مقالات آموزشی

ایجاد کردن محتوا برای سایت تجاری ورد پرس

مفید بود؟

اگر وبلاگی در سایت ورد پرس دارید و نمی دانید چگونه با آن کسب درآمد کنید این مقاله به درد شما می خورد. نویسندگان محتوای تجاری برای کسب درآمد بیشتر از طریق شرکت های وابسته به کالا، می توانند به تولید محتوا برای ورد پرس روی بیاورند.

صاحبان محصول یا کالا این وظیفه را بر عهده ی نویسندگان می گذارند تا محصولاتشان بهتر معرفی شود. بعضی از نویسندگان با خط دادن به مشتری و خوانندگان خود در حد یک عنصر تبلیغ کننده ی تاثیرگذار به چشم می آیند. گرچه بعضی هم صرفا برای جلب توجه موتور جستجو و افزایش ترافیک و غیره، محتوایی را تولید می کنند.
این مقاله به عنوان یک راهنما برای کمک به شما و انگیزه بخشی در نوشتن یک محتوای عالی تهیه شده است. این محتوای متنی شامل نکات، الگوهای بررسی و اطلاعاتی (مثلا افزونه ها) است که کاربران ورد پرس می توانند به سایت های خود اضافه کنند تا یک بخش تعاملی نیز در جهت تولید محتوای متنی در ورد پرس اضافه کرده باشند.

چگونه می توان برای ورد پرس تولید محتوا کرد؟

1.    وقت برای نوشتن صرف کنید.

نوشتن نظر برای کالا و محصولات و در کل تولید محتوا برای ورد پرس، زمان و تلاش قابل توجهی می طلبد. یک محتوای ساده شاید 400 الی 500 کلمه را در بر بگیرد. بعضی از محتوا ها هم هستند که نیاز به بررسی عمیقتری دارند و تا 1000 الی 2000 کلمه را شامل می شوند. قبل از تولید محتوا برای ورد پرس، اطمینان حاصل کنید که می توانید زمان لازم را برای ایجاد محتوایی که ارزش خواندن داشته باشد اختصاص دهید.

How to Create Product Reviews for Your WordPress Business Site

2.    تصمیم بگیرید.

یکی از اولین تصمیماتی که یک نویسنده باید بگیرد این است که میخواهد در مورد چه کالا یا محصولی بنویسد. اطمینان حاصل کنید محتوایی که دارید تولید می کنید همان قدر روی خواننده تاثیر می گذارد که خود کالا در زندگی شما تاثیر گذار است.

 

همچنین مطمئن شوید که معرفی این محصول خاص با موضوعات سایت شما نیز متناسب باشد. خدمات آنلاین، نرم افزار، ابزارهای فناوری، محصولات بهداشتی، لوازم خانگی، تجهیزات ورزشی و کتاب موضوعات خوبی هستند که خوانندگان زیادی را به محتوای شما جذب می کنند. پس از همه ی اینها می توانید به محتوای فروشگاهی برای ورد پرس فکر کنید.

چگونه می توان در 8 مرحله ساده یک مقاله قوی برای محصول نوشت

3.    خوانندگان خود را بشناسید

ممکن است موضوعی را انتخاب کنید که شخصاً به آن مساله علاقمند باشید، بهتر است اول به علاقمندی خوانندگان خود توجه کنید. در کل شناخت مخاطب یا کسی که میخواهید مخاطب تولید محتوای جذاب برای ورد پرس شما باشد کاری مهم است.
از خوانندگان خود بپرسید: چه محصولی را می پسندند؟ چه چیزی در یک محصول یا کالا برایشان مهم است؟ چه مشکلاتی دارند که یک محصول خاص می تواند آن مشکل را حل کند؟ اصلا بپرسید آیا سوالی در مورد آن محصول دارند؟
یک جای خوب برای یافتن پاسخ ها، صفحه سوالات متداول وب سایت خود محصول یا کالا است. اگر این صفحه در دسترس نیست، سعی کنید از هر طریقی شده اطلاعاتی کسب کنید و برای هر سوال جوابی صحیح و منطقی داشته باشید.
راب ساتون، یک ناظر خبره و متخصص در زمینه نوشتن محتوا در وبلاگ Entrepreneur’s Journey، می گوید که یک محتوای متنی در ورد پرس باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  •     این محصول یا خدمات چه کاری انجام می دهد؟
  •     تفاوت این محصول با محصول رقبا چیست؟
  •    چه چیزی باعث ارزشمند بودن این محصول می شود؟
  •     ایرادات محصول چیست؟
  •     هدف مورد نظر برای فروش محصول کیست؟
  •     مردم از کجا می توانند محصول را خریداری کنند؟

4.    بی طرف باشید

یک محتوای واقع نگر همزمان به جوانب مثبت و منفی یک محصول می پردازد چرا که مخاطب را در نظر میگیرد نه خود محصول را. نویسندگان برای جلوگیری از جهت گیری و غش کردن به سمت کالا یا محصول، نباید هیچ ارتباطی با شرکت میزبان داشته باشد.
ضرب المثل “صداقت بهترین سیاست است” در اینجا می تواند برای محتوایی که بی غرض نوشته شده است به کار رود. در تولید محتوا برای ورد پرس اعتبار شما سرمایه ی شما است بنابراین کاری نکنید که اعتبار تان زیر سوال برود.

5.    از محصول استفاده کنید.

اشتباهی که بسیاری از وبلاگ نویسان مرتکب می شوند این است که بجای تولید محتوای جذاب برای ورد پرس و به جهت معرفی یک محصول بدون اینکه از آن استفاده کرده باشند یا بدانند اصلا به چه دردی می خورد، مطلب می نویسند. برای اینکه حرف تان معتبر باشد باید اول کمی تجربه ی استفاده از محصول را داشته باشید.

هرچه محصول یا کالا را بهتر بشناسید تولید محتوا برای ورد پرس قابل اعتمادتر می شود. بنابراین موقع استفاده سعی کنید تمام ویژگی ها و مزایای آن محصول را مورد بررسی و دقت قرار دهید تا اول خودتان به درک کلی برسید و بعد بتوانید به خوبی محصول را معرفی کنید.

6.    به بخش روابط عمومی و بازاریابی شرکت ها اعتماد نکنید

هنگامی که در تولید محتوای فروشگاهی برای ورد پرس نویسنده ی مشهوری شدید، انتظار می رود بخش روابط عمومی شرکتهای مختلف با شما تماس بگیرند و از شما بخواهند در مورد محصولاتشان دست به تولید محتوای جذاب برای ورد پرس بزنید. این مساله از این جهت که به درجه ای از احترام رسیده اید خوب است، اما به هیچ یک بخش روابط عمومی یا شرکت بازاریابی که با شما تماس میگیرند اعتماد نکنید.

 

 

البته شاید لازم باشد از عکس هایی که در وب سایت شرکت تولید کننده ی محصول و کالا استفاده کنید. کسی این حق را از شما نمیگیرد. مردم هم که همیشه در لابلای محتوا عکس را دوست دارند. در حقیقت اکثر مردم عاشق تصاویر هستند و چه بهتر که کیفیت عکس ها بالا باشد. به همین دلیل حتما چندین عکس با کیفیت را نیز در محتوا قرار دهید. مراقب باشید مطالبی که آنها از شما میخواهند بنویسید جایگزین تلاش های تحقیقاتی دیگران، حقیقت در مورد کالا و عکس یا فیلم نشود.

7.    ویژگی های مثبت و منفی را ذکر کنید

هنگام تولید محتوا برای ورد پرس، بیش از حد در مورد کالا یا محصولات خوش بین نباشید. همان قدر که برای جنبه های مثبت وقت می گذارید، به معایب محصول نیز بپردازید. موارد منفی را که پیدا می کنید سعی کنید با واقع نگری در موردش بنویسید و نه حدس و گمان. همچنین، برای مقایسه، موارد مثبت و منفی را در کنار هم و در قالب یک جدول تهیه و تنظیم کنید، مانند این مثال:

8.    اطلاعات فنی را وارد کنید

در تولید محتوا برای ورد پرس مراحل استفاده از محصول را شرح دهید و هرگونه اطلاعات فنی که مرتبط به نظر می رسد را نیز ذکر کنید.
جوری مطالب را بیان کنید که هر مخاطبی بتواند آن را بخواند و درک کند یعنی چگونگی تولید محتوای ورد پرس بسته به مخاطب هدف شما باشد. موقعی که تولید محتوا برای ورد پرس را در نظر دارید، جوری فنی بنویسید که جنبه ی دانش عموم را در بر بگیرد و از لفاظی های تکنیکال دوری کنید.

9.    حتما مثال بزنید.

در تولید محتوا برای ورد پرس اگر احساس می کنید که کالا یا محصول ارزش خرید دارد برای کاربردش حتما مثال بیاورید.
اگر قادر به ایجاد یک اثر هنرمندانه هستید، با استفاده از نرم افزار یا وب سایت FotoJet برای یک محصول تصویر ایجاد کنید. Fotojet وب سایت و نرم افزار ایجاد تصویر رایگان، کولاژ، طراحی گرافیکی و ویرایش گر عکس می باشد. اینکه از مراحل استفاده از یک محصول یا کالا عکس بسازید باعث می شود تا خواننده به صورت عملی در جریان نحوه ی کار یک محصول یا کالا قرار بگیرد.

 

 

10.     از محتوایی که می نویسید، کسب درآمد کنید.

اگر درآمد زایی هدف اصلی شما هم نباشد، تولید محتوا برای ورد پرس پتانسیل این را دارد که به عنوان شغل دوم شما سود خوبی داشته باشد. محتوایی که از طریق سایت هایی مانند آمازون، Clickbank و سایت های شبیه به این انتشار می یابند می توانند درآمد خوبی را نصیب شما کنند.

کاربران ورد پرس از سایت های مختلف چندین افزونه بازاریابی را در پنل خود دارند. باید ارزیابی کنید که افزودن لینک به صفحات محصول چقدر برایتان اعتبار کسب می کند و چقدر هم قابلیت این را دارد که خواننده به آن اطمینان کند. اگر می خواهید در تولید محتوا برای ورد پرس به وب سایتی لینک بدهید حتما به قسمت هایی از محتوای خود و به بیرون از محتوا ارجاع بدهید.

پیشنهاد ما این است که مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز که در این رابطه است مطالعه کنید.

الگوهای بررسی محصول

در زیر دو الگوی بررسی محصول وجود دارد، یکی برای استفاده عموم و دیگری برای کتاب که در تولید محتوا برای ورد پرس کمک کننده هستند:

1.    بررسی کلی محصول:

 

  •    محصول را معرفی کنید (در مورد آن نکته ی جالبی را ذکر کنید)
  •     مشخصات اصلی محصول را لیست کنید.
  •     درباره فواید استفاده از آن محصول نظر بدهید.
  •    ویژگی های مثبت و منفی را با هم مقایسه کنید.
  •    هدف خود را از معرفی محصول توضیح دهید
  •     اطلاعات قیمت و خرید را درج کنید.

2.    نقد و بررسی یک کتاب

 

  •     کتاب را معرفی کنید (شامل موارد منحصر به فرد یا جالب توجه باشد)
  •     موضوعی که کتاب درباره آن است را به خلاصه بنویسید.
  •     اطلاعات مربوط به نویسنده را وارد کنید.
  •     توضیح دهید که چرا خواندن این کتاب را توصیه می کنید.
  •     در مورد اینکه نویسنده می توانست چه چیز متفاوتی بنویسد بحث کنید.
  •     دلایل مطالعه ی کتاب را ذکر کنید.

پلاگین بررسی محصول برای ورد پرس

کاربران در تولید محتوا برای ورد پرس می توانند یک افزونه برای بررسی محصول را دانلود کنند که پست های وبلاگ را با بررسی امتیازات، نظرات موافق و مخالف، پیوندهای وابسته، ریچ اسنیپت و نظرات کاربران به یک محتوای تاثیر گذار تبدیل می کند. از مزایای تولید محتوا در ورد پرس می توان به این ابزارها اشاره کرد که هم به متن جلوه ی بصری می بخشند و هم تولید محتوا برای ورد پرس را کاری حرفه ای جلوه می دهند.

افزونه هایی برای معایب و مزایای محصول

پس از نصب و فعال سازی افزونه، برای یک پست خاص به صفحه ادمین بروید. در زیر پست یک کادر تأیید مشاهده خواهید کرد که می پرسد، “آیا این یک پست بررسی محصول است؟”
اگر هست که بله را علامت بزنید. سپس کادری حاوی اطلاعاتی مانند نام محصول، پیوندهای شرکت و قیمت ظاهر می شود. اطلاعات را تکمیل و ذخیره کنید و جزئیات محتوا در صفحه ی بعدی ظاهر می شود.

 

 

گزینه های مربوط به طراحی مانند امکان ویرایش رنگ ها (متناسب با سایت شما)، فعال یا غیرفعال کردن متن جهت کپی و تغییر آیکون هایی است که در صفحه گزینه های پلاگین قرار دارند همه در اختیار شماست.

همچنین می توانید به جدیدترین محصولات حاوی بالاترین امتیاز با ابزارک های سفارشی جلوه خاصی بدهید. به بازدیدکنندگان سایت اجازه دهید نظرات و امتیازات خود را ارسال کنند و از کد های کوتاه برای درج نظر در محتوای تولید شده، استفاده کنند.

نتیجه

تولید محتوا برای ورد پرس و به جهت معرفی محصولات کاری آسان نیست که با نوشتن چند خط و جمله بتوان سر و ته آن را بست. چگونگی تولید محتوای ورد پرس که دقیق و بی طرفانه، صادقانه و عمیق باشد و منافع خوانندگان بر علاقه شما در آن ارجح باشد کاری سخت است.

اگر بخواهید برای شرکتی کار تبلیغات اینستاگرام یا کار تبلیغاتی انجام دهید یا محتوایی را برای کالایی تولید کنید این امر می تواند به معتبر شدن نظرات شما برای اینکه یک اینفلوئنسر حوزه ی صنعت شوید و اعتباری برای خود کسب کنید منجر شود. و البته چه کسی می داند، حتی ممکن است در این راه از محتوای فروشگاهی برای ورد پرس پولی هم به دست بیاورید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.