدواج، تحصیلات قرارداد های همکاری برای ان‌ها مهیج است پس تا می توانید از این حواشی استفاده مفید ببرید و مخاطبان را جذب کنید.
  • به خاطر داشته باشید نشر اکاذیب از جهت حقوقی می‌تواند برای شما دردسر ساز شود و از شما شکایت کیفری شود پس تا می توانید خط قرمز ها را رعایت کنید و  از حد آن پیش نروید. صداقت اصل مهمی در تولید محتوای ورزشی است.
  • افرادی که به تولید محتوای ورزشی می‌پردازند اگر به زبان انگلیسی مسلط باشند می توانند با استناد و رجوع به منابع انگلیسی زبان اطلاعات مفیدی کشف کنند. خیلی از کاربران به دنبال اطلاعات فوتبالی در سطح جهانی هستند و معمولا ارائه یک محتوای دسته اول و نو آن ها را ترغیب می‌کند تا به سایت شما مجددا و بارها مراجعه کند.

 

 

  • اینکه شما در زمینه محتوا سازی بتوانید یک فرهنگ درست را ترویج دهید بسیار ارزشمند است و در ناخوداگاه و پس ذهن مخاطب شما اثر گذار است. اینکه در یک بازی فوتبال احترام به حریف اصل مهمی است و نقش ورزش در سلامت روان بررسی شود از اهمیت بالایی برخوردار است .

تولید محتوای حرفه ای

همه ی این موارد می توانید در تولید محتوای حرفه ای به شما کمک کند فرق ندارد در زمینه ورزش و سرگرمی بازاریابی کنید یا در زمینه های دیگر فقط به یاد داشته باشید رعایت نکات اصولی و به روز کردن خود می تواند باعث پیشرفت شما شود. پیشنهاد می کنیم همیشه مقالات به روز از منابع مختلف فارسی و غیر فارسی را دنبال کنید تا از رقیبان خود عقب نمانید. ضمننا شما اگر در زمینه تولید محتوا چه به شکل متنی و چه به صورت و انواع دیگر تولید محتوا تسلط دارید می‌توانید با آژانس رایا مارکتینگ همکاری داشته باشید کافی است بر روی عبارت مقابل کلیک کنید : استخدام تولید محتوا دورکاری

بازاریابان محتوای ورزشی

بسیاری از بازاریابان محتوا تصور می‌کنند که این استراتژی در محیط‌های ورزشی به آسانی رقم می خورد. زمانی که از بازاریابی محتوا برای برنده شدن و کسب طرفداران وفادار برای تیم‌های ورزشی خود استفاده می‌کنید، نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها می تواند کمک شایانی به استراتژی شما کند:

 

 

1-    سر و صدا در این محیط فراتر و فراتر می رود.

این گفته که “تمام جهان یک مرحله است” دیگر صادق نخواهد بود. امروزه تقریباً تمام افرادی که گوشی های هوشمند دارند به لطف برند شخصی خود و فرصت‌های تولید شده توسط شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا، توانایی ایجاد محتوا یا سرگرمی را دارند.

  • Content Marketers in Sports and Showbiz: Examples and Tips to Help You Win Loyal Fans

2-    بازیگران جدید از هر طرف وارد میدان می شوند.

به عنوان مثال، تنها در چند سال گذشته، تعریف ورزش حرفه ای فراتر از لیگ‌های حرفه‌ای عمل کرده و در رقابت های دانشگاهی نیز گسترش پیدا کرد. بنابراین تیم های ورزشی پر سابقه به منظور به روز رسانی خود، نیازمند تولید محتواهای تجربی هستند که بتوانند بر مخاطبان پیروز شوند.

3-    معضل داده ها

به طور خاص افزایش رقابت در این فضا باعث می شود تا بازاریابان محتوا به منظور قرار گرفتن در معرض مخاطبان بیشتر تصمیم بگیرند که چگونه و در چه مکان‌هایی محتوای خود را قرار دهند. گزارشی از چشم انداز صنعت رسانه در سال 2017 اینگونه بیان می کند که موفقیت در زمینه های بازاریابی در توده‌های به اصطلاح گرسنه‌ی محتوا است و درک صحیح از کاربر نهایی ضروری است. این گزارش این گونه نتیجه می‌گیرد: شرکت هایی در این فضای رقابتی پایدار خواهند بود که بتوانند چگونگی کمک به مصرف کنندگان محتوای خود را به درستی کشف کنند.

اهداف تعاملی

Mark Drosos بنیانگذار شبکه اجتماعی لودستون می‌گوید: برندهای ورزشی معمولاً از بازاریابی محتوا صرفاً برای اهداف تعاملی خود استفاده می‌کنند. او به جای دنبال کردن علاقه‌ها و دیدگاه‌ها به عنوان هدف نهایی، به بازاریابان توصیه می‌کند که محتوای خود را به عنوان راهی برای تولید قوی‌تر داده‌های شخص ثالث قرار دهند. او می‌گوید: داده‌های رفتاری حاصل، می‌توانند با سایر داده‌هایی که وجود دارند ادغام شوند، که می‌تواند فرصتی برای راندن درآمد بیشتر از سمت طرفدارانی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.