پلتفرم جستجوی محتوای StumbleUpon به آخر خط رسید!
پلتفرم جستجوی محتوای StumbleUpon پس از 16 سال فعالیت در 30 ژوئن تعطیل شد.
StumbleUpon که در سال 2002 و قبل از فیس بوک و توییتر راه اندازی شد، پلتفرمی برای تعداد زیادی از کاربران بود که در دنیای وب مستقیما دنبال محتوای جدیدی نمی گشتند.
این پلتفرم جستجوی محتوا در دوران اوج خود این قدرت را داشت که منبع خوبی برای جذب ترافیک باشد. StumbleUpon تا به امروز 60 میلیارد محتوا برای 40 میلیون کاربر به ارمغان آورده است.
پلتفرم StumbleUpon این امکان را به کاربر می داد که با یک کلیک از یک محتوا به محتوای دیگر برود، اما با ظهور پلتفرم های قدرتمند دیگر، سادگی، نقطه ضعف پلتفرم جستجوی محتوای StumbleUpon شد.
توصیه میکنیم مقاله بازاریابی واقعیت افزوده: از ترفند تا استراتژی را مطالعه نمایید.
گرت کمپ، یکی از بنیانگذاران StumbleUpon توضیح می دهد که چگونه دنیای وب از زمان راه اندازی این پلتفرم در سال 2002 تغییر کرده است:
از زمان راه اندازی پلتفرم جستجوی محتوای StumbleUpon، تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند تقریباً 10 برابر افزایش یافته است و گوشی های هوشمند و رسانه های اجتماعی زندگی ما را تغییر داده اند. گرچه تعداد پلتفرم های اشتراک گذاری یا میزبانی محتوا به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، اما هنوز هم به ابزارهای بهتری نیاز داریم تا بتوانیم حجم گسترده ای از محتوای وب را فیلتر کنیم و بهترین ها را برگزینیم. ما از StumbleUpon آموختیم همان قدر که سادگی و راحتی مهم است، امکان اصلاح متنی نیز به همان اندازه قابل اهمیت می باشد.»
گرت کمپ از درسهای آموخته شده در حین کار StumbleUpon استفاده خواهد کرد تا پلتفرم محتوای وب خود را در Mix.com توسعه دهد.
حساب های کاربری پلتفرم جستجوی محتوای StumbleUpon طی ماه های آینده به Mix منتقل خواهند شد.