مقالات آموزشی

ایجاد Call to Action قابل استفاده و متقاعد کننده

مفید بود؟

ساختن یک Call to Action متقاعد کننده

یک فراخوان (CTA) می تواند هر درخواستی باشد که از کاربران وب سایت خواسته می شود تا کاری انجام بدهند. (به طور مثال فرمی را پر کنند یا چیزی را دانلود کنند یا ثبت نامی انجام بدهند) بسته به مفهوم مورد نظر، این فراخوان می تواند شکلهای مختلفی با پیامهای متفاوتی داشته باشد.
برای مثال، در یک وبلاگ، CTA می تواند به این شکل باشد:

  • مقالات بیشتری بخوانید.
  • برای دریافت خبرنامه ثبت نام کنید.
  • اسپانسر را پشتیبانی کنید.
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در مقابل در یک وب سایت تجاری، CTA ممکن است به این صورت باشد:

  • به کارت اضافه کنید.
  • چک کنید.
  • بخرید.
  • به علاقمندی هایتان اضافه کنید.

در هر مرحله، فراخوانها به کاربر اعلام می کنند باید چکار کند و در واقع نقش هدایت او را به عهده می گیرند. همچنین باعث می شوند درگیر بودن مخاطب با وب سایت ادامه پیدا کند و در واقع به سمت پایین قیف فروش هدایت شوند.
علاوه بر انتخاب پیام، بازاریابان استراتژی های متفاوتی را برای ایجاد و طراحی فراخوان ها به کار می گیرند. برخی از این استراتژی ها برای موفقیت در تولید یک CTA متقاعد کننده عبارتند از:

  • طراحی خوب: یک دکمه رنگی که با رنگ صفحه تضاد ایجاد می کند، استراتژی خوبی برای جذب بیننده صفحه است. تضاد رنگی یکی از تکنیک های طراحی برای جلب توجه بیشتر است.
  • در معرض دید قرار گرفتن: از آنجایی که فراخوان باید در صفحه بسیار مورد توجه باشد، سایز فونت نوشته آن باید به قدر کافی بزرگ باشد تا توجه را به خود جلب کند. معمولا نسبت به فونت نوشته های داخل صفحه کمی بزرگتر است.
  • سود واضح: بیان یک منفعت شفاف که کاربر در پایان انجام کار فراخوان شده، به دست می آورد، یک روش موثر برای تشویق کاربران به کلیک کردن است. وقتی کاربر بداند بعد از انجام فراخوان به یک سود مشخص (مثلا دریافت اشتراک رایگان) دست پیدا می کند، راحت تر به اینکار ترغیب خواهد شد.
  • متن قابل اجرا: یک فراخوان نوشته شده در حالت دستوری، یک فرمان مستقیم و واضح را برای چیزی که باید انجام بشود می دهد.
  • متن کوتاه: یک فراخوان باید عبارتی کوتاه باشد نه یک جمله. بیشتر از 5 کلمه نباشد.
  • گارانتی هایی که ریسک را کمتر می کنند: هر نوع گارانتی بازگشت پول یا دوره های کوتاه مدت رایگان می تواند به جلب اعتماد مخاطب کمک کند. به این ترتیب به افراد نشان می دهید که برای انجام معامله ریسک کمتری را لازم است بپذیرند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.